Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotografie z nového metra. Místa, kde uklouznete nebo se pokocháte

V novém prodloužení metra z původní konečné Dejvická do Motola najdete velmi krásné stanice. Ale zdání klame. Hůře pohybliví lidé urazí stovky metrů navíc oproti zdravým. Frekventovaným schodištím do vestibulů chybí zastřešení, např. proti sněhu. A na konečné najdete lávku s nádherným výhledem na stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a90n 66K23r59a65u36s 9386973849627

Takové obracéné toho co bylo za komančů. Tehdy se vše hlavně vychvalovalo do nebe. A dnes se hlavně kritizuje. Ani jedno ani druhé není dobře!

+4/0
18.4.2015 14:18

J66a73r56o46s50l20a25v 89K53a72d58l76e39c 5621229422201

Bohužel český kapitalismus ukazuje, že modlou jsou jen prachy. Na místo aby se projektanti a investoři poučili z chyb již provozovaného metra, tak se vytvářejí nové paskvily. Taková společnost si nic jiného než právě takové metro nezaslouží.Rv

+1/−1
18.4.2015 9:00

J11a74n 59V13o74j62t16í92š50e26k 6572191535546

Stanice jsou opravdu velice krásný. Oproti té Dejvické nebe a dudy. Co je mi velice líto, je fakt, že dnes, po bezmála 40 letech, necháváme nebe špinavý chátrat a vedle stavíme laciný dudy.

+1/0
18.4.2015 0:12

P57e80t69r 10Ž79á64k 1577613378353

Alespoň novináři by se mohli konečně naučit, že slova díky a kvůli nejsou ekvivalentní...

+1/0
17.4.2015 17:42

J34o37s36e53f 23S37c59h47m33i26d37t 5323357593902

Jsou.

0/−1
17.4.2015 18:07

M20a50r53e98k 92H66r79u98b28y 6117942681628

v tomhle pripade by se ale hodilo spis VINOU;-)

+1/0
17.4.2015 21:06

L41u76d61v48í47k 33G78a46j36d61o78š23í65k 2195853374262

Začíná mě tohle novinářské hnidopišství pěkně sr*t.

Dělá se jako by metrem jezdili hlavně invalidé a jakoby vozíčkář musel mít naprosto identické možnosti přístupu jako zdravý člověk a skandál je, kdy to je k výtahu dál než ke schodům. Bezbariérovost snad znamená, že se tam postižený dokáže bez pomoci dostat. Nikoliv že se tam dostane nejpohodlněji ze všech.

.

Petřiny - "...Přestupní vzdálenost na tramvaje demotivuje z používání MHD..."

Jejej to je tragédie! Tramvajová zastávka je vzdálena od vstupu do metra 50 m a tramvaj z ní jede jedním směrem na Hradčanskou kudy projíždí i to metro a druhým směrem je to jedna stanice na konečnou. Kampak ti nebozí cestující přestupují?

+13/0
17.4.2015 14:57

M34a55r20e19k 68H24r14u61b43y 6687532371178

Tohle neni hnidopisstvi - tohle je ukazka stavby typu Pejsek s kocickou varili dort. Potkavaji se zde 3 typy kolejove dopravy, ale neni mezi nimi zadna vyraznejsi vazba.

Troufnu si rict, ze desetilete dite by ty prestupy mezi dokazalo vyresit chytreji :-/

+1/−1
17.4.2015 16:10

L52u28d67v96í16k 56G63a87j84d12o79š53í83k 2875733854362

Napojení metro-tramvaj je zcela standardní. Výstupy z metra přímo na zastávky tramvají. Co chcete víc? 8-o

Napojení metro-železnice se týká pouze Veleslavína ovšem s tím, že železniční trať včetně zastávky je před kompletní přestavbou na rychlodráhu. I tak se ve vestibulu metra již počítá s propojením.

Co máte tedy za problém s pejskem a kočočkou? Konkrétně řekněte co byste dokázal vyřešit chytřeji. Nebo jen kritizujete bez sebemenších informací o souvislostech celé stavby?

