Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32a34d29i12m 74O97l62š35a64r 8780183104237

Kdy byl drážní veletrh a kdy vyšel tento článek? Opět stejně jako půl roku staré zprávy z Putinovy vojenské přehlídky.

0/0
18.6.2015 20:55

M18a90t58ú86š 36B84e26n56a20k 9738424582943

16-18. jún 2015....

0/0
18.6.2015 21:47

V80l98a94s28t89i93m87i78l 71S18v46o29b89o22d39a 7643808915574

Páni, 160 km/h vlakem na neelektrifikované trati. V ČR jsou tyto tratě v tak příšerném stavu, že se na nich mnohde jezdí sotva 60 km/h :-).

+4/0
18.6.2015 18:44

J47a82n 17Č19e13k26a20l 7189905594224

Na Západě je 160 bohužel/bohudík běžná rychlost i na neelektrifikovaných tratích...

0/0
19.6.2015 8:55

M59a86r52t78i26n 62C40h46o87v24a21n44e45c 3821226671456

Není nutně lživý, Vectron je modelová řada lokomotiv. Existuje několik elektrických verzí a verze dieselová. A právě ta je prý v Česku poprvé.

0/0
18.6.2015 14:04

L71u85k90á39š 81V83a20ň22u73r89a 1905114793843

Dvě věci nechápu. Nasávání chladícího boku z boku a ne nějakými nasávacími otvory vpředu nebo na střeše a to že strojvedoucí nemá boční okénka.

0/0
18.6.2015 13:05

J95a29n 59S57l58o75v21í95k 3769337440138

Vláčkům nerozumím, ale myslím, že jen průvanové chlazení by stejně nestačilo a větrání běží často i když vlak jen stojí. Vidím to u malého motoráku, natož u takové velké potvory :-). Ta boční okénka jsem se také divil, je to u všech nových lokomotiv. Ale strojvůdci mi říkali, že bočními okénky vykukují tak maximálně ve stanici dozadu na výpravčího, jinak je nepotřebují.

0/0
18.6.2015 14:09

O43n36d48ř70e36j 89Č58a74p46k15a 6671821763134

Na střechu jde výfuk, horký vzduch z chlazení trakčních motorů a podobně... takže pokud byste dal dvě lokomotivy za sebe, tak ta druhá bude chladit hůř (obzvlášť v tunelu). Vepředu zase ty otvory neuděláte dost velké, takže byste ten vzduch musel hnát nějakým vysokootáčkovým větrákem a hlučnost by šla nahoru (navíc lokomotiva je obousměrná, takže polovinu času by to nasávalo jen z mezery mezi lokomotivou a prvním vagónem). V tomhle má chladič na boku výhodu, funguje stejně bez ohledu na to, kam tu lokomotivu ve vlaku zařadíte, navíc může být opravdu velký a tím pádem stačí tichý pomaluběžný větrák.

Boční okénka nejsou při řízení potřeba a ve stanici se strojvedoucí může dívat tím ve dveřích (pravé má těsně za sedačkou, takže ani nemusí vstávat, k levému by si stejně musel dojít).

+4/0
18.6.2015 15:12

P42e66t52r 72N48o44v18o39t25n24y 3859342629902

K čemu by bylo u lokomotivy nasávání vzduchu "vpředu"?  Když to vpředu může být pokaždé jinde.

0/0
18.6.2015 22:44

J34i75n18d67ř93i78c49h 83Š72k12o62p10e51k 4155481900605

tak hlavně, aby ji símensáci dokázali konstrukčně zvládnout lépe než jednotky pro pražské metro

0/0
18.6.2015 12:02

J76a79n 55V43a54l52o14u83c98h 6942147208330

I kdyby ne, určitě by se k problému postavili čelem. Ne jako jistá "tuzemská" a ještě k tomu "nejlepší" fabrika a praskající tramvaje 14T (když se tohle stalo přes lety siemensáckým Combinům, určitě nestály rok ve vozovně a nečekalo se na "vzbuzení" mrtvého brouka). navíc - u M1 problém vznikl nečekaným prouděním u chlazení motorů, kde se nesymetricky usazoval prach, což vyvolávalo vibrace a následné přetěžování rámu

0/−1
18.6.2015 15:17

J84i11n37d67ř49i69c95h 10Š87k97o62p57e92k 4505191480925

postavili čelem ? 8-o8-o

Vždyť jejich první reakce byla ve stylu to my ne, to náš subdodavatel !

0/0
19.6.2015 7:20

R13a89d33e63k 18S53v17o56b79o33d14a 5826930831457

Titulek "V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron" je evidentně lživý, když pod článkem je odkaz na jiný článek o testování v Cerhenicích v lednu 2011...

