Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na mapu leteckých nehod za 100 let. Nebojte, ubývá jich

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009. Při nejhorší z nich v roce 1977 zahynulo 583 lidí ve dvou letadlech. Dlouhodobě však počet nehod v posledních desítkách let klesá, přestože počet letů stále stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40o18s89e64f 29K41r70á36l 5968751490174

Trochu mne překvapuje, že v Bermudským trojúhelníku není hodně nehod ???

0/0
27.3.2015 13:50

M19i18r93o95s77l93a60v 21S60u71c95h94y 5840489220140

Když letadlo zmizí, tak se vlastně nejedná o potvrzenou nehodu.

0/0
27.3.2015 19:25
Foto

P42a16v57e21l 51K56a32s64í26k64, 40T56e83c82h82n47e12t80.77c84z

Tohle jsou především nehody velkých linkových letadel. Další možnost je, že nehody nad mořem se umísťují divně, jednotlivě jsem to nekontroloval.

0/0
27.3.2015 23:58

R30a24d52e20k 53S93v53o67b21o94d79a 5796280651937

Na území bývalého československa nejsou uvedeny nejméně 2 katastrofy s 15+ oběťmi - Praha 1973 (mezi obětmi členové kapely Evy Pilarové), Poprad 1956 - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku a ještě mne napadá katastrofa slovenské AN-24 v roce 2006 v Maďarsku nedaleko Košic.

0/0
27.3.2015 13:20

R90a27d37e64k 61V85a39ň78h22a62r13a 2376761870570

V něměckém Kielu (poblíž hranic s Dánskem) spadlo letadlo CSA linka Praha-Pariz. Není to trochu z ruky?

0/0
27.3.2015 10:44

R91o13m69a37n 83K27r62a47t66o56c13h63v52í31l 6836607376274

Austrálie je neuvěřitelně čistá.

0/0
27.3.2015 9:18
Foto

I87m91r30i73c25h 25S97u90c45h39a57r50s66k75ý 8786633125751

Pěkný pokus leteckých společnostíRv

+1/−8
27.3.2015 6:34

M90i81c76h37a79l 70M17i58l31l85e56r 9386122749192

jinymi slovy: patris mezi sejcky a fakta a zdravy rozum ignorujes

+8/0
27.3.2015 6:39

J87a95r37o28m87í53r 38K92r80á33l 4890269894369

Pokuste se pochopit, že tu statistiku nedělaly společnosti.

0/0
27.3.2015 7:40

A84n88t29o17n50í46n 45Č21í64ž50e12k 1178662754149

No, realita je ovšem taková, že v případě havárie letadla, je pravděpodobnost pořežití velmi malá. Takže v porovnání s vlaky nebo auty je v tomto případě úmrtnost asi přece jen největší.

+1/−7
26.3.2015 23:59
Foto

J88i11ř55í 74H56e87r82m36á82n87e65k 4616872952140

To samozřejmě ano. Ale pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete je o mnoho řádů nižší.

+4/0
27.3.2015 5:38

R88a54d27o31s46l96a36v 30K60l38a73u76d40a 5854258794862

Jenže vykládejte to pozůstalým jejichž příbuzní měli "to štěstí".

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

P61a88v91e31l 43K50a42s48í11k61, 46T29e84c83h56n24e59t60.57c89z

To je velmi zkreslený pohled. Respektive se dopouštíte omylu, protože neberete v úvahu velikosti jednotlivých pravděpodobností. Řekněme, že řeknu: mám tady bazén, ve kterém je milión mincí. Všechny jsou stejné, jen jedna má datum výroby 1999. Pokud si na první pokus náhodně vytáhnete právě tuto minci, dovolím vám s ní desetkrát hodit. Pokud alespoň jednou padne orel, vyhráváte, jinak prohráváte. Řeknete si, že první úkon (tahání mince) má malou šanci, ale druhý úkon (házení mince) má velkou šanci, takže celkově je to "pořád velká šance"? Nebo si uvědomíte, že šance vytáhnout tu jednu minci je tak malá, že na házení už vůbec nezáleží?

