Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka levnější než párek v rohlíku. I takto vypadá souboj o zákazníka

Poletíte low costem, nebo tradiční aerolinkou? Nepohodlné, ale levné sedačky, omezená kapacita letišť, rozdílné ceny paliva, kvalita servisu, to jsou všechno faktory, které hrají v bitvě o létajícího zákazníka zásadní roli. Máme pro vás první díl seriálu Lesk a bída současné letecké dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e20t82r 92V87i67n47t63r34l27í59k 3776854591

Evropské lowcosty jsou pořád kvalitnější, než kdejaká indická, či jihovýchodoasijská letekcá společnost.. na druhou stranu je těch společností tolik, že se holt musí smířit s nižšími výdělky a externí vlivy k tomu také dost míchají kartami ;-)

0/0
15.4.2015 12:25

P68a75v85e87l 16Š54a96p64o10v72a84l48o46v 9179222753726

Co si autor představuje pod pojmem "hrozné odbavení a mizerná nabídka služeb na palubě" při hodinovém letu? Proč neletí např. s nějakým soukromým "Jetem", tam je zřejmě pohodlí a servis ještě lepší. Článek je opravdu reklamou pro velké společnosti.

+3/0
13.4.2015 12:22

J41o37z58e68f 49D86u72h75a77c88e68k 7601180293580

letel som viackrat ako s Ryanairom aj s velkymi spolocnostami (british airways, csa, austrian airlines) a v odbaveni a pristupu personalu som nezaznamenal ziadny rozdiel

0/0
13.4.2015 14:22

J77o85s29e39f 74H48á76b 2753404719196

do 2 hodin letu se dá o low cost opravdu uvažovat, ale dál ne.

0/0
12.4.2015 21:15

T20o17m49á31š 40B50l58a54h28o50š 6376907285870

Každý by chtěl všechno co nejlevnější.

ALE běda, když pak někomu zaměstnavatel sáhne na plat a také jej sníží ...

0/0
11.4.2015 16:51

Z22d21e37n65ě37k 14B91ř53í36z69a 8596865819116

populisticky PR clanek velkych leteckych spolecnosti zneuzivajici padu lowcostu Germanwings.

Ja teda vzdycky budu volit pri letani po Evrope lowcost. Ne ze bych nemel na drazsi letenku, ale z principu. Nepotrebuju si priplacet za extra servis, ktery nepotrebuju. V Anglii jsem za 2 hodiny a to preziju bez jidla a piti.

Pan O'Leary to vystihl dokonale:

youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o

+1/0
11.4.2015 16:14

L33u63k60á27š 95T40ó76t64h 6368563587272

"...společnost Ryanair rozzlobila řadu klientů tím, že u objednaných nových sedaček už ani není systém pro polohování."

Ja osobne to ocenujem. Nemoze sa stat, ze si niekto predo mnou sklopi sedadlo a uberie mi polovicu uz aj tak minimalneho priestoru.

+10/−1
10.4.2015 11:46

Z11d62e10n17ě50k 93B10ř50í61z36a 8496205129676

ty mista na stani mely byt vzadu v letadle, s vasim mistem by to nemelo nic spolecneho.

0/−4
11.4.2015 16:16

H26y66n80e79k 70Š52l67a57h30ů63n88e19k 4949873216579

Pan Tóth o voze, vy zase o koze ;-D

+1/0
12.4.2015 23:21

M84a79t17o20u12š 38P52r28e29u65s86s 6410484962239

Ve vozech 2.třídy ve vlaku jsou polohovatelná sedadla spíše vzácností a přesto vlak jede klidně i 10 hodin a více.

0/0
13.4.2015 22:23

C50a24r37m23e20n 83K56e84l15l58i53e 8411461281408

Ve vlaku cestujici nestravi 10 hodin pripoutany do sedadla kvuli mozne turbulenci.

Muze se kdykoliv jit projit, postat u okna a ma na to vic mista nez v letadle.

0/0
14.4.2015 4:59

M98i22r38o14s50l68a12v 91H64e87r23a62n 6598157651

To je pravda ale i v letadle se muze cestujici projit alespon na zachod a nebo za nekym promluvit :-)

0/0
16.4.2015 0:15

P36e18t33e49r 48K93o66r74e11n 6723388931111

zabudli ste dodat, ze vela beznych dopravcoc znizuju naklady , a na europskych letoch nedostanete ani vodu, ani batozinu zdarma, podobne ako u lowcostov. napr. Iberia, Brussel airlines atd. jednoducho lacnejsia letenka- mensi servis. co je na tom divneho. vcera vecer som si kupil VIE-DXB s UIA. tak som na ukraincov zvedavy, aj ked toho vela necakam

0/−1
9.4.2015 10:12

J60a58n 96H16a10v87l65i73n12a 9444556549483

tak UIA asi nejhorsi, co jsem kdy letel, Aeroflot je proti nim premiova spolecnost s milym personalem na palube a to je co rict

+2/0
9.4.2015 10:18

O32n72d35r95e31j 95M79a48r31e44c18e95k 3780468410465

Tak zrovna aeroflot šel kvalitou dost nahoru....

