Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a92d16i21m 80O87l39š59a19r 8230393204767

Kdy byl drážní veletrh a kdy vyšel tento článek? Opět stejně jako půl roku staré zprávy z Putinovy vojenské přehlídky.

0/0
18.6.2015 20:55

M25a79t56ú31š 14B46e52n98a37k 9488194102193

16-18. jún 2015....

0/0
18.6.2015 21:47

V94l92a49s94t73i79m83i36l 89S14v79o68b35o93d41a 7353508615194

Páni, 160 km/h vlakem na neelektrifikované trati. V ČR jsou tyto tratě v tak příšerném stavu, že se na nich mnohde jezdí sotva 60 km/h :-).

+4/0
18.6.2015 18:44

J75a18n 42Č40e89k27a26l 7129635584394

Na Západě je 160 bohužel/bohudík běžná rychlost i na neelektrifikovaných tratích...

0/0
19.6.2015 8:55

M54a96r21t70i91n 46C19h23o48v59a35n50e34c 3751756611786

Není nutně lživý, Vectron je modelová řada lokomotiv. Existuje několik elektrických verzí a verze dieselová. A právě ta je prý v Česku poprvé.

0/0
18.6.2015 14:04

L52u20k73á85š 85V98a33ň11u62r61a 1585774573763

Dvě věci nechápu. Nasávání chladícího boku z boku a ne nějakými nasávacími otvory vpředu nebo na střeše a to že strojvedoucí nemá boční okénka.

0/0
18.6.2015 13:05

J30a76n 60S59l82o56v63í12k 3939257370228

Vláčkům nerozumím, ale myslím, že jen průvanové chlazení by stejně nestačilo a větrání běží často i když vlak jen stojí. Vidím to u malého motoráku, natož u takové velké potvory :-). Ta boční okénka jsem se také divil, je to u všech nových lokomotiv. Ale strojvůdci mi říkali, že bočními okénky vykukují tak maximálně ve stanici dozadu na výpravčího, jinak je nepotřebují.

0/0
18.6.2015 14:09

O59n49d67ř17e64j 23Č64a46p59k52a 6841521673964

Na střechu jde výfuk, horký vzduch z chlazení trakčních motorů a podobně... takže pokud byste dal dvě lokomotivy za sebe, tak ta druhá bude chladit hůř (obzvlášť v tunelu). Vepředu zase ty otvory neuděláte dost velké, takže byste ten vzduch musel hnát nějakým vysokootáčkovým větrákem a hlučnost by šla nahoru (navíc lokomotiva je obousměrná, takže polovinu času by to nasávalo jen z mezery mezi lokomotivou a prvním vagónem). V tomhle má chladič na boku výhodu, funguje stejně bez ohledu na to, kam tu lokomotivu ve vlaku zařadíte, navíc může být opravdu velký a tím pádem stačí tichý pomaluběžný větrák.

Boční okénka nejsou při řízení potřeba a ve stanici se strojvedoucí může dívat tím ve dveřích (pravé má těsně za sedačkou, takže ani nemusí vstávat, k levému by si stejně musel dojít).

+4/0
18.6.2015 15:12

P86e69t39r 84N60o45v89o82t14n72y 3739262929152

K čemu by bylo u lokomotivy nasávání vzduchu "vpředu"?  Když to vpředu může být pokaždé jinde.

0/0
18.6.2015 22:44

J24i50n26d57ř58i72c49h 83Š42k54o95p45e22k 4215261770905

tak hlavně, aby ji símensáci dokázali konstrukčně zvládnout lépe než jednotky pro pražské metro

0/0
18.6.2015 12:02

J17a90n 85V68a93l71o19u64c91h 6322767448930

I kdyby ne, určitě by se k problému postavili čelem. Ne jako jistá "tuzemská" a ještě k tomu "nejlepší" fabrika a praskající tramvaje 14T (když se tohle stalo přes lety siemensáckým Combinům, určitě nestály rok ve vozovně a nečekalo se na "vzbuzení" mrtvého brouka). navíc - u M1 problém vznikl nečekaným prouděním u chlazení motorů, kde se nesymetricky usazoval prach, což vyvolávalo vibrace a následné přetěžování rámu

0/−1
18.6.2015 15:17

J42i47n30d59ř31i19c36h 36Š93k93o57p13e36k 4835871250325

postavili čelem ? 8-o8-o

Vždyť jejich první reakce byla ve stylu to my ne, to náš subdodavatel !

0/0
19.6.2015 7:20

R78a65d36e81k 65S34v17o45b30o77d16a 5926660501727

Titulek "V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron" je evidentně lživý, když pod článkem je odkaz na jiný článek o testování v Cerhenicích v lednu 2011...

