Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší dopravní letoun světa odletěl z Prahy. Sledovali jste to živě

Celou středu i v noci můžete sledovat přilétající a odlétající letadla v přímém přenosu a zároveň slyšet komunikaci řídící věže. Slow TV na Playtvak.cz nabízí živý stream z Letiště Václava Havla. Vidět jste mohli i výjimečnou návštěvu obřího Airbusu A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a60r57i34u55s37z 71H30u32d30e27c59z63e34k 8370749731504

V květnu jsem letěl 380kou z Londýna do L.A. Opravdu nádherné moderní letadlo se spoustou vychytávek. Každy cestující ma svůj entertainment systém v sedačce před sebou (video archiv, hudebni archiv, počítačové hry a mnoho dalších). Jenom mne trochu znerǒviznelo kdyz nám někde na gronskem ten systém přestal fungovat a musel se pro cele letadlo od nekud ze země restartovat a to se stávalo několikrát během letu. To pocit solidnosti moc nevyvolavalo. :-) Ale jinak bozi a tiché, velmi tiché letadlo.

0/0
12.8.2015 7:50

V79o15j34t82e16c98h 67J23a83v71o89r30s60k54y 5882620201685

Proč je ta komunikace osekaná a není tam vcelku? Takhle to vypadá, jako kdyby tam posílal letadla do sebe.

0/0
7.7.2015 22:28

M79i87c85h43a91l 35S96t75r30a12k34a 7140830344493

daji se nekde sledovat podobne i jina letiste nez praha?

0/0
5.7.2015 23:41

J32o75s40e16f 53K58a66r41f52í10k 7392125686720

Docela mě dojímá, jak i čeští piloti používají sporo výhradně angličtinu:-)

I když ona ta letová hantýrka v angličtině bude asi rychlejší a přesnější. Navíc když takhle musí mluvit na prakticky všech ostatních letištích...;-)

0/0
3.7.2015 14:52

M69a11r24i68u93s84z 64H45u22d97e84c40z77e65k 8880789861654

To je proto, ze se to zaznamenává do černé skříňky a kdyby se náhodou něco stalo tak aby tomu všichni rozuměli - tím myslím hlavě vyšetřovatele. Proto vám v letadle ČSA nikdy pilot neřekne "posádku připravte se k odletu" ale něco ve smyslu "Cabin crue get ready for take off"

0/0
12.8.2015 7:44

P80e69t32r 22S32e13j24k 3303312534893

To je PRVNĚ když je iDnes zaco moc poděkovat !!!! Za SUPER nápad s Ruzyní+radar+zvuk !!!

Je stále naco koukat. SUPER je rozkliknou si letadlo a pak si ho zkontrolovat podle vzhledu. Ještě byto chtělo jednu šikmo z boku na odlétající.

Kdyby tam ta kamera, nebo ještě o něco lepší (možná i, že tu hloubku ostrosti omezuje mé slabší HW) zůstala trvale, A třeba je provozovalo přímo let. Ruzyně-stát, potažmo my všichni jsme do nich nadotovali snad dost, aby takto aspoň něco vrátila lidu!!

Letěl jsem z Ruzyně Xkrát, ado videa netušil jak je dráha "hrbatá", myslel jsem že jeto ouplná rovina!!

Proto-že jinak mě stim přereklamováním na celým webu před, mezi, okolo, po, . .už tak silně serou, že jsem silně omezil čtení a ještě víc videa !!! Bez reklamy to nejde, ale přiměřené, nejen té plovoucí.

0/0
2.7.2015 21:59

O90l95d94ř17i57c41h 32M89o25u39r63e36k 1851627414316

nenechte si spílat, resp. neberte to vážně. bylo to pěkné a já to chápu tak, že jste to chtěli dát už dnes na tu potvoru velkou. ono si to jistě sedne časem a pak už si to budou moci vychutnat i ti posměváčkové. v článku možná chybí zmínka o časovém zpoždění oproti realitě, což je možná notoricky všeobecně známé. pro mě je vynikající v 1 obrazovce kamera, flightradar24 a komunikace s věží, úplně šlehačkové by byla volba komunikace také GND DEL příp. APP apod..

