Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osahali jsme si A350, úsporný „tichoplán“ od Airbusu

Airbus A350 byl jedním z lákadel nedávno skončeného pařížského aerosalonu. Po světě jich zatím létá jen několik. Redakce Technetu se do jednoho z těchto letadel podívala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e37t70r 41K61o75r64b82é50l67y53i 3367378154269

Já jsem jen obyčejný konzument letecké dopravy z donucení. Můj zadek se zatím vždycky cítil pohodlněji v Boeingu než Airbusu. Asi v něm jsou větší možnosti nacpat 1kg cestujícího na 1cm^3 - tedy v Airbusu.

0/0
2.7.2015 14:09

R91a39d45e45k 77V37a37l72k58o78v26i43č 7674741297423

B777 má maximální hmotnost 300-350 t, A350XWB pak 250-308 t - není to tedy přímý konkurent, i když do zelí si lezou. Výroba B787 a A350XWB vytížila produkci uhlíkových kompozitů ve firmách po celém světě.

+1/0
29.6.2015 9:02

J32a43k20u25b 18Š72r49á68m26e51k 4498983842901

Je to A350 XWB, ne A350, ne A350X ...

XWB je typ letadla ne motorů RR Trent. Doslova to znamená eXtra Wide Body = rozšířený trup.

+4/0
28.6.2015 14:30
Foto

T54e54r69e34z71a 36Š74í89r82o11v27á98, 97T81e81c59h31n25e74t48.21C13z 2928935106831

Zdravím, máte pravdu s označením letadla, nicméně často se to zkracuje jen na A350. K těm motorům - Rolls Royce na stránkách uvádí XWB jako jeden z typů motorů a stejně tak nám to i bylo prezentováno zástupkyní RR... http://www.rolls-royce.com/customers/civil-aerospace/products/civil-large-engines/trent-xwb.aspx

+1/0
28.6.2015 22:30

J65a95k75u60b 84Š87r72á73m87e71k 4888973492571

Dobrý den, XWB je marketingová značka, pro odlišení od původního typu A350, který se měl vyrábět před 10 lety (což se nestalo, protože se aerolinkám nelíbil málo prostorný přepravní prostor). Chápu, že logicky dochází ke zkracování názvu typu letadla, ale Airbus teď nevyhodí ty desítky milionů EUR, které dal za propagaci názvu "A350 XWB".

RR se drží zavedeného marketingu (kooperují s Airbusem), jejich motory rozhodně nejsou XWB, maximálně jsou optimalizovány k danému typu letadla a dostupným technologiím.

Očekávám, že značka XWB postupně zmizí s tím, že již nepůjde o "novinku", podle mne tak za 3-4 roky.

+1/0
29.6.2015 9:39

O16l57d53ř37i23c89h 73S51t86a44r91ý 2279838195527

Děsím se, co s těma sedačkama udělá takový Travelservice...;-D

+3/0
28.6.2015 10:58

P43a50v76e40l 70R51a18t93h17o49u41s21k34ý 6180939861

Tam budou sedací palandy.

+2/0
28.6.2015 11:15

O42l26d34ř90i14c55h 48S66t85a92r91ý 2549888265927

Možná by nebyl od věci násady od košťat napříč přes kabinu, pohodlí na sezení nic moc, ale zase se dají namonotova pěkně nahusto...;-D

+2/0
28.6.2015 11:48

P69a88v63e44l 38V47e31t19e85š63n48í58k 7295738585627

Říká se, že palanda pro dálkové lety bude takový zlatý grál. Až jí někdo vymyslí.

+2/0
28.6.2015 13:57

O27n77d49ř14e84j 66Č83a61p38k94a 6371731833574

Vymyslel, ale mají je akorát piloti a letušky ;-)

+1/0
28.6.2015 16:24

J26a49n 28S33a47l50o44m53o58n 4589930941255

Regulátory spánku, to bude svatý grál cestování ;-D. Nastoupíte, zalehnete, usnete a probudíte se až v cílové destinaci ;-D.

+4/0
29.6.2015 7:47

M14a50r16t89i46n 22J44i39r37o20u75s88e83k 7326795825108

Poprosil bych redakci, aby pojem "výkon motoru" změnili na "tah motoru", protože KN není jednotka výkonu, ale síly.

