Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikát v povětří aneb slavná kapitola československého letectví

Elegantní letadlo jednoho z našich nejvýznamnějších leteckých konstruktérů se po takřka 80 letech od vzletu prototypu zaskvělo nad mladoboleslavským letištěm. Vraťme se zpět v čase a připomeňme si slávu československého meziválečného letectví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27ř94e65m51y51s19l 30K72y65s75e83l74á60k 3771883154235

To je kočka, ne jako poslední iGirl ;-D

0/0
25.6.2015 22:11

D24a81n88i82e61l 56S51c46h91a21c25h87e86r54l 9963815162436

Nádherné.

0/0
25.6.2015 20:07

J66i65ř50í 19B26r70o23ž 5659935642207

Hezké čtení, i když na můj vkus velmi zhuštěné. Počty kusů jsou z dnešního hlediska úsměvné, ale tehdy to tak fungovalo, konkurence v této kategorii byla totiž obrovská. 60 kusů byla již velká série a úspěch. Jen výjimečná letadla dosahovala většího počtu vyrobených kusů a to vzhledem ke konstrukci a místu vzniku Bety a BiBiny rozhodně nebyly. Především dřevěný drak v té době byl již zastaralý. To ale neznamená, že v našich středoevropských podmínkách nebyly úspěchem. R^

+1/0
25.6.2015 7:13

R59a42d98e89k 88F53o10l67p72r37e21c14h93t

Jediný domácí typ, který objemem výroby v této kategorii vyčníval nad své konkurenty, byl Zlin XII postavený ve dvou stech kusech. Jenže oproti Be 50/51 měl mnohem jednodušší konstrukci, byl menší a lehčí, stačil slabší motor a tím pádem byl o poznání levnější.

+2/0
25.6.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz