- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.
Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...
Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily stohy předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit ..
A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..
Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.
No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...
Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.
Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.
Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)