Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dveře kokpitu letadel jsou bezpečné. Tentokrát ale špatným směrem

Konstrukce kokpitů po 11. září 2001 kvůli zajištění bezpečnosti doznala značných změn. Instruktážní video Airbusu z roku 2002 ukazuje, že piloti mají plnou kontrolu nad tím, kdo se dostane do kokpitu. V případě aktuální nehody Germanwings zřejmě pilot zneužil bezpečností pojistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61l93a28s37t86i24m77i49l 42S18v88o95b41o15d37a 7143828155254

"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."

"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."

;-D

0/0
28.3.2015 0:28

J71i33r57i 14D57o29m39i33n88i16k 1761608301690

To mělo být vtipné ? 8-o

0/0
29.3.2015 14:07

A44l73e90x14a88n25d77r 10K29o46s84t84k35a 8232548676824

Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.

0/0
27.3.2015 11:49

M91i69c63h76a61l 13P89a69v17l56á90t 9873433654569

Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.

0/0
27.3.2015 14:07

M35i95c40h46a10l 93P88a46d70ě13r20a 7280712930267

To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa. Rv;-D

+1/0
27.3.2015 9:54

M31i33c84h90a66l 91P81a70d10ě43r80a 7670852220857

Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.

+2/0
27.3.2015 9:58

M80i37c27h98a26l 23P31a81d97ě79r26a 7150572910707

A jeste jedna, pokud je prepinac v normal, letuska vytuka emergency code aby se dostala dovnitr a clovek sedici vevnitr prepinac bude drzet v pozici lock, kdo vyhraje? Pilot, nebo letuska?

0/0
27.3.2015 10:29

J97a23n 40S23a65l19o79m65o11n 4429230691455

Samozřejmě že pilot. Příkaz z ovladače pilota je nadřazený. Proto se taky do tý kabiny nikdo nedostal.

+7/0
27.3.2015 10:43

M65i22c31h59a58l 27P39a89d54ě93r98a 7630982500857

Takze v pripade sebevrazedne mise to je taky k nicemu :)

Jinak, todle opatreni se udelalo vuli ztrate 3 letadel. I s MH370 /coz nejpravdepodobneji poslal kapitan k zemi/ je uz druhe letadlo, kde system sterilnohio kokpitu zapricinil tragedii. Takze jeste jedno a bude klika i z druhe strany?

0/0
27.3.2015 10:51

J20a50n 85S34a78l38o44m66o37n 4729550751105

Právě že ne. Tedy pokud ti sebevrazi nejsou na místě pilotů hned od začátku letu jako tady. Prostě piloti se můžou v letadle doslova zabarikádovat.

0/0
27.3.2015 11:15

T71o25m66á13š 53S84k26á84l58a 6658567

no jistě že je to k ničemu. Kdy pochopíte, že nikdy nelze zabránit všem problémům? Můžete jen utvrzovat pravidla, likvidovat svobodu a buzerovat lidi. Ale pokud je průměrně chytrý člověk odhodlán něco udělat, tak není způsob jak mu v tom zabránit.

0/0
27.3.2015 11:47

M40i62c80h53a29l 41P58a66d68ě93r55a 7600552880907

Vezte, ze ja tomu rouzumim mozna vice nez si myslite. Tendle vysledek je v podastate to nejhorsi co se mohlo stat, protoze narozdil od selhani cloveka nebo techniky proti tomu neni obrany. Nasledna diskuze je jen takova debtaka o tom, jak to funguje a ze me prijde jako ironie, ze opatreni po 11/9 zpusobuje dalsi nestesti.

+1/0
27.3.2015 12:27

T16o31m55á93š 86P12o51k38o28r38n37ý 2950190246340

Musíte pochopit, že kdyby tam ta klika byla, tak ji dřív nebo později použije pomatený pasažér... Už to, že se najde blázen pilot, je velmi nepravděpodobné (bohužel se stalo), ale bohatě by mělo stačit pravidlo o zákazu být v kokpitu sám. Jestli se někdy stane, že se na tom domluví 2 piloti, tak to už je opravdu konečná...