+1/0
27.3.2015 9:10

E44d39a 16D61r80á93b46e81k 7209512493667

Takže globálně řečeno, šance, že průměrný člověk v roce 2012 zemře právě v letadle a ne nějak jinak, je 0,000829 % (připravujeme podrobný článek se statistikami leteckých nehod)................... PROSÍM nic nepřipravujte, to je zoufalství tohleto. Pokud je někomu 30 tak co myslíte, má větší šanci letos umířt stářím nebo v letadle? Jistě, stářím, ale rozhodně to není 0.000829 ku 99.999171.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

0/−3
26.3.2015 23:27
Foto

P17a77v98e98l 13K81a54s13í83k81, 44T44e89c11h75n53e27t61.79c35z

Nic takového netvrdím. Jde jen o podíl.

+5/0
27.3.2015 6:04
Foto

J89a51n 32H81u39r50y49c14h 2596381598227

.... kdyžtak mě opravte.., mapka pěkná ... ale nenašel jsem Smolensk (polská delegace), Jaroslavl (hokejisti), ani to sestřelené ukrajinské z loňska.

0/−1
26.3.2015 23:19

M21i16r84o56s21l77a15v 54S15u61c93h70y 5710799270910

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka

+3/0
26.3.2015 23:29

J64a58n 70P24ň10a26k35o76v26i72č 1417152973339

Zkusil bych využít k vizualizaci CartoDB, které umí zobrazit data na časové ose vůči geolokaci. Rozhodně by to vypadalo více než zajímavě ;)

0/0
26.3.2015 22:56

R53a84d32e21k 88S69v68o69b50o12d29a 5226830881377

V Praze vám chybí nehoda Tu154 v roce 1973.

0/0
26.3.2015 22:04

R21o67m70a32n 22K94r78a87t97o78c94h79v17í40l 6476457106554

Co znamenají barvy u teček?

(jsou tam žluté a červené)

+2/−1
26.3.2015 18:17

V81l18a19d48i59m89í57r 33F93i17b68i93g86e41r 5464481151144

červený asi nikdo nepřežil a žlutý že někdo přežil.

0/0
26.3.2015 21:45
Foto

P73a87v11e71l 29K14a90s62í43k68, 34T42e73c26h69n53e43t22.24c27z

To by asi bylo lepší, až se k tomu dostanu, předělám to, ale v návrhu tabulky/mapy jsem s tím nepočítal.

0/0
27.3.2015 7:40
Foto

P72a63v14e11l 73K31a39s64í30k42, 95T90e18c96h36n12e76t29.50c40z

Je to podle počtu obětí. Červené šipky ukazují katastrofy s 200+ úmrtí. Hranici mezi žlutou a červenou barvou jsem dal myslím na 50.

0/0
27.3.2015 7:38

R55o91m15a69n 91K13r95a58t47o15c56h89v82í16l 6256467666274

OK, děkuji.

 (nikde tam nebyla nápověda nebo tak něco)

0/0
27.3.2015 8:58

M40a68r32t77i47n 90W45a82l18l71n26e40r 6445940754650

Chudak pan Kasik, ten si nabehl s timhle clankem :-D ted mu kazdy bude psat, ze ta tecka v Alzirsku ma byt 37,456 km vychodneji :-)

+1/0
26.3.2015 18:15
Foto

P22a80v58e44l 19K69a35s80í26k25, 84T16e18c12h81n88e45t59.87c80z

Ta čárka je desetinná, nebo odděluje tisíce? :-)

0/0
27.3.2015 7:40

M17a76r53t23i33n 19W94a33l41l17n69e61r 6235260924440

;-D desetinná.

0/0
27.3.2015 19:22

V18á69c43l51a60v 31J15o39n74á15š 8892363932843

V mapě chybí útok na dvojčata....