VELKý DíK

0/−1
1.7.2015 21:23

R23a80d11e52k 73V22o73n30d97r49u57š78k21a 1531724639208

Ta 747 co ted odletěla, potřebuje teda o dost delší dráhu oproti 380

0/0
1.7.2015 18:57

B55r30u12n88o 32J29u33r65á88š71e35k 6264420451583

Ta 747 sebou veze mnohem více paliva, protože letí dvakrát delší trasu, než ta A380, proto ten dlouhý rozjezd ;-)

+4/0
1.7.2015 19:45

R89a80d11e49k 29V11o26n78d31r74u18š17k83a 1531774709668

To máš recht. Na tom něco budeR^

0/0
1.7.2015 19:51

M98i25l40a41n 38B42u89b61e76n85i83k 6503470149650

V kolik byl ten odlet?

0/0
1.7.2015 17:42

L97a87d39a 52N33o43v19a38k 4512793247

asi v 17:05

0/0
1.7.2015 17:46

Z24d21e49n22ě21k 11M67a26r27c14í26n 9618483208865

No v 17.20 by bylo správnější

0/0
1.7.2015 17:52

M24i42c37h82a70l 52M13i84l65l48e28r 9436652169122

push-off 17:10

0/0
1.7.2015 18:08

J88a57r28m75i50l37a 73P72í48c79h86o47v98á 5812357894413

17:05 odjel od stojánky, pak roloval na místo startu a do vzduchu šel asi 17:20.

0/0
1.7.2015 22:23

F45r90a93n95t24i96š53e70k 17R64u55d71l 3818345606207

díky, i přes ne zrovna nejlepší kvaltu dobrý. ono se to některým rádoby odporníků-rádoby odborníkům-kecá ale sami nedokázali ještě nic, tak si jich nevšímejte. ono ne vždy jde všechno tak, jak si to člověk představuje či zamýšlí. tihle všeználci jsou halt tací malí klausové či virózové, co všechno vědí a umí a když přijde na lámání chleba, tak ho ani neumí ukrojit natož namazat. ještě jednou díky. bylo to hezké.fr vídeň[>-]EUV

+2/−8
1.7.2015 17:38

M12i36c13h30a43l 46P24a49v68l87á13t 9823143144139

Ono se casto nevyplati propagovat na kolene delanou sluzbu za kazdou cenu a udelat si jen ostudu. Kolikrat je lepsi pouzit nejakou osvedcenou profesionalni sluzbu. (Pricemz na odhad zajmu v tomhle pripade nebyla treba kristalova koule..)

Ale to "otpornikovi" tezko vysvetlovat. ;o)

+6/0
1.7.2015 17:43

M39i57c85h96a73l 21P16a74v60l73á15t 9423723274109

PS: To minus mate za tapetovani tim hadrem Evropskeho svazu. (Normalne se to pouziva jen misto blijiciho smajliku.)

+3/−1
1.7.2015 17:44

K66a55r35e37l 95K54a32r69a97f98i75a53t 9364352923690

neni vam vedro?

0/0
1.7.2015 18:39

Z86b87y97n96ě66k 78J49a66n14d48a 7393212105851

Právě že ta křišťálová koule docela potřeba byla, protože odhad počtu lidí byl docela nejistý. A tak nakonec jsme se rozhodli, že raději použijeme externí službu, která měla sice řádově vetší linku, leč konfigurace se jim příliš nepovedla.

Cca 5km před prahem dráhy se řešilo přepojit zpět, ale už nebyl čas a asi by jsme taky nezvládli obsloužit všechny.

Vzlet se už odehrál v naší režiji, protože i s rizikem že neustojíme, lépe se omlouvá vlastní chyba, než nejmenovaný 'externí dodavatel'.

Omlovám se tedy opět za přistání a věřte, že diskusi v kanceláři by zdejší cenzor s rezervou neustál.

Pardon :-(

+4/0
1.7.2015 19:37

M70i28c48h38a10l 92P78a23v69l95á34t 9313663134459

Jakkoli na snadnosti odhadu se neshodneme, omluva samozrejme prijata. Zaslouzite si pochvalu uz za ten napad udelat prenos a taky za snahu. Priste to urcite klapne! :o)

0/0
2.7.2015 1:21

L21a89d95a 13N19o36v17a37k 4882403267

zajímavé je, že teď jak koukám když odlítá se k němu připojuje další A380, která letí taky přes naše území z Londýna a obě poletí kousek od sebe do Dubaje...;-)

+1/0
1.7.2015 17:31

M84i51c88h72a40l 31M81i60l38l18e47r 9176642379722

tentokrat dobry prenos i zvuk - hlasim z Australie

 Krasna potvora tohle "velke zvire" - Big Beast a zvedne se jak perickoR^

0/0
1.7.2015 17:20

L28u11k72a45s 22C45o31d91r 6588432180901

Me hrozne prekvapilo, jak kratka draha tomu letadlu staci na vzlet i pristani, kdyz je prazdny. Jsem si delal srandu, ze je to A380 UVP z Kunovic :-)

+2/0
1.7.2015 17:30

M58i62c89h59a96l 82M80i92l71l79e32r 9936102839522

mne zas hrozne prekvapilo jak kratka draha je zapotrebi kdyz je A 380 plna!

