Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a33n 40J52e64l68í97n11e73k 8953955482896

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0/0
15.6.2015 22:24
Foto

V24á32c20l94a74v 39N27ý47v65l69t

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0/0
16.6.2015 22:42

P12a41v78e38l 77S79ý46k74o38r89a 7717512567471

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

+2/0
15.6.2015 22:13

S97e73i46d90l 24P72e93t93r 1601671755924

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0/0
15.6.2015 8:26
Foto

V46á30c44l55a70v 98N18ý54v59l16t

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0/0
15.6.2015 8:49

J88a39k17u38b 32Š48a57f50a26n76d40a 7945327801451

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

+3/0
15.6.2015 7:30
Foto

V66á78c88l76a65v 21N44ý81v16l80t

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0/0
15.6.2015 9:10

V37i29k77t83o81r 21S49v19o74b34o88d49a 8972948622976

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

+3/0
15.6.2015 3:23

A38l86e39x35a66n40d67r 88K59o64s36t47k78a 8772688606324

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0/−1
15.6.2015 6:59

J55a20k98u47b 74Š90a87f90a95n36d28a 7465387901591

To je nesmysl. Na to by se velice rychle přišlo a je to velice závažný prohřešek.

+5/0
15.6.2015 7:29

A50l98e79x75a92n55d26r 11K80o98s16t22k59a 8262628646354

Aha, pardon, našel jsem si to. Nejedná se o EJ, ale Ryanair, další povedenou firmu. Létají s minimální (nebo pod minimální) rezervou a dokud jim to nespadne, tak se jim to vyplácí.

http://www.blisty.cz/art/69567.html

http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom

0/0
15.6.2015 8:01

J50a74k16u17b 70Š11a11f68a92n96d74a 7805267891791

Tak že pokud berou nařízené minimum tak to protizákonné není. Pokud berou méně, tak je a jak se zdá, přišli jim na to a budou potrestáni. Otázka je, jak moc.

+4/0
15.6.2015 8:08

A87l43e91x61a75n86d61r 26K42o59s82t84k20a 8652478266894

Pilot říkal, že mají rezervu na celých pět minut a následně si poměrně často musí vynucovat na letištích urychlené přijetí, protože by prostě dolétali.

0/0
15.6.2015 8:17

S29e56i44d37l 32P66e53t33r 1981581125754

A Máňa říkala, že je to směroplatný ...;-D

+7/0
15.6.2015 8:28

A38l67e88x46a39n35d97r 98K30o15s51t65k64a 8502698546214

Máňa může říkat co chce, ale jejich vlastní pilot asi ví o tom, s jakým množstvím paliva létá. A zdaleka nebyl jeden a zmiňovaný incident opravdu nebyl ani první ani poslední.

0/0
15.6.2015 8:29

S80e22i57d69l 52P24e72t66r 1801381405254

Plánovaní paliva na let je poměrně sofistikovaný proces svázaný dosti pevně předpisy.

Aerolinky, které by se je opakovaně snažily nějakým zásadním způsobem "optimalizovat" ku obrazu svému by velmi rychle skončily, resp. by se dostaly na black list minimálně v civilizovaných zemích pod kuratelou FAA, EASA  apod. ...

+5/0
15.6.2015 8:35

R33o17b97i25n 86Ž17i61ž83k63a 2148244806616

V tom článku je to celkem jasné. Mají minimální POVINNÉ rezervy. Takže nelétají na hazard, ale podle předpisů. Těch pět minut bude pravděpodobně ještě rezerva nad povinné minimum. Pokud je to málo, je třeba změnit předpisy. Létat pod minimum Ryanair zkoušet rozhodně nebude, nejsou blbý.

+1/0
15.6.2015 10:46

J48a59k11u32b 55Š20a18f82a80n83d85a 7455947981371

Ta rezerva byla na 100% o hodně větší než na 5minut.

0/0
15.6.2015 8:34

J72a22k31u36b 81Š22a22f52a67n11d59a 7365877921721

Ještě tak napsat, jak zjistíte, že v letadle takové díly jsou. Protože u EasyJetu to určitě nezůstane.

0/0
15.6.2015 7:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.