+3/−1
9.4.2015 10:23

J37a40n 21H73a10v40l16i89n17a 9614716489903

ja vim, ale tady se nenosi chvalit neco ruskeho, jsou to prece ozrali muzici;-)........dokonce i s reklamaci jsem u Rusu nemel problem, coz me mile prekvapilo a letel bych s nimi zase.....do Asie maji celkem fajn ceny

+2/−1
9.4.2015 10:28

O34n73d77r94e10j 71M93a49r14e51c42e24k 3620388240885

Já bych to s ruskem nedramatizoval. Nemotal bych dohromady služby, produkty a výrobky a pod s politikou. S aeroflotem jsem měl čest jednou. A teda byl jsem mile překvapen. Story, který mi povídala babička, kdy nad kavkazem letěla práve s aeroflotem v 80 tých letech a proti ní seděla babka se slepicí v košíku už jsou fakt pasé. Krásnej novej boing, personál příjemný, nebylo co vytknout....

+2/0
9.4.2015 10:31

M19i30c51h33a36l 73P13a43v79l47á90t 9663443874689

Ano, sel. Ovsem ma to stale nektera specifika. Napr. uroven chovani kabinoveho personalu je stale ... typicky ruska. A jsou i dalsi musky.

+1/−2
9.4.2015 10:39

M33i40c57h96a69l 40P10a78v73l47á96t 9323873784599

Pane Vaclave, ja s tou spolecnosti uz nekolik let letam a dobre vim, o cem pisu. :o)

0/0
9.4.2015 20:27

P47e12t90e11r 97K41o30r24e63n 6593708431251

je to mozne, uvidime. podla skytrax maju dve hviezdy. na ten termin co som potreboval vychadzali najlepsie - konkretne 210 eur RW. dobry kauf. a lietadla maju fakt nove

0/0
9.4.2015 10:25

J61a79n 37H15a26v82l19i82n14a 9404546579183

ja s nima letel 2x a letusky se tvarily jak polib mi p.... a pokud mozno nekomunikovaly...a jidlo taky nic moc, spis nic

A od znamych mam podobne zkusenosti

0/0
9.4.2015 10:29

J50a76n 85S39e50m24i64k 4294987882749

Ja jsem s UIA letel predevcirem z bangkoku- nemaji ani obrazovky na sedackach, a za cokoli jineho nez caj a dzus si musi clovek zaplatit.

Ale pokud dal by jsem nejakych 7 tisic o co byli levnejsi oproti ostatnim za tyhle veci aby mi zprijemnili 10 hodin v plechovce?

Odpoved je ne. Takze OK kdyz clovek vi co ceka

0/0
9.4.2015 15:34

J42o89s36e12f 26C92h47o98v95á84n27e92k 4196919166

Hezké čtení . Dobře napsaný článek -díkyR^

+9/0
9.4.2015 10:06

O15n68d76r42e70j 46M53a88r89e53c38e34k 3180558770945

V zásadě se mi idea lowcostů líbí a nic proti nim nemám. Jako studentovi mi umožňovali cestovat značně levně, spartánské podmínky se na 1,5 - 2,5 hodiny dají vydržet (Po Evropě stejně člověk déle neletí) a spousta z nich má i relativně kvalitní servis. Aerolinku kterou ovšem nemůžu vystát je RyanAir. Kde můžou udělaj problém, s člověkem zacházej jako s dobytkem a jejich systém účtování všech možných poplatků.... No a pak jejich majitel O Learey. Nesedí mi to. Radši dám o pár stovek víc a vím, že poletím v klidu.

+3/0
9.4.2015 9:38

J61a90n 62L71a35k56o16m66ý 7211925555614

To není jen o Ryanairu, ale i o těch jejich zaměstnancích. Třeba v Itálii toho projde tolik, že byste se nestačil divit :-)

+1/0
9.4.2015 10:40

O33n33d82r75e47j 44M19a95r52e66c28e37k 3880118450585

zrovna Milano Bergamo jsem z prestupnich letist uplne vyradil, to neslo. Uznavam, mel jsem trosku kocovinu, ale i tak...

