Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a98n 41J43e80l58í10n14e44k 8163935982616

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0/0
15.6.2015 22:24
Foto

V60á94c36l80a83v 90N77ý29v16l43t

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0/0
16.6.2015 22:42

P38a74v33e77l 94S77ý40k28o94r47a 7747792587351

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

+2/0
15.6.2015 22:13

S66e10i45d85l 80P28e76t68r 1921231225204

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0/0
15.6.2015 8:26
Foto

V94á93c90l24a71v 85N16ý92v97l15t

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0/0
15.6.2015 8:49

J16a34k31u18b 66Š74a74f13a23n85d25a 7765557261901

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

+3/0
15.6.2015 7:30
Foto

V41á43c34l24a60v 16N39ý64v82l66t

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0/0
15.6.2015 9:10

V44i34k14t33o13r 92S52v42o68b94o39d60a 8592198202926

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

+3/0
15.6.2015 3:23

A28l19e97x34a79n27d44r 97K79o54s72t68k82a 8532988946664

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0/−1
15.6.2015 6:59

J35a10k40u50b 98Š89a82f31a34n23d56a 7955127811741

To je nesmysl. Na to by se velice rychle přišlo a je to velice závažný prohřešek.

+5/0
15.6.2015 7:29

A15l50e23x21a55n83d41r 64K17o69s34t32k48a 8782738856504

Aha, pardon, našel jsem si to. Nejedná se o EJ, ale Ryanair, další povedenou firmu. Létají s minimální (nebo pod minimální) rezervou a dokud jim to nespadne, tak se jim to vyplácí.

http://www.blisty.cz/art/69567.html

http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom

0/0
15.6.2015 8:01

J40a65k91u83b 20Š61a77f20a18n51d58a 7925317511831

Tak že pokud berou nařízené minimum tak to protizákonné není. Pokud berou méně, tak je a jak se zdá, přišli jim na to a budou potrestáni. Otázka je, jak moc.

+4/0
15.6.2015 8:08

A51l90e92x76a13n84d82r 21K50o67s75t43k38a 8642598826544

Pilot říkal, že mají rezervu na celých pět minut a následně si poměrně často musí vynucovat na letištích urychlené přijetí, protože by prostě dolétali.

0/0
15.6.2015 8:17

S49e69i54d70l 26P81e31t40r 1601431455754

A Máňa říkala, že je to směroplatný ...;-D

+7/0
15.6.2015 8:28

A89l15e24x47a82n47d95r 87K79o19s47t54k81a 8802428516854

Máňa může říkat co chce, ale jejich vlastní pilot asi ví o tom, s jakým množstvím paliva létá. A zdaleka nebyl jeden a zmiňovaný incident opravdu nebyl ani první ani poslední.

0/0
15.6.2015 8:29

S43e80i52d90l 75P47e80t80r 1381791735214

Plánovaní paliva na let je poměrně sofistikovaný proces svázaný dosti pevně předpisy.

Aerolinky, které by se je opakovaně snažily nějakým zásadním způsobem "optimalizovat" ku obrazu svému by velmi rychle skončily, resp. by se dostaly na black list minimálně v civilizovaných zemích pod kuratelou FAA, EASA  apod. ...

+5/0
15.6.2015 8:35

R55o71b34i48n 75Ž74i76ž69k28a 2898814226856

V tom článku je to celkem jasné. Mají minimální POVINNÉ rezervy. Takže nelétají na hazard, ale podle předpisů. Těch pět minut bude pravděpodobně ještě rezerva nad povinné minimum. Pokud je to málo, je třeba změnit předpisy. Létat pod minimum Ryanair zkoušet rozhodně nebude, nejsou blbý.

+1/0
15.6.2015 10:46

J66a69k60u17b 26Š43a11f87a87n74d98a 7635337971391

Ta rezerva byla na 100% o hodně větší než na 5minut.

0/0
15.6.2015 8:34

J75a66k12u18b 25Š23a67f62a74n30d42a 7155677731261

Ještě tak napsat, jak zjistíte, že v letadle takové díly jsou. Protože u EasyJetu to určitě nezůstane.

0/0
15.6.2015 7:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.