Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osahali jsme si A350, úsporný „tichoplán“ od Airbusu

Airbus A350 byl jedním z lákadel nedávno skončeného pařížského aerosalonu. Po světě jich zatím létá jen několik. Redakce Technetu se do jednoho z těchto letadel podívala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e71t62r 45K92o26r30b52é62l54y79i 3297258484309

Já jsem jen obyčejný konzument letecké dopravy z donucení. Můj zadek se zatím vždycky cítil pohodlněji v Boeingu než Airbusu. Asi v něm jsou větší možnosti nacpat 1kg cestujícího na 1cm^3 - tedy v Airbusu.

0/0
2.7.2015 14:09

R78a62d76e44k 95V95a25l38k87o20v19i77č 7484181987413

B777 má maximální hmotnost 300-350 t, A350XWB pak 250-308 t - není to tedy přímý konkurent, i když do zelí si lezou. Výroba B787 a A350XWB vytížila produkci uhlíkových kompozitů ve firmách po celém světě.

+1/0
29.6.2015 9:02

J55a96k62u85b 16Š97r58á85m39e48k 4518193662771

Je to A350 XWB, ne A350, ne A350X ...

XWB je typ letadla ne motorů RR Trent. Doslova to znamená eXtra Wide Body = rozšířený trup.

+4/0
28.6.2015 14:30
Foto

T31e78r98e45z28a 36Š52í28r32o58v57á75, 65T29e64c37h19n43e84t16.71C29z 2828915336251

Zdravím, máte pravdu s označením letadla, nicméně často se to zkracuje jen na A350. K těm motorům - Rolls Royce na stránkách uvádí XWB jako jeden z typů motorů a stejně tak nám to i bylo prezentováno zástupkyní RR... http://www.rolls-royce.com/customers/civil-aerospace/products/civil-large-engines/trent-xwb.aspx

+1/0
28.6.2015 22:30

J76a70k46u47b 20Š85r88á45m11e51k 4108263382101

Dobrý den, XWB je marketingová značka, pro odlišení od původního typu A350, který se měl vyrábět před 10 lety (což se nestalo, protože se aerolinkám nelíbil málo prostorný přepravní prostor). Chápu, že logicky dochází ke zkracování názvu typu letadla, ale Airbus teď nevyhodí ty desítky milionů EUR, které dal za propagaci názvu "A350 XWB".

RR se drží zavedeného marketingu (kooperují s Airbusem), jejich motory rozhodně nejsou XWB, maximálně jsou optimalizovány k danému typu letadla a dostupným technologiím.

Očekávám, že značka XWB postupně zmizí s tím, že již nepůjde o "novinku", podle mne tak za 3-4 roky.

+1/0
29.6.2015 9:39

O95l37d70ř20i67c82h 48S10t19a72r29ý 2869818575437

Děsím se, co s těma sedačkama udělá takový Travelservice...;-D

+3/0
28.6.2015 10:58

P46a72v37e26l 44R43a29t12h55o87u21s38k55ý 6430759911

Tam budou sedací palandy.

+2/0
28.6.2015 11:15

O17l91d83ř88i42c28h 86S64t61a15r19ý 2869968475117

Možná by nebyl od věci násady od košťat napříč přes kabinu, pohodlí na sezení nic moc, ale zase se dají namonotova pěkně nahusto...;-D

+2/0
28.6.2015 11:48

P22a68v58e28l 93V65e79t64e72š78n91í37k 7895648375607

Říká se, že palanda pro dálkové lety bude takový zlatý grál. Až jí někdo vymyslí.

+2/0
28.6.2015 13:57

O87n79d27ř85e20j 89Č49a51p61k82a 6931961563784

Vymyslel, ale mají je akorát piloti a letušky ;-)

+1/0
28.6.2015 16:24

J67a96n 45S10a24l90o53m31o16n 4429880971275

Regulátory spánku, to bude svatý grál cestování ;-D. Nastoupíte, zalehnete, usnete a probudíte se až v cílové destinaci ;-D.

+4/0
29.6.2015 7:47

M19a77r55t17i71n 34J24i53r59o45u58s30e93k 7826485385538

Poprosil bych redakci, aby pojem "výkon motoru" změnili na "tah motoru", protože KN není jednotka výkonu, ale síly.