+16/0
28.6.2015 10:31

P51e92t44r 11F15r32ý19d11e49k 7209211819343

Take me to prastilo do oci.

0/0
28.6.2015 12:28

J90i54ř89í 70B67r57a86b87e46c 3377719222862

Není to bohužel poprvé, co redaktor odborného článku udělá hrubou chybu a zamění výkon a sílu.:-(

0/0
28.6.2015 13:28

A22u18g56u58s65t 22F73o75r58m51á11n80e12k 6445829790446

To je proto, že by měl mít vysokoškolské vzdělání. Možná ho má, ale asi z Plzně.

0/0
28.6.2015 15:05

P71e34t27r 54F84r84ý44d93e60k 7219351229633

Stacila by fyzika urovne zakladni skoly...

0/0
28.6.2015 19:59

J55i17ř39í 91P45o96s92p92í61š55i69l 5608255946475

Příďový podvozek se zatahuje do prostoru umístěného právě ve spodní části nosu letadla.

A u jiných strojů trčí ven.

+7/0
28.6.2015 9:39

J68a86k54u52b 15Š66a91f98a87n68d66a 7325707241711

Ne. U jiných letadel se zatahuje do těla trupu a zmenšuje tak zavazadlový prostor.

+5/0
28.6.2015 22:29

J60o62s49e46f 87V54o72s72i51c47k82y 4513787726703

Je az neuveritelne jak v tomto pripade ta zapadoevropska kooperace funguje a co dokaze!  Po tom, co tady v Cesku neustale slychame, jak jsou ti Evropane neschopni a neprakticky, a jak se ten jejich spolek co nevidet rozpadne a jak potom bude vsem dobre. Tak napr. tento posledni projekt A350 vyvinuli v polovicnim case co Americani s tim jejich B787! Skvela organizace!  Vychodni EU (Vysehrad) by se na neco vubec nezmohla!

+11/0
28.6.2015 9:25

D84a34n69i48e55l 91K33r79o68n58e88r 7244404146757

Az na to, ze jak Airbus tak Boeing provazi rada problemu a skandalu od technickych az po dotace. Asi jste prave precetl o Airbusu vas prvni clanek v zivote.

+3/−2
28.6.2015 10:28

J39a69n 31S47a83l18o96m74o58n 4599230231815

Ono každou konstrukci většinou provází řada problémů a mnohdy i skandálů. Jen se to tak nepropírá veřejně jako u letadel :-).

+1/0
29.6.2015 7:48

P11e66t82r 50P30l25a97č81e96k 8113743257685

Průměr kabiny a průměr trupu jsou dve rozdílné hodnoty.

0/0
28.6.2015 9:01

Z38b68y77n39ě64k 58J41a47n71d53a 7803562345861

A proto se do kabiny 350 vejde skoro trup 330, jak píšou v článku, že?

+10/0
28.6.2015 9:13

L75u36k93a89s 95V77o19n97d67r90a16c73e19k 7875773564726

Jiz jsem se v A350 proletel s Qatar Airways, pekny stroj. Naopak nejnovejsi z Boeingu, Dreamliner, se mi moc nelibi

+1/0
28.6.2015 8:20

P29e71t67r 49F68r15ý80d29e57k 7649491629943

Take jsem s nimi letel, asi pred dvema mesici v business. Letadlo super, ale servis QR to kazi. A zabavni system maji naprosto hrozny.

+1/0
28.6.2015 20:02

J38a68n 72S89k20ý16p69a17l84a 7297902292701

Lehký nedostatek v zeměpisu... Finsko nepatří do Skandinávie, FinnAir není skandinávská společnost. Skandinávie = Norsko + Švédsko + Dánsko.

