- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dostal pres prsty? To je podle meho trosku silacke vyjadreni. Slavne vitezstvi to bylo, ale s dosti odrenyma usima.
Kdyby mel Goering nervy v utoku vytrvat, byla by RAF v troskach.
Trochu malicherne rejpani, ale ten titulek je diskutabilni. Podle me byla dulezitejsi bitva o atlantik. Prohra v bitve o britanii by nejspis znamenala pokus o pozemni invazi. Prohra v bitve o atlantik by znamenala celkovou britskou prohru a kapitulace by byla jen otazkou casu.
Invaze nebyla možná, spíš šlo o to, že Britové nutně potřebovali nějakou morální vzpruhu
"Neštěstí" pro celé tažení byl samotný Hitler. Němci měli sice veliký ztráty, ale pořád měli zdroje, kdežto RAF byla téměř na lopatkách. Tady zasáhnul nejvyšší, aby se začali bombardovat města, takže RAF měla možnost se dát dohromady. Pak nejvyšší zasáhnul znova, když celou invazi odložil "na později" a byl celý nadržený na SSSR, čímž otevřel druhou frontu, které se chtěli Němečtí generálové vyhnout stůj co stůj.
Co se tyce bombardovani mest, tak nejdrive zabloudilo par bombarderu nad Londyn a jako rekaci britove bombardovali Berlin. A to vedlo z velke casti k rozhodnuti o zmene strategie bombardovani. Myslim ze to bylo i zamerem britu, aby ulehcili RAF.
a pritom tym BF110 nechybalo vela aby sa vedeli ubranit same.. Spitfiry ich prekonavali v stupavosti aj rychlosti, no nie o vela. Hurricany ich same o sebe nevedeli dohnat (BF110 max rychlost 540km/h, Hurricane 490km/h, Spittfire 560km/h). ich hlavna smola bola v tom ze ich vyvoj bol v podstate zastaveny, kedze Luftwafe pozadovala urychlene zavedenie BF210 no tie mali ovela viac problemov...
S absolutními hodnotami těch rychlostí to je ošemetné. Třeba Hurricane Mk I měl tabulkovou max. rychlost také přes 500 km/h, i když tedy menší než Bf 110. Ve skutečnosti ale těchto hodnot zpravidla dosahováno nebylo. Dokonce jsem někde četl (teď ten zdroj nemůžu najít), že piloti Bf 110 (verze používané při BoB) měly problém dosáhnout s těmito stroji rychlosti 500 km/h, dokonce se jí i přiblížit. Dalším problémem Bf 110 byla nedostatečná akcelerace, což je také důležitá charakteristika. Ale trochu jsem tu větu v článku s rychlostí a obratností upravil, aby lépe vystihovala skutečnost. Me 210 (ne Bf) byla kapitola sama pro sebe.