Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dveře kokpitu letadel jsou bezpečné. Tentokrát ale špatným směrem

Konstrukce kokpitů po 11. září 2001 kvůli zajištění bezpečnosti doznala značných změn. Instruktážní video Airbusu z roku 2002 ukazuje, že piloti mají plnou kontrolu nad tím, kdo se dostane do kokpitu. V případě aktuální nehody Germanwings zřejmě pilot zneužil bezpečností pojistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54l69a45s27t65i50m36i13l 19S90v38o92b32o20d50a 7563868835954

"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."

"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."

;-D

0/0
28.3.2015 0:28

J24i39r61i 38D41o22m43i12n50i90k 1531108821680

To mělo být vtipné ? 8-o

0/0
29.3.2015 14:07

A29l15e13x90a42n47d94r 19K18o54s40t43k70a 8112368286704

Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.

0/0
27.3.2015 11:49

M85i67c14h93a15l 25P37a32v82l62á10t 9453593194189

Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.

0/0
27.3.2015 14:07

M68i73c26h17a58l 23P48a88d86ě15r84a 7310932700207

To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa. Rv;-D

+1/0
27.3.2015 9:54

M17i83c78h14a84l 94P88a63d13ě77r80a 7180792460597

Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.

+2/0
27.3.2015 9:58

M58i98c46h70a69l 53P93a76d14ě32r96a 7800982180827

A jeste jedna, pokud je prepinac v normal, letuska vytuka emergency code aby se dostala dovnitr a clovek sedici vevnitr prepinac bude drzet v pozici lock, kdo vyhraje? Pilot, nebo letuska?

0/0
27.3.2015 10:29

J31a66n 21S75a78l31o40m73o24n 4299150701475

Samozřejmě že pilot. Příkaz z ovladače pilota je nadřazený. Proto se taky do tý kabiny nikdo nedostal.

+7/0
27.3.2015 10:43

M36i50c43h11a39l 37P16a47d59ě34r26a 7260392780567

Takze v pripade sebevrazedne mise to je taky k nicemu :)

Jinak, todle opatreni se udelalo vuli ztrate 3 letadel. I s MH370 /coz nejpravdepodobneji poslal kapitan k zemi/ je uz druhe letadlo, kde system sterilnohio kokpitu zapricinil tragedii. Takze jeste jedno a bude klika i z druhe strany?

0/0
27.3.2015 10:51

J16a14n 94S79a79l81o21m68o41n 4119250281835

Právě že ne. Tedy pokud ti sebevrazi nejsou na místě pilotů hned od začátku letu jako tady. Prostě piloti se můžou v letadle doslova zabarikádovat.

0/0
27.3.2015 11:15

T27o64m98á16š 67S36k70á30l67a 6528927

no jistě že je to k ničemu. Kdy pochopíte, že nikdy nelze zabránit všem problémům? Můžete jen utvrzovat pravidla, likvidovat svobodu a buzerovat lidi. Ale pokud je průměrně chytrý člověk odhodlán něco udělat, tak není způsob jak mu v tom zabránit.

0/0
27.3.2015 11:47

M70i32c95h49a94l 45P98a74d34ě69r28a 7490352870367

Vezte, ze ja tomu rouzumim mozna vice nez si myslite. Tendle vysledek je v podastate to nejhorsi co se mohlo stat, protoze narozdil od selhani cloveka nebo techniky proti tomu neni obrany. Nasledna diskuze je jen takova debtaka o tom, jak to funguje a ze me prijde jako ironie, ze opatreni po 11/9 zpusobuje dalsi nestesti.

+1/0
27.3.2015 12:27

T66o18m41á85š 21P52o30k30o93r35n20ý 2570120186360

Musíte pochopit, že kdyby tam ta klika byla, tak ji dřív nebo později použije pomatený pasažér... Už to, že se najde blázen pilot, je velmi nepravděpodobné (bohužel se stalo), ale bohatě by mělo stačit pravidlo o zákazu být v kokpitu sám. Jestli se někdy stane, že se na tom domluví 2 piloti, tak to už je opravdu konečná...