0/0
28.3.2015 10:12
Foto

P11a60v83e39l 92K26a57s89í46k94, 24T88e16c16h25n64e20t23.62c78z

Video máme od agentury Reuters :-)

+1/0
27.3.2015 14:42

M93i38c64h78a54l 87P33a61d25ě91r44a 7480512440917

Tak jeste par podobnych videii a lidi treba nabudou pocitu, ze to letadlo umi ridit :) Samozrejme to bylo spise takove rypnuti. Technet si drzi opriti zbytku rubrik stale /pro me/ vysokou kvaliu.R^

+1/0
27.3.2015 18:02

J93i75ř26í 94L73u57b40a18s 6978710220440

otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .

+1/−1
27.3.2015 8:37

P31a12v73e26l 81S56o44b39o71t95k15a 5830144

Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...

Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.

0/0
27.3.2015 10:03

M91i95c74h54a60l 74C46h71a23l31u87p92a 6278870309623

To je blbost a nebude to podle mě nikdy. Pilot tam je hlavně aby to někdo dokázal řídit, když se technika rozbije. Dost věcí jezdí samo (někde třeba metro), ale to se v případě poruchy může zastavit. V případě letadla to moc nejde.

A pořád existuje riziko, že vypadne třeba naváděcí systém na letišti, bez toho autopilot asi nepřistane. Pojíždění na letišti to asi taky neumí.

+5/0
27.3.2015 10:07

A29l65e16x42a53n12d58r 51K74o61s91t17k14a 8302978706424

A pak vám bude sedět podobný magor ne v kokpitu ale v řídící věži. A nepraští o zem jedním letadlem, ale třeba dvaceti najednou.

+1/0
27.3.2015 11:55

A89n81t61o65n63í47n 96Č74í71ž17e80k 1848322634679

Piloti budou potřeba vždycky. Automatika dokáže řešit běžné situace, ale na nestandardní je vždy potřeba člověk. Stačí jen, pokud je před tebou bouřkový mrak, který je potřeba obletět. Nebo třeba kalmita na letišti a musiš letět úplně jinam. A takovým situací je samozřejmě spousta a mnohé z nich jsou zcela specifické.

+1/0
27.3.2015 22:55

K24u76r51t 39P98l51a60t89t46i33g 4794978825395

Pamatuji ze pred casem  uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.

+1/0
27.3.2015 8:33

T67o92m33á26š 60P36o15k67o96r65n28ý 2180660806930

Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.

0/0
28.3.2015 10:03

P76a65v51e96l 33K91u37č77e67r71a 5902397919254

Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...

+1/0
27.3.2015 7:57

P41e82t48r 24T44y14č24k57a 6675712379612

S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.

0/0
27.3.2015 8:06

M78i84c20h89a83l 79P94a68v67l37á10t 9583473404249

No bude to o odhodlanem chlapovi vs. prekvapene zenske. Jak takovy souboj dopadne, to si kazdy jiste domysli sam. (Ne, neprehledl jsem rostouci mnozstvi dam v kokpitech, ani rostouci zastoupeni stewardu. Jen pisu o zdaleka nejpravdepodobnejsim scenari.)

0/−1
27.3.2015 10:07

P64e54t69r 96T23y51č65k81a 6785932329762

Může aspoň otevřít ty dveře do pilotní kabiny.

0/0
27.3.2015 11:26

M78i29c96h79a69l 71P45a57v92l56á80t 9163593954569

Vy si to asi predstavit nedokazete, co? Clovek lezici na podlaze v bezvedomi dvere do pilotni kabiny otevrit nedokaze. Tak se s tim smirte.

To opatreni je asi dobre na uklidneni obav verejnosti, ale v praxi je proste k nicemu.

+1/−1
27.3.2015 14:03

P73e55t48r 64T96y72č10k92a 6235112399482

Omráčit člověka není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. A zvláště v poměrně těsné pilotní kabině.

+1/−1
27.3.2015 14:46

M14i23c13h41a94l 61P12a26v49l69á57t 9393863124819

Proc omracit? Jsou i jine druhy hrubeho fyzickeho nasili.

