Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dveře kokpitu letadel jsou bezpečné. Tentokrát ale špatným směrem

Konstrukce kokpitů po 11. září 2001 kvůli zajištění bezpečnosti doznala značných změn. Instruktážní video Airbusu z roku 2002 ukazuje, že piloti mají plnou kontrolu nad tím, kdo se dostane do kokpitu. V případě aktuální nehody Germanwings zřejmě pilot zneužil bezpečností pojistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98l25a90s86t25i35m85i11l 68S84v13o20b67o36d66a 7613468935204

"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."

"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."

;-D

0/0
28.3.2015 0:28

J26i64r76i 67D41o35m67i45n57i53k 1841278811330

To mělo být vtipné ? 8-o

0/0
29.3.2015 14:07

A25l32e54x83a70n63d92r 29K57o22s23t28k46a 8172568436874

Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.

0/0
27.3.2015 11:49

M98i98c97h19a21l 31P56a59v61l57á88t 9383573834679

Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.

0/0
27.3.2015 14:07

M31i85c52h13a22l 77P75a39d27ě96r17a 7630542220887

To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa. Rv;-D

+1/0
27.3.2015 9:54

M59i87c23h64a84l 27P83a23d13ě11r96a 7330182160137

Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.

+2/0
27.3.2015 9:58

M90i98c38h54a96l 59P64a53d31ě20r33a 7690792220147

A jeste jedna, pokud je prepinac v normal, letuska vytuka emergency code aby se dostala dovnitr a clovek sedici vevnitr prepinac bude drzet v pozici lock, kdo vyhraje? Pilot, nebo letuska?

0/0
27.3.2015 10:29

J67a12n 46S72a96l10o24m92o98n 4509470721485

Samozřejmě že pilot. Příkaz z ovladače pilota je nadřazený. Proto se taky do tý kabiny nikdo nedostal.

+7/0
27.3.2015 10:43

M11i24c53h66a32l 23P16a17d35ě98r25a 7380942440917

Takze v pripade sebevrazedne mise to je taky k nicemu :)

Jinak, todle opatreni se udelalo vuli ztrate 3 letadel. I s MH370 /coz nejpravdepodobneji poslal kapitan k zemi/ je uz druhe letadlo, kde system sterilnohio kokpitu zapricinil tragedii. Takze jeste jedno a bude klika i z druhe strany?

0/0
27.3.2015 10:51

J54a60n 57S13a11l98o43m93o86n 4459190121755

Právě že ne. Tedy pokud ti sebevrazi nejsou na místě pilotů hned od začátku letu jako tady. Prostě piloti se můžou v letadle doslova zabarikádovat.

0/0
27.3.2015 11:15

T16o39m14á58š 86S25k51á17l66a 6658467

no jistě že je to k ničemu. Kdy pochopíte, že nikdy nelze zabránit všem problémům? Můžete jen utvrzovat pravidla, likvidovat svobodu a buzerovat lidi. Ale pokud je průměrně chytrý člověk odhodlán něco udělat, tak není způsob jak mu v tom zabránit.

0/0
27.3.2015 11:47

M65i16c95h41a13l 30P43a11d65ě32r47a 7470912440707

Vezte, ze ja tomu rouzumim mozna vice nez si myslite. Tendle vysledek je v podastate to nejhorsi co se mohlo stat, protoze narozdil od selhani cloveka nebo techniky proti tomu neni obrany. Nasledna diskuze je jen takova debtaka o tom, jak to funguje a ze me prijde jako ironie, ze opatreni po 11/9 zpusobuje dalsi nestesti.

+1/0
27.3.2015 12:27

T49o67m29á65š 30P23o21k39o11r95n94ý 2660510786920

Musíte pochopit, že kdyby tam ta klika byla, tak ji dřív nebo později použije pomatený pasažér... Už to, že se najde blázen pilot, je velmi nepravděpodobné (bohužel se stalo), ale bohatě by mělo stačit pravidlo o zákazu být v kokpitu sám. Jestli se někdy stane, že se na tom domluví 2 piloti, tak to už je opravdu konečná...

