Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka levnější než párek v rohlíku. I takto vypadá souboj o zákazníka

Poletíte low costem, nebo tradiční aerolinkou? Nepohodlné, ale levné sedačky, omezená kapacita letišť, rozdílné ceny paliva, kvalita servisu, to jsou všechno faktory, které hrají v bitvě o létajícího zákazníka zásadní roli. Máme pro vás první díl seriálu Lesk a bída současné letecké dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e61t74r 14V77i22n49t33r75l82í36k 3606704261

Evropské lowcosty jsou pořád kvalitnější, než kdejaká indická, či jihovýchodoasijská letekcá společnost.. na druhou stranu je těch společností tolik, že se holt musí smířit s nižšími výdělky a externí vlivy k tomu také dost míchají kartami ;-)

0/0
15.4.2015 12:25

P83a79v63e44l 63Š41a33p87o51v37a44l30o85v 9409792693656

Co si autor představuje pod pojmem "hrozné odbavení a mizerná nabídka služeb na palubě" při hodinovém letu? Proč neletí např. s nějakým soukromým "Jetem", tam je zřejmě pohodlí a servis ještě lepší. Článek je opravdu reklamou pro velké společnosti.

+3/0
13.4.2015 12:22

J56o37z55e87f 36D75u23h26a75c21e17k 7191230173500

letel som viackrat ako s Ryanairom aj s velkymi spolocnostami (british airways, csa, austrian airlines) a v odbaveni a pristupu personalu som nezaznamenal ziadny rozdiel

0/0
13.4.2015 14:22

J23o28s93e22f 63H55á73b 2323754429916

do 2 hodin letu se dá o low cost opravdu uvažovat, ale dál ne.

0/0
12.4.2015 21:15

T62o92m95á23š 70B11l35a54h97o55š 6336747185860

Každý by chtěl všechno co nejlevnější.

ALE běda, když pak někomu zaměstnavatel sáhne na plat a také jej sníží ...

0/0
11.4.2015 16:51

Z27d17e21n40ě30k 35B16ř77í88z66a 8516715469806

populisticky PR clanek velkych leteckych spolecnosti zneuzivajici padu lowcostu Germanwings.

Ja teda vzdycky budu volit pri letani po Evrope lowcost. Ne ze bych nemel na drazsi letenku, ale z principu. Nepotrebuju si priplacet za extra servis, ktery nepotrebuju. V Anglii jsem za 2 hodiny a to preziju bez jidla a piti.

Pan O'Leary to vystihl dokonale:

youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o

+1/0
11.4.2015 16:14

L24u81k14á78š 55T44ó23t30h 6308623507152

"...společnost Ryanair rozzlobila řadu klientů tím, že u objednaných nových sedaček už ani není systém pro polohování."

Ja osobne to ocenujem. Nemoze sa stat, ze si niekto predo mnou sklopi sedadlo a uberie mi polovicu uz aj tak minimalneho priestoru.

+10/−1
10.4.2015 11:46

Z83d67e18n93ě88k 52B84ř34í45z47a 8626915559166

ty mista na stani mely byt vzadu v letadle, s vasim mistem by to nemelo nic spolecneho.

0/−4
11.4.2015 16:16

H84y83n13e38k 71Š97l64a53h39ů25n51e53k 4299723736959

Pan Tóth o voze, vy zase o koze ;-D

+1/0
12.4.2015 23:21

M86a57t88o24u51š 47P68r94e76u97s85s 6220454752299

Ve vozech 2.třídy ve vlaku jsou polohovatelná sedadla spíše vzácností a přesto vlak jede klidně i 10 hodin a více.

0/0
13.4.2015 22:23

C22a33r48m58e38n 27K90e90l51l50i39e 8371921521458

Ve vlaku cestujici nestravi 10 hodin pripoutany do sedadla kvuli mozne turbulenci.

Muze se kdykoliv jit projit, postat u okna a ma na to vic mista nez v letadle.

0/0
14.4.2015 4:59

M33i22r59o48s60l14a13v 40H64e46r24a18n 6618727221

To je pravda ale i v letadle se muze cestujici projit alespon na zachod a nebo za nekym promluvit :-)

0/0
16.4.2015 0:15

P51e18t62e95r 39K29o79r24e44n 6783958661461

zabudli ste dodat, ze vela beznych dopravcoc znizuju naklady , a na europskych letoch nedostanete ani vodu, ani batozinu zdarma, podobne ako u lowcostov. napr. Iberia, Brussel airlines atd. jednoducho lacnejsia letenka- mensi servis. co je na tom divneho. vcera vecer som si kupil VIE-DXB s UIA. tak som na ukraincov zvedavy, aj ked toho vela necakam

0/−1
9.4.2015 10:12

J73a21n 19H75a51v40l74i72n61a 9954256249183

tak UIA asi nejhorsi, co jsem kdy letel, Aeroflot je proti nim premiova spolecnost s milym personalem na palube a to je co rict

+2/0
9.4.2015 10:18

O92n83d21r24e19j 38M27a39r97e31c74e95k 3220258520975

Tak zrovna aeroflot šel kvalitou dost nahoru....

