Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotografie z nového metra. Místa, kde uklouznete nebo se pokocháte

V novém prodloužení metra z původní konečné Dejvická do Motola najdete velmi krásné stanice. Ale zdání klame. Hůře pohybliví lidé urazí stovky metrů navíc oproti zdravým. Frekventovaným schodištím do vestibulů chybí zastřešení, např. proti sněhu. A na konečné najdete lávku s nádherným výhledem na stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a35n 40K18r16a96u47s 9696383899517

Takové obracéné toho co bylo za komančů. Tehdy se vše hlavně vychvalovalo do nebe. A dnes se hlavně kritizuje. Ani jedno ani druhé není dobře!

+4/0
18.4.2015 14:18

J59a52r93o91s65l51a27v 14K54a58d29l40e41c 5201299722151

Bohužel český kapitalismus ukazuje, že modlou jsou jen prachy. Na místo aby se projektanti a investoři poučili z chyb již provozovaného metra, tak se vytvářejí nové paskvily. Taková společnost si nic jiného než právě takové metro nezaslouží.Rv

+1/−1
18.4.2015 9:00

J95a80n 91V77o91j29t18í21š76e25k 6392471755886

Stanice jsou opravdu velice krásný. Oproti té Dejvické nebe a dudy. Co je mi velice líto, je fakt, že dnes, po bezmála 40 letech, necháváme nebe špinavý chátrat a vedle stavíme laciný dudy.

+1/0
18.4.2015 0:12

P67e16t60r 23Ž38á95k 1317493318653

Alespoň novináři by se mohli konečně naučit, že slova díky a kvůli nejsou ekvivalentní...

+1/0
17.4.2015 17:42

J15o77s53e94f 97S96c86h33m41i53d41t 5183587813602

Jsou.

0/−1
17.4.2015 18:07

M74a83r54e74k 11H74r17u82b39y 6717352591158

v tomhle pripade by se ale hodilo spis VINOU;-)

+1/0
17.4.2015 21:06

L44u19d93v56í58k 35G71a23j74d23o23š79í38k 2155153314562

Začíná mě tohle novinářské hnidopišství pěkně sr*t.

Dělá se jako by metrem jezdili hlavně invalidé a jakoby vozíčkář musel mít naprosto identické možnosti přístupu jako zdravý člověk a skandál je, kdy to je k výtahu dál než ke schodům. Bezbariérovost snad znamená, že se tam postižený dokáže bez pomoci dostat. Nikoliv že se tam dostane nejpohodlněji ze všech.

.

Petřiny - "...Přestupní vzdálenost na tramvaje demotivuje z používání MHD..."

Jejej to je tragédie! Tramvajová zastávka je vzdálena od vstupu do metra 50 m a tramvaj z ní jede jedním směrem na Hradčanskou kudy projíždí i to metro a druhým směrem je to jedna stanice na konečnou. Kampak ti nebozí cestující přestupují?

+13/0
17.4.2015 14:57

M59a56r78e62k 62H22r76u74b29y 6907972941248

Tohle neni hnidopisstvi - tohle je ukazka stavby typu Pejsek s kocickou varili dort. Potkavaji se zde 3 typy kolejove dopravy, ale neni mezi nimi zadna vyraznejsi vazba.

Troufnu si rict, ze desetilete dite by ty prestupy mezi dokazalo vyresit chytreji :-/

+1/−1
17.4.2015 16:10

L32u71d46v81í88k 32G59a84j58d32o19š46í10k 2695413944722

Napojení metro-tramvaj je zcela standardní. Výstupy z metra přímo na zastávky tramvají. Co chcete víc? 8-o

Napojení metro-železnice se týká pouze Veleslavína ovšem s tím, že železniční trať včetně zastávky je před kompletní přestavbou na rychlodráhu. I tak se ve vestibulu metra již počítá s propojením.

Co máte tedy za problém s pejskem a kočočkou? Konkrétně řekněte co byste dokázal vyřešit chytřeji. Nebo jen kritizujete bez sebemenších informací o souvislostech celé stavby?

