Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybuchlé kolo zapálilo nádrž a concorde neměl šanci. Pak skončily všechny

Přesně před 15 lety došlo k události, která vedla ke konci nadzvukového dopravního létání. Jediná nehoda letounu Concorde si vyžádala 113 obětí, z toho na palubě 109 a další čtyři za zemi. Došlo k ní 25. července 2000 během vzletu stroje Air France na lince Paříž – New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a60k63u16b 63K45a57r84á86s78e32k 4461934575600

ne museli, ale musely ;) ;-)

0/0
27.7.2015 7:39

O69s87k31a47r 32K80o74v97a41ř41í52k 8827423786267

Concorde a Tupolev Tu 144.... nejkrásnější letadla.

0/0
27.7.2015 6:41

P80a47v35e30l 96Ř87a67p35e88k 7852516399145

Concorde byl vládami dotovaný paskvil, který vůbec neměl vzniknout.

0/−3
26.7.2015 20:52

H85o34n87z55a 37T88a36r 3559222414932

Konec letadel Concorde má částečně na svědomí  i rozšíření internetu. Movití  Obchodníci už nemuseli na druhou polokouli letat  za obchodem. Obchodní záležitosti šly žešit i na dálku. Pokes poptávky ukončil eru Concordu.

+1/−4
26.7.2015 14:03
Foto

D36a27n29i20e32l 31K66o40č14i49c53a 4125488156882

Jasně před internetem to nešlo jinak než concordem, davam plus za brilantní úvahu.

+2/0
26.7.2015 15:08

P35e80t12r 79M18a28r93š50o19u85n 5135628556856

no to sice ne, ale na urgentní jednání se cestování tohoto typu opravdu stalo  zbytečné. i u nás většinu věcí už řeší konference přes net, než jet na pobočku

0/0
26.7.2015 17:44
Foto

S66t84a85n20i18s10l85a65v 46L68e58l81e11k 6856127473290

Smutné, ale dobrá je ta reklama na letenky u videa:-P

0/0
26.7.2015 13:52

E98d29u56a86r56d 47B92l46a53z27e40k 1253560755445

Kola nevybuchují;-D, ale kola praskají! :-P A tady tomu letadýlku, dle dokumentu na satu, kolo prasklo!!! A zbytky z něj prorazily příliš tenký plech nádrží a až pak se vznítilo palivo ;-)

0/0
26.7.2015 11:30
Foto

F10r55a27n39t44i11š62e49k 52H66r32a30b77a32l 3253569316208

Když je pneumatika hodně natlakovaná, tak prudkým únikem natlakovaného plynu k explozivnímu roztržení může dojít. Např je to vidět zde:

http://www.mojevideo.sk/video/14e5c/vybuch_pneumatiky_s_dramatickymi_nasledkami.html

0/0
27.7.2015 14:19

M65i55c74h98a48l 72M47i41l92l77e84r 9386882119672

to, ze Concorde po havarce skoncil, je pouze shoda okolnosti. Uz v 1999 bylo jasne, ze se stava ztratovym a jeho odstaveni po havarce jen prirozene dokoncilo ekonomicky proces, ktery zacal o dost drive.

+1/0
26.7.2015 7:56

B12o63h71u50m11i84l 78P55e62t34r66a77s 1253764891322

Concorde melo serednou spotrebu paliva a zasvinovalo tim mohutne atmosferu ve vysce kde to letalo. Dobre, ze s tim skoncili.

0/−17
25.7.2015 17:00

Z16l73a68t81u76š95e 37J17e85l45í66n26k33o60v50á 1975292657162

Jukněte do Afriky (třeba), stačí u země, to hemžení, přemnoženost a bio-zamoření. Nelítaj, jen souloží a čekají na podporu.

Concorde alespoň měl jistou eleganci a bylo jich o desítky řádů méně (a nemnožil se sám).

