Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62a79c16l85a19v 87V88a44v76r82a 3407354545397

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0/−4
13.7.2015 4:40

M62a61r18c26e87l 80P96a55v73l25í76k 7951244598529

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0/0
13.7.2015 15:54

H21o15n22z57a 36T70a71r 3829212894182

Tesla motors  Vše co vyděla znovu investuje .

Staví gigatovarnu na baterie

https://www.youtube.com/watch?v=7p64V9kawqw

http://www.hybrid.cz/jak-velka-je-gigatovarna-tesla-motors-zatracene-obrovska

Staví celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic

Zatím postavili 498 nabijecích center  s 2,804 nabijecími stojany Superchargers

http://www.teslamotors.com/supercharger

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39,d?search=supercharger&name=us

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

0/0
17.8.2015 11:07

H64o51n64z51a 56T63a57r 3469742884712

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

X_ko jestě luxusnějsí než S_ko Bude v základu 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

3_ka cenove dostupnější elektromombil

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:28

H47o42n16z88a 64T33a41r 3699422904742

Tesla X Ještě luxusnější než Tesla S v základu 4x4,  7 míst k sezení

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

Tesla 3 Cenově dostupnější model

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:36

M84a34r70t34i22n 96J12i91r88o34u14s97e72k 7426145185728

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

+2/0
12.7.2015 12:08

R29o41b66e22r76t 31P42e73l24n30á80ř 3168591794

Napsal ste to za me..

0/0
12.7.2015 22:53

H29o74n72z76a 79T27a85r 3399442494712

Modeláři a ultralite Český projekt

http://pardubice.idnes.cz/martin-stepanek-leti-kolem-republiky-s-elektroletadlem-pjn-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140725_145201_pardubice-zpravy_jah

https://www.youtube.com/watch?v=u-PV_ZBnJsM

https://www.youtube.com/watch?v=RuBAC_kz50I

0/0
17.8.2015 11:55

J96i82ř23í 38K17u26c32h29t32a 6968235599187

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

+2/0
12.7.2015 1:54

P71a56v49e90l 48K81r81e20j81č74í34ř 2782971693366

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

+3/0
11.7.2015 23:42

J38i55n43d12ř31i72c15h 33Č59í60ž85e22k 9640832396569

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

+2/−1
11.7.2015 18:40

J32i60n23d67ř17i69c46h 47Č95í66ž89e86k 9100482146389

Patří Brožovi

0/0
11.7.2015 18:41

J28i62ř91í 93B50r79o56ž 5859975512257

to mínus je za tykání, ne za názor

0/0
11.7.2015 21:22

J41i86ř95í 69B54r97o44ž 5769555462557

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

+1/−1
11.7.2015 13:43

T67o30m84á95š 64R35e16k24t46o59r 1228814827469

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0/0
11.7.2015 16:38

M31a46r62t80i80n 65V81o18k28o31u16n 9188693293426

uplne mimo to samozrejme neni, teoreticka kapacita baterii na bazi graphenu ci obecne na bazi nanotechnologii je obrovska.

0/0
11.7.2015 17:17

J11i13ř36í 81K80o16c34u72r64e82k 6915594915368

Teoreticky mohl létat i vrtulník Leonadra Da Vinciho. Problém byl v pohonu, tou vrtují by bylo potřeba otáčet silou stovky mužů. Pak by vrtulník přepravil dva muže. Dokud nebylo k dispozici něco, co by otáčelo vrtulí silou sta mužů při váze jednoho muže, tak nezbývalo než se na Korsiku plavit lodí.

0/0
11.7.2015 19:58

J77a80k74u24b 85M17a75t97o24u73š 3645892852213

Nejdůležitější je že efektivitu spalovacího motoru lze zvýšit nanejvýš o pár procent, kdežto u baterii je možné navýšení v desítkách ba i stovkách procent.

0/0
11.7.2015 19:59

M66a74r58t27i46n 94V13o57k18o54u10n 9648253223886

napr. tesla motors pouziva 3-fazove indukcni motory, ktere zadne vzacne kovy nevyzaduji, pouze med ci jakykoli jiny dobry vodic.