+3/−1
9.4.2015 10:23

J24a69n 63H47a65v66l52i36n47a 9654306979483

ja vim, ale tady se nenosi chvalit neco ruskeho, jsou to prece ozrali muzici;-)........dokonce i s reklamaci jsem u Rusu nemel problem, coz me mile prekvapilo a letel bych s nimi zase.....do Asie maji celkem fajn ceny

+2/−1
9.4.2015 10:28

O89n21d46r80e30j 36M95a12r30e69c66e48k 3170748890445

Já bych to s ruskem nedramatizoval. Nemotal bych dohromady služby, produkty a výrobky a pod s politikou. S aeroflotem jsem měl čest jednou. A teda byl jsem mile překvapen. Story, který mi povídala babička, kdy nad kavkazem letěla práve s aeroflotem v 80 tých letech a proti ní seděla babka se slepicí v košíku už jsou fakt pasé. Krásnej novej boing, personál příjemný, nebylo co vytknout....

+2/0
9.4.2015 10:31

M79i38c24h31a74l 46P36a61v75l52á35t 9403833754529

Ano, sel. Ovsem ma to stale nektera specifika. Napr. uroven chovani kabinoveho personalu je stale ... typicky ruska. A jsou i dalsi musky.

+1/−2
9.4.2015 10:39

M18i29c89h18a20l 37P24a91v88l55á95t 9933983964989

Pane Vaclave, ja s tou spolecnosti uz nekolik let letam a dobre vim, o cem pisu. :o)

0/0
9.4.2015 20:27

P57e90t62e91r 67K36o15r75e73n 6523838841151

je to mozne, uvidime. podla skytrax maju dve hviezdy. na ten termin co som potreboval vychadzali najlepsie - konkretne 210 eur RW. dobry kauf. a lietadla maju fakt nove

0/0
9.4.2015 10:25

J76a10n 64H27a53v26l58i28n27a 9654796179643

ja s nima letel 2x a letusky se tvarily jak polib mi p.... a pokud mozno nekomunikovaly...a jidlo taky nic moc, spis nic

A od znamych mam podobne zkusenosti

0/0
9.4.2015 10:29

J46a35n 75S78e52m36i63k 4764937442779

Ja jsem s UIA letel predevcirem z bangkoku- nemaji ani obrazovky na sedackach, a za cokoli jineho nez caj a dzus si musi clovek zaplatit.

Ale pokud dal by jsem nejakych 7 tisic o co byli levnejsi oproti ostatnim za tyhle veci aby mi zprijemnili 10 hodin v plechovce?

Odpoved je ne. Takze OK kdyz clovek vi co ceka

0/0
9.4.2015 15:34

J91o18s26e12f 52C25h65o35v51á19n24e87k 4906779496

Hezké čtení . Dobře napsaný článek -díkyR^

+9/0
9.4.2015 10:06

O82n48d79r40e34j 82M83a12r89e78c10e93k 3980578310375

V zásadě se mi idea lowcostů líbí a nic proti nim nemám. Jako studentovi mi umožňovali cestovat značně levně, spartánské podmínky se na 1,5 - 2,5 hodiny dají vydržet (Po Evropě stejně člověk déle neletí) a spousta z nich má i relativně kvalitní servis. Aerolinku kterou ovšem nemůžu vystát je RyanAir. Kde můžou udělaj problém, s člověkem zacházej jako s dobytkem a jejich systém účtování všech možných poplatků.... No a pak jejich majitel O Learey. Nesedí mi to. Radši dám o pár stovek víc a vím, že poletím v klidu.

+3/0
9.4.2015 9:38

J82a65n 86L34a45k10o55m74ý 7111105535654

To není jen o Ryanairu, ale i o těch jejich zaměstnancích. Třeba v Itálii toho projde tolik, že byste se nestačil divit :-)

+1/0
9.4.2015 10:40

O55n31d47r83e10j 13M53a25r95e63c19e94k 3180168350335

zrovna Milano Bergamo jsem z prestupnich letist uplne vyradil, to neslo. Uznavam, mel jsem trosku kocovinu, ale i tak...