0/−2
18.6.2015 10:00

R73o49s26ť61a 72J83a64n77č93a60r 4877819921856

Vectron je název řady lokomotiv. Pro laiky,  roce 2011 byla v Cerhenicích lokomotiva na elektřinu, nyní byla v Ostravě lokomotiva na naftu.

+1/0
18.6.2015 17:05

P94a45v16e90l 23K86r69e75j56č30í20ř 2692451913266

No jo, Klaus nám zprivatizoval ČKD, takže teď si budeme dieselové lokomotivy dovážet.

+1/−8
18.6.2015 8:01

J92i24ř26í 83K52o33c57u74r19e47k 6215384125308

ČKD byla odjakživa státní...

0/0
18.6.2015 15:57

P71a23v70e27l 31K18r47e87j91č32í85ř 2782491143526

ČKD nešla do privatizace?

0/0
18.6.2015 16:08

J72o93s42e12f 44D93o67u75d12e18r77a 5464700966527

pánové Kolben a Daněk by s vámi asi nesouhlasili;-)

+2/0
18.6.2015 18:32

J11o57s67e55f 84D16o48u51d24e82r78a 5154310936967

tedy pokud "odjakživa" ve vašem vnímání začíná únorem 1948, tak máte pravdu...

+1/0
18.6.2015 18:33

J73i82ř52í 31K45o53c78u36r67e36k 6145464685198

A pokud vím, tak Sergeje v ČR jezdily i před Klausem a zahraniční lokomotiva to byla. Stejně jako Pilštyk.

0/0
18.6.2015 16:03

P52a71v75e90l 48K31r38e21j93č29í46ř 2342511273296

Sergeje tu jezdily jenom proto, že nám je CCCP v rámci RVHP vnutilo. Jinak jsme dokázali vyrobit lokomotivy lepší a ekonomičtější.

+2/0
18.6.2015 16:07

V64á88c45l81a14v 44M94a93l48ý 3604988314309

To neznamená, že nevyrábíme vlastní dieselelektrické lokomotivy CZ Loko. Lokomotiva HeavyLiner je sice slabší, ale na naše tratě dostatečná. [>-]

+1/0
18.6.2015 20:40

D98a29n79i68e79l 42N71o21v12o24t82n71ý 2675615876337

krasna masina

0/0
18.6.2015 1:28

O84n21d11ř61e17j 12L46o68š64o63t74h 1575775375391

Má to katalyzátor a DPF? ;-D

0/0
18.6.2015 1:07

M48i98l17o21s74l48a76v 53S19t54r17e62j73č61e20k 2467813163693

ano: http://www.tognum.com/fileadmin/fm-dam/tognum/humanresources/pdf/1003_insight.pdf

0/0
18.6.2015 1:33

O62n49d97ř68e23j 96L81o21š14o25t66h 1245435735841

Díky, ale našel jsem tam jen katalyzátor, dpf nikoliv. Ale v tuhle hodinu jsem to proletěl dost rychle. Ten kat není moc velký, docela mě to zklamalo.

0/0
18.6.2015 4:12

M43i72l59o49s23l83a17v 66S90t16r98e49j71č16e54k 2277913503173

Strana 11

0/0
18.6.2015 20:31

J74o88s50e39f 93N24o92v37a72k 5388522406738

Když jedu lokálkou, která na nádraží dle jízdního řádu 20 minut čeká, tak i v horku nechají na prázdno blafat prastarej dieselovej motor.

Má to start-stop? ;-D

0/0
18.6.2015 6:56

J87i88n28d46ř85i41c92h 84Š54k82o17p62e23k 4575191140595

a kolik asi tak veme diesel na volnoběh za hodinu ? Nula nula nic v porovnání se spotřebou za jízdy

0/0
18.6.2015 12:02

J96a73k72u35b 98H94e92g42e65n35b29a55r43t 9375484749354

Jestli to má elektrický přenos výkonu, klidně by tam mohl být nějaký buffer. U moderních hýbadel snad není důvod, aby při brždění nebo stání šla energie nazmar. A jestli to nemají dnes, budou to mít zítra...

0/0
22.6.2015 14:53

J60a82n 87S17l40o59v57í31k 3299167430768

Právě u těch starých lokálek musí motor běžet, protože by ho kolikrát už nenastartovali :-). Znám to, stojí mi to na stanici před oknem. V zimě by jim to za chvíli vychladlo a v létě by se to zase přehřálo, asi by se vypnul chladící okruh, či co :-) . Navíc i když to vypnou, musí to tak pět minut před odjezdem nakopnout, aby v případě problému mohli včas volat odtah. I to se stává dost často. Ty motoráčky stojí víc v depu než na kolejích ;-D.

+2/0
18.6.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.