0/0
11.7.2015 17:16

O26n97d73ř31e26j 90K52o34l43á54ř 1433345353151

Výroba el. energie je účinnější než výroba energie z klasických paliv ve spalovacím motoru. Účinnost moderních el. motorů např. s elektronickou komutací je obrovská. Takže to je ekologičtější než benzin.

0/0
13.7.2015 8:35

J22a17k26u25b 47H60e96g17e43n42b54a41r74t 9325654689854

"Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů"

Buď to...nebo kvalitní elektroniku. ;-DKoneckonců, i kdyby to skutečně nešlo, jistě by vzácné materiály nešly do šrotu, ale zpátky do továrny.

"pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu"

Ten, kdo se velmi mýlí, jste vy. Možná tohle platí v Číně, ale když se chce, všechno jde - třeba německé továrny na solární články a panely jsou na špici ekologičnosti.

0/0
13.7.2015 15:04

M52a60r84c34e57l 66P25a63v94l75í32k 7331824908609

"stopa" je klam. ekoteroristi, pardon, rímsky kruh okolo roku 1972 vydal svoju "prvú správu" MEDZTE RASTU, kde púredpovedali:o.i. rôzne krízové javy vyvolané blížiacim sa vyčerpaním zdrojov kľúčových nerastných zdrojov.ropa 20 rokov, hliník 31, meď 21, ortuť a striebro 13, zlato 9, následne malo prísť k zníženiu produkcie potravín, ...

in: the limits to growgh, d. meadows a kol. 1972

0/0
13.7.2015 16:07

H78o32n13z42a 91T48a98r 3739372284892

Těžba a zpracování Ropy je Cistý energetický nenáročný proces ? Od kdy ?

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

https://www.youtube.com/watch?v=bQHN2IPuqtA

https://www.youtube.com/results?search_query=spinav%C3%A1+t%C4%9B%C5%BEba+ropy

0/0
17.8.2015 12:13

P40a87v71e58l 76H12e76k 8857576803731

Teď už jen objevit ten penitin.

0/0
11.7.2015 13:11

M30a86r59e58k 98H82r65a31d83i19l 3582627792942

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

+3/−1
11.7.2015 12:33

R98o62m36a92n 13H60r20o95n39z76a 5846741326268

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

+1/−2
11.7.2015 9:19

J54a31r16o15m13í96r 57K81r54á42l 4890989894719

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

+1/−3
11.7.2015 11:11

V95á15c30l39a18v 78Č81e12r24m59á63k 4773230197894

Ono by to hlavně chtělo pořádný, tj atomový, zdroj. Pak všechny ty elektropohony začnou dávat smysl. Nebo to pak možná půjde i jinak než elektricky.

+1/−1
11.7.2015 11:20

J30a81r24o18m42í15r 38K87r52á57l 4750969514799

Elektropohom má smysl na kolejích, v MHD, na popojíždění na nákupy a podobně.  Atomový třeba u tankerů a kontejnerových lodí (tady jsou technologie léta, ale brání legislativa).

+2/−2
11.7.2015 11:47

V80á59c23l60a29v 34Č42e70r64m45á24k 4463720297914

Je třeba zapracovat na miniaturizaci, zatím to umíme jenom velkém nebo naopak hodně malém.

0/0
11.7.2015 12:22

J55a49r29o44m72í63r 22K17r84á81l 4380909754429

U tankerů vyhovuje reaktor s průměrem necelý metr.  Tedy jako jeden válec lodního motoru.  A ty už existují.  A když si spočítáte, kolik ropy spotřebují velké lodě (okolo 10 tun za hodinu).....

+1/−1
11.7.2015 13:05

V85á60c12l83a60v 43Č77e13r63m61á88k 4653860207584

To ano, u lodí jsou to šílená kvanta ropy vs neomezený provoz na cca 20 let. To umíme. Mám na mysli ale rozměry a výkon zhruba pro auto nebo třeba nějakého robota, takže max dolní stovky kg a desítky až stovky kW. To zatím v praxi není.

+1/0
11.7.2015 13:10

M71a28r67t65i68n 60V11o36k77o16u17n 9268473163756

jaderny (nikoli atomovy) pohon na lodich....to by pak havarie tankeru dostala uplne jiny vyznam, jako napr. zakaz koupani na pristich 1000 let

0/−1
11.7.2015 17:18

J46a95r51o93m32í59r 63K44r88á67l 4570769454649

Tomu nerozumím.  Můžete to rozvést, jak z uzavřeného okruhu může uniknout radioaktivita ?  Ten reaktor je totiž uzavřený a není počítáno ani s výměnou paliva.  A k výbuchu dojít nemůže.  To není jak v ruské ponorce.

