Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92a56c38l17a58v 23V22a37v47r11a 3607484205777

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0/−4
13.7.2015 4:40

M15a34r32c15e38l 19P92a85v69l16í49k 7101524768269

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0/0
13.7.2015 15:54

H67o92n22z91a 41T43a45r 3609712494732

Tesla motors  Vše co vyděla znovu investuje .

Staví gigatovarnu na baterie

https://www.youtube.com/watch?v=7p64V9kawqw

http://www.hybrid.cz/jak-velka-je-gigatovarna-tesla-motors-zatracene-obrovska

Staví celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic

Zatím postavili 498 nabijecích center  s 2,804 nabijecími stojany Superchargers

http://www.teslamotors.com/supercharger

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39,d?search=supercharger&name=us

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

0/0
17.8.2015 11:07

H47o17n73z92a 23T16a46r 3389932884822

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

X_ko jestě luxusnějsí než S_ko Bude v základu 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

3_ka cenove dostupnější elektromombil

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:28

H16o84n72z94a 18T84a46r 3389672964552

Tesla X Ještě luxusnější než Tesla S v základu 4x4,  7 míst k sezení

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

Tesla 3 Cenově dostupnější model

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:36

M88a87r72t53i10n 93J70i87r71o43u87s45e55k 7776945235368

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

+2/0
12.7.2015 12:08

R93o15b47e32r91t 83P85e37l28n45á35ř 3608231424

Napsal ste to za me..

0/0
12.7.2015 22:53

H80o75n91z28a 84T29a69r 3159512674152

Modeláři a ultralite Český projekt

http://pardubice.idnes.cz/martin-stepanek-leti-kolem-republiky-s-elektroletadlem-pjn-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140725_145201_pardubice-zpravy_jah

https://www.youtube.com/watch?v=u-PV_ZBnJsM

https://www.youtube.com/watch?v=RuBAC_kz50I

0/0
17.8.2015 11:55

J27i48ř28í 48K27u27c22h71t20a 6438625589327

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

+2/0
12.7.2015 1:54

P96a13v86e25l 80K58r44e37j57č10í17ř 2692621583206

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

+3/0
11.7.2015 23:42

J92i65n87d62ř79i26c74h 44Č67í88ž11e28k 9220882136979

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

+2/−1
11.7.2015 18:40

J27i26n68d31ř80i42c53h 34Č92í32ž77e68k 9480202776639

Patří Brožovi

0/0
11.7.2015 18:41

J68i12ř77í 54B55r10o78ž 5169315682287

to mínus je za tykání, ne za názor

0/0
11.7.2015 21:22

J36i79ř39í 32B47r54o12ž 5889535932367

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

+1/−1
11.7.2015 13:43

T38o60m21á63š 68R56e48k15t95o57r 1208464597209

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0/0
11.7.2015 16:38

M21a57r52t27i46n 62V98o22k23o27u53n 9628103393236

uplne mimo to samozrejme neni, teoreticka kapacita baterii na bazi graphenu ci obecne na bazi nanotechnologii je obrovska.

0/0
11.7.2015 17:17

J46i30ř34í 69K41o72c26u42r90e40k 6325664265718

Teoreticky mohl létat i vrtulník Leonadra Da Vinciho. Problém byl v pohonu, tou vrtují by bylo potřeba otáčet silou stovky mužů. Pak by vrtulník přepravil dva muže. Dokud nebylo k dispozici něco, co by otáčelo vrtulí silou sta mužů při váze jednoho muže, tak nezbývalo než se na Korsiku plavit lodí.

0/0
11.7.2015 19:58

J70a26k42u79b 21M36a95t58o71u16š 3415362262473

Nejdůležitější je že efektivitu spalovacího motoru lze zvýšit nanejvýš o pár procent, kdežto u baterii je možné navýšení v desítkách ba i stovkách procent.

0/0
11.7.2015 19:59

M93a19r15t55i19n 90V59o36k85o76u27n 9468933253606

napr. tesla motors pouziva 3-fazove indukcni motory, ktere zadne vzacne kovy nevyzaduji, pouze med ci jakykoli jiny dobry vodic.

