Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na mapu leteckých nehod za 100 let. Nebojte, ubývá jich

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009. Při nejhorší z nich v roce 1977 zahynulo 583 lidí ve dvou letadlech. Dlouhodobě však počet nehod v posledních desítkách let klesá, přestože počet letů stále stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12o35s26e57f 21K80r97á57l 5878771610794

Trochu mne překvapuje, že v Bermudským trojúhelníku není hodně nehod ???

0/0
27.3.2015 13:50

M63i90r65o71s85l48a44v 84S58u60c45h65y 5580399860650

Když letadlo zmizí, tak se vlastně nejedná o potvrzenou nehodu.

0/0
27.3.2015 19:25
Foto

P49a26v68e33l 59K45a21s58í77k12, 73T15e66c97h80n19e48t23.79c21z

Tohle jsou především nehody velkých linkových letadel. Další možnost je, že nehody nad mořem se umísťují divně, jednotlivě jsem to nekontroloval.

0/0
27.3.2015 23:58

R25a26d37e53k 28S15v48o50b88o59d98a 5806920411187

Na území bývalého československa nejsou uvedeny nejméně 2 katastrofy s 15+ oběťmi - Praha 1973 (mezi obětmi členové kapely Evy Pilarové), Poprad 1956 - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku a ještě mne napadá katastrofa slovenské AN-24 v roce 2006 v Maďarsku nedaleko Košic.

0/0
27.3.2015 13:20

R71a19d37e29k 27V78a16ň92h82a74r39a 2286591790360

V něměckém Kielu (poblíž hranic s Dánskem) spadlo letadlo CSA linka Praha-Pariz. Není to trochu z ruky?

0/0
27.3.2015 10:44

R26o44m58a74n 50K33r87a25t15o53c96h69v68í28l 6126917216354

Austrálie je neuvěřitelně čistá.

0/0
27.3.2015 9:18
Foto

I89m18r10i21c93h 62S41u18c32h53a77r88s86k87ý 8706623425641

Pěkný pokus leteckých společnostíRv

+1/−8
27.3.2015 6:34

M31i27c89h83a82l 92M32i75l29l19e47r 9746802829272

jinymi slovy: patris mezi sejcky a fakta a zdravy rozum ignorujes

+8/0
27.3.2015 6:39

J92a69r70o36m15í49r 95K42r42á10l 4440479254659

Pokuste se pochopit, že tu statistiku nedělaly společnosti.

0/0
27.3.2015 7:40

A18n98t15o84n47í69n 92Č45í15ž34e16k 1888282424329

No, realita je ovšem taková, že v případě havárie letadla, je pravděpodobnost pořežití velmi malá. Takže v porovnání s vlaky nebo auty je v tomto případě úmrtnost asi přece jen největší.

+1/−7
26.3.2015 23:59
Foto

J69i57ř72í 94H70e93r28m98á36n37e24k 4356832562830

To samozřejmě ano. Ale pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete je o mnoho řádů nižší.

+4/0
27.3.2015 5:38

R48a55d16o19s21l19a41v 89K42l22a33u57d63a 5464298264312

Jenže vykládejte to pozůstalým jejichž příbuzní měli "to štěstí".

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

P62a20v71e52l 71K51a53s71í88k10, 78T56e33c44h18n87e31t85.60c82z

To je velmi zkreslený pohled. Respektive se dopouštíte omylu, protože neberete v úvahu velikosti jednotlivých pravděpodobností. Řekněme, že řeknu: mám tady bazén, ve kterém je milión mincí. Všechny jsou stejné, jen jedna má datum výroby 1999. Pokud si na první pokus náhodně vytáhnete právě tuto minci, dovolím vám s ní desetkrát hodit. Pokud alespoň jednou padne orel, vyhráváte, jinak prohráváte. Řeknete si, že první úkon (tahání mince) má malou šanci, ale druhý úkon (házení mince) má velkou šanci, takže celkově je to "pořád velká šance"? Nebo si uvědomíte, že šance vytáhnout tu jednu minci je tak malá, že na házení už vůbec nezáleží?