+16/0
28.6.2015 10:31

P24e27t81r 78F81r45ý57d32e67k 7909601729883

Take me to prastilo do oci.

0/0
28.6.2015 12:28

J72i64ř13í 56B60r53a43b73e26c 3517499162422

Není to bohužel poprvé, co redaktor odborného článku udělá hrubou chybu a zamění výkon a sílu.:-(

0/0
28.6.2015 13:28

A81u91g49u77s41t 33F36o33r93m59á53n13e90k 6945759350366

To je proto, že by měl mít vysokoškolské vzdělání. Možná ho má, ale asi z Plzně.

0/0
28.6.2015 15:05

P75e91t84r 67F83r84ý40d30e28k 7449801929703

Stacila by fyzika urovne zakladni skoly...

0/0
28.6.2015 19:59

J83i17ř62í 39P95o51s88p85í98š20i93l 5568495376795

Příďový podvozek se zatahuje do prostoru umístěného právě ve spodní části nosu letadla.

A u jiných strojů trčí ven.

+7/0
28.6.2015 9:39

J61a10k98u40b 82Š30a74f23a79n66d88a 7165817931551

Ne. U jiných letadel se zatahuje do těla trupu a zmenšuje tak zavazadlový prostor.

+5/0
28.6.2015 22:29

J92o15s14e59f 77V60o42s16i87c23k94y 4403347126983

Je az neuveritelne jak v tomto pripade ta zapadoevropska kooperace funguje a co dokaze!  Po tom, co tady v Cesku neustale slychame, jak jsou ti Evropane neschopni a neprakticky, a jak se ten jejich spolek co nevidet rozpadne a jak potom bude vsem dobre. Tak napr. tento posledni projekt A350 vyvinuli v polovicnim case co Americani s tim jejich B787! Skvela organizace!  Vychodni EU (Vysehrad) by se na neco vubec nezmohla!

+11/0
28.6.2015 9:25

D67a72n90i82e80l 90K63r29o91n70e52r 7344424646817

Az na to, ze jak Airbus tak Boeing provazi rada problemu a skandalu od technickych az po dotace. Asi jste prave precetl o Airbusu vas prvni clanek v zivote.

+3/−2
28.6.2015 10:28

J70a32n 95S92a38l10o11m56o31n 4749120311485

Ono každou konstrukci většinou provází řada problémů a mnohdy i skandálů. Jen se to tak nepropírá veřejně jako u letadel :-).

+1/0
29.6.2015 7:48

P97e75t42r 61P27l49a42č86e16k 8233303647195

Průměr kabiny a průměr trupu jsou dve rozdílné hodnoty.

0/0
28.6.2015 9:01

Z34b23y94n58ě67k 70J63a62n80d40a 7573622795121

A proto se do kabiny 350 vejde skoro trup 330, jak píšou v článku, že?

+10/0
28.6.2015 9:13

L74u44k89a81s 34V68o87n26d69r32a54c58e98k 7125643304886

Jiz jsem se v A350 proletel s Qatar Airways, pekny stroj. Naopak nejnovejsi z Boeingu, Dreamliner, se mi moc nelibi

+1/0
28.6.2015 8:20

P19e85t25r 79F45r46ý96d61e17k 7729791379223

Take jsem s nimi letel, asi pred dvema mesici v business. Letadlo super, ale servis QR to kazi. A zabavni system maji naprosto hrozny.

+1/0
28.6.2015 20:02

J78a80n 85S91k78ý16p13a47l84a 7747362982531

Lehký nedostatek v zeměpisu... Finsko nepatří do Skandinávie, FinnAir není skandinávská společnost. Skandinávie = Norsko + Švédsko + Dánsko.