0/0
26.3.2015 17:52

J17a94n 57S44t36ř44á20l10k74a 8116487193548

Na mapě jsou patrně jen nehody.

+2/−1
26.3.2015 18:05
Foto

J33a91n 90H18u47r11y24c50h 2276471658257

Nejsou, je tam výbuch bomby na severu Čech s tou bulharskou letuškou.

+1/−1
26.3.2015 23:20

J17a93n 43J88e43ž14e23k 3831545287685

Bulharskou?

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

J57a18n 52H20u18r94y41c12h 2516751818467

Pardon, Jugoslávskou samozřejmě.

0/0
27.3.2015 8:19
Foto

P82a95v51e35l 78K44a88s56í91k29, 13T37e26c65h85n67e44t94.70c78z

Byly tam, ale uprostřed New Yorku, navíc se překrývala s dalšími nehodami. Umístil jsem je k jednotlivým věžím/památníkům. A taky jsem posunul 2009 přistání na řeku Hudson.

0/0
27.3.2015 9:22

G73a32b59r38i57e13l 42H32o15r62t72e55n 9351569603914

Námět na další článek pro pana Kasíka: Nejpitomější vážně míněné návrhy ke zlepšení bezpečnosti letectví z diskuzí na iDNES.

Nevím, jestli je to realizovatelné, ale kdyby se to omezilo jen na originátory vláken, možná by to šlo... Za sebe nominuji včerejší nápad instalovat na dopravní letadla (jako A320 apod) padák, který by se otevřel v případě jejich pádu, a dnešní návrh elektronicky bránit snížení výšky pod nastavenou mez i proti vůli pilota, později doplněný "mimo letiště, samozřejmě".:-)

+19/−3
26.3.2015 17:42
Foto

P90a77v43e49l 65K70a75s38í14k25, 92T51e19c73h67n55e15t12.71c60z

Hodně zaznívá návrh na dálkové řízení letounů (bez pilotů). To zřejmě navrhují lidi, kteří nikdy nepracovali s technikou. Protože pak by věděli, že každá technika se čas od času neočekávaně pokazí. Když se to stává NASA při jejich desítkách letů, zaručeně by se to stávalo při milionech letů aerolinek...

+11/0
26.3.2015 17:50

D46a22v77i75d 11Z65a51h38r55a57d12n69í15č92e75k 3657617306231

Mě by se líbilo, kdyby byla možnost letadlo dálkově ovládat buď v případě extrémně podivného chování letounu, nebo kdyby si pilot nevěděl v nějaké velmi těžké situaci rady a zažádal o pomoc. V tom případě by do řízení zasáhl vyškolený profesionál pro krizové situace (extrémně špatné počasí, šílený pilot a co já vím). Samozřejmě by taková služba musela být 24/7 . Piloti by si mohli i o takovou pomoc zažádat. Nebyla by to náhrada pilotů, ale jen další příp. pomoc.

0/−3
26.3.2015 17:58

G13a55b31r34i41e19l 89H23o40r93t26e49n 9321839983554

Jsem si jistý, že by to uvítali hlavně hackeři, pro které by to byla doslova "nebeská výzva".

Jinak si představte, co se stane, když se vám přeruší spojení s BT klávesnicí v okamžiku, kdy máte stisknutou klávesu - počítač nedostane zprávu o uvolnění a spustí autorepeat. U letadla... si to jistě domyslíte.

+8/−1
26.3.2015 18:04

M77a10r67t48i98n 29V47a81j55s23a33r 5469253966126

Ne že bych chtěl ten nápad podporovat, ale zas takovéhle boty jako Váš příklad jsou snad už vyřešené. Viz dálkově řízené drony používané dnes poměrně masivně armádou USA (a asi i jinými).