0/−2
18.6.2015 10:00

R48o48s21ť58a 24J62a88n17č51a63r 4237969371656

Vectron je název řady lokomotiv. Pro laiky,  roce 2011 byla v Cerhenicích lokomotiva na elektřinu, nyní byla v Ostravě lokomotiva na naftu.

+1/0
18.6.2015 17:05

P67a87v31e49l 68K53r20e18j22č76í23ř 2232231113416

No jo, Klaus nám zprivatizoval ČKD, takže teď si budeme dieselové lokomotivy dovážet.

+1/−8
18.6.2015 8:01

J29i43ř37í 53K84o63c86u71r39e10k 6695894575848

ČKD byla odjakživa státní...

0/0
18.6.2015 15:57

P27a52v37e78l 79K61r88e83j53č96í96ř 2612401363446

ČKD nešla do privatizace?

0/0
18.6.2015 16:08

J45o11s49e86f 74D31o30u85d52e52r11a 5804250916487

pánové Kolben a Daněk by s vámi asi nesouhlasili;-)

+2/0
18.6.2015 18:32

J98o63s62e32f 93D33o84u43d42e49r51a 5444880396567

tedy pokud "odjakživa" ve vašem vnímání začíná únorem 1948, tak máte pravdu...

+1/0
18.6.2015 18:33

J33i32ř59í 36K92o98c30u12r81e62k 6955664845358

A pokud vím, tak Sergeje v ČR jezdily i před Klausem a zahraniční lokomotiva to byla. Stejně jako Pilštyk.

0/0
18.6.2015 16:03

P78a80v73e91l 14K96r43e98j17č41í21ř 2592661163466

Sergeje tu jezdily jenom proto, že nám je CCCP v rámci RVHP vnutilo. Jinak jsme dokázali vyrobit lokomotivy lepší a ekonomičtější.

+2/0
18.6.2015 16:07

V33á86c41l55a95v 29M77a30l88ý 3974498784609

To neznamená, že nevyrábíme vlastní dieselelektrické lokomotivy CZ Loko. Lokomotiva HeavyLiner je sice slabší, ale na naše tratě dostatečná. [>-]

+1/0
18.6.2015 20:40

D79a69n97i66e10l 17N63o68v77o52t84n41ý 2235335256287

krasna masina

0/0
18.6.2015 1:28

O25n43d41ř23e65j 58L75o64š20o87t16h 1105605845931

Má to katalyzátor a DPF? ;-D

0/0
18.6.2015 1:07

M64i28l81o29s47l43a53v 59S58t51r77e55j43č56e23k 2827943623123

ano: http://www.tognum.com/fileadmin/fm-dam/tognum/humanresources/pdf/1003_insight.pdf

0/0
18.6.2015 1:33

O72n64d18ř64e94j 30L93o42š55o21t11h 1635185925571

Díky, ale našel jsem tam jen katalyzátor, dpf nikoliv. Ale v tuhle hodinu jsem to proletěl dost rychle. Ten kat není moc velký, docela mě to zklamalo.

0/0
18.6.2015 4:12

M29i23l40o14s76l83a70v 82S81t71r86e12j41č18e95k 2157203463583

Strana 11

0/0
18.6.2015 20:31

J21o38s55e62f 86N97o53v11a97k 5488562876698

Když jedu lokálkou, která na nádraží dle jízdního řádu 20 minut čeká, tak i v horku nechají na prázdno blafat prastarej dieselovej motor.

Má to start-stop? ;-D

0/0
18.6.2015 6:56

J62i85n36d10ř51i89c84h 27Š11k81o35p92e17k 4275611340585

a kolik asi tak veme diesel na volnoběh za hodinu ? Nula nula nic v porovnání se spotřebou za jízdy

0/0
18.6.2015 12:02

J16a90k26u59b 80H29e73g59e52n16b33a82r72t 9445344839274

Jestli to má elektrický přenos výkonu, klidně by tam mohl být nějaký buffer. U moderních hýbadel snad není důvod, aby při brždění nebo stání šla energie nazmar. A jestli to nemají dnes, budou to mít zítra...

0/0
22.6.2015 14:53

J49a55n 81S95l62o29v61í40k 3199567300698

Právě u těch starých lokálek musí motor běžet, protože by ho kolikrát už nenastartovali :-). Znám to, stojí mi to na stanici před oknem. V zimě by jim to za chvíli vychladlo a v létě by se to zase přehřálo, asi by se vypnul chladící okruh, či co :-) . Navíc i když to vypnou, musí to tak pět minut před odjezdem nakopnout, aby v případě problému mohli včas volat odtah. I to se stává dost často. Ty motoráčky stojí víc v depu než na kolejích ;-D.

+2/0
18.6.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.