+1/0
27.3.2015 9:10

E18d31a 23D38r67á40b82e47k 7469642623167

Takže globálně řečeno, šance, že průměrný člověk v roce 2012 zemře právě v letadle a ne nějak jinak, je 0,000829 % (připravujeme podrobný článek se statistikami leteckých nehod)................... PROSÍM nic nepřipravujte, to je zoufalství tohleto. Pokud je někomu 30 tak co myslíte, má větší šanci letos umířt stářím nebo v letadle? Jistě, stářím, ale rozhodně to není 0.000829 ku 99.999171.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

0/−3
26.3.2015 23:27
Foto

P21a91v71e73l 83K41a76s13í61k46, 31T19e62c42h18n76e24t68.42c59z

Nic takového netvrdím. Jde jen o podíl.

+5/0
27.3.2015 6:04
Foto

J68a43n 22H40u95r43y84c41h 2686161358347

.... kdyžtak mě opravte.., mapka pěkná ... ale nenašel jsem Smolensk (polská delegace), Jaroslavl (hokejisti), ani to sestřelené ukrajinské z loňska.

0/−1
26.3.2015 23:19

M47i71r45o40s71l44a14v 88S18u56c30h71y 5100149750340

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka

+3/0
26.3.2015 23:29

J31a15n 32P76ň31a12k47o77v78i40č 1767492563459

Zkusil bych využít k vizualizaci CartoDB, které umí zobrazit data na časové ose vůči geolokaci. Rozhodně by to vypadalo více než zajímavě ;)

0/0
26.3.2015 22:56

R44a54d20e95k 70S89v96o77b14o79d64a 5526500221227

V Praze vám chybí nehoda Tu154 v roce 1973.

0/0
26.3.2015 22:04

R50o40m91a67n 59K19r63a83t58o12c44h34v67í60l 6416667636424

Co znamenají barvy u teček?

(jsou tam žluté a červené)

+2/−1
26.3.2015 18:17

V72l22a75d60i13m42í84r 37F53i10b51i22g78e60r 5344641381104

červený asi nikdo nepřežil a žlutý že někdo přežil.

0/0
26.3.2015 21:45
Foto

P84a81v95e35l 79K70a61s92í36k65, 39T26e72c23h10n19e77t10.46c88z

To by asi bylo lepší, až se k tomu dostanu, předělám to, ale v návrhu tabulky/mapy jsem s tím nepočítal.

0/0
27.3.2015 7:40
Foto

P36a59v82e32l 65K62a41s45í33k83, 98T12e32c40h80n81e46t47.41c14z

Je to podle počtu obětí. Červené šipky ukazují katastrofy s 200+ úmrtí. Hranici mezi žlutou a červenou barvou jsem dal myslím na 50.

0/0
27.3.2015 7:38

R97o19m16a28n 96K37r36a38t21o68c81h34v28í48l 6726347986734

OK, děkuji.

 (nikde tam nebyla nápověda nebo tak něco)

0/0
27.3.2015 8:58

M68a27r38t26i69n 51W65a37l92l41n41e28r 6725400684410

Chudak pan Kasik, ten si nabehl s timhle clankem :-D ted mu kazdy bude psat, ze ta tecka v Alzirsku ma byt 37,456 km vychodneji :-)

+1/0
26.3.2015 18:15
Foto

P90a27v53e63l 34K38a35s13í33k63, 11T74e83c82h67n55e81t72.77c23z

Ta čárka je desetinná, nebo odděluje tisíce? :-)

0/0
27.3.2015 7:40

M74a81r49t63i62n 69W43a93l95l92n95e51r 6655850574550

;-D desetinná.

0/0
27.3.2015 19:22

V80á45c48l40a90v 35J91o16n49á90š 8532203732843

V mapě chybí útok na dvojčata....