+2/0
20.4.2015 10:26

M69i11l60a81n 22N78o79v52á80k 3959263805391

Asi máte pravdu, že někdy se možná z těch invalidů dělají ještě větší invalidé než jsou. Např. průkazku ZTP s vyhrazeným místem parkováním dostanou i lidé co mají pouze např. problémy s tlakem a zabírají tak místo vozíčkářům, kteří to místo ale nutně potřebují kvůli tomu že je širší než klasické.

+2/0
17.4.2015 22:26
Foto

D44a73n28i60e89l 50K42o56č26i81c71a 4715108336682

Na to aby měli ZTP identické možnosti přístupu do staveb občanské vybavenosti jako zdraví lidé naštěstí už pamatuje zákon a kolikrát to není vůbec nic těžkého a stačí se nad tím více zamyslet.

Ovšem na zamyšlení jaksi kolikrát není čas když jediným kritériem pro výběr projektanta je nejnižší nabídková cena za projekt. Takové hlubší zamyšlení pak může pro projektanta snadno znamenat, že nebude mít co "žrát".

A vím, že je to bezvýznamné plácnutí do moře plného stejně smýšlejících lidí, ale musím to napsat alespoň vám aby jste se nad tím při nejmenším zamyslel:

!Osoby ZTP nejsou zdaleka jen vozíčkáři a jejich trasu využívají i lidé s jinými postiženími a dokonce i lidé s kočárky!

Na druhou stranu si za to s největší pravděpodobností v tomto případě "můžou ZTP sami", jelikož jeden z orgánů který musí vydat kladné stanovisko ke každému stupni projektové dokumentace je i NIPI, pokud tedy zrovna stavební úřad neignoroval záporné vyjádření...

0/−2
17.4.2015 22:55

L26u62d51v45í79k 56G31a95j44d41o19š91í66k 2385173354422

Já ale poukazuji na něco trochu jiného.

Stavba zcela jistě splňuje předpisy a požadavky pro ZTP. Není mi tedy zcela jasné, proč k tomu má teď - po dokončení stavby - laická veřejnost ústy novinářů (respektive spíše jen novináři) nějaké připomínky a šťourá se v tom jak to je a jak to mohlo být...

Jistě to mohlo být ještě daleko komfortněji řešené pro všechny, ale to by zase novináři šťouraly, proč to stálo 30 miliard a né jen 20.

+2/0
20.4.2015 10:18

P13e29t87r 44K27a48d78e89ř61á26b52e29k 6877202227

Co to jako je, ten betonovej monolit ;-D

+1/0
17.4.2015 14:48
Foto

D55a20n 35R27u54b80í11n 4813233779

To je petřínský Ibalgin R^

0/0
17.4.2015 20:32

P83e29t80r 57P75r27u18s 7567395679792

Krasne stanice. R^ Chudak Dejvicka najednou vypada dost usmudlane. :-)

+4/0
17.4.2015 13:18

M45a34r97t24i71n 54L27ž39i77č76a55ř 9305967462554

Působí to dost lacině na kolik to vše přišlo

+2/−7
17.4.2015 12:49

B13e89n 80P61a12v46k73a 1667423297971

No to je teda krása. Přímo hodná nějaké světové ceny za architekturu:-P

+2/−3
17.4.2015 12:40

J42o85s98e44f 71B58o51h41u20s85l36a13v 81C35h82v52o45j11k37a 5975825216306

lidi se v dnešní době hned rozmočí a nic neuzvednou.

+4/0
17.4.2015 12:38

J24a28n 74R77a64k 9427703664645

Z Dejvické jsme si nosili kufry už z metra, tak nechápu proč si nekonečně stěžovat, že na Veleslavíně musíme vyjít pár schodů z vestibulu.

+4/−1
17.4.2015 12:20

M93a72r22e40k 40H43r14u96b77y 6647362681758

No, Dejvicka byla otevrena v roce 1978, kdy z letiste letaly max. desitky tisic cestujicich. Veleslavin ma nizsi kapacitu v dobe, kdy z letiste leta 11 _milionu_ 8-oRv

+2/−1
17.4.2015 16:14

J85a97n 35R29a93k 9377653154315

Když autobusy jezdily z Dejvické, tak tam žádná střecha nebyla a přežili jsme to.