+10/−1
25.7.2015 18:42

B80o24h71u51m63i12l 31P18e30t32r94a56s 1183854131252

To co delaji oni nas ale k nasemu biozamorovani nijak neospravedlnuje.:-(

0/−7
25.7.2015 19:00
Foto

D56a22n15i40e94l 76K35o82č84i60c28a 4145648146102

Ono i v soulozeni je jista elegance a navic nam na rozdil od pozorovani plechoveho ptactva zajistuje lidskou kontinuitu takze bych se zase tolik na ty africany nehneval a soustredil se na vlastni rozmnozovaci potize.

+1/0
25.7.2015 21:47

M71a43r62t28i79n 52K70r47á73t55k72ý 3416594765584

Jejky... a co zaoceánské tankery, ty neprodukují víc splodin než všechny bývalé konkordy dohromady?

+7/0
25.7.2015 21:29

B62o10h75u47m44i66l 33P87e79t97r39a20s 1333584471262

To ja vim taky, a co s tim mam jako delat?:-(

0/0
25.7.2015 22:10

M17a58r88t42i38n 38K43r42á76t82k66ý 3426974445104

Neplkat takové kraviny :-)

+6/0
25.7.2015 22:30

B75o29h83u83m79i68l 97P80e21t90r45a32s 1173564921332

Co jsem napsal za kraviny?

0/0
25.7.2015 23:58

B30o65h95u83m98i30l 48P25e30t33r92a80s 1123674871872

Minusari, co mate proti tomu, ze mam rad cistou atmosferu? Vy snad vzduch nedychate?8-o

0/0
26.7.2015 15:53

D13a77v55i35d 53D88l49o45u94h66ý 5524197307801

Concorde skončil a Boeing se výborně prodává.

+1/0
25.7.2015 16:33
Foto

S49i18l56v26i69a 58S97u23t61o 7605970609900

Vskutku fascinující příběh technického pokroku. Fascinuje mě také na tu dobu velké množství a kvalita pořízené videodokumentace, kterou lidé za ty dvě minuty od vzletu po havárii pořídili..  a chtěla bych vědět, co se honilo hlavou tomu pánovi, který hořící letadlo spatřil přes okno v 0:46 a ten, na koho to spadlo a ještě z toho vyvázl (nebo alespoň ten záznam) v 0:56 (pokud to není počítačová simulace).

+1/0
25.7.2015 13:45
Foto

T97o66m39a91s 33C87a67b76a81k 8125135834839

Je (...to pocitacova simulace)

+1/0
26.7.2015 0:54

R70e38n40é 89Š10r66ů74t21e75k 8758215526688

Jediný reálný záběr je ten od řidiče kamionu, a pak ten hřib na obzoru, zbytek letu byla simulace.

0/0
26.7.2015 7:38

K74o36n52r78a94d 43S54l32a19d53e70k 3787848429482

Kdyby plul pomalu nemusel se srazit s ledovcem:-(

0/−2
25.7.2015 13:17

T77o45m34á71š 54H40o28c18h23m93u84t85h 4834242860245

Nyní na ČT2 rekonstrukce této havarie R^:-P

0/−2
25.7.2015 12:57

J27i96ř44í 88N80o47v57o80t73n40ý 6107594550574

Přiznám se, že by mne docela zajímal význam smajlíků u vaší informace. Proč ten vyplazený jazyk? Má to něco společného s tou pistolí, co si držíte u spánku?

+3/−3
25.7.2015 14:14
Foto

D60a87n38i86e14l 30K79o34č60i60c41a 4665918206292

Zajímalo by mne co vás vedlo k tak odvážnému přiznání. To chce odvahu.

0/0
26.7.2015 15:11

J66a17k48u36b 73N43e94č60a10s 9307644605406

krásné letadlo!

nemyslím si ale, že důvod zrušení byl o té nehodě .. to mě prostě nedává smysl

+3/0
25.7.2015 12:29

F54r79a71n59t61i15š55e98k 79L92u16f88t 5197659644776

Zřejmě si lidi nechtěli připlácet za takový luxus nechat se zabít

0/0
25.7.2015 13:02

L95a70d28i89s72l34a14v 35M25i59k96a 1601679734364

Je pravda, že s tžvým jménem do toho určitě máš co říct, ale raději co nejméně ano?