+3/−1
11.7.2015 18:22

J81a82k97u34b 95H35e20g19e32n20b72a35r58t 9755154539364

Právě naopak, elektromobilita a jaderná energetika ve skutečnosti nejdou moc dohromady. Nebo, abych to upřesnil - největší součanou výhodou jaderných zdrojů oproti alternativě je stabilita přímo generovaného výkonu v čase. Elektrická vozidla (s bateriemi) ale tuhle výhodu v zásadě nepotřebují, protože velká část z nich většinu času stejně někde stojí zaparkovaná a nabíjet se mohou, kdykoli je pro to nejvhodnější čas. Což znamená, že až jednou budeme potřebovat navýšit výkon kvůli rozmachu elektromobilů, jádrem to kvůli nákladům zcela určitě nebude.

0/0
13.7.2015 15:11

V61á65c57l85a52v 69Č45e26r36m22á64k 4333760107124

Ano, máte pravdu. Současná jaderná energetika. Ta zatím neumí ani zdroj v tom měřítku, o kterém píšu. Ale to neznamená, že není možný atomový zdroj, který bude umět výkon regulovat.

0/0
13.7.2015 15:36

R34o89m22a34n 33H27r22o19n49z36a 5856281836588

Říká "odborník" doby kamenné ;-D...

+1/−1
11.7.2015 12:56

P15a67v82e24l 31H24e79k 8177956403381

Hm, doba kamenná, leda pro vás.

0/−2
11.7.2015 13:08

R88o79m97a97n 54H98r42o72n32z33a 5846921296128

to byla "hluboká" myšlenka ;-D

+1/−1
11.7.2015 13:18

J44i52ř47í 45K25o82c27u41r77e87k 6585644925848

Elekrtické pohony umíme skvěle, účinnost přes 99 % už není moc kam posouvat. Problém naší doby není elektromotor, ale kde pro něj vzít elektřinu. To neumíme s účinností přes 50 %. U průmyslových zdrojů je to mezi 30-45 %, to je málo.

+1/−1
11.7.2015 20:02

P80e20t20r 14M37i92c88h33a39l 2500384401282

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

+2/−3
10.7.2015 22:52

J50a85k11u80b 82H89e94g28e79n36b68a59r24t 9545704479304

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

+3/0
10.7.2015 23:48

P19e94t44r 49M86i51c23h73a87l 2900194551282

To by asi šlo.

0/0
11.7.2015 17:22

P18e94t86r 51M97a89r91š85o77u81n 5135898616396

E-Fan.. to je teda velký větrák :-)

0/0
10.7.2015 22:20

V82l45a76s77t43i62m90i30l 28T45e83n11c98e59r 4670180127130

Jako cvičné letadlo pro začínající piloty na létaní kolem letiště - proč ne. Jak dlouho se to nabíjí?

+1/0
10.7.2015 19:33

J19a33n 18N60o64v37á12k 9715578384335

Záleží na výrobci baterií.

Nejrychleji lze Li-on baterie nabít cca za 30 minut, běžně 1-2 hodiny - ale ty potřebné proudy při téhle kapacitě!

+4/0
10.7.2015 20:16

M27i61c45h95a88l 82G90r52e23g40o22r 8656274730682

Nelétá na baterky, ale na proud z uhelných elektráren, které vypouštějí spoustu svinstva mimo jiné i toxický uran.

+7/−6
10.7.2015 18:47

M16a24r88t92i36n 20V73o11k86o51u15n 9748833223506

a take na solarni, vetrnou a jadernou energii :)

+4/0
10.7.2015 19:56

P40e89t43r 91M93a27r31š65o12u69n 5835278586886

no to jste mu pomahal vyjmenovat další, nebo to měl být jako pokus o oponenturu? :-D

+1/−4
10.7.2015 22:14

J77a21k51u42b 90H67e94g57e67n44b96a17r87t 9435194479764

Létá na elektřinu z čehokoli, do čeho ho zapojíte...

+6/0
10.7.2015 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.