0/0
26.3.2015 17:52

J45a10n 61S54t66ř18á77l88k10a 8646947403168

Na mapě jsou patrně jen nehody.

+2/−1
26.3.2015 18:05
Foto

J40a66n 59H19u96r34y22c74h 2466331478327

Nejsou, je tam výbuch bomby na severu Čech s tou bulharskou letuškou.

+1/−1
26.3.2015 23:20

J48a89n 42J24e71ž26e32k 3301215567955

Bulharskou?

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

J89a20n 29H49u77r91y44c83h 2446591298607

Pardon, Jugoslávskou samozřejmě.

0/0
27.3.2015 8:19
Foto

P48a89v80e55l 85K61a20s97í75k24, 31T27e27c44h73n38e47t72.20c94z

Byly tam, ale uprostřed New Yorku, navíc se překrývala s dalšími nehodami. Umístil jsem je k jednotlivým věžím/památníkům. A taky jsem posunul 2009 přistání na řeku Hudson.

0/0
27.3.2015 9:22

G83a70b69r97i77e84l 43H81o12r49t12e72n 9291399933344

Námět na další článek pro pana Kasíka: Nejpitomější vážně míněné návrhy ke zlepšení bezpečnosti letectví z diskuzí na iDNES.

Nevím, jestli je to realizovatelné, ale kdyby se to omezilo jen na originátory vláken, možná by to šlo... Za sebe nominuji včerejší nápad instalovat na dopravní letadla (jako A320 apod) padák, který by se otevřel v případě jejich pádu, a dnešní návrh elektronicky bránit snížení výšky pod nastavenou mez i proti vůli pilota, později doplněný "mimo letiště, samozřejmě".:-)

+19/−3
26.3.2015 17:42
Foto

P89a70v46e68l 10K57a29s74í88k12, 31T43e27c15h45n71e49t34.76c77z

Hodně zaznívá návrh na dálkové řízení letounů (bez pilotů). To zřejmě navrhují lidi, kteří nikdy nepracovali s technikou. Protože pak by věděli, že každá technika se čas od času neočekávaně pokazí. Když se to stává NASA při jejich desítkách letů, zaručeně by se to stávalo při milionech letů aerolinek...

+11/0
26.3.2015 17:50

D30a82v77i10d 27Z37a95h36r22a58d96n87í50č49e47k 3767357516931

Mě by se líbilo, kdyby byla možnost letadlo dálkově ovládat buď v případě extrémně podivného chování letounu, nebo kdyby si pilot nevěděl v nějaké velmi těžké situaci rady a zažádal o pomoc. V tom případě by do řízení zasáhl vyškolený profesionál pro krizové situace (extrémně špatné počasí, šílený pilot a co já vím). Samozřejmě by taková služba musela být 24/7 . Piloti by si mohli i o takovou pomoc zažádat. Nebyla by to náhrada pilotů, ale jen další příp. pomoc.

0/−3
26.3.2015 17:58

G35a50b93r18i75e62l 10H64o95r13t39e32n 9941619253134

Jsem si jistý, že by to uvítali hlavně hackeři, pro které by to byla doslova "nebeská výzva".

Jinak si představte, co se stane, když se vám přeruší spojení s BT klávesnicí v okamžiku, kdy máte stisknutou klávesu - počítač nedostane zprávu o uvolnění a spustí autorepeat. U letadla... si to jistě domyslíte.

+8/−1
26.3.2015 18:04

M17a92r45t50i72n 61V92a62j39s14a42r 5919763666686

Ne že bych chtěl ten nápad podporovat, ale zas takovéhle boty jako Váš příklad jsou snad už vyřešené. Viz dálkově řízené drony používané dnes poměrně masivně armádou USA (a asi i jinými).