0/0
28.3.2015 10:12
Foto

P83a87v94e20l 46K93a12s11í90k65, 12T17e46c53h67n91e21t24.25c74z

Video máme od agentury Reuters :-)

+1/0
27.3.2015 14:42

M82i86c10h44a33l 54P76a93d45ě17r63a 7900312720477

Tak jeste par podobnych videii a lidi treba nabudou pocitu, ze to letadlo umi ridit :) Samozrejme to bylo spise takove rypnuti. Technet si drzi opriti zbytku rubrik stale /pro me/ vysokou kvaliu.R^

+1/0
27.3.2015 18:02

J59i51ř81í 96L76u46b66a38s 6988280150730

otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .

+1/−1
27.3.2015 8:37

P84a42v13e82l 51S36o13b19o96t87k59a 5860904

Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...

Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.

0/0
27.3.2015 10:03

M27i18c64h82a12l 21C84h73a16l18u49p39a 6268470379253

To je blbost a nebude to podle mě nikdy. Pilot tam je hlavně aby to někdo dokázal řídit, když se technika rozbije. Dost věcí jezdí samo (někde třeba metro), ale to se v případě poruchy může zastavit. V případě letadla to moc nejde.

A pořád existuje riziko, že vypadne třeba naváděcí systém na letišti, bez toho autopilot asi nepřistane. Pojíždění na letišti to asi taky neumí.

+5/0
27.3.2015 10:07

A57l10e26x28a79n90d61r 41K34o22s64t28k62a 8492708906944

A pak vám bude sedět podobný magor ne v kokpitu ale v řídící věži. A nepraští o zem jedním letadlem, ale třeba dvaceti najednou.

+1/0
27.3.2015 11:55

A16n59t38o12n54í96n 17Č29í10ž78e33k 1638532344879

Piloti budou potřeba vždycky. Automatika dokáže řešit běžné situace, ale na nestandardní je vždy potřeba člověk. Stačí jen, pokud je před tebou bouřkový mrak, který je potřeba obletět. Nebo třeba kalmita na letišti a musiš letět úplně jinam. A takovým situací je samozřejmě spousta a mnohé z nich jsou zcela specifické.

+1/0
27.3.2015 22:55

K75u92r48t 86P43l67a20t35t56i32g 4584888565665

Pamatuji ze pred casem  uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.

+1/0
27.3.2015 8:33

T20o65m46á57š 44P20o87k98o23r13n12ý 2190980786220

Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.

0/0
28.3.2015 10:03

P37a77v80e86l 75K52u69č10e83r57a 5362947339814

Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...

+1/0
27.3.2015 7:57

P78e95t17r 59T61y89č22k86a 6165192239982

S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.

0/0
27.3.2015 8:06

M75i78c45h83a34l 68P41a22v29l54á77t 9123793244499

No bude to o odhodlanem chlapovi vs. prekvapene zenske. Jak takovy souboj dopadne, to si kazdy jiste domysli sam. (Ne, neprehledl jsem rostouci mnozstvi dam v kokpitech, ani rostouci zastoupeni stewardu. Jen pisu o zdaleka nejpravdepodobnejsim scenari.)

0/−1
27.3.2015 10:07

P64e62t10r 17T25y63č26k44a 6165942589472

Může aspoň otevřít ty dveře do pilotní kabiny.

0/0
27.3.2015 11:26

M88i10c49h71a70l 73P75a75v89l64á98t 9323673634209

Vy si to asi predstavit nedokazete, co? Clovek lezici na podlaze v bezvedomi dvere do pilotni kabiny otevrit nedokaze. Tak se s tim smirte.

To opatreni je asi dobre na uklidneni obav verejnosti, ale v praxi je proste k nicemu.

+1/−1
27.3.2015 14:03

P62e34t28r 15T79y46č49k56a 6335152119972

Omráčit člověka není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. A zvláště v poměrně těsné pilotní kabině.

+1/−1
27.3.2015 14:46

M44i59c44h38a88l 75P31a52v22l78á82t 9163373134489

Proc omracit? Jsou i jine druhy hrubeho fyzickeho nasili.