0/0
9.4.2015 10:44

P86e67t38r 52V28a89n64ě12k 3567298803586

Ta doba je opravdu pryč, kdy se lítalo z Brno do Londýna  nebo Barcelony za 300 zpatecny let. A s Air Asia letenky po cele Asii do 1500 Kč. Z Kuala Lumpur do Brisbane a zpět Melbourne za 2000. Ale kdo hledá, najde !!!!!!

+1/−1
9.4.2015 9:11

M61a20r31t76i90n 90V65á66c69l61a86v 3734468813510

Idealni by bylo sirsi pouzivani business class ktere by vedlo k jejimu zlevneni.

0/0
9.4.2015 9:02

P94e72t34r 82V33a20n56ě78k 3527648123426

Důležité je, zda potřebujete přesný termín a nebo levných let. A o bezpečnosti letu i při těch pár haváriích vubec neuvažuji. Když jsme ještě litali z Prahy, tak jsme si na letišti pogratulovali, že jsme přežili cestu po českých dálnicích. !!!!!!

+1/0
9.4.2015 9:00

J42a68n 80R29i27e62g59e43l 1424446515462

jo z Ostravy do Phy jet pul dne po tankodromu - souhlasim, let uz byla tresnicka na dortu, nejhorsi se dostat na letiste :)

0/0
9.4.2015 10:46

G96a45b78r88i35e80l64a 15K45o47b68l39í32ž45k56o48v14á 2401770229874

Jojo, letenky za par korun jsou fajn, nez se v poslednim kroku objednavky dozvite, ze i s poplatkama to bude za nekolik tisic:)

+1/0
9.4.2015 8:10

T58o32m96á87š 42M68o20r85a48v19č60í30k 3867856873405

Proto je lepší je vyhledávat přes speciální vyhledávače, které vám vyklopí konečné ceny a že už takových vyhledávačů existuje spousta.

+1/0
9.4.2015 8:54

P67e53t70r 10N96e96c93h10a51n95i80c15k21ý 7383116658390

Pro orientaci jsou ty vyhledávače fajn, ale stalo se mi několikrát, že buď vyhledávač dal cenu vyšší než skutečně byla nebo nenašel akční nabídku.

0/0
9.4.2015 8:56

J57a48n23a 81S10t91e21h53l29í96k38o17v18á 2449590680176

když nepotřebujete zavazadla navíc, tak nevidím problém..

0/0
9.4.2015 10:01

J46a86n 17H21a90v61l37i96n46a 9454866159733

Zarazi me, ze autor jako znamy odbornik se super archivem zminuje, ze africke spolecnosti teprve zahaji lety s 787 a pritom s nim min. Ethiopian uz 2 roky lita a mel i incident s bateriemi........

A v Rusku snad krom par Tucek (134, 154, 204) na vnitro linkach, litaji uz leta jen A a B, stare velke IL86/96 uz jsou taky mimo provoz

+2/0
9.4.2015 7:55

L19u17k93a90s 39C47o73d58r 6668602590561

Tech renoncu je v tom clanku hrozne moc (a celkem se desim, jak bude vypadat druhej dil). Kluci z Technetu by to meli pred uverejnenim jeste prohnat nejakou odbornou korekturou.

+1/−1
9.4.2015 7:58

L76u98k65a91s 43C61o31d45r 6148902230581

Ja bych ty lowcosty na vetsi vzdalenosti zas az tak nezatracoval. Vetsina lidi sice pise, ze vyzaduje na delsich letech vyssi uroven komfortu, ale spousta z nich se pak zcela dobrovolne nasouka treba u Emirates nebo Air France do sardinkozni economy class Boeingu 777 s rozlozenim sedacek 3-4-3, coz je jedno z nejvetsich zverstev soucasne linkove prepravy, a jeste si pochvaluji, jaky je to luxus. Takze ve finale to bude stejne jenom o marketingu...

+2/−1
9.4.2015 7:44

M27i65c86h84a83l 63P55a34v47l54á86t 9303233264159

3-4-3 v triple seven celkem jde. Opakovane jsem takhle zaradil desetihodinovy let a zadny problem. Rad poletim zas. Peklo je delat hodinu a pul sardinku u EZY (tam mne okamzite napadlo, ze trikrat drazsi let s BA by se rozhodne vyplatil).

+1/0
9.4.2015 13:02

L21u94k58a78s 36C57o64d23r 6618702140121

S tim nesouhlasim. Nalital jsem celkem dost letu ve "stare" konfiguraci Air France (3-3-3) a kdyz presli na 3-4-3, tak sla kvalita cestovani do haje (uzke sedacky, uzke ulicky, mnohem min mista v binech a vseobecne vetsi "bordel" v letadle). Ostatne to je duvod, proc se treba economy u Emirates vyhybam pokazde, kdyz mam tu moznost. Staci se podivat na recenze aerolinek, kde si na to stezuje spousta lidi.

