Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V největší české huti pomáhaly vyrábět ocel tanky

V ostravských ocelárnách ArcelorMittal se nachází poslední tandemové pece v Evropě. Podívejte se, jak se touto modernizovanou technologií vyrábí ocel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23i75r85o90s93l44a26v 15H58ý84l 5485197629229

přeřaďte ho na STRUSKU!

+2/0
16.4.2016 17:15

J38i33ř18í 96B96a73c68h68t90í18k 3536972248182

já bych chtěl jezdit s tím tankem

+8/0
16.4.2016 5:17

P73e26t62r 40S62o92k74o17l 8102241407641

Pokud chcete adrenalin existují méně bolestivé způsoby... :-P

+2/0
16.4.2016 9:07

J88a19n 20K91a33r52e51l 77N33o42v21a46k 5506914338546

by me zajimalo co by se delo v pripade poruchy primo na te strusce.. nechtel bych tam sedet jako v peci

0/0
16.4.2016 14:25

P83e76t46r 94M30u17n40z42a31r 1175551689466

Je libo opékaného řidiče tantu?

0/0
16.4.2016 17:33

P31e32t93r 66M42a84r58š58o98u84n 5115558466846

a k tomu pivo z tanku...

0/0
16.4.2016 19:55

J41i14ř26í 89E70r69b30e32n 1323764456447

Teplé pivo je horší než studená Němka!

0/0
18.4.2016 8:49

J81o77s76e70f 25V96o82s40i11c19k26y 4793187166733

To plynule nepretrzite odlevani a valcovani neni zadna novinka, Dela se to tak uz asi 50 let. Taky me prekvapuje, ze pouzivaji cisty kyslik. Do martinskych se hnal vzdy pouze ohraty vzduch. Bessemer take nikdy nepouzival kyslik, pac byval drahy.

+2/0
16.4.2016 3:10

A94n84t91o45n48í83n 32H98r37b15e27k 9848981264985

Ohřátým vzduchem se vsázka ohřívá, kyslíkem zkujňuje. Již přes šedesát let. Tandemové pece byly vynalezeny v JAR a na Nové huti byly zavedeny jako "zlepšovák" na "přechodnou náhradu" zastaralých martinských pecí. Moderní výroba oceli je dávno úplně jinde.

+4/0
16.4.2016 8:27

J10a27n 31V96e13s80e80l38ý 5684143722151

Ano, zlepšovák, fakticky výsledek průmyslové špionáže, kdy do Ostravy přitáhli klíčového inženýra z provozu v JAR (byl to tuším Němec), kterého v Imperialu hostili jako krále dokud jim nevyslepičil vše, co věděl.

No, a ta provizorka na 10 let už skoro 50 let vyrábí.

+5/0
16.4.2016 12:21

P82e31t86r 45V80e63s95e35l46ý 8395405952606

Pánové, říká vám něco slovo ekonomika? Ocelárna není fabrika na šprcgumy, tu nepřestavíte za dvě pětky.

+3/−1
16.4.2016 12:40

J58o78s48e64f 96V22o82s24i12c19k98y 4583207136923

Ono by se nechalo rici, ze ta tandemova Martinka je ta klasicka, ktera byla rozdelena na 2 lazne. Zatimco jedne pulce proces zacina, tak ve druhe konci . Uplne v clanku zapomneli, ze se tam take musi hnat zemni plyn jako palivo. Jinak pec Martin-Siemens pochazi z predminuleho stoleti z Francie !

+4/0
16.4.2016 13:50

P23e56t33r 41N75o77v48o76t50n69y 1451300131

Jo, ale trochu plynu se ušetří tim spalováním CO.

0/0
17.4.2016 1:43

P89e62t69r 86M34a45r53š11o42u72n 5705918896906

moderní výroba..., ale chápu z článku dobře, že neumí ta moderní výroba tolik využít štrot? I když já to chápu, proč se párat se šrotem, že jo, když by to bylo pro výrobce dražší.. hodíme to do rokle... jo, to je ta moderní doba...

0/−2
16.4.2016 19:58

A80n22t87o85n69í59n 12H21r88b16e97k 9308821204115

Dovoluji si Vás upozornit, že do kyslíkových konvertorů se běžně vsází cca 20% šrotu (je dokonce nutný na ochlazení taveniny), lze vsadit až 40%. Do elektrických pecí se vsází až 100% šrotu.

Martinky měly a mají historický význam a byly velmi výhodné pro zpracování obrovského množství šrotu po ISV a IISV. Tyto časy jsou, doufám, pryč.

+2/0
17.4.2016 8:14

P97e94t61r 90V79e33s48e48l22ý 8335735592906

Příští rok to bude těch 50 let.

0/0
16.4.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.