0/0
9.4.2015 10:44

P52e31t66r 77V30a81n41ě32k 3137538143826

Ta doba je opravdu pryč, kdy se lítalo z Brno do Londýna  nebo Barcelony za 300 zpatecny let. A s Air Asia letenky po cele Asii do 1500 Kč. Z Kuala Lumpur do Brisbane a zpět Melbourne za 2000. Ale kdo hledá, najde !!!!!!

+1/−1
9.4.2015 9:11

M92a15r39t34i38n 28V56á67c41l25a93v 3944138153400

Idealni by bylo sirsi pouzivani business class ktere by vedlo k jejimu zlevneni.

0/0
9.4.2015 9:02

P55e91t25r 38V73a32n32ě79k 3427758453736

Důležité je, zda potřebujete přesný termín a nebo levných let. A o bezpečnosti letu i při těch pár haváriích vubec neuvažuji. Když jsme ještě litali z Prahy, tak jsme si na letišti pogratulovali, že jsme přežili cestu po českých dálnicích. !!!!!!

+1/0
9.4.2015 9:00

J88a24n 80R56i98e70g32e90l 1344846655892

jo z Ostravy do Phy jet pul dne po tankodromu - souhlasim, let uz byla tresnicka na dortu, nejhorsi se dostat na letiste :)

0/0
9.4.2015 10:46

G59a66b90r36i37e71l73a 24K50o22b75l21í37ž74k18o70v81á 2581900629814

Jojo, letenky za par korun jsou fajn, nez se v poslednim kroku objednavky dozvite, ze i s poplatkama to bude za nekolik tisic:)

+1/0
9.4.2015 8:10

T82o77m27á44š 46M94o42r82a49v93č70í35k 3357786163405

Proto je lepší je vyhledávat přes speciální vyhledávače, které vám vyklopí konečné ceny a že už takových vyhledávačů existuje spousta.

+1/0
9.4.2015 8:54

P94e52t70r 11N30e32c75h47a68n28i34c61k61ý 7183746928130

Pro orientaci jsou ty vyhledávače fajn, ale stalo se mi několikrát, že buď vyhledávač dal cenu vyšší než skutečně byla nebo nenašel akční nabídku.

0/0
9.4.2015 8:56

J17a76n87a 73S91t89e75h40l41í10k28o15v85á 2129940120396

když nepotřebujete zavazadla navíc, tak nevidím problém..

0/0
9.4.2015 10:01

J86a16n 30H60a61v59l12i78n75a 9284706809303

Zarazi me, ze autor jako znamy odbornik se super archivem zminuje, ze africke spolecnosti teprve zahaji lety s 787 a pritom s nim min. Ethiopian uz 2 roky lita a mel i incident s bateriemi........

A v Rusku snad krom par Tucek (134, 154, 204) na vnitro linkach, litaji uz leta jen A a B, stare velke IL86/96 uz jsou taky mimo provoz

+2/0
9.4.2015 7:55

L40u29k76a32s 28C12o27d66r 6138612930691

Tech renoncu je v tom clanku hrozne moc (a celkem se desim, jak bude vypadat druhej dil). Kluci z Technetu by to meli pred uverejnenim jeste prohnat nejakou odbornou korekturou.

+1/−1
9.4.2015 7:58

L88u32k57a42s 81C26o38d59r 6328312670711

Ja bych ty lowcosty na vetsi vzdalenosti zas az tak nezatracoval. Vetsina lidi sice pise, ze vyzaduje na delsich letech vyssi uroven komfortu, ale spousta z nich se pak zcela dobrovolne nasouka treba u Emirates nebo Air France do sardinkozni economy class Boeingu 777 s rozlozenim sedacek 3-4-3, coz je jedno z nejvetsich zverstev soucasne linkove prepravy, a jeste si pochvaluji, jaky je to luxus. Takze ve finale to bude stejne jenom o marketingu...

+2/−1
9.4.2015 7:44

M51i55c27h85a93l 25P71a15v59l20á68t 9983373634829

3-4-3 v triple seven celkem jde. Opakovane jsem takhle zaradil desetihodinovy let a zadny problem. Rad poletim zas. Peklo je delat hodinu a pul sardinku u EZY (tam mne okamzite napadlo, ze trikrat drazsi let s BA by se rozhodne vyplatil).

+1/0
9.4.2015 13:02

L92u83k71a83s 53C35o89d71r 6368532460921

S tim nesouhlasim. Nalital jsem celkem dost letu ve "stare" konfiguraci Air France (3-3-3) a kdyz presli na 3-4-3, tak sla kvalita cestovani do haje (uzke sedacky, uzke ulicky, mnohem min mista v binech a vseobecne vetsi "bordel" v letadle). Ostatne to je duvod, proc se treba economy u Emirates vyhybam pokazde, kdyz mam tu moznost. Staci se podivat na recenze aerolinek, kde si na to stezuje spousta lidi.