+2/0
20.4.2015 10:26

M57i92l71a11n 75N49o58v52á71k 3619573865131

Asi máte pravdu, že někdy se možná z těch invalidů dělají ještě větší invalidé než jsou. Např. průkazku ZTP s vyhrazeným místem parkováním dostanou i lidé co mají pouze např. problémy s tlakem a zabírají tak místo vozíčkářům, kteří to místo ale nutně potřebují kvůli tomu že je širší než klasické.

+2/0
17.4.2015 22:26
Foto

D64a34n18i28e19l 60K55o68č12i39c73a 4385498526392

Na to aby měli ZTP identické možnosti přístupu do staveb občanské vybavenosti jako zdraví lidé naštěstí už pamatuje zákon a kolikrát to není vůbec nic těžkého a stačí se nad tím více zamyslet.

Ovšem na zamyšlení jaksi kolikrát není čas když jediným kritériem pro výběr projektanta je nejnižší nabídková cena za projekt. Takové hlubší zamyšlení pak může pro projektanta snadno znamenat, že nebude mít co "žrát".

A vím, že je to bezvýznamné plácnutí do moře plného stejně smýšlejících lidí, ale musím to napsat alespoň vám aby jste se nad tím při nejmenším zamyslel:

!Osoby ZTP nejsou zdaleka jen vozíčkáři a jejich trasu využívají i lidé s jinými postiženími a dokonce i lidé s kočárky!

Na druhou stranu si za to s největší pravděpodobností v tomto případě "můžou ZTP sami", jelikož jeden z orgánů který musí vydat kladné stanovisko ke každému stupni projektové dokumentace je i NIPI, pokud tedy zrovna stavební úřad neignoroval záporné vyjádření...

0/−2
17.4.2015 22:55

L64u84d36v39í74k 16G20a59j65d16o75š77í18k 2535443934152

Já ale poukazuji na něco trochu jiného.

Stavba zcela jistě splňuje předpisy a požadavky pro ZTP. Není mi tedy zcela jasné, proč k tomu má teď - po dokončení stavby - laická veřejnost ústy novinářů (respektive spíše jen novináři) nějaké připomínky a šťourá se v tom jak to je a jak to mohlo být...

Jistě to mohlo být ještě daleko komfortněji řešené pro všechny, ale to by zase novináři šťouraly, proč to stálo 30 miliard a né jen 20.

+2/0
20.4.2015 10:18

P11e81t47r 55K45a64d77e22ř40á67b54e63k 6977722357

Co to jako je, ten betonovej monolit ;-D

+1/0
17.4.2015 14:48
Foto

D95a28n 87R85u34b27í22n 4953533739

To je petřínský Ibalgin R^

0/0
17.4.2015 20:32

P52e22t43r 82P46r24u67s 7447675379672

Krasne stanice. R^ Chudak Dejvicka najednou vypada dost usmudlane. :-)

+4/0
17.4.2015 13:18

M15a83r29t30i58n 27L43ž48i65č94a67ř 9425497802894

Působí to dost lacině na kolik to vše přišlo

+2/−7
17.4.2015 12:49

B65e57n 69P86a87v84k93a 1807923517441

No to je teda krása. Přímo hodná nějaké světové ceny za architekturu:-P

+2/−3
17.4.2015 12:40

J39o93s52e85f 29B39o45h67u90s43l68a64v 74C10h77v56o87j77k83a 5785925116556

lidi se v dnešní době hned rozmočí a nic neuzvednou.

+4/0
17.4.2015 12:38

J58a20n 73R80a48k 9817213134365

Z Dejvické jsme si nosili kufry už z metra, tak nechápu proč si nekonečně stěžovat, že na Veleslavíně musíme vyjít pár schodů z vestibulu.

+4/−1
17.4.2015 12:20

M78a24r87e49k 94H78r75u38b96y 6817882551968

No, Dejvicka byla otevrena v roce 1978, kdy z letiste letaly max. desitky tisic cestujicich. Veleslavin ma nizsi kapacitu v dobe, kdy z letiste leta 11 _milionu_ 8-oRv

+2/−1
17.4.2015 16:14

J91a93n 85R20a37k 9157123184715

Když autobusy jezdily z Dejvické, tak tam žádná střecha nebyla a přežili jsme to.