0/0
28.3.2015 10:12
Foto

P48a61v12e18l 56K84a70s73í94k12, 50T93e24c65h77n39e20t78.10c27z

Video máme od agentury Reuters :-)

+1/0
27.3.2015 14:42

M38i43c56h98a71l 49P37a70d39ě46r42a 7890482840177

Tak jeste par podobnych videii a lidi treba nabudou pocitu, ze to letadlo umi ridit :) Samozrejme to bylo spise takove rypnuti. Technet si drzi opriti zbytku rubrik stale /pro me/ vysokou kvaliu.R^

+1/0
27.3.2015 18:02

J26i40ř77í 13L64u92b22a39s 6458260380640

otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .

+1/−1
27.3.2015 8:37

P52a64v24e40l 56S83o78b91o91t61k39a 5680294

Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...

Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.

0/0
27.3.2015 10:03

M23i41c36h61a21l 12C18h16a49l47u61p17a 6238170159973

To je blbost a nebude to podle mě nikdy. Pilot tam je hlavně aby to někdo dokázal řídit, když se technika rozbije. Dost věcí jezdí samo (někde třeba metro), ale to se v případě poruchy může zastavit. V případě letadla to moc nejde.

A pořád existuje riziko, že vypadne třeba naváděcí systém na letišti, bez toho autopilot asi nepřistane. Pojíždění na letišti to asi taky neumí.

+5/0
27.3.2015 10:07

A97l39e70x17a96n72d55r 97K88o58s20t55k91a 8552858706584

A pak vám bude sedět podobný magor ne v kokpitu ale v řídící věži. A nepraští o zem jedním letadlem, ale třeba dvaceti najednou.

+1/0
27.3.2015 11:55

A88n33t65o59n28í43n 18Č31í24ž15e12k 1178262484789

Piloti budou potřeba vždycky. Automatika dokáže řešit běžné situace, ale na nestandardní je vždy potřeba člověk. Stačí jen, pokud je před tebou bouřkový mrak, který je potřeba obletět. Nebo třeba kalmita na letišti a musiš letět úplně jinam. A takovým situací je samozřejmě spousta a mnohé z nich jsou zcela specifické.

+1/0
27.3.2015 22:55

K80u93r62t 90P32l70a55t67t42i47g 4134108555265

Pamatuji ze pred casem  uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.

+1/0
27.3.2015 8:33

T60o63m75á13š 27P89o51k54o79r64n30ý 2480920916690

Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.

0/0
28.3.2015 10:03

P48a81v49e78l 39K61u39č64e63r10a 5122317909284

Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...

+1/0
27.3.2015 7:57

P55e28t86r 91T70y60č39k98a 6885362969342

S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.

0/0
27.3.2015 8:06

M10i39c41h51a38l 78P84a28v60l96á34t 9693933864959

No bude to o odhodlanem chlapovi vs. prekvapene zenske. Jak takovy souboj dopadne, to si kazdy jiste domysli sam. (Ne, neprehledl jsem rostouci mnozstvi dam v kokpitech, ani rostouci zastoupeni stewardu. Jen pisu o zdaleka nejpravdepodobnejsim scenari.)

0/−1
27.3.2015 10:07

P98e74t10r 95T97y33č97k60a 6765382779422

Může aspoň otevřít ty dveře do pilotní kabiny.

0/0
27.3.2015 11:26

M62i70c58h54a52l 53P39a32v96l23á34t 9303263124399

Vy si to asi predstavit nedokazete, co? Clovek lezici na podlaze v bezvedomi dvere do pilotni kabiny otevrit nedokaze. Tak se s tim smirte.

To opatreni je asi dobre na uklidneni obav verejnosti, ale v praxi je proste k nicemu.

+1/−1
27.3.2015 14:03

P30e31t57r 92T15y74č60k63a 6975922379722

Omráčit člověka není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. A zvláště v poměrně těsné pilotní kabině.

+1/−1
27.3.2015 14:46

M35i48c61h12a72l 95P26a24v68l15á53t 9793403714889

Proc omracit? Jsou i jine druhy hrubeho fyzickeho nasili.

