Diskuze

Airbusu A-330 za letu vysadily všechny motory. Jak plachtí airbus s lidmi

V sobotu 23. května zažila posádka letu SQ-836 Singapore Airlines na letu ze Singapuru do Šanghaje nepříjemné chvíle. Letounu, na jehož palubě bylo celkem 194 osob, vysadily za letu oba motory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Dotaz, to mají všechny A330 tak dementní umístění ovládání na područce, nebo jsem měl smůlu na kus?

0 0
možnosti

Tohle je většinou na aerolinkách, jaké koupí sedačky a jak je nechají rozmístit. Pevně dané varianty má snad akorát Dreamliner, kde Boeing nechtěl, aby z toho nějaká laciná aerolinka udělala dobytčák, který by jim kazil jméno.

2 0
možnosti

V takovem pripade doporucuji k nastudovani serii Air Crash Investigation;-D;-D

1 0
možnosti

Safra, vedle. To byl vzkaz pro pana Horaka pred odletem na dovolenou:-)

3 0
možnosti
AK

Ano, letadlo může bezpečně přistát i v případě poruchy obou (všech) motorů. Ale je to riskantní. Pilot má jen jeden pokus a žádné příště.

1 1
možnosti
ZK

Sašo ty si odborník úplně na všechno :-)

2 0
možnosti
TT

Já jsem si říkal, co je to za letadlo. "Airbusu A-330 vysadily všechny motory..." Kolik jich má? Čtyři? Nebo tři? Co je to zač?

Ahá, ono tam má být místo "všechny motory" "oba motory". Ach jo, ten češtin.

14 1
možnosti

Tady není problém s češtinou, ale s burvárností.

6 0
možnosti
JP

J91a45n 68P80ř89i65k46r13y11l

28. 5. 2015 17:21

Zajímalo by mne, kde přesně se píše o tom, že vysadily oba motory. Zprávy, které jsem četl já, zmiňují "both engines of the aircraft lost power" (avherald), což neznamená vysazení motorů, ale pouze ztrátu výkonu (FL390 + špatné počasí = nejspíš led, uvidíme, Singapurci zatím mlčí). Letadlo taky po čtyřech hodinách na zemi letělo zpátky do Singapuru, což si nějak nedovedu představit v případě, že by nikdo netušil, co s motory bylo.

Prohlášení SIA, citované na jakémsi asijském webu (na webu SIA jsem nic nenašel), zni: "Both engines experienced a temporary loss of power, although one engine returned to normal operations almost immediately." -- opět žádná zmínka o tom, že by motory vysadily a žádná zmínka o tom, že by piloti museli motory startovat.

Samozřejmě, ztráta výkonu a nutnost sklesat do FL260 aby odtál led je podstatně méně spektakulární, než let bez motorů, že.

15 1
možnosti

No a když ty motory vysadí úplně tak neztratí výkon? Ztratí. Komplet. Podle mě je to jen lepší označení vysazení motoru.

Jinak co s tím letadlem měli v Číně dělat když ho pečlivě prohlédli a nic nenašli? Nechat ho tam navždy?

0 8
možnosti
PC

10:1 s  cessnou 172 :) hah ani ve snu :)

0 1
možnosti

Podle rychlosti 8,4-12.

1 0
možnosti
SB

Na jeden výškový metr uletí 15 kilometrů?  Nechcete si to opravit? ;)

10 0
možnosti
JP

J26a82n 91P71a19v75e97l85k37a

28. 5. 2015 20:28

:-) Bez motorů 4x kolem světa.

0 0
možnosti

"V sobotu 23. května zažila posádka letu SQ-836 Singapore Airlines na letu ze Singapuru do Šanghaje nepříjemné chvíle". Což znamená, že cestující o ničem nevěděli? Protože pokud ano, tak ty nepříjemné chvíle zažila nejen posádka, ale i cestující.

5 1
možnosti
AJ

Vynikající postřeh. Zřejmě jste si přečetl celý článek, kde se to i psalo ;-D Pasažéři sice velmi pravděpodobně, i když ne nutně, zaregistrují nižší tah a pokles letové hladiny, ale nic z toho není dramatické. Nepříjemné chvíle zažívají především piloti, protože nastala nestandardní situace. Nikoli proto, že by si jediní uvědomovali probíhající katastrofu ;-D

0 0
možnosti
GH

Hm. Integer overflow?:-)

5 0
možnosti
VP

Každopádně jsou to frajeři R^R^R^,já bych měl ze zadku kapiláru.....blbý je že se to nedá roztlačit .....

3 0
možnosti