0/0
11.7.2015 17:16

O85n23d94ř82e50j 52K11o21l81á88ř 1123275863581

Výroba el. energie je účinnější než výroba energie z klasických paliv ve spalovacím motoru. Účinnost moderních el. motorů např. s elektronickou komutací je obrovská. Takže to je ekologičtější než benzin.

0/0
13.7.2015 8:35

J27a38k14u56b 78H47e81g35e76n57b34a22r43t 9395654629734

"Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů"

Buď to...nebo kvalitní elektroniku. ;-DKoneckonců, i kdyby to skutečně nešlo, jistě by vzácné materiály nešly do šrotu, ale zpátky do továrny.

"pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu"

Ten, kdo se velmi mýlí, jste vy. Možná tohle platí v Číně, ale když se chce, všechno jde - třeba německé továrny na solární články a panely jsou na špici ekologičnosti.

0/0
13.7.2015 15:04

M42a79r97c85e91l 45P53a75v94l92í97k 7321654168739

"stopa" je klam. ekoteroristi, pardon, rímsky kruh okolo roku 1972 vydal svoju "prvú správu" MEDZTE RASTU, kde púredpovedali:o.i. rôzne krízové javy vyvolané blížiacim sa vyčerpaním zdrojov kľúčových nerastných zdrojov.ropa 20 rokov, hliník 31, meď 21, ortuť a striebro 13, zlato 9, následne malo prísť k zníženiu produkcie potravín, ...

in: the limits to growgh, d. meadows a kol. 1972

0/0
13.7.2015 16:07

H72o77n67z48a 23T89a25r 3779782604462

Těžba a zpracování Ropy je Cistý energetický nenáročný proces ? Od kdy ?

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

https://www.youtube.com/watch?v=bQHN2IPuqtA

https://www.youtube.com/results?search_query=spinav%C3%A1+t%C4%9B%C5%BEba+ropy

0/0
17.8.2015 12:13

P47a58v37e18l 70H55e29k 8247696463881

Teď už jen objevit ten penitin.

0/0
11.7.2015 13:11

M71a34r91e60k 80H82r54a82d12i20l 3502597492652

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

+3/−1
11.7.2015 12:33

R71o26m49a83n 26H12r29o35n55z97a 5946471866328

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

+1/−2
11.7.2015 9:19

J52a13r51o46m37í82r 15K43r55á61l 4190419324949

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

+1/−3
11.7.2015 11:11

V57á35c95l97a87v 51Č98e38r79m40á52k 4433690467774

Ono by to hlavně chtělo pořádný, tj atomový, zdroj. Pak všechny ty elektropohony začnou dávat smysl. Nebo to pak možná půjde i jinak než elektricky.

+1/−1
11.7.2015 11:20

J93a64r43o95m32í40r 98K68r14á32l 4650599384699

Elektropohom má smysl na kolejích, v MHD, na popojíždění na nákupy a podobně.  Atomový třeba u tankerů a kontejnerových lodí (tady jsou technologie léta, ale brání legislativa).

+2/−2
11.7.2015 11:47

V86á74c84l79a33v 76Č29e11r95m58á44k 4333240337204

Je třeba zapracovat na miniaturizaci, zatím to umíme jenom velkém nebo naopak hodně malém.

0/0
11.7.2015 12:22

J93a93r23o67m64í61r 96K74r44á10l 4640589664919

U tankerů vyhovuje reaktor s průměrem necelý metr.  Tedy jako jeden válec lodního motoru.  A ty už existují.  A když si spočítáte, kolik ropy spotřebují velké lodě (okolo 10 tun za hodinu).....

+1/−1
11.7.2015 13:05

V75á32c91l70a67v 91Č65e67r63m45á69k 4583910677834

To ano, u lodí jsou to šílená kvanta ropy vs neomezený provoz na cca 20 let. To umíme. Mám na mysli ale rozměry a výkon zhruba pro auto nebo třeba nějakého robota, takže max dolní stovky kg a desítky až stovky kW. To zatím v praxi není.

+1/0
11.7.2015 13:10

M97a25r74t58i19n 37V51o90k72o18u89n 9988493783686

jaderny (nikoli atomovy) pohon na lodich....to by pak havarie tankeru dostala uplne jiny vyznam, jako napr. zakaz koupani na pristich 1000 let

0/−1
11.7.2015 17:18

J19a30r35o52m62í55r 40K53r36á39l 4770979154689

Tomu nerozumím.  Můžete to rozvést, jak z uzavřeného okruhu může uniknout radioaktivita ?  Ten reaktor je totiž uzavřený a není počítáno ani s výměnou paliva.  A k výbuchu dojít nemůže.  To není jak v ruské ponorce.