0/0
26.3.2015 19:42

M93o83j88m68í14r 24M87o45t65y20č51k20a 3442385184780

To máte pravdu, ale těch dronů je ve vzduchu pár desítek/stovek a ne pár desítek tisíc jako dopravních letů denně. (Počet civilních letů se pohybuje okolo 80000/den). Tedy pokud by pilot požádalo pomoc tak by bylo převzetí řízení možné, ale pokud nepožádá, tak než identifikujete že je skutečně nutný zásah "z venku" tak můžete jít akorát sbírat trosky.

+1/0
26.3.2015 19:52

G84a15b47r97i64e93l 81H23o82r18t48e78n 9281859523964

Přesně jak píše pan Motyčka, jde o počty. A to nejen civilních letů, což samo o sobě celou věc komplikuje a každá tisícina promile pravděpodobnosti selhání znamená několik zřícených letadel, tak ale i případného nezbytného rezervního personálu na každém letišti, protože někdo s tím vzdáleně řízeným letadlem musí letět.

Mimochodem, převzetí řízení letadla znamená, že ho bude řídit jiný člověk - který ovšem může být rovněž magor.

+3/0
26.3.2015 21:02

J43a91r32o64s42l25a94v 40F89r64a11n37t57i18š12e52k 47B43r47ü41m77m98e47r 1101126743840

Jenže si zkuste sehnat počty selhání spojení a likvidaci dronů. Málo jich opravdu není, ale jelikož při tom neumírají lidé, tak se to veřejně neřeší.

0/0
31.3.2015 12:31

E95d75a 19D26r79á66b53e76k 7519162523467

tak přes BT by ty letadla určitě neovládali takže za mne -- proč ne

0/0
26.3.2015 23:29

J69a20r16o17m10í91r 53K65r74á15l 4940419844479

A jak by hackeři věděli, že se něco stane ?  Předpokládám, že to řízení by bylo umožněné jen v případě něčeho opravdu mimořádného.

0/0
27.3.2015 7:46

J21a29r43o54s31l62a66v 39F97r64a79n47t31i70š13e41k 60B46r93ü96m77m31e71r 1901466183570

Aby to mělo smysl, tak to musí být zapínatelné ze strany operátora, tedy i hackera.

0/0
31.3.2015 12:32

J19a20n 89K79o77t41l41í55n 9349434965847

;-DR^;-D doplním - druhý skrytý kokpit v letadle, řízení letadla na dálku alá dron "samozřejmě bez zohlednění toho, že letadlo bude mít na palubě x desítek pasažérů a že ten / ta na zemi necítí ten potřebný pud sebezáchovy za sebe a pasažéry", nebo jedno letadlo na max dvacet cestujících, aby ztráty na životech nebyly tak velké.

+1/0
26.3.2015 17:53

R88u78d40a 21S50l37a61v70í82k 5623428546581

Podobný "nápad" nedovolit pilotovi snížit tah motorů způsobil ve Švédsku havárii letu 751.

0/0
26.3.2015 20:43

J46i87n69d88r56a 51V17e23r15b57n28ý 7176842120

Kamenice, letuška Vesna přežila volný pád z největší výšky v dějinách...tu stráň jsem pak viděl mnohokrát.

0/0
26.3.2015 17:25

T15o88m24á77š 97B62r60z14o27b47o20h30a63t84ý 3467730567762

Chbí tam největší havarie československa!

http://technet.idnes.cz/priciny-nejhorsi-letecka-havarie-v-ceskoslovensku-jsou-dodnes-tajemstvim-1t6-/tec_technika.aspx?c=A111123_170203_tec_technika_vse

0/0
26.3.2015 17:20
Foto

P45a30v40e53l 71K65a76s90í89k71, 83T31e21c13h65n34e55t80.67c84z

Byla tam, jen byla schovaná pod jinou (obě v Bratislavě). Posunul jsem tečku ručně.

+3/0
26.3.2015 17:51

J44i90n97d41r69a 31V78e36r86b32n75ý 7416112510

Tenerife, naprosto neuvěřitelná nehoda...co ti chlapi tam tenkrát dělali, jak přemýšleli...8-o;-(

+4/0
26.3.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.