+6/0
28.6.2015 8:17
Foto

T16e42r96e47z18a 14Š80í38r92o42v89á92, 88T28e19c46h86n71e36t18.96C52z 2278455306311

Vidíte, a nás učívali, že do Skandinávie patří i Finsko. Tak jsem zapátrala a zjistila, že je několik možných vymezení; to Vaše je jedno z nich. Dík za rozšíření obzorů. :)

+3/0
28.6.2015 22:21

M77a38r20e13k 81S77a93j69d20a 2965170116398

Pekny stroj! Je hezke, kdyz lide neco umi R^

+7/0
28.6.2015 7:54

S81e88i13d73l 10P57e98t45r 1251201575664

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že obsah článku je výcucem z  jednoho již poněkud vousatého článku na Aerowebu cca 2 roky zpátky (viz např. tehdy prezentované počty objednávek A -350 EWB) říznutý s dojmy + videem z výletu na letošní Le B. a doplněný o ofi PR materiály poskytnuté Airbusem patrně na stánku tamtéž  ... :-/

+8/0
28.6.2015 1:31

R64i88c21h81a78r33d 98T93r89e67f59i16l 4241145799890

Tak jsem rád, že se mi to potvrdilo protože jsem lehce měl ten samý dojem, že jsem cosi podobného před časem již četl.:-)

+1/0
28.6.2015 8:50

P17a50v25e75l 76V73e28t17e67š69n37í41k 7555318295387

Nezdá se mi.

Řekl bych, že to paní Šírová napsala to, co se dozvěděla na exkurzi v továrně výrobce. To je podle mě ideální zdroj informací.

Takže já jsem rád za tento článek.

+2/0
28.6.2015 14:09
Foto

T73e86r70e29z37a 15Š30í84r35o31v16á81, 93T22e16c49h50n83e41t45.30C50z 2258495236441

Zdravím, 

přesně tak, pan Vetešník má pravdu. Článek na Aerowebu jsem ani neviděla, asi jsme to holt pojali podobně. Čerpáno je z dojmů a z informací od Airbusu poskytnutých v továrně v Toulouse a dodatečně i z jejich webu (například ty počty objednávek mě taky překvapily, nicméně jim pořád visí na stejném čísle... http://www.a350xwb.com/od/ ).

+1/0
28.6.2015 22:27

T18o60m25á41š 34K62n36a14i84f93l 6743150127450

priznam se, ze myslenkovy pochod autora pri tvorbe náseldujícího výroku

Do kabiny o šířce 5,6 metru (což znamená, že by se do ní téměř vešel trup staršího A330, který má průměr o pouhý palec větší)

tak uplne nechapu :)

+7/−1
28.6.2015 1:09

P31e86t70r 55M87o92t85y60č86k42a 5283494807779

Buďte rád, že to nepřepočítali na fotbalové stadiony, jak je tu zvykem...

+12/0
28.6.2015 1:38

O54l41d51ř50i77c21h 64S17t50a26r70ý 2899508695597

;-D;-D;-DR^

+1/0
28.6.2015 10:49

M79a44r65t89i66n 39V27e14j93m61o51l88a 1293661393808

Taky jsem nad tím dumal. Ale smysl to dává. "Téměř vešel" - o 2,5 cm.

0/0
28.6.2015 8:53

P46a29v17e64l 13R25a30t72h60o94u52s75k15ý 6470479751

Nejdřív mě to taky zarazilo. Vypadalo to, že je to jako s tím objevem, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, daleko větší. Ale je to jasné, vnitřní prostor nového Airbusu je téměř stejně velký jako vnější rozměry trupu A330.

+4/0
28.6.2015 11:26

J25i69ř46í 71B68l69a46ž22e64k 4749213321720

Proc pulverizace kdyz cesky to je naprasovani??

+2/0
28.6.2015 0:51

P27e13t64r 60M95o13t60y69č33k40a 5713794617739

Protože autorka se "absenci technického vzdělání snaží nahrazovat nadšením, zvědavostí, spoluprací s odborníky a prací s archivními zdroji".

Nicméně, buďme tolerantní, alespoň se snaží. Což se o všech těch standardních "absolventech sociálních studií, obor politologie, evropská studia, bezpečnostní studia", kteří na iDnes píší běžně, říct rozhodně nedá.

