- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?
Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.
Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.
Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.
To MH370 to je jak LOST ten serial...
Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.
Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.
nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)
no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...
A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?
Copak tim chtel basnik Jirousek rici?
Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...
Konspiratore
Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... . A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...
1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...
2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....
Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.
A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...
Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...