Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útok hloubkaře: Jak zasáhnout vlak v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů

V sobotu, druhého května 2015 zaútočil hloubkař na lokomotivu vlaku nedaleko Plzně. Oproti zvyklostem ani nezamával křídly, aby dal strojvedoucímu znamení, že má vyskočit z vlaku. Naštěstí to vše bylo jen jako, v rámci Slavností svobody k 70. výročí osvobození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a51v14e65l 46H78o38r81á47k 8231883875442

Když prakticky "nepilot" dokáže po obratu trefit s dopravním letadlem do Pentagonu, tak tady s tím je pro zkušeného pilota zaútočit na vlak hračka.

0/0
5.5.2015 22:03

J97a57r46o15s16l96a71v 20F41r62a94n68t65i34š76e46k 72B41r30ü24m98m80e98r 1651786873200

On je přece jen ten Pentagon trochu větší :-)

0/0
6.5.2015 10:10

J80a74r17o40s35l88a76v 54F86r17a89n86t16i22š65e85k 88B19r95ü79m54m60e45r 1741806683730

Mimochodem kamikadze útok je mnohem jednodušší, než standardní, proto i japonští kamikadze měli jen základní výcvik a přitom slušné výsledky.

0/0
6.5.2015 10:11

J44i27ř58í 79E35u27l86e89r 5458349316686

To video tedy nic moc. Daleko zajímavější jsou soutěže, kdy se létá mezi plastikovými pylony. To je maso! 314

0/0
5.5.2015 10:23
Foto

A79l88i79c89e 38K81l54a23p12a42č93o20v56á 7820181655308

No mě se to líbilo. Pro mě to stačilo. Jako naprostý ignorant jsem si to užila. :-)

0/0
5.5.2015 10:05

J38i42r59i 66C24e42e 5365381362648

Nechci vypadat jako hnidopich, ale pokud na poválečnou lokomotivu útočí poválečná švýcarská kopie německýho letadla Arado 96, tak je celá akce v levelu komik a jeho svět...

+6/−2
5.5.2015 9:56

V68l29a31d30i61m66í49r 25H90o74l70ý 8164911366547

Zase, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

+1/0
5.5.2015 20:22

P71a11v32e47l 33V52o19j31á69č16e90k 6712126650560

I když to s realitou mělo málo společného tak pro představu to určitě stačilo a věřím, že pro diváky to byl super zážitek. Kdybych to měl blíž, tak by se šel podívat. Za mě palec nahoru.

+4/0
5.5.2015 9:17

V52l60a12s26t84i92m79i22l 42K52r16a66u27s 3893584314493

Můj otec kdysi zažil také nálet hloubkaře na osobní vlak na Plzeňsku. Schoval se prý pod vagon a jakási neznámá Němka se tam k němu mocně přitiskla. Otec byl tehdy mladík, takže měl z náletu smíšené pocity. :-)

+8/0
5.5.2015 8:59

F33i21l51i40p 13V89o12j22t59á97š61e23k 4693943461593

Kdybyste zjistil podrobnosti (myslím tedy místo), byl bych vděčný:-)

+4/0
5.5.2015 9:09

M43a31r19t14i75n 50N61o91v87ý 9897942268843

Jako místo, kde se k němu přitiskla? ;-D

+9/0
5.5.2015 9:13

F91i40l20i83p 51V48o90j23t25á49š70e98k 4143353941283

Samozřejmě, mezí první a druhou nápravou... Ideálně místo útoku, prosím.

+3/0
5.5.2015 9:52

M98a72r57t69i17n 82Š68t48ě27p73á81n59e59k 3517233933851

Kalhotky;-)

+3/0
5.5.2015 10:24

V36l66a66s50t38i27m55i55l 45K27r81a48u14s 3703244654723

Otec tehdy dojížděl z Plas do plzeňské škodovky, kde pracoval v rámci totálního nasazení. Ten nálet hloubkaře zažil tuším na nádraží v Horní Bříze.

0/0
5.5.2015 10:20

F88i27l47i56p 77V18o71j70t66á77š65e40k 4633733351753

Tam k útoku také došlo.

0/0
5.5.2015 10:27

Z23d76e67n38ě76k 69H54o11n23s 9712644853100

I můj otec mi vyprávěl jak zažil útok hloubkaře v Přelouči. Nikdy prý nezapomněl, jak se na ně, přihlížejíci kluky na nedalekém hřišti při přeletu zubil černoch z kabiny.

0/0
5.5.2015 11:54

F22i12l67i93p 85V61o95j56t38á58š58e94k 4793703491893

Pravděpodobně 1. dubna 1945.

0/0
5.5.2015 12:24

Z25d80e53n55ě72k 90H93o55n36s 9952294713460

Přesně tak, 1. dubna 45 po druhé hodině odpoledne. Dva lidé zahynuli a jeden těžce zraněný.Máte přehled!

