Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V největší české huti pomáhaly vyrábět ocel tanky

V ostravských ocelárnách ArcelorMittal se nachází poslední tandemové pece v Evropě. Podívejte se, jak se touto modernizovanou technologií vyrábí ocel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i20r89o40s82l32a84v 31H93ý22l 5445767989929

přeřaďte ho na STRUSKU!

+2/0
16.4.2016 17:15

J37i35ř88í 24B35a18c84h16t28í80k 3446982518632

já bych chtěl jezdit s tím tankem

+8/0
16.4.2016 5:17

P71e20t10r 18S53o38k69o59l 8772961827821

Pokud chcete adrenalin existují méně bolestivé způsoby... :-P

+2/0
16.4.2016 9:07

J58a81n 27K12a90r32e44l 30N51o82v86a85k 5466584588886

by me zajimalo co by se delo v pripade poruchy primo na te strusce.. nechtel bych tam sedet jako v peci

0/0
16.4.2016 14:25

P91e19t95r 82M80u30n58z83a22r 1365321709336

Je libo opékaného řidiče tantu?

0/0
16.4.2016 17:33

P77e57t91r 41M52a58r13š88o25u89n 5225648306216

a k tomu pivo z tanku...

0/0
16.4.2016 19:55

J88i32ř23í 71E94r79b79e67n 1683104986117

Teplé pivo je horší než studená Němka!

0/0
18.4.2016 8:49

J37o32s42e89f 63V98o72s96i73c35k93y 4543927986543

To plynule nepretrzite odlevani a valcovani neni zadna novinka, Dela se to tak uz asi 50 let. Taky me prekvapuje, ze pouzivaji cisty kyslik. Do martinskych se hnal vzdy pouze ohraty vzduch. Bessemer take nikdy nepouzival kyslik, pac byval drahy.

+2/0
16.4.2016 3:10

A10n75t29o83n28í60n 19H68r61b97e64k 9368891524195

Ohřátým vzduchem se vsázka ohřívá, kyslíkem zkujňuje. Již přes šedesát let. Tandemové pece byly vynalezeny v JAR a na Nové huti byly zavedeny jako "zlepšovák" na "přechodnou náhradu" zastaralých martinských pecí. Moderní výroba oceli je dávno úplně jinde.

+4/0
16.4.2016 8:27

J87a90n 41V50e31s79e56l34ý 5354223902321

Ano, zlepšovák, fakticky výsledek průmyslové špionáže, kdy do Ostravy přitáhli klíčového inženýra z provozu v JAR (byl to tuším Němec), kterého v Imperialu hostili jako krále dokud jim nevyslepičil vše, co věděl.

No, a ta provizorka na 10 let už skoro 50 let vyrábí.

+5/0
16.4.2016 12:21

P47e63t38r 68V77e95s34e79l90ý 8495265802496

Pánové, říká vám něco slovo ekonomika? Ocelárna není fabrika na šprcgumy, tu nepřestavíte za dvě pětky.

+3/−1
16.4.2016 12:40

J28o63s80e91f 97V72o82s53i63c46k13y 4223527766733

Ono by se nechalo rici, ze ta tandemova Martinka je ta klasicka, ktera byla rozdelena na 2 lazne. Zatimco jedne pulce proces zacina, tak ve druhe konci . Uplne v clanku zapomneli, ze se tam take musi hnat zemni plyn jako palivo. Jinak pec Martin-Siemens pochazi z predminuleho stoleti z Francie !

+4/0
16.4.2016 13:50

P52e51t92r 71N37o37v70o15t32n38y 1861400651

Jo, ale trochu plynu se ušetří tim spalováním CO.

0/0
17.4.2016 1:43

P72e28t48r 74M60a10r13š26o75u42n 5375498186786

moderní výroba..., ale chápu z článku dobře, že neumí ta moderní výroba tolik využít štrot? I když já to chápu, proč se párat se šrotem, že jo, když by to bylo pro výrobce dražší.. hodíme to do rokle... jo, to je ta moderní doba...

0/−2
16.4.2016 19:58

A82n26t35o55n34í29n 59H36r49b56e54k 9528221564585

Dovoluji si Vás upozornit, že do kyslíkových konvertorů se běžně vsází cca 20% šrotu (je dokonce nutný na ochlazení taveniny), lze vsadit až 40%. Do elektrických pecí se vsází až 100% šrotu.

Martinky měly a mají historický význam a byly velmi výhodné pro zpracování obrovského množství šrotu po ISV a IISV. Tyto časy jsou, doufám, pryč.

+2/0
17.4.2016 8:14

P57e62t21r 42V26e79s44e97l37ý 8615515732576

Příští rok to bude těch 50 let.

0/0
16.4.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.