Nikdy nezapomenu na den, kdy jsme s manzelkou prvne leteli Jumbem Qantasu ze Sydney na Fiji (1979). Jak urcite vis, ranveje tamejsiho letiste jsou postavene do more, jedna dal nez druha a kdo na to neni pripraveny, ten se trochu podesi.

My jsme to vedeli, ale nebyli jsme pripraveni, ze to bude trvat tak dlouho, nez se zvednem. Leatdlo bylo plne do posledniho sedadla, na 400 cestujicich a muselo mit kvuli nejake stavce sebou palivo i na cestu zpet do Sydney, cili plne nalozene....a my jeli....a jeli... ajeli... vedle nas jsme videli vodu Botany Bay a furt na ranveji.... a jeli ....a jeli...nevim kolik zbyvalo do konce ranveje, kdyz jsme se konecne odlepili.;-D

0/0
1.7.2015 17:42

L16u12k51a88s 47C80o62d87r 6368252940141

Tak to je masakr :-) Me ceka (doufejme) zajimavy litani za dva mesice - proletim se v Il-18, Il-62M a nakonec i v nakladnim Il-76 :-)

0/0
1.7.2015 17:47

M63i58c40h39a31l 39M33i96l47l58e49r 9336832439112

v Il -18 jsem letel s mamou v 1966 ze Zahrebu do Prahy

v Il - 62 sam v 1969 ven z Evropy do Singapore, letadlo jeste melo sovetskou vlajku protoze CSA to porad jeste zaletavali pod dohledem sovetske posadky

Kdyz jsme rolovali pri mezipristani v Kahire, nekdo ze spolucestujicich poukazal na pristavene VC- 10 a rekl "tak z tohohle to rusaci okopirovali"

0/0
1.7.2015 18:02

L48u78k78a45s 37C92o24d89r 6168542700191

Ja jsem rocnik 79, takze to pro me bude premiera :-) Doufam, ze nas pusti do pilotni kabiny :-)

+1/0
1.7.2015 18:04

O95n73d63ř43e12j 77Z15d39e23r48a92d71i69č60k55a 6684535113648

Nerikejte ze letite s Yrinou do KLDR?? 8-o

0/0
1.7.2015 19:16

T47o61m49á56š 46K59n76a81i48f68l 6343840607300

Výlet do severní korei?

0/0
1.7.2015 19:08

K96a51r10e33l 89N54o24v17o20t49n33ý 4326840385635

Jo, něco podobného se mi stalo v LAX

0/0
1.7.2015 18:51

B18a83r42b73o49r70a 39Z83i11m43m92e32r29m94a53n57n92o97v75á 7270958549545

Super R^

+1/0
1.7.2015 17:20

J23á41n 84H77r95a35b51i24k 6690177509800

No to je paráda...jeden by plakal, ještě, že se ty kolečka, jak se furt otačejí, neunaví...

0/0
1.7.2015 17:15
Foto

O38n68d83r45e66j 66B98o88c96e32k 1940225664908

A380 snad už letěli i koupáci co lítaj pravidelně na dovču do Bojkovic..na letištích po Evropě se to hemží velrybama a u nás z toho je "obří" halo..Až přiletí A350 tak bych to možná pochopil.

+1/−6
1.7.2015 17:10

L40u34k19a20s 66C63o39d28r 6428642920431

Ale no tak, nedelej morouse. Lidi tohle letadlo zajima a je dobre, ze se prijdou podivat a zas se neco zajimavyho dozvedi o letectvi. Ja jsem se byl taky jako malej capart podivat, kdyz byl v Praze poprvy Ruslan a byl to super zazitek.

+5/0
1.7.2015 17:29

M58i58c28h32a24l 77M24i30l28l33e23r 9406602389542

ja chodival do Ruzyne jako maly kluk na "letecke dny"

0/0
1.7.2015 17:44

O64n26d19ř89e65j 38Č43a21p89k60a 6961821263914

Taky pamatuju, tenkrát se ještě neblbnulo kvůli teroristům, takže se dalo dostat až na plochu přímo k němu. Dokonce ho snad tenkrát i otevřeli.

