- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Včera tenhle článek (fotky) měl mnohem poetičtější název, něco o rytířích nebes! Proč milé iDnes takhle manipulujete??
Zamlžený oko... můj děda sloužil za Velké války u letectva, nikoli stíhač, ale mechanik ... ale taky si zalétal... mám pár ohmataných fotek, a vzpomínky když mi jako klukovi vyprávěl.... , a originál vrtuli .. lepenou ze šesti vrstev cca 2,6 m , na koncí náběžná hrana oplátovaná mosazí. Jediná identifikace je že je na ní vypáleno číslo 723 tuším..., Až půjdu (za chvíli) do důchodu, tak se pokusím zjistit z jakého éra to je...(s brožovaným Biglesem pod polštářem jsem často usínal - spousta jeho vyprávění byla jak z těchto sešitů , i když děda byl na opačné straně)...
"...Velmi také trpěl motor mechanickými rázy přenášenými od do deflektorů bubnujících střel..."
Tahle věta je skutečně žurnalistická "perla" hodna redaktorů iDnesu.
Nostalgie... několik z nich jsem měl jako kluk slepené (1:72, 1:48).
Chtěl bych se vžít do pocitů lidí, kteří měli k dispozici tehdejší výkřiky techniky. Dneska jsme obklopeni nejmoderněšími technologiemi a nikco nad tím ani nehne brvou
Tahle technika byla vidět i ve filmu Rudý baron. Kožená bunda, brýle šátek a šlo se bojovat. Ze začátku platilo, že se má sestřelit letadlo a ne pilot. Takové skoro rytířské souboje, které touto válkou skončili.
No, vzhledem k tomu, že Němci měli padáky někdy od roku 1917 a Britové vůbec, tak sestřelit letadlo většinou znamenalo i zabít pilota.
Hezký článek, děkuji.
Jen jsem nepochopil ten "jídelní vůz, čekající na příležitost" u obr.27 - není to nějaká bota?
To je ten vagón, ve kterém Německo podepsalo kapitulaci.