+6/0
28.6.2015 8:17
Foto

T19e48r58e83z32a 58Š92í95r18o36v62á29, 36T67e87c19h75n29e53t58.14C95z 2768155456961

Vidíte, a nás učívali, že do Skandinávie patří i Finsko. Tak jsem zapátrala a zjistila, že je několik možných vymezení; to Vaše je jedno z nich. Dík za rozšíření obzorů. :)

+3/0
28.6.2015 22:21

M66a50r12e22k 86S47a57j48d44a 2705800986808

Pekny stroj! Je hezke, kdyz lide neco umi R^

+7/0
28.6.2015 7:54

S27e14i11d41l 60P46e37t89r 1791121285754

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že obsah článku je výcucem z  jednoho již poněkud vousatého článku na Aerowebu cca 2 roky zpátky (viz např. tehdy prezentované počty objednávek A -350 EWB) říznutý s dojmy + videem z výletu na letošní Le B. a doplněný o ofi PR materiály poskytnuté Airbusem patrně na stánku tamtéž  ... :-/

+8/0
28.6.2015 1:31

R53i70c75h21a15r52d 80T78r85e60f35i55l 4161245749810

Tak jsem rád, že se mi to potvrdilo protože jsem lehce měl ten samý dojem, že jsem cosi podobného před časem již četl.:-)

+1/0
28.6.2015 8:50

P77a29v53e47l 94V30e71t41e10š93n45í53k 7985698765707

Nezdá se mi.

Řekl bych, že to paní Šírová napsala to, co se dozvěděla na exkurzi v továrně výrobce. To je podle mě ideální zdroj informací.

Takže já jsem rád za tento článek.

+2/0
28.6.2015 14:09
Foto

T98e93r21e93z86a 72Š32í65r38o28v12á40, 52T74e85c54h32n61e18t11.82C73z 2378575506131

Zdravím, 

přesně tak, pan Vetešník má pravdu. Článek na Aerowebu jsem ani neviděla, asi jsme to holt pojali podobně. Čerpáno je z dojmů a z informací od Airbusu poskytnutých v továrně v Toulouse a dodatečně i z jejich webu (například ty počty objednávek mě taky překvapily, nicméně jim pořád visí na stejném čísle... http://www.a350xwb.com/od/ ).

+1/0
28.6.2015 22:27

T79o14m57á45š 34K86n90a58i84f16l 6293630867900

priznam se, ze myslenkovy pochod autora pri tvorbe náseldujícího výroku

Do kabiny o šířce 5,6 metru (což znamená, že by se do ní téměř vešel trup staršího A330, který má průměr o pouhý palec větší)

tak uplne nechapu :)

+7/−1
28.6.2015 1:09

P55e30t81r 66M12o69t10y57č28k58a 5983764177679

Buďte rád, že to nepřepočítali na fotbalové stadiony, jak je tu zvykem...

+12/0
28.6.2015 1:38

O68l26d29ř82i45c45h 69S52t60a79r81ý 2769538605267

;-D;-D;-DR^

+1/0
28.6.2015 10:49

M10a47r12t96i30n 20V36e53j55m90o48l42a 1783561383858

Taky jsem nad tím dumal. Ale smysl to dává. "Téměř vešel" - o 2,5 cm.

0/0
28.6.2015 8:53

P34a19v83e89l 25R88a10t80h51o54u85s76k30ý 6850299911

Nejdřív mě to taky zarazilo. Vypadalo to, že je to jako s tím objevem, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, daleko větší. Ale je to jasné, vnitřní prostor nového Airbusu je téměř stejně velký jako vnější rozměry trupu A330.

+4/0
28.6.2015 11:26

J56i95ř12í 57B60l73a20ž47e58k 4899743361540

Proc pulverizace kdyz cesky to je naprasovani??

+2/0
28.6.2015 0:51

P96e36t72r 13M51o95t52y43č76k35a 5843584127259

Protože autorka se "absenci technického vzdělání snaží nahrazovat nadšením, zvědavostí, spoluprací s odborníky a prací s archivními zdroji".

Nicméně, buďme tolerantní, alespoň se snaží. Což se o všech těch standardních "absolventech sociálních studií, obor politologie, evropská studia, bezpečnostní studia", kteří na iDnes píší běžně, říct rozhodně nedá.

