Diskuze

Letoun na sluneční pohon přistál. Pilot v něm strávil skoro pět dnů

Letoun na sluneční pohon Solar Impulse 2 na své cestě kolem světa překonal nejdelší úsek a úspěšně přistál na Havaji. Pilot André Borschberg uskutečnil let dlouhý zhruba 8 200 kilometrů a strávil v kabině čtyři a půl dne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spis bych videl jako vychytavku solarni vzducholod...

2 0
možnosti

Je to krasnej expiriment. Ale podivejme se jaky vykon potrebuje bezne letadlo jen aby se udrzelo ve vzduchu a ted si staci spocitat jakou plochu kridel by muselo mit pri stoprocentni ucinnosti. Porad je to moc i kdyby se litalo kolem rovniku...

1 1
možnosti

Pilot André Borschberg uskutečnil let dlouhý zhruba 8 200 kilometrů a strávil v kabině čtyři a půl dne....

a dle ofiko stránek projektu:

FLIGHT TIME4 Days 21 Hours 52 MinutesDISTANCE7212 km

1 0
možnosti

Je mi jasné,že pokrytí křídel soláry by nebylo moc efektivní.Myslím tím, že by soláry byly součastí křídla od výroby.Přiznám se,ale že nevím,jak by zahřívání ovlivnilo provoz letadla v cestovních výškách,kde už jsou nízké teploty.

0 0
možnosti

Já si myslím,že to sice je zatím ekonomicky neýhodné,ale přínos soláru pro úsporu energie je postupně stoupající.Pokrytí křídel malých a středních dopravních letounů soláry může vést postupně k snižení el.energie v letadle o nějaká procenta.A při provozu letadla a životností panelu cca 20-25 let to může být zajímavé.A velice se rozmáhá trend,kdy fotovoltaika vytápí el.spirálu v zásobníku vody a pomáhá vytápět rod.domy.A to jsou kilowatty denně.Slunce svítí každý den,i když je zamračeno.Nějaký příkon tam pořád je,v té vodě se to akumuluje bez velkých nákladů a cena solárů klesla.

0 0
možnosti

Pokrytí křídel něčím způsobí větší odpor a vyšší spotřebu paliva. A křídla mají letadla bílá, fotočlánky bývají černé, laicky se ptám, vadí, když by se černé křídlo více zahřívalo?

0 0
možnosti

Je to něco jako přeplavání kanálu la Manche - úžasný individuální výkon, ale není to pokrok razící cestu ostatním.

5 2
možnosti

Přesně naopak. Jde o průkopnický moment v dějinách letectví. Jedině taková exhibice pohne držiteli kapitálu, aby se vývoj pohnul dopředu.

2 1
možnosti

Úroveň této diskuse je velmi traumatizující. Tito mladí lidé, kteří nemají o fyzice ani ten nejmenší pojem, nám budou příštích padesát let vládnout. No, čest práci.

4 1
možnosti

Nevite nekdo proc leti ve smeru zapad - vychod a ne naopak? Je to proudenim vzduchu? Pripada mi, ze pokud by leteli vychod - zapad, meli by pri kazdem preleu podstatne vice hodin slunce.

1 0
možnosti

Letí tak proto, že na severní polokouli vanou tímto směrem větry. Opačným směrem by se se svými energetickými schopnostmi dostali tak akorát.., ale to již zabíhám do oblasti sprostoty a nevkusu.

0 1
možnosti

Jako dobrodružství z Verneovek je to skvělé. Pro zúčastněné to musí být velmi dobrodružné. Jenže z praktického hlediska, to má význam nulový. Toto letadlo nedokáže ani samo odstartovat a vznést se do atmosféry. Trochu mi připomíná větroně, které musilo do vzduchu vytáhnout jiné letadlo nebo naviják. Jako sranda, dobré, ale proč tím redakce stále otravuje čtenáře?

4 8
možnosti

Řekněte, pane Hlubku, co Vy jste za vola?Rv

4 3
možnosti

Komerční létání _přímo_ na sluneční pohon ve formě jak ho známe dnes je sice bohužel utopie (solární konstantu obejít nelze), ale jako počin to rozhodně pozoruhodné je.

Za mě R^R^

(nepřímo by se na slunce létat dalo - syntetizovat uhlovodíky za pomoci energie ze slunce z relativně velké plochy, za relativně dlouhou dobu - resp. nepřímo se na slunce létá :) neboť fosilní paliva jsou uskladněná sluneční energie)

10 0
možnosti

To jo, ale řekněte orangutanům: Sorry, tady teď bude plantáž pro výrobu palmového oleje.

0 0
možnosti