0/0
1.7.2015 17:47
Foto

O20n36d29r51e32j 18B50o70c73e17k 1260965454728

Nojo, ale to už je 3* návštěva tohohle gigantickýho stroje (*když nebudu počítat emergency, který lidi asi nestihli). To bude mediální masáž snad každoročně i při 5,6,7... návštěvě:-PRadši bych tu viděl online nějakýho Tůčka nebo Antonova, který si myslím že půjdou do důchodu dřív než velryba.

0/0
1.7.2015 17:52

O16n20d77ř58e38j 18Č74a12p32k73a 6371141243464

Je pěkné, že v Londýně nebo Amsterdamu jich je spousta, ale sem do Prahy se A380 dostane na lince tak jednou do roka... tak se nedivte, že se lidi přijdou podívat.

+2/0
1.7.2015 17:43

J38a71n27a 93M96r38á18z95k93o87v38á 8296140933510

No, to je kritiků kvality přenosu! Tak se to holt nepovedlo! Není každý geroj hned v druhý den fungování. Ale na odlet se budu dívat. Pro mne je nejkrásnějším, dokonale adrenalinovým zážitkem, když letadlo čeká na ranveji...pak popojede...zabere na plné koule, tlačí mne to do sedadla...joj! Orgasmus hadr.

+4/0
1.7.2015 17:01

D11u72š67a92n 70G14o79g81e47l54a 7171264179138

Pěkně řečeno,jo.Kdysi jsme brávali holky na let a dávali +1G a -1G (v hantýrce gagarinka),protože poté byly prokazatelně laskavější a velmi milé(pánevní kongesce).Jinak sdílím Vaše pocity při vzletu.Jsou to koule.

+1/0
1.7.2015 17:32

J54a23n27a 93M13r41á12z89k32o98v17á 8646190263880

Prosím rozveďte tu gagarinku, předpokládám, že to byl drink. Mne jednou v Monastiru vyvedla letuška jako poslední z letadla, ale jen kvůli tomu, že mi za letu upadl futrál od foťáku a pak jsme jej po vystoupení cestujících společně hledaly pod sedadly. Tu vyžahnutou půllitrovku od Becherovky, kterou jsem si s manželem během letu podávali, laskavě přehlédla.

0/0
1.7.2015 21:34

J30a19n14a 80M59r30á11z68k21o53v42á 8576880793490

Mela jsem to štěstí, že jsem lítala, díky známostem mého tatínka, od mala. Na dvouplošník AN2 nezapomenu, pak tu byla i Morava. Nejsem odborník. Prvním dopravákem jsem letěla v r. 1978 z Prahy do Bratislavy. Následovaly další ejráky, jak jsme jim říkali, na dovolenou a tak. Jednou, při letu z Monastiru, přistání doma v Karlových Varech za děsné mlhy, už letadlo skoro, skoro, přistálo, najednou nabralo výšku. Pravil kapitán: "Vážení, jak jste viděli, nic jsme neviděli, letíme do Prahy." Posléze jsem se od jednoho pilota dozvěděla, že každé letiště má své parametry (to karlovarské tehdy přijímalo), ale i každý pilot má své parametry. A ten náš byl nad svým limitem.

0/0
1.7.2015 21:47

J89a21r10m91i48l74a 20P35í10c61h49o21v50á 5682847164933

No jo, problém je v tom, že to letadlo se neotočí, i kdyby pilotům řekli, že Franta Vonásek to blbě natočil, aby teda odstartovali ještě jednou ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2015 22:26

J62a92n26a 45M13r45á57z82k53o54v15á 8496700833220

Není fo jedno? Nač si dělat problém? Holt jsme to neviděli. Přenos odletu byl pěkný.

0/0
1.7.2015 23:12

D19u82š19a95n 63G27o76g24e20l82a 7141294199198

Nemyslíte,že JUMBO bylo impozantnější?

+1/−1
1.7.2015 16:56

Z59b10y35n47ě47k 93J95a63n14d86a 7743522195931

Tak 747 není taková vzácnost, ostatně jedna tuším cargo byla vidět i v záběru když hledali A380 u chobotu...

Stačí chvíli koukat...

+1/0
1.7.2015 17:38

O29n14d84ř39e77j 37Č11a66p58k88a 6511761853774

Taky mi 747 přijde o něco hezčí, ale A380 má taky něco do sebe, když ji vidíte naživo...

0/0
1.7.2015 18:01

J15a61n 97H25l47u72š92t53í79k 6119327884

takže ani odlet neuvidím ? :-(:-(:-(:-(

0/0
1.7.2015 16:50
Foto

V26á55c78l32a30v 20N17ý82v93l16t

Stream již jede.

0/0
1.7.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.