0/0
9.4.2015 13:47

M11i41c31h97a19l 60P15a79v72l84á40t 9713863894889

Tak jiste, 3-3-3 muselo byt lepsi.

Asi bych mel dodat, ze ja letal aerofloti 300ER, kde je sirka sedadla podle dostupnych udaju o 0.8" vetsi nez u Francouzu. A skutecne nic dramatickeho.

0/0
9.4.2015 17:44

P20e78t62r 58C14e28r42v45e74n59y 1473240465

podpalubi A380 je prej taky dobra 'zabava' :)

0/−1
10.4.2015 19:31

C94a41r74m67e94n 55K48e71l45l67i29e 8881941971238

Prej.

JPP nebo jste skutecne s A380 uz letel?

0/0
13.4.2015 10:57

R64a30d25m81i66l13a 20S80i45m32č37á31k59o50v60á 5985803885255

hezká reklama, všichni lítejte je s velkými společnostmi ;-D osobně nemám nejmenší problém lítat s nízkonákladovkou.. pokud je to max 3 hodiny, tak neváhám... lítám pravidelně do Osla, tak 6-7x ročně, mám na výběr z blízkých letišť Katowice, Krakow nebo Wroclaw... většinou lítám z Wroclawi, i když to mám 2 hodiny autem, ale po krásné dálnici :-) Katowice mám cca 1 hod a 10 minut, ale odlet je v 6 ráno a to mi nevyhovuje, raději popojedu kousek dál a odlétám v 18,30... Taky mám možnost letět z Prahy s Norwegian, ale kdo by se třepal půl dne na Ruzyň... navíc zpáteční letenka s Norwegian cca 3000kč a zpáteční z Polska 500-700 kč...

+3/0
9.4.2015 7:39

A47n26d56r11e77j 82K71r86á12l 7635636305225

Zvlastni, takze Vam vic vyhovuje letet v 18:30 a prespavat?

0/0
9.4.2015 8:20

R54a85d40m42i31l96a 35S70i84m59č38á45k67o33v88á 5305843675475

lítám tam za prací, ne na výlety, z letiště mám odvoz autem... jednou jsem letěla v 6 ráno, vyjížděla jsem něco po třetí hodině, vůbec jsem nespala, protože jsem měla strach, že zaspím... celý den jsem byla vyřízená a stejně jsem to odpoledne zalomila... takže pro mne opravdu výhodnější letět večer...

+1/0
9.4.2015 8:30

A10n78d59r96e18j 28K46r98á93l 7255176275815

Tak pokud to plati zamestnavatel a nevadi mu to, pak proc ne.

0/0
9.4.2015 8:36

R11a24d76m73i20l27a 77S82i63m54č62á65k28o64v19á 5585823665265

platím si to sama :-)

+2/0
9.4.2015 8:43

J95a25n 30R43i93e87g32e23l 1834976415552

tak kazdopadne asi bydlite v Ostrave :)

+1/0
9.4.2015 10:38

R76a42d56m43i52l56a 25S20i67m89č63á46k33o96v41á 5895633365495

asi 30km od Ostravy ;-)

0/0
9.4.2015 11:40

V20a57c90l31a66v 80V80a81v84r87a 3137934835317

zásadně nelétám s chartery. Cena letenky zas takovou roli nehraje. Ani aeroklub ČSA není dostatečně solidní a lze-li, ochotně se jim vyhnu. O Aeroflotu to platí také. Zpravidla letí spoje třeba z FRA do Prahy dva a jeden to raději volím KLM nebo pod.

Přes oceán z USA jsou letenky plus mínus o prízdninách 1500 USD s cestou zpět, mimo prázdniny kolem 1400.- i o chlup méně. Tam boj o cestujícího končí.

Kecy že ČSA bude létat z PRG na Floridu dnes nebere vážně v podstatě nikdo. O něco podobného se pokouší Lufthansa. Uvidíme. (A mohli by mít jednou dvakrát týdně plno.) Z Tampy se létá na Kubu. Možná se iDnes jednou odváží o této pro Čechy jistě neuvěřitelní skutečnosti, něco napsat. Ba domorodci v ČR věří že USA trestá své občany za návštěvu tak nehostinné krajiny jako je Kuba. Jeden rezort, v dost otřesných podmínkách na rozdíl od dob socialismu. Němci a Kaďané by mohli mluvit.

Tedy kdyby to stálo za to. Těch destinací neskutečně lákavějších mají Amíci moc.

+1/−15
9.4.2015 4:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.