Diskuze

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J52a77n 56J91e21l18í76n67e12k

15. 6. 2015 22:24

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0 0
možnosti
Foto

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0 0
možnosti
PS

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

2 0
možnosti
SP

S48e77i83d93l 36P93e34t53r

15. 6. 2015 8:26

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0 0
možnosti
Foto

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0 0
možnosti

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

3 0
možnosti
Foto

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0 0
možnosti
VS

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

3 0
možnosti
AK

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0 1
možnosti