+12/0
28.6.2015 1:41

S46e66i66d19l 50P85e46t51r 1811901235204

Neberu Vám míru obdivu ku mladým redaktorkám... ;-D

Avšak číst na Technetu,  že winglety/sharlety "zlepšují vztlak křídla" je dosti značná tortura ...;-(

+6/0
28.6.2015 1:53

M98i56c47h94a66l 12M65i97l49l71e79r 9576112819852

cist na ceskem serveru, ze neco je "značná tortura" je velka "tortura" neboli UTRPENI, pripadne jsou to MUKA pro kazdeho, kdo nesnasi przneni cestiny pitomymi anglicismy

0/−5
28.6.2015 2:14

S78e22i19d76l 48P37e96t65r 1601891385534

Omlouvám se za dotčení Vašeho jazykového jemnocitu,

Jen pro pořádek, slovo tortura není "anglicismus" jak se mylně domníváte ale  jest původu latinského, ve spisovné  češtině pak již výraz zdomácnělý se stanovenými závaznými pravidly skloňování  ...:-)

viz např zde:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=tortura&Hledej=Hledej

+11/0
28.6.2015 2:25

M64i62c76h26a28l 19M24i22l46l59e33r 9826332839932

ziji v anglicky mluvici zemi pres 40 let a anglictina je moji druhou materstinou. Na rozdil od modnich ceskych jazykovych vystrelku se snazim si zachovat cistotu cestiny, nepouzivat anglicla slova kde existuji ceska a nepotvorit cestinu anglicismy. Nemluvim o pripadech, kde ceske slovo neexistuje.

Kdyby se kazdy Cech snazil trochu vic, cestina by zustala cistym jazykem.

Malokdo dnes ovlada latinu, zato ale mnoho lidi prijde do kontaktu s anglictinou a anglicismy. Proto take  slovo tortura se bere jako odvozenina z anglickeho torture, nikoliv jako latinske slovo.

!!A vubec - proc vubec pouzivat latinu?, kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen.... lze upresnit podle situace.

+1/−7
28.6.2015 3:29

M70a80r68e27k 46S70a38j44d68a 2955210116108

Jasny... i ta latina je vlastne odvozena z anglickeho Latin! ;-DRv

+6/0
28.6.2015 7:54

M32i18c20h96a10l 51M74i68l94l16e26r 9806832639752

premyslim, jestl jsi chapanim natvrdly, nebo ze sebe rad schvalne delas....dukata.

Znovu konstatuji: proc vubec pouzivat latinu...nebo anglictinu... kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen, ktera lze navic dale upresnit podle situace.

 NJN, to by ale jeden nesmel byt liny.:-P

0/−3
28.6.2015 8:27

M64a98r71t27i24n 54V72e81j66m29o57l84a 1473261163878

Většina "českých" slov má někde původ a z latiny je jich opravdu velká část. Používaní bohatého jazyka bych spíše chválil. Navíc zde v případě práškování byl význam slova a technologie vzápětí vysvětlena.

Naproti tomu Winglety / Sharklety na koncích křídel pomáhají řešit relativně složitý aerodynamický problém na pomezí vztlaku, indukovaného odporu, přelévání podtlaku a přetlaku nad a pod křídlem, že by si zasloužili samostatný článek a proto zjednodušení na "vztlak" je vcelku akceptovatelné.

+7/0
28.6.2015 9:06
Foto

P82e49t27r 11D44v58o11ř74á23k 4859929291158

Vyraz "tortura" se v českém jazyce užívá od raného středověku (toto české slovo je odvozeno z latinského "tortio"), tak snad má právo domestifikace/zdomácnění (škrtněte, co se vám nehodí). To bychom mohli mít námitky třeba proti slovům, jako je "husa" (ang. "goose"), apod.

+7/0
28.6.2015 8:51

J98i32ř40í 54K56o60c15u29r55e11k 6375144925648

Asi bychom měli vymyslet české slovo pro lokomotivu a nepoužívat tento anglicismus. Podobně bychom neměli používat slovo garáž - opět anglicismus, stejně jako kamion. Sice ani jedno z těch slov není anglického původu, ale ...

Hlemýždí konpresor/dopravník také zní více česky než šnekový. A vymyslet české slovo pro víno. On je to totiž pekelně starý latinismus.

+2/0
28.6.2015 21:11

M34i28c83h54a21l 19H68o10r74á95k 7809354479974

Hláška s Winglety mě také pobavila :)

+2/0
28.6.2015 2:28

J37i68ř22í 78N58o94v72á10k 3513859258846

Začíná to připomínat kvalifikační předpoklady redaktorek v televizích. Tam je taky jediným kriteriem množství silikonu na hrudi, případně světlost peroxidových výstřelků na krytu krku.

+2/−1
28.6.2015 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.