+2/0
25.7.2015 14:15

J72i75ř98í 61N10o97v35o21t91n40ý 6357604280394

Jediná havárie za 25 let. Ukažte mi jiné letadlo, které se tím může chlubit...

+9/0
25.7.2015 14:16

P18e65t98e89r 81M39o90l35n36á28r 8645224622119

A ešte tá havária ani nebola pre poruchu lietadla ale pre nešťastnú náhodu

0/0
25.7.2015 18:03
Foto

D47a81n72i17e27l 16K36o19č67i38c65a 4145398926392

Schopnost letadla poskodit si vlastni prasklou gumou nadrz bych nebral jako nestastnou nahodu. To by se drive ci pozdeji stalo i bez nejake titanove lamely na runwayi.

+3/0
25.7.2015 21:50

J54a94r44o27m59í60r 17K77r37á82l 4100459564449

Ano, asi by se to Concordu mohlo stát, jako se to může stát jiným letadlům.  Každopádně je brán jako nejbezpečnější letadlo.

+1/0
26.7.2015 7:15

F49r46a96n87t39i29š33e17k 53L90u30f12t 5787989944596

Jenomže to lidi mají dlouho v živé paměti a speciálně si to pamatují u concorda, který je výjimečný

+1/0
25.7.2015 21:46

R10o45b40i91n 11Ž14i60ž55k32a 2198974716706

za čtvrtstoletí provozu jediná smrtelná nehoda. Nedělal bych z toho pravidlo.

+3/0
25.7.2015 14:22

J70i70ř85í 71N69o49v36o84t16n85ý 6847624730414

Ekonomika a dost možná částečně i "politika".

Vysoké náklady, které se se stárnutím letadel stále zvyšovaly, rostoucí ceny paliva, to v kombinaci s nejistotou pasažérů. Zvyšující se tlaky na "ekologii" (to jsem myslel onou "politikou). Zvyšující se bezpečnostní požadavky, vlivy 9/11, což také zvýšilo náklady. Následně se světové aerolinie začaly dostávat do velkých potíží a pokud chtěly přežít, musely maximalizovat efektivitu a často bohužel osekat nejméně ziskové, nebo dokonce dotované aktivity, aby měly prostředky na podporu nejziskovější části businessu.

+3/0
25.7.2015 14:24

A47l59e65x56a88n37d46r 69K53o55s39t87k90a 8732788406564

I 100% plný let byl "lehce" ztrátový. A to prosím při ceně letenky "pouhých" pár set tisíc. Takže když to najednou létalo plné ani ne na 50%, tak to přestali držet i z prestižních důvodů, prost ěmoc drahé.

+1/0
25.7.2015 15:08

R61o46b81i15n 57Ž41i38ž71k20a 2538124246826

Vždyť to v tom článku píšou. Aerolinky to dotovaly jako symbol své prestiže a to nikdy není ekonomicky racionální :-)

.

Kor když ta prestiž postupně mizela - éra, kdy byly za modly výše, dál a rychleji, už skončila ve prospěch "masově, dostupně a ekologicky". No a

 poslední úder tomu zasadila ta nehoda, kdy už Concorde nebyl symbolem "bezpečně". 

.

No a nedotovaná cena letenky stála jako auťák, což už prostě za ušetření pěti nebo kolika hodin při transatlantickém letu nestálo dost lidem

+2/0
25.7.2015 14:28

J65o59s62e54f 94H97á43j81e61k 6128270249412

...nebyl to hlavní důvod... Concorde nepřímo zabil internet... v době online mítingů už není třeba spěchat na obchodní schůzky přes Atlantik... a proto začal být jejich provoz ekonomicky neúnosný...

+1/0
25.7.2015 16:19

J96a80n 95K70o95p37e53č48e12k 3578258108189

Nádherný stroj.