+3/−1
11.7.2015 18:22

J38a89k82u11b 48H83e18g81e47n80b10a96r58t 9125664279834

Právě naopak, elektromobilita a jaderná energetika ve skutečnosti nejdou moc dohromady. Nebo, abych to upřesnil - největší součanou výhodou jaderných zdrojů oproti alternativě je stabilita přímo generovaného výkonu v čase. Elektrická vozidla (s bateriemi) ale tuhle výhodu v zásadě nepotřebují, protože velká část z nich většinu času stejně někde stojí zaparkovaná a nabíjet se mohou, kdykoli je pro to nejvhodnější čas. Což znamená, že až jednou budeme potřebovat navýšit výkon kvůli rozmachu elektromobilů, jádrem to kvůli nákladům zcela určitě nebude.

0/0
13.7.2015 15:11

V75á52c95l81a47v 58Č19e45r69m43á14k 4823970727924

Ano, máte pravdu. Současná jaderná energetika. Ta zatím neumí ani zdroj v tom měřítku, o kterém píšu. Ale to neznamená, že není možný atomový zdroj, který bude umět výkon regulovat.

0/0
13.7.2015 15:36

R67o49m60a18n 65H76r30o43n53z37a 5826541516648

Říká "odborník" doby kamenné ;-D...

+1/−1
11.7.2015 12:56

P96a38v86e18l 54H11e55k 8197856903411

Hm, doba kamenná, leda pro vás.

0/−2
11.7.2015 13:08

R73o64m78a49n 14H98r49o17n16z39a 5196501576618

to byla "hluboká" myšlenka ;-D

+1/−1
11.7.2015 13:18

J17i55ř18í 52K54o64c13u66r80e72k 6155264735528

Elekrtické pohony umíme skvěle, účinnost přes 99 % už není moc kam posouvat. Problém naší doby není elektromotor, ale kde pro něj vzít elektřinu. To neumíme s účinností přes 50 %. U průmyslových zdrojů je to mezi 30-45 %, to je málo.

+1/−1
11.7.2015 20:02

P71e47t57r 63M69i75c91h21a50l 2930494371422

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

+2/−3
10.7.2015 22:52

J46a44k35u87b 86H38e56g47e54n46b66a40r35t 9375164839164

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

+3/0
10.7.2015 23:48

P43e86t34r 96M45i68c80h55a80l 2800684941142

To by asi šlo.

0/0
11.7.2015 17:22

P24e12t26r 31M66a31r54š84o28u87n 5265148266106

E-Fan.. to je teda velký větrák :-)

0/0
10.7.2015 22:20

V90l32a43s48t84i36m44i59l 61T12e45n11c75e54r 4420160567860

Jako cvičné letadlo pro začínající piloty na létaní kolem letiště - proč ne. Jak dlouho se to nabíjí?

+1/0
10.7.2015 19:33

J52a50n 32N63o24v14á70k 9835398314255

Záleží na výrobci baterií.

Nejrychleji lze Li-on baterie nabít cca za 30 minut, běžně 1-2 hodiny - ale ty potřebné proudy při téhle kapacitě!

+4/0
10.7.2015 20:16

M98i18c91h29a67l 88G32r46e42g82o67r 8696634500232

Nelétá na baterky, ale na proud z uhelných elektráren, které vypouštějí spoustu svinstva mimo jiné i toxický uran.

+7/−6
10.7.2015 18:47

M85a64r55t98i52n 22V40o38k61o74u77n 9378173393766

a take na solarni, vetrnou a jadernou energii :)

+4/0
10.7.2015 19:56

P10e96t23r 44M62a93r52š81o17u64n 5195688246136

no to jste mu pomahal vyjmenovat další, nebo to měl být jako pokus o oponenturu? :-D

+1/−4
10.7.2015 22:14

J10a27k16u38b 39H77e12g67e78n40b53a89r61t 9255164649824

Létá na elektřinu z čehokoli, do čeho ho zapojíte...

+6/0
10.7.2015 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.