+1/−1
27.3.2015 20:18

A81n74t54o82n92í67n 12Č76í13ž83e33k 1138812984719

Úplně to neostraníš nikdy, ale třeba i v tomto případě mohla situace dopadnout jinak. Ten pilot by musel letušku nejdřív klepnout (a je otázka, co by se stalo, než by se k ní dostal) a pak by se mu možná v hlavě něco rozsítilo a už by v tom dál nepokračoval. Možná by to sice dopadlo stejně, ale měl by to určitě hodně složitější.

0/0
27.3.2015 22:59

D65r26a78h28o89m69í93r 49S38t14r12o42u34h75a50l 4275308252914

Letadlo jako zbraň hromadného ničení? 8-o To jako že práškuje?

0/−2
27.3.2015 7:08
Foto

P84a19v25e98l 68K70a58s45í76k78, 68T24e27c51h13n88e74t61.50c11z

Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.

+1/0
27.3.2015 7:49

P94e41t46r 49T80y59č43k35a 6365842639182

11.zari 2001 zabily ctyri letadla pres 3000 lidi.

+3/0
27.3.2015 7:55

R21a95d88o56s66l56a18v 69K53l91a25u79d23a 5864598394452

Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.

0/−8
27.3.2015 6:17

M11i87c75h28a30l 59M48i68l44l48e34r 9446312599232

Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.

+3/0
27.3.2015 6:33

M69i57c28h37a94l 45M41i65l91l96e19r 9786602329612

k podriznuti by potreboval nuz. I posadky letadel jdou pres bezpecnostni prohlidku.

0/0
27.3.2015 6:43

R30a30d97o33s47l19a44v 87K60l56a30u22d27a 5324728474922

A v kokpitu není nic čím by ho mohl praštit.

0/0
27.3.2015 7:22

P77e54t32r 94T59y64č92k13a 6445952789192

To uz by bylo jednodusi mu dat do piti nejake projimadlo.

0/0
27.3.2015 7:57
Foto

P50a97v25e16l 23K28a36s20í82k50, 78T81e96c70h17n81e28t19.92c54z

On to vědět nemohl, ale mohl být rozhodnutý, že AŽ někdy odejde, tak to provede. (spekulace)

+6/0
27.3.2015 7:50

A13n40t34o38n37í12n 64Č36í93ž88e51k 1398342474619

Pokud spolu létali déle, tak to asi byla dost běžná situace. A možná, že na tu situaci už čekal několik letů. Pokud se pro to rozhodl již dříve, byla to jen otázka času, kdy to uskuteční.

0/0
27.3.2015 23:03

M40i23c97h98a94l 62P63a51v98l72á34t 9333523814749

A slysel uz jste pane Klaudo o tom, ze vetsina lidi si obcas potrebuje odskocit na zachod?

0/0
27.3.2015 10:09

R93a51d51o75s78l25a68v 87K14l58a90u41d31a 5414218534432

Občas ano. To letadlo neletělo přes Atlantik.

0/0
27.3.2015 19:13
Foto

J44i40ř92í 83K28r23á39k89o60r41a 9609143

Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...

+2/0
27.3.2015 0:20

R14a59d81o61s98l46a10v 63K55l31a92u52d18a 5494178634402

Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)

0/0
27.3.2015 6:15

M32i40l54a38n 89V92o58s97t55r80ý 6219606244474

Pořád lepší než aby všichni ostatní v letadle letěli do nebe...

0/0
27.3.2015 7:31

P64a64v82e54l 75S39o41b84o40t57k97a 5220514

Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..

Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....

+2/0
26.3.2015 23:51
Foto

P86a84v43e21l 59K98a67s30í85k31, 24T21e10c83h15n28e34t48.49c18z

Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)

+4/0
27.3.2015 7:54

P66e38t68r 63T73y77č31k55a 6905812569262

No hlavně pouze kapitán musel celou dobu vědět co se děje, tedy že se nemůže dostat do kabiny a zároveň že letadlo prudce klesá. Cestujícím to nejspíš došlo až chvíli před nárazem.

+4/0
27.3.2015 8:08

L48u15d72ě63k 44N31o22v92ý 2921609423501

No, pokud se dobýval sekerou do dveří, tak možná o něco dřív..

0/0
27.3.2015 13:25

M71i53c91h34a23l 59P90a18v88l54á23t 9283313694429

Mohl jim vysvetlit, ze mu klice spadly do zachoda.

+1/0
27.3.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.