0/0
5.5.2015 14:26

J43a16n 53N84o70ž54i75č97k46a 1760215399283

Ono to z 99% cernoch nebyl letecká kulka a kontrast a lidé si mysleli, ze to byli cernosi.

0/0
5.5.2015 13:32

Z83d27e19n43ě96k 97D15u20f96e89k 2204394368

Je dobře, že dostali povolení a mohli ukázat útok hloubkaře. Škoda, že nebyl ten Mustang, protože ten zvuk motoru útočícího letadla mohl být pro ukázku lepší.  Chápu, že takových ér není moc na světě.

+12/0
5.5.2015 7:54

J30a17k21u66b 89Š42r33á20m94e52k 4148193192261

Mustangů létá po světě docela dost, ovšem provoz leteckých veteránů je hodně drahá hračka.

Daleko raritnější je třeba létající P-47 Thunderbolt, B-24 Liberator nebo B-29 Superfortress, na ty se musíte dojet podívat do USA (v Evropě tuším žádný létající exemplář není). Případně prohledat YT.

+5/0
5.5.2015 8:13

P72e91t77r 13Š42i26l53h17a76n 7458922977303

Letuschopný Liberator je na světě asi jenom jeden, možná od té doby co jsem o tom četl, tak byl ještě nějaký zprovozněn, ale to už hádám.

0/0
5.5.2015 8:26

J66a35k45u26b 42Š54r43á33m67e85k 4798863772151

No právě ... Po celé západní Evropě jsou každé léto letecké dny, byť největší je asi Duxford. Takže uvidíte B-17, B-25, Lancastery, Catalinu aj.

B-24, B-26 nebo P-47 tam ale neuvidíte, byť za války hodně létaly na evropském bojišti.

0/0
5.5.2015 9:41

P18a88v74e14l 33Z87a81j41í28č29e85k 8774230816230

ja videl P47 kdysi v roudnici... stejne tak tam byla i B17 a Catalina

0/0
5.5.2015 10:08

F40i75l72i90p 22V66o83j59t36á71š64e74k 4913143151973

V tomto konkrétním případě (= 17. dubna 1945) nelze vyloučit P-51, ale dalek pravděpodobnější byl P-47 Thunderbolt.

0/0
5.5.2015 8:51

J26a63k21u45b 28Š11r40á69m20e48k 4348163262391

Čistě statisticky je pravděpodobnější Mustang než P-47, protože v roce 1945 byla většina stíhací perutí USAF v Evropě přezbrojena na P-51. Navíc P-47 měly nižší dolet než P-51 = napadaly cíle blíže u fronty.

0/0
5.5.2015 9:45

F63i41l60i20p 37V20o16j94t65á47š33e39k 4483423681223

Kdepak, je to přesně naopak. Toho dne zaútočila jedna z pěti skupin XIX Tactical Air Command 9. letecké armády, čtyří měly P-47, zbývající P-51 (354). Zatím nejsem s určitostí říci, která skupina to byla, velmi pravděpodobně nikoliv 354.

+1/0
5.5.2015 9:56

J88a36k23u30b 68Š24r11á46m94e38k 4448133802721

V ten konkrétní den možná, ale jak říkám - Osmička byla téměř kompletně přezbrojena na Mustangy a u Devítky se část FG měla na Mustangy přezbrojovat.

0/0
5.5.2015 10:45

F41i77l42i95p 17V32o23j81t76á94š90e31k 4963723211883

Chtěl jsem především napsat, že typickým útočníkem byl P-47.

0/0
5.5.2015 11:07

J62a97k10u96b 59Š96r92á94m69e49k 4398243242971

Ano, v oblasti řekněme 300 mil za frontou (500 km). Vzdálenější oblasti obsluhovaly Mustangy především díky delšímu doletu (daleko nejhůře na tom byly Spitfire, které měly nejmenší dolet). P-38 Lightningy byly raritou (létaly hlavně v Itálii).

V roce 1945 tahle hranice vlastně padla, protože území Třetí říše se hodně zmenšilo.

0/0
5.5.2015 12:20

F75i12l24i92p 15V55o95j51t34á45š97e16k 4593273391473

Je to trochu složitější, naše území (resp. jeho část západně od Vltavy) se dostala do operačního prostoru Devítky, která podporovala postup amerických armád v Německu (v článku o hloubkařích jsem to stručně popsal).

0/0
5.5.2015 12:27

J26a38k34u16b 75Š45r12á82m23e44k 4848473352671

Škoda, že nebyl ten Mustang. Hvízdání turbodmychadla při nízkém průletu je opravdu zážitek.