+7/−1
17.4.2015 12:16

K24a30r65e84l 25K96ř80i86v98a48n 7295711185185

A myslíte, že pořád půjde jen o to "přežít to " ?

+1/0
17.4.2015 12:39

J23a51n 21S12l96o40v29í28k 3839617470418

Foto č.25 - zastávka autobusu 119. Přesně takto je v Trutnově postaveno celé autobusové nádraží. Protože na cestující prší už při mírném větru, musely být pod tyto skleněné střechy dodatečně postaveny menší skleněné zastávky, aby se alespoň tam mohli schovat. Když však fouká víc, neschovají se lidé nikam. A co teprve zimní plískanice. Skleněná nádhera v podhorském městě na dvě věci.

+3/0
17.4.2015 12:14
Foto

D75a51n 45R47u42b11í59n 4723583909

Nové stanice jsou architektonické hrůzy. Kochat se není čím. Architekty propustit a zadavatele poslat na výlet do ciziny jak vypadají stanice metra v roce 2015 (i s polovičním rozpočtem). Rv

+10/−5
17.4.2015 11:44

J74a55k27u16b 26T90u65r86e48k 9145775886215

Je to čiré zoufalství. Naprosté plýtvání materiálem na nepodstatných detailech, viz například příhradoviny nad vstupy, které mají dimenze mostovky, ale nesou jen osvětlení. Velkolepý výstupní portál hýřící vzorníkem materiálů na Bořislavce, který ale vede do nefrekventovaného prostoru. Celkové tvarování a pojetí detailů a barevnost jako z roku 80. Například v článku chválené integrované lavičky... v principu správné řešení, ale tvarově nesoučasné. Obzvláště velký smutek na mne padá v souvislosti s nově otevřenými stanicemi metra v Budapešti, kde ukázali, že takto významná veřejná stavba může zemi reprezentovat i za hranicemi, jak se ukázalo v zápětí, kdy fotografie tohoto metra otiskla média v celém světě. O našem metru se jen ví, že máme nosiče.

+7/0
17.4.2015 12:19

J76a82n 35B68l73a11ž95e46k 1142461838306

http://gizmodo.com/the-new-budapest-metro-line-is-an-awesome-psychedelic-t-1553677166 R^

0/0
17.4.2015 14:25

J38i50ř60í 15K28l21e45j59n31a 2757658836897

moc krásný fakt zlatý český ručičky a hlavičky[>-]

kde domov můj???

0/0
17.4.2015 15:42

J24a37k61u96b 22Š43a63f85a39n67d64a 7175417851701

No já nevím. Ty betonový překladu na mě působí dost depresivně. A ty mramorový desky zasazený svisle do podlahy mají být co? Víte, jaký tam bude za chvíli nepořádek?

+1/0
17.4.2015 16:46
Foto

D61a54n70i19e43l 84K86o49č14i81c30a 4915428396892

Nelze s vámi než souhlasit, ale podívejte se na použité materiály pozorněji. U nás ty nejlevnější dlažby, obklady, laciná světla, infopanely atd. V tom našem nejde rozhodně o žádnou hitparádu. Cenový rozdíl v provedení dle Budapeště na těch viditelných částech by byl dle našich ceníku trojnásobný, možná vyšší...

0/0
17.4.2015 23:24

L10u26d50v78í59k 73G43a49j90d12o29š44í97k 2825943974852

A že jsou teď po otevření metra najednou všichni chytří jak rádio, že?

Mohl jste veřejně projekt připomínkovat. Dokonce jste to mohl navrhnout sám a možná to bylo podle vás, kdyby váš návrh zvítězil.

+1/−4
17.4.2015 15:23

J34o73s97e76f 15S56c50h14m36i86d56t 5243917503312

Až na to, že architektonický řešení se nesoutěžilo. Takže jak přesně jsme to mohli navrhnout sami a mít šanci, aby se to realizovalo, když patlalové z Metroprojektu k tomu nikoho nepustěj? ;)

+3/0
17.4.2015 18:11

J56a49n 67V48o65j62t36í96š27e15k 6782161235506

Teď jste přesně narazil na to, co se kritizuje ze všeho nejvíc. Že na to vlastně soutěž vůbec nebyla a připomínkovat se to nedalo.

0/0
18.4.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.