0/0
9.4.2015 13:47

M83i65c68h69a27l 93P44a73v72l60á87t 9733123144359

Tak jiste, 3-3-3 muselo byt lepsi.

Asi bych mel dodat, ze ja letal aerofloti 300ER, kde je sirka sedadla podle dostupnych udaju o 0.8" vetsi nez u Francouzu. A skutecne nic dramatickeho.

0/0
9.4.2015 17:44

P18e32t22r 45C78e26r55v19e50n55y 1223860115

podpalubi A380 je prej taky dobra 'zabava' :)

0/−1
10.4.2015 19:31

C61a52r34m24e79n 61K71e67l78l83i68e 8361771521428

Prej.

JPP nebo jste skutecne s A380 uz letel?

0/0
13.4.2015 10:57

R60a16d83m76i31l32a 56S90i49m35č35á85k38o55v27á 5245153175435

hezká reklama, všichni lítejte je s velkými společnostmi ;-D osobně nemám nejmenší problém lítat s nízkonákladovkou.. pokud je to max 3 hodiny, tak neváhám... lítám pravidelně do Osla, tak 6-7x ročně, mám na výběr z blízkých letišť Katowice, Krakow nebo Wroclaw... většinou lítám z Wroclawi, i když to mám 2 hodiny autem, ale po krásné dálnici :-) Katowice mám cca 1 hod a 10 minut, ale odlet je v 6 ráno a to mi nevyhovuje, raději popojedu kousek dál a odlétám v 18,30... Taky mám možnost letět z Prahy s Norwegian, ale kdo by se třepal půl dne na Ruzyň... navíc zpáteční letenka s Norwegian cca 3000kč a zpáteční z Polska 500-700 kč...

+3/0
9.4.2015 7:39

A21n30d35r73e93j 50K42r66á39l 7475526195105

Zvlastni, takze Vam vic vyhovuje letet v 18:30 a prespavat?

0/0
9.4.2015 8:20

R73a23d58m44i70l44a 64S78i15m60č84á87k53o74v42á 5225603695625

lítám tam za prací, ne na výlety, z letiště mám odvoz autem... jednou jsem letěla v 6 ráno, vyjížděla jsem něco po třetí hodině, vůbec jsem nespala, protože jsem měla strach, že zaspím... celý den jsem byla vyřízená a stejně jsem to odpoledne zalomila... takže pro mne opravdu výhodnější letět večer...

+1/0
9.4.2015 8:30

A28n43d40r21e34j 41K88r35á88l 7655266525955

Tak pokud to plati zamestnavatel a nevadi mu to, pak proc ne.

0/0
9.4.2015 8:36

R26a34d21m24i95l82a 52S69i51m64č15á68k49o85v50á 5745983535785

platím si to sama :-)

+2/0
9.4.2015 8:43

J77a89n 89R65i42e11g33e13l 1804196755232

tak kazdopadne asi bydlite v Ostrave :)

+1/0
9.4.2015 10:38

R88a18d88m71i28l63a 28S25i76m26č91á76k78o34v52á 5835553485595

asi 30km od Ostravy ;-)

0/0
9.4.2015 11:40

V88a21c47l73a16v 35V68a77v23r72a 3797714605757

zásadně nelétám s chartery. Cena letenky zas takovou roli nehraje. Ani aeroklub ČSA není dostatečně solidní a lze-li, ochotně se jim vyhnu. O Aeroflotu to platí také. Zpravidla letí spoje třeba z FRA do Prahy dva a jeden to raději volím KLM nebo pod.

Přes oceán z USA jsou letenky plus mínus o prízdninách 1500 USD s cestou zpět, mimo prázdniny kolem 1400.- i o chlup méně. Tam boj o cestujícího končí.

Kecy že ČSA bude létat z PRG na Floridu dnes nebere vážně v podstatě nikdo. O něco podobného se pokouší Lufthansa. Uvidíme. (A mohli by mít jednou dvakrát týdně plno.) Z Tampy se létá na Kubu. Možná se iDnes jednou odváží o této pro Čechy jistě neuvěřitelní skutečnosti, něco napsat. Ba domorodci v ČR věří že USA trestá své občany za návštěvu tak nehostinné krajiny jako je Kuba. Jeden rezort, v dost otřesných podmínkách na rozdíl od dob socialismu. Němci a Kaďané by mohli mluvit.

Tedy kdyby to stálo za to. Těch destinací neskutečně lákavějších mají Amíci moc.

+1/−15
9.4.2015 4:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.