+7/−1
17.4.2015 12:16

K50a37r47e93l 75K55ř57i95v84a79n 7405421855605

A myslíte, že pořád půjde jen o to "přežít to " ?

+1/0
17.4.2015 12:39

J21a38n 60S18l12o55v81í21k 3229987610278

Foto č.25 - zastávka autobusu 119. Přesně takto je v Trutnově postaveno celé autobusové nádraží. Protože na cestující prší už při mírném větru, musely být pod tyto skleněné střechy dodatečně postaveny menší skleněné zastávky, aby se alespoň tam mohli schovat. Když však fouká víc, neschovají se lidé nikam. A co teprve zimní plískanice. Skleněná nádhera v podhorském městě na dvě věci.

+3/0
17.4.2015 12:14
Foto

D78a93n 38R54u15b10í27n 4163733609

Nové stanice jsou architektonické hrůzy. Kochat se není čím. Architekty propustit a zadavatele poslat na výlet do ciziny jak vypadají stanice metra v roce 2015 (i s polovičním rozpočtem). Rv

+10/−5
17.4.2015 11:44

J11a11k13u30b 79T10u95r18e25k 9635155436745

Je to čiré zoufalství. Naprosté plýtvání materiálem na nepodstatných detailech, viz například příhradoviny nad vstupy, které mají dimenze mostovky, ale nesou jen osvětlení. Velkolepý výstupní portál hýřící vzorníkem materiálů na Bořislavce, který ale vede do nefrekventovaného prostoru. Celkové tvarování a pojetí detailů a barevnost jako z roku 80. Například v článku chválené integrované lavičky... v principu správné řešení, ale tvarově nesoučasné. Obzvláště velký smutek na mne padá v souvislosti s nově otevřenými stanicemi metra v Budapešti, kde ukázali, že takto významná veřejná stavba může zemi reprezentovat i za hranicemi, jak se ukázalo v zápětí, kdy fotografie tohoto metra otiskla média v celém světě. O našem metru se jen ví, že máme nosiče.

+7/0
17.4.2015 12:19

J75a96n 98B61l89a39ž25e47k 1412571758636

http://gizmodo.com/the-new-budapest-metro-line-is-an-awesome-psychedelic-t-1553677166 R^

0/0
17.4.2015 14:25

J67i40ř74í 39K24l79e86j60n37a 2597148816757

moc krásný fakt zlatý český ručičky a hlavičky[>-]

kde domov můj???

0/0
17.4.2015 15:42

J81a25k13u83b 96Š21a45f29a56n77d17a 7105657251431

No já nevím. Ty betonový překladu na mě působí dost depresivně. A ty mramorový desky zasazený svisle do podlahy mají být co? Víte, jaký tam bude za chvíli nepořádek?

+1/0
17.4.2015 16:46
Foto

D44a62n69i55e54l 25K41o64č43i84c49a 4355568236532

Nelze s vámi než souhlasit, ale podívejte se na použité materiály pozorněji. U nás ty nejlevnější dlažby, obklady, laciná světla, infopanely atd. V tom našem nejde rozhodně o žádnou hitparádu. Cenový rozdíl v provedení dle Budapeště na těch viditelných částech by byl dle našich ceníku trojnásobný, možná vyšší...

0/0
17.4.2015 23:24

L26u91d27v85í18k 24G22a63j44d45o39š43í20k 2615673394582

A že jsou teď po otevření metra najednou všichni chytří jak rádio, že?

Mohl jste veřejně projekt připomínkovat. Dokonce jste to mohl navrhnout sám a možná to bylo podle vás, kdyby váš návrh zvítězil.

+1/−4
17.4.2015 15:23

J63o52s25e73f 89S58c37h59m49i59d69t 5973577853872

Až na to, že architektonický řešení se nesoutěžilo. Takže jak přesně jsme to mohli navrhnout sami a mít šanci, aby se to realizovalo, když patlalové z Metroprojektu k tomu nikoho nepustěj? ;)

+3/0
17.4.2015 18:11

J16a13n 61V24o82j79t17í29š32e98k 6342191245816

Teď jste přesně narazil na to, co se kritizuje ze všeho nejvíc. Že na to vlastně soutěž vůbec nebyla a připomínkovat se to nedalo.

0/0
18.4.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.