+9/0
25.7.2015 12:19

P86e55t13r 85H22a62r13i93p91r84a92s91a40d 96H77a53j44i31č 8503170764447

Je hloupé, že tam určité signály na nedostatečně chráněnou nádrž byly už dříve a že s tím něco neudělali. Concorde byl od začátku trochu experiment a nedalo se všechno udělat hned dokonale, ale zlepšit ochranu nádrží mohli, třeba dodatečným plátováním titanem v kritické oblasti.

TU-144 se nedá počítat, byla to nepovedená kopie postavená z velké části z ukradené projektové dokumentace. Podobně jako raketoplán Buran, i když tam se údajně konstruktéři snažili nezávisle. Také to byl buran.

Concorde je dodnes naprosto ojedinělý výtvor a příští nadzvukový velkokapacitní prostředek bude muset být koncipovaný zřejmě dost jinak.

+4/−10
25.7.2015 11:49

M67i74c81h98a62l 21S35e50m58r53á66d 3492946567689

Žádný nadzvukový dopravní letoun již nebude... není po tom poptávka, bylo by to dražší a hlavně tak trochu zbytečné... 

Dříve to mělo opodstatnění kvůli cestujícím managerům, dnes v době videokonferencí je to prostě mimo poptávku...

Škoda, byl to krásný letoun...

+1/−1
25.7.2015 12:10

J97i98ř32í 31N55o14v87o65t73n27ý 6837194270614

Tak to byste koukal, jak moc se s tou poptávkou mýlíte... Jsou lidé, kteří i na dovolenou s rodinou létají (bez ohledu na cenu) privátními lety, stejně jako lidé, ochotni utratit přes dvacet tisíc dolarů za jediný let v suites class, kteří si zaplatí trojnásobek ceny letenky, kterou vykoupí přímo na letišti od někoho jiného, aby se na místo dostali včas.

A mezi námi - videokonference jsou pro pěšáky. Management, správní rady a pod., jednají obvykle alespoň jednou za čas osobně. Už proto, že žádná konference vám nedá možnost osobního kontaktu, neverbální komunikace a také jít si večer po jednání "zapařit" a dojednat neformální otázky.

+7/0
25.7.2015 14:32

P49e47t64r 50M22a72r14š32á10l37e61k 9445472284529

A zase ta pohádka i kopiích TU-144 a Buran.

+5/−2
25.7.2015 13:13

P96e83t37r 79H53a21r98i94p13r87a78s92a57d 96H89a45j59i84č 8123930134547

To není pohádka. Že Rusové ukradli dokumentaci, přiznali po rozpadu  SSSR i konstruktéři. Plány pro Buran neukradli, inspirovali se jenom tím, že to mají Američani, ale byla to Potěmkinova vesnice, nedalo se to prakticky využít.

0/−2
25.7.2015 23:07

M75a89r33t68i69n 47Ž87e82l37i60n90s81k45ý 9478409969272

Buran byl pokud vim uspesny, nebyly na nej pouze prachy, kdyz se SSSR rozpadl.

0/−1
25.7.2015 23:15

P66e46t59r 84H56a63r75i24p86r50a51s59a49d 44H73a75j16i59č 8683190164327

Neměli dobře vyřešený tepelný štít, neměli výkonný počítač (byl analogový), aby s tím pokaždé dobře přistáli, neměli toho víc. Jediný let byl plně automatický, bez posádky. Nebyl to dobrý koncept, proto to vzdali.

+1/0
25.7.2015 23:37

Z25d66e51n95e96k 57H19l66a91d27i92k 5485526180

TU-144 není zadna kopie Concordu a jaka ukradena dokumentace ? Stejne tak Buran nebyla kopie.

+5/−1
25.7.2015 13:14

V55l89a10d75i46s28l28a86v 48B48ě62l83k84a 5318763381338

Hajici, Hajici nejdriv si najdi informace nez zacnes lhat ;-)

0/0
25.7.2015 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.