+12/0
28.6.2015 1:41

S78e65i50d75l 34P15e29t50r 1321601355374

Neberu Vám míru obdivu ku mladým redaktorkám... ;-D

Avšak číst na Technetu,  že winglety/sharlety "zlepšují vztlak křídla" je dosti značná tortura ...;-(

+6/0
28.6.2015 1:53

M72i45c73h52a66l 98M34i53l95l56e58r 9146272439322

cist na ceskem serveru, ze neco je "značná tortura" je velka "tortura" neboli UTRPENI, pripadne jsou to MUKA pro kazdeho, kdo nesnasi przneni cestiny pitomymi anglicismy

0/−5
28.6.2015 2:14

S49e22i29d76l 72P12e71t93r 1671921485984

Omlouvám se za dotčení Vašeho jazykového jemnocitu,

Jen pro pořádek, slovo tortura není "anglicismus" jak se mylně domníváte ale  jest původu latinského, ve spisovné  češtině pak již výraz zdomácnělý se stanovenými závaznými pravidly skloňování  ...:-)

viz např zde:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=tortura&Hledej=Hledej

+11/0
28.6.2015 2:25

M11i48c77h85a50l 52M25i67l78l97e13r 9816272599762

ziji v anglicky mluvici zemi pres 40 let a anglictina je moji druhou materstinou. Na rozdil od modnich ceskych jazykovych vystrelku se snazim si zachovat cistotu cestiny, nepouzivat anglicla slova kde existuji ceska a nepotvorit cestinu anglicismy. Nemluvim o pripadech, kde ceske slovo neexistuje.

Kdyby se kazdy Cech snazil trochu vic, cestina by zustala cistym jazykem.

Malokdo dnes ovlada latinu, zato ale mnoho lidi prijde do kontaktu s anglictinou a anglicismy. Proto take  slovo tortura se bere jako odvozenina z anglickeho torture, nikoliv jako latinske slovo.

!!A vubec - proc vubec pouzivat latinu?, kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen.... lze upresnit podle situace.

+1/−7
28.6.2015 3:29

M71a81r18e90k 71S17a70j95d10a 2205410586638

Jasny... i ta latina je vlastne odvozena z anglickeho Latin! ;-DRv

+6/0
28.6.2015 7:54

M70i72c78h84a73l 59M35i52l57l78e71r 9636732289642

premyslim, jestl jsi chapanim natvrdly, nebo ze sebe rad schvalne delas....dukata.

Znovu konstatuji: proc vubec pouzivat latinu...nebo anglictinu... kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen, ktera lze navic dale upresnit podle situace.

 NJN, to by ale jeden nesmel byt liny.:-P

0/−3
28.6.2015 8:27

M69a24r25t93i54n 52V93e32j84m83o56l36a 1933771813848

Většina "českých" slov má někde původ a z latiny je jich opravdu velká část. Používaní bohatého jazyka bych spíše chválil. Navíc zde v případě práškování byl význam slova a technologie vzápětí vysvětlena.

Naproti tomu Winglety / Sharklety na koncích křídel pomáhají řešit relativně složitý aerodynamický problém na pomezí vztlaku, indukovaného odporu, přelévání podtlaku a přetlaku nad a pod křídlem, že by si zasloužili samostatný článek a proto zjednodušení na "vztlak" je vcelku akceptovatelné.

+7/0
28.6.2015 9:06
Foto

P39e21t66r 13D18v34o33ř96á53k 4989519291348

Vyraz "tortura" se v českém jazyce užívá od raného středověku (toto české slovo je odvozeno z latinského "tortio"), tak snad má právo domestifikace/zdomácnění (škrtněte, co se vám nehodí). To bychom mohli mít námitky třeba proti slovům, jako je "husa" (ang. "goose"), apod.

+7/0
28.6.2015 8:51

J39i29ř18í 43K52o41c40u95r25e63k 6195274785568

Asi bychom měli vymyslet české slovo pro lokomotivu a nepoužívat tento anglicismus. Podobně bychom neměli používat slovo garáž - opět anglicismus, stejně jako kamion. Sice ani jedno z těch slov není anglického původu, ale ...

Hlemýždí konpresor/dopravník také zní více česky než šnekový. A vymyslet české slovo pro víno. On je to totiž pekelně starý latinismus.

+2/0
28.6.2015 21:11

M98i88c12h97a57l 78H95o85r33á62k 7619604609884

Hláška s Winglety mě také pobavila :)

+2/0
28.6.2015 2:28

J91i95ř11í 52N52o13v60á54k 3373289608356

Začíná to připomínat kvalifikační předpoklady redaktorek v televizích. Tam je taky jediným kriteriem množství silikonu na hrudi, případně světlost peroxidových výstřelků na krytu krku.

+2/−1
28.6.2015 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.