0/0
26.3.2015 19:42

M46o97j39m50í37r 35M73o12t46y26č72k98a 3322815354110

To máte pravdu, ale těch dronů je ve vzduchu pár desítek/stovek a ne pár desítek tisíc jako dopravních letů denně. (Počet civilních letů se pohybuje okolo 80000/den). Tedy pokud by pilot požádalo pomoc tak by bylo převzetí řízení možné, ale pokud nepožádá, tak než identifikujete že je skutečně nutný zásah "z venku" tak můžete jít akorát sbírat trosky.

+1/0
26.3.2015 19:52

G36a34b45r40i83e89l 10H31o73r56t41e78n 9701309173864

Přesně jak píše pan Motyčka, jde o počty. A to nejen civilních letů, což samo o sobě celou věc komplikuje a každá tisícina promile pravděpodobnosti selhání znamená několik zřícených letadel, tak ale i případného nezbytného rezervního personálu na každém letišti, protože někdo s tím vzdáleně řízeným letadlem musí letět.

Mimochodem, převzetí řízení letadla znamená, že ho bude řídit jiný člověk - který ovšem může být rovněž magor.

+3/0
26.3.2015 21:02

J38a44r92o34s65l21a87v 77F42r90a97n33t10i61š70e79k 14B12r16ü67m41m36e83r 1551966173760

Jenže si zkuste sehnat počty selhání spojení a likvidaci dronů. Málo jich opravdu není, ale jelikož při tom neumírají lidé, tak se to veřejně neřeší.

0/0
31.3.2015 12:31

E79d93a 94D40r26á18b84e69k 7869882113457

tak přes BT by ty letadla určitě neovládali takže za mne -- proč ne

0/0
26.3.2015 23:29

J25a46r67o96m92í90r 75K31r21á85l 4600749674249

A jak by hackeři věděli, že se něco stane ?  Předpokládám, že to řízení by bylo umožněné jen v případě něčeho opravdu mimořádného.

0/0
27.3.2015 7:46

J49a55r12o60s46l36a57v 43F18r82a47n59t81i24š24e91k 82B90r12ü66m90m31e72r 1381906643300

Aby to mělo smysl, tak to musí být zapínatelné ze strany operátora, tedy i hackera.

0/0
31.3.2015 12:32

J85a64n 93K43o30t72l12í68n 9399674365517

;-DR^;-D doplním - druhý skrytý kokpit v letadle, řízení letadla na dálku alá dron "samozřejmě bez zohlednění toho, že letadlo bude mít na palubě x desítek pasažérů a že ten / ta na zemi necítí ten potřebný pud sebezáchovy za sebe a pasažéry", nebo jedno letadlo na max dvacet cestujících, aby ztráty na životech nebyly tak velké.

+1/0
26.3.2015 17:53

R73u87d80a 37S84l58a42v19í61k 5163298126691

Podobný "nápad" nedovolit pilotovi snížit tah motorů způsobil ve Švédsku havárii letu 751.

0/0
26.3.2015 20:43

J71i11n33d28r81a 72V68e81r15b70n78ý 7246492270

Kamenice, letuška Vesna přežila volný pád z největší výšky v dějinách...tu stráň jsem pak viděl mnohokrát.

0/0
26.3.2015 17:25

T85o79m55á84š 33B56r48z38o77b19o92h87a79t57ý 3547680797452

Chbí tam největší havarie československa!

http://technet.idnes.cz/priciny-nejhorsi-letecka-havarie-v-ceskoslovensku-jsou-dodnes-tajemstvim-1t6-/tec_technika.aspx?c=A111123_170203_tec_technika_vse

0/0
26.3.2015 17:20
Foto

P90a72v58e71l 77K49a56s93í66k69, 67T27e11c23h45n41e56t39.15c31z

Byla tam, jen byla schovaná pod jinou (obě v Bratislavě). Posunul jsem tečku ručně.

+3/0
26.3.2015 17:51

J94i54n30d42r32a 23V35e93r92b21n36ý 7466902430

Tenerife, naprosto neuvěřitelná nehoda...co ti chlapi tam tenkrát dělali, jak přemýšleli...8-o;-(

+4/0
26.3.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.