+1/−1
27.3.2015 20:18

A59n10t62o76n49í61n 53Č62í19ž87e88k 1778102484529

Úplně to neostraníš nikdy, ale třeba i v tomto případě mohla situace dopadnout jinak. Ten pilot by musel letušku nejdřív klepnout (a je otázka, co by se stalo, než by se k ní dostal) a pak by se mu možná v hlavě něco rozsítilo a už by v tom dál nepokračoval. Možná by to sice dopadlo stejně, ale měl by to určitě hodně složitější.

0/0
27.3.2015 22:59

D25r65a69h75o40m25í54r 36S20t56r46o21u96h83a50l 4215768752964

Letadlo jako zbraň hromadného ničení? 8-o To jako že práškuje?

0/−2
27.3.2015 7:08
Foto

P89a56v70e37l 61K45a90s95í34k49, 98T96e30c13h69n62e26t46.61c72z

Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.

+1/0
27.3.2015 7:49

P33e14t72r 52T30y13č50k55a 6785682769222

11.zari 2001 zabily ctyri letadla pres 3000 lidi.

+3/0
27.3.2015 7:55

R12a13d57o95s54l37a17v 39K49l28a30u85d20a 5584258174372

Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.

0/−8
27.3.2015 6:17

M31i33c74h24a13l 72M85i82l28l17e58r 9946452279652

Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.

+3/0
27.3.2015 6:33

M72i86c94h27a55l 72M17i88l38l32e33r 9146822869412

k podriznuti by potreboval nuz. I posadky letadel jdou pres bezpecnostni prohlidku.

0/0
27.3.2015 6:43

R71a86d42o27s56l44a11v 96K98l39a71u22d36a 5304578434132

A v kokpitu není nic čím by ho mohl praštit.

0/0
27.3.2015 7:22

P10e63t23r 33T63y97č61k63a 6235442459912

To uz by bylo jednodusi mu dat do piti nejake projimadlo.

0/0
27.3.2015 7:57
Foto

P78a68v12e95l 85K45a71s61í28k69, 31T70e89c94h86n82e60t80.67c80z

On to vědět nemohl, ale mohl být rozhodnutý, že AŽ někdy odejde, tak to provede. (spekulace)

+6/0
27.3.2015 7:50

A88n29t14o29n72í17n 17Č87í80ž62e43k 1988652144299

Pokud spolu létali déle, tak to asi byla dost běžná situace. A možná, že na tu situaci už čekal několik letů. Pokud se pro to rozhodl již dříve, byla to jen otázka času, kdy to uskuteční.

0/0
27.3.2015 23:03

M70i68c26h49a84l 85P80a84v39l42á51t 9423673204779

A slysel uz jste pane Klaudo o tom, ze vetsina lidi si obcas potrebuje odskocit na zachod?

0/0
27.3.2015 10:09

R13a42d76o64s13l59a63v 82K32l77a37u82d80a 5644368324152

Občas ano. To letadlo neletělo přes Atlantik.

0/0
27.3.2015 19:13
Foto

J84i75ř26í 24K43r40á82k93o17r43a 9739863

Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...

+2/0
27.3.2015 0:20

R31a74d48o77s13l58a11v 32K11l11a68u16d85a 5924708564132

Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)

0/0
27.3.2015 6:15

M10i29l13a19n 46V57o91s93t62r69ý 6129926694944

Pořád lepší než aby všichni ostatní v letadle letěli do nebe...

0/0
27.3.2015 7:31

P25a89v94e11l 13S87o15b76o16t35k98a 5140824

Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..

Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....

+2/0
26.3.2015 23:51
Foto

P16a19v38e50l 68K35a90s16í23k70, 76T84e26c56h82n49e88t98.38c40z

Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)

+4/0
27.3.2015 7:54

P15e53t26r 89T91y67č68k97a 6335232779202

No hlavně pouze kapitán musel celou dobu vědět co se děje, tedy že se nemůže dostat do kabiny a zároveň že letadlo prudce klesá. Cestujícím to nejspíš došlo až chvíli před nárazem.

+4/0
27.3.2015 8:08

L41u73d84ě83k 34N29o42v67ý 2781889113291

No, pokud se dobýval sekerou do dveří, tak možná o něco dřív..

0/0
27.3.2015 13:25

M28i26c86h41a31l 37P26a36v70l72á77t 9623923474579

Mohl jim vysvetlit, ze mu klice spadly do zachoda.

+1/0
27.3.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.