+1/−1
27.3.2015 20:18

A31n18t72o62n47í27n 94Č90í36ž40e39k 1348132784369

Úplně to neostraníš nikdy, ale třeba i v tomto případě mohla situace dopadnout jinak. Ten pilot by musel letušku nejdřív klepnout (a je otázka, co by se stalo, než by se k ní dostal) a pak by se mu možná v hlavě něco rozsítilo a už by v tom dál nepokračoval. Možná by to sice dopadlo stejně, ale měl by to určitě hodně složitější.

0/0
27.3.2015 22:59

D77r40a33h40o44m89í25r 85S54t56r79o16u13h96a18l 4775948892774

Letadlo jako zbraň hromadného ničení? 8-o To jako že práškuje?

0/−2
27.3.2015 7:08
Foto

P83a49v47e91l 31K18a31s75í10k65, 36T97e47c23h85n78e98t63.70c46z

Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.

+1/0
27.3.2015 7:49

P41e92t86r 18T89y46č88k87a 6395312609392

11.zari 2001 zabily ctyri letadla pres 3000 lidi.

+3/0
27.3.2015 7:55

R10a51d43o40s47l11a31v 23K23l24a29u28d57a 5414928264272

Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.

0/−8
27.3.2015 6:17

M19i24c33h52a46l 90M61i39l12l83e29r 9436462789142

Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.

+3/0
27.3.2015 6:33

M95i85c46h70a52l 48M60i61l49l33e27r 9776662899412

k podriznuti by potreboval nuz. I posadky letadel jdou pres bezpecnostni prohlidku.

0/0
27.3.2015 6:43

R15a94d70o21s22l46a16v 68K62l59a81u11d45a 5274118794762

A v kokpitu není nic čím by ho mohl praštit.

0/0
27.3.2015 7:22

P45e24t31r 71T94y32č73k77a 6575612829292

To uz by bylo jednodusi mu dat do piti nejake projimadlo.

0/0
27.3.2015 7:57
Foto

P22a93v48e69l 78K34a71s34í66k67, 89T26e83c20h69n47e25t43.47c53z

On to vědět nemohl, ale mohl být rozhodnutý, že AŽ někdy odejde, tak to provede. (spekulace)

+6/0
27.3.2015 7:50

A50n42t51o67n68í19n 72Č96í42ž63e83k 1328492434469

Pokud spolu létali déle, tak to asi byla dost běžná situace. A možná, že na tu situaci už čekal několik letů. Pokud se pro to rozhodl již dříve, byla to jen otázka času, kdy to uskuteční.

0/0
27.3.2015 23:03

M86i61c74h48a76l 17P52a78v56l41á55t 9203213134409

A slysel uz jste pane Klaudo o tom, ze vetsina lidi si obcas potrebuje odskocit na zachod?

0/0
27.3.2015 10:09

R83a66d75o49s72l82a84v 49K93l69a45u96d63a 5944368224982

Občas ano. To letadlo neletělo přes Atlantik.

0/0
27.3.2015 19:13
Foto

J37i23ř72í 56K38r41á21k44o83r50a 9869363

Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...

+2/0
27.3.2015 0:20

R15a22d32o91s18l48a23v 62K43l40a78u37d52a 5394508684372

Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)

0/0
27.3.2015 6:15

M26i12l35a77n 78V15o17s51t89r31ý 6379126204154

Pořád lepší než aby všichni ostatní v letadle letěli do nebe...

0/0
27.3.2015 7:31

P51a87v65e18l 18S68o32b82o18t67k68a 5490374

Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..

Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....

+2/0
26.3.2015 23:51
Foto

P66a41v57e19l 74K11a87s68í71k58, 33T70e84c12h47n84e92t96.88c95z

Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)

+4/0
27.3.2015 7:54

P47e93t18r 51T77y87č12k92a 6255982239612

No hlavně pouze kapitán musel celou dobu vědět co se děje, tedy že se nemůže dostat do kabiny a zároveň že letadlo prudce klesá. Cestujícím to nejspíš došlo až chvíli před nárazem.

+4/0
27.3.2015 8:08

L31u72d97ě97k 49N51o50v79ý 2111589633381

No, pokud se dobýval sekerou do dveří, tak možná o něco dřív..

0/0
27.3.2015 13:25

M58i40c28h21a22l 94P74a83v84l86á59t 9663783214369

Mohl jim vysvetlit, ze mu klice spadly do zachoda.

+1/0
27.3.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz