Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na nové české letadlo. Má vydržet i extrémní podmínky

Ve středu 15. července proběhl na letišti v Kunovicích takzvaný „roll-out“ nového českého letadla společnosti Aircraft Industries. Jmenuje se L 410 NG, je určeno pro přepravu až 19 cestujících a dvou členů posádky. Podle výrobce je připraveno i na provoz v extrémních teplotních podmínkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V55l93a81s48t53a 49C89o35u56f44a80l 7747269269565

Ten Garmin tam vypadá krásně. APEX, který tam navrhoval Honeywell, by 410tce také slušel.

0/0
22.7.2015 22:29

R51o49m46a19n 38H96r43o40n30z94a 5906961466148

Přeji jen to nejlepší. Ale když se nad tím skutečně zamyslíte:

(1) do Ruska ?  tam to s obchodem vzhledem k oprávněným sakncím nevypadá nejlépe...

(2) do Číny - velký trh, snaží ale vyrábět svá letadla...

(3) roční dotace 50 Mil Kč - spíše jde o skyrté financování politických stran...

0/−3
20.7.2015 10:29
Foto

V75l94a89s95t43a 73C39o44u70f93a78l 7657279219645

Raděj se už nezamýšlejte. Všechny tři body, co jste napsal, jsou volovina.

+3/−1
22.7.2015 22:31

R87o17m30a82n 25H84r77o71n19z59a 5636451646848

Buď v klidu. Určeno pro přemýšlivé lidi, tj. nic pro tebe ;-)...

0/−1
23.7.2015 9:53

J15i23r29i 93Z43u59z96a76ň97á31k 4358600183756

Kolik bude stát???Uvažuji o koupi a provozovat niz.nákladové lety.;-D

+1/0
19.7.2015 11:05

R74a67d12e64k 74Z12a83k 9350199383823

Konečně se v Kunovicích něco děje :-/

+1/0
17.7.2015 7:02

J91i78ř15í 27P70o63d79s79e34d39n93í60k 3137914706538

Pokud vím, tak slovíčko "či" znamená "nebo". Takže podle článku má letado "delší dolet nebo větší vnitřní prostor"??? Jakože jedno nebo druhé???

0/−2
16.7.2015 16:07

T57o32m16á27š 62T51a20t11í82č56e70k 5950812490488

Je to imho správně. Nebo se přece používá i pro výčet. Takže: "Jako nové vlastnosti můžeme zmínit delší dolet či větší vnitřní prostor", to už jasné je, nebo?

+11/0
16.7.2015 19:30

I26v20a18n 49M67a92r15e51k 6304428462

!!Nebyl bych zase tak optimistický, on už se někdo (nejmenovat) postará aby to nebylo s výrobou tak jednoduché (jako tomu je nyní v sousedním Evektoru a jak tomu bylo před dobou v Kopřivnické Tatře) 8-o;-(!!

+3/−8
16.7.2015 14:26

V22i36l93é43m 72P70ř24í97h90o64d64a 2804599853617

Tím myslíte, když si bývalý neschopný management přibere do firmy stejně neschopný management cizí?

0/0
17.7.2015 11:31

V51i74k60y61r 95B32o62h42u21m20i64l 75S59t45r17a64n22s21k21y 9317778636709

To éro vypadá jako facelift L-410, ale kdo se zajímá ví, že jde prakticky o zcela nové letadlo, neb jsou použity kompozity a jiné moderní materiály = nutnost všechno přepočítat, překonstruovat, projít všemi koly zkoušek atd. Gratuluji, snad i cena bude dobrá pro země v Africe, Latince apod.

+5/0
16.7.2015 14:25

P30a76v62e19l 78Z33a27j28í52č83e86k 8424290896770

Proc porad krisit 410 kdyz by mohli prijit s necim inovativnejsim

0/−6
16.7.2015 14:15

J66i85ř59í 39Z70ý79k40a 9589133431250

osvědčená konstrukce, nižší náklady na vývoj i výrobu než v případě stavby od čistého papíru ...

+15/0
16.7.2015 14:24

R14o29b72e94r72t 49P40a53c81i96n35a 7124859785121

Jo, třeba podvozek na opačné straně... ;-)

Povedený drak se u letadla většinou nemění po celé generace. Odlehčuje se, zpevňuje a mírně upravuje. Zevnitř je pak úplně jiný, ale navenek vypadá stejně. Hlavní změny jsou většinou právě v motorech, avionice atd.

+18/0
16.7.2015 16:14

J40á40n 57L41o92s33k76o78t 7915319535208

Výborná práca. Gratulujem.R^ Nech sa darí.

+20/0
16.7.2015 12:50

I77v21a89n 15V82r78b29a 9290830135472

vyzera naozaj pekne

0/0
16.7.2015 13:59

J64i24ř47í 55H49o46r23á13k 6614144673926

Je tišší než byly někdejší turbolety? Tam to bylo s hlukem za trest ...

+1/0
16.7.2015 12:36

J60o56z72e12f 66H72r36i49c28i92š57i19n 4983710290246

Co ten Rěvěný knipl?

To má člověk procit že je v nějaké hodně faceliftované 613.

+6/0
16.7.2015 11:16

J22i80ř95í 33Z20ý20k73a 9389543671620

také jsem si všiml toho hnusu. Minimálně by to chtělo nějakou středovou krytku s logem na ten knipl. Ideálně zvolit jiný materiál toho kniplu. Ale je možné, že jim tyhle zbyly z jiné zakázkové výroby, tak je použili v tomto testovacím kusu a do sériovek se plánuje něco normálnějšího ...

+5/−1
16.7.2015 11:22

V41r45a80t16i96s74l58a85v 46C89h27a72r56v80á45t 4741382732283

Toto letadlo bylo vždy do extrémních podmínek.

+4/0
16.7.2015 11:11

P62e91t37r 23H41l41a88v54á21č64e33k 7619904915446

Je to dobře že se pořád staví. Jenom je škoda že další projekty Letu Kunovice se nerealizovali... Například L610... Ale gratuluju a přeji mnoho zákazníků

+12/0
16.7.2015 10:34

R80i80c65h60a21r37d 91T73r54e64f36i43l 4151155479630

Ruský trh je obrovský, takže asi nebude problém.

+1/0
16.7.2015 10:54

J92i92ř79í 39B87r22o82ž 5889785822427

L610 byla mrtvá již v době vzniku- přišla pozdě, mnohokrát byla předělávaná a nikdy nevyřešila dětské nemoci. V době, kdy se dělaly západní certifikáty, konkurence (DASH 8) již roky létala. Chytla by se jen na sovětském trhu, kdyby se nezhroutil.

0/−1
17.7.2015 7:02

J26i95ř91í 77Z62ý48k94a 9889523391560

až vyhraju v tom Eurojackpotu, tak si jedno pořídím ;-D Vážně se mi tohle letadélko velice líbí R^

+5/0
16.7.2015 10:11

P92ř62e11m80y98s30l 66K86y34s28e77l58á28k 3231373984515

Je to nadčasový design. A vždy když vidím 410ku tak vzpomenu na tátu, který je velkou část svého života servisoval a určitou dobu dělal i v kunovickém Letu. Přeju dobrý let a komerční úspěch.

+23/0
16.7.2015 10:10

J11o51s76e48f 37T48ů23m90a 3210476402516

Turbolet je úžasný éro, taky doufám že budou mít Kunovičtí hodně zakázek.

+5/0
16.7.2015 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.