+3/0
5.5.2015 7:47

F92r98a66n78t29i87š16e14k 66Z65a92j20a72c 1647976534479

Dobrá akce-neřeším peníze ani stáří lokomotivy...mám to trochu daleko takže bych tam nejel...ale za to jsem mohl odtlačit PzKpfw 1 z valníku...nenastartoval motor..naštěstí si můžu vychutnávat tyto podobné vzpomínkové akce..a nemusím válčit doopravdy...díky všem co bojovali i za mojí svobodu-ať rus nebo tomík-děkujiR^

+9/0
5.5.2015 7:33

V74i65k32y32r 11B88o18h31u39m98i40l 79S70t69r57a26n66s51k97y 9487798976509

Nic proti divadlu. Prostě jiná doba, jiné letadlo, jiná lokomotiva /i vagóny?/, letělo se jinak. Velcí kluci si pohráli, jen by mě zajímalo zda "za své", nebo jsme jejich radost v rámci 70 let od ukončení 2. světové války zaplatili z nějakého rozpočtu:-P

0/−22
5.5.2015 7:08

A40n22t70o67n23í65n 72U47r83b68á95n19e81k 9133448916208

Nebyl nahodou kotlar i ten co napadl Rommelovo auto a tezce jej pri tom zranil?

+2/0
5.5.2015 2:12

F58r56a88n88t75i34š94e94k 44Z93a15j22a98c 1147666754249

někde jsem četl že útok na Rommelovo auto nebyl náhodou-Rommel byl sledován francouzkým odbojem a jeho pohyb byl hlášen spojencům...podobně dopadl i srůjce útoku na Pearl Harbor,japonský admirál Isoroku Jamamoto.Američané sledovali japonské depeše a při operaci Vengeance sestřelili jeho letadlo...do konce války bylo tajné zveřejnění jmen všech účastníků této operace-aby se předešlo případné mstě japonců...dnes v době "fejsu"a "selfie"by to asi bylo nemožné;-D;-D

+1/0
5.5.2015 7:28

F90i20l39i30p 94V65o66j61t55á20š74e60k 4743223321593

To se mi jeví jako hodně odvážná teorie - odkazuji na článek na Fronta.cz o nárocích několika pilotů.

+1/0
5.5.2015 8:56

A87n89t33o18n61í64n 86U74r72b77á70n66e34k 9833648386438

Hm, zajimava teorie, ale na mou otazku jste mi neodpovedel. Ale asi jo.

0/0
5.5.2015 9:31

F66i21l33i61p 89V62o89j32t36á29š24e30k 4443693801823

Ano, stíhač = hloubkař, při rutinní akci za frontou.

0/0
5.5.2015 9:57

A62n21t24o43n66í62n 36U32r63b57á27n93e98k 9363718556458

Diky. A jeste jedna uplne blba otazka, stihac je to stejny co hloubkar?

0/0
5.5.2015 10:21

F27i17l10i97p 96V97o36j42t85á34š45e72k 4543373171883

Stíhač útočící na pozemní cíle = hloubkař (tyž samozřejmě může svést souboj nepřítelem 5000 metrů nad zemí).

0/0
5.5.2015 11:08

A83n71t72o49n94í75n 14U84r11b97á42n45e94k 9323988576688

Diky.

0/0
5.5.2015 13:37

P83a27v62e80l 83K64r23e87j10č80í38ř 2902581193296

Tak to je hustý, lokomotiva vyrobená v ČSR po roce 1947 s německým označením. Že by mi něco uteklo? :-)

0/0
5.5.2015 0:41

Z19d15e25n64ě97k 15H50o50n13s 9242954983650

Stačilo číst. Pro připomenutí události brali co bylo k dispozici. Místo Mustanga Pilatus a mašina poválečná Šlechtična...

+9/0
5.5.2015 6:21

P89a47v63e34l 87K14r70e20j54č18í98ř 2162591603936

Což ovšem nevysvětluje, proč pro lokomotivu vymýšleli fiktivní německé označení. Nakonec, nálety se konaly i na území protektorátu, kde zůstalo na lokomotivách označení ČSD. I když se tu samozřejmě pohybovaly i stroje německé, s německým značením. Přijde mi to trochu překombinované, méně je někdy více.

0/0
5.5.2015 9:35

J94i74r93i 51C88e22e 5365891162448

ČSD je v době války nepoužívalo. Označení bylo BMB/ČMD. Přeznačování se provádělo důsledně a pravděpodobnost, že by nějaký vůz v době Protektorátu jezdil s označením ČSD je velmi malá. Navíc by to odpovědná osoba musela vysvětlovat na Gestapu.

0/0
5.5.2015 10:08

R58a62d42e75k 58F65o86l65p57r96e62c26h13t

Pavel asi mluvil o Kryšpínovi.

0/0
5.5.2015 10:40

P12a53v47e19l 63K95r26e57j48č53í55ř 2552371303546

Ano, přesně tak, mluvím o způsobu označování lokomotiv, který se v protektorátu nezměnil.

0/0
5.5.2015 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.