Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se malých dírek v okně letadla. Není to omyl ani závada

Velká dopravní letadla mají malé ventily v oknech. Cestujícím ovšem nehrozí nebezpečí. Dírka je zde už patnáct let pro jejich pohodlí, bezpečí a výhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D62a29n77i46e49l 78P71r30o75c35h85á50z94k66a 2686943379770

malá díra nevadí............tedy pokud není v hlavě:-)

0/0
27.8.2015 1:50

P88e89t65r 95M94i14c21h35a48l 2550554351322

Dírek jsem si nikdy nevšiml. Buď v letadlech kterými jsem letěl nebyly, nebo jsem se díval raději ven než na okno. Asi bych se ale také docela divil. Horší zážitek jsem však zažil, když při jednom startu se na pravém křídle B-738 začaly lehce zvedat spojlery. V první chvíli jsem se lekl. Pak jsem si všiml, že se zvedají jen o pár stupňů a jejich vliv je tak prakticky nulový, protože v této poloze nemůžou způsobit odtržení proudnic.

0/0
19.8.2015 17:30

P64e46t53r 96Š56v96a55r86c 2718568375730

No když jsme u těch letadel. Vždy mě pobaví rozhovory typu "Ty pásy jsou stejně na nic, když spadneme z takové výšky dolu, tak nevím proč si je musíme zapínat"

;-D

+1/0
19.8.2015 8:58

P98e28t93r 82M29i11c31h88a18l 2230474451672

To jsem ještě neslyšel, ale chtěl bych takového trotla docela vidět. ;-D

0/0
19.8.2015 17:12

L25u66k20á10š 33O25m94á52č69k48a 5961974201716

To je článek pro hlupáky, nebo co?

0/−3
18.8.2015 22:47
Foto

P49a49v16e42l 61K91a95s75í20k37, 16T47e33c66h26n19e26t11.84c80z

"Pro hlupáka každý hlupák." (Forrest Gump)

+8/0
19.8.2015 1:16

P88a85v54e62l 55O61d83r13a59z30i94l 6724579617810

Omáčka ale neříká, že hlupák je každý. I když v jeho případě rozhodně nebudu Forrestovo dědictví po matce rozporovat.

0/0
19.8.2015 16:04

J82a75r60o55m48i91r 15C38h14a62l10o58u77p43k53a 4479227265307

Pokaždé o těch dírkách v okně v letadle chvíli debatujeme a došli jsme víceméně k podobnému závěru. Díky, že to mám potvrzené. ;-)

+5/0
18.8.2015 12:28

J84i93ř86í 59H79o77r87á45k 6544244643586

My se těch malých dírek zas tolik nebojíme. Spíš se bojíme těch velkých, že nám budou moc volné.

+3/0
18.8.2015 11:42

K84a51m82i50l 58S70c61h92w75a59g81e90r 3623966835506

Tak tahle dírka mě zaujala hned při mém první letu (dopravním letadlem) v Boeing 737. Tak jsem to taky fotil, ale to byl musel hodně hledat. Podle mě to mělo tak 1,5mm. A něž letadlo přistálo tak námraza zas zmizela.

+1/0
18.8.2015 11:39
Foto

I59v22o 18Z77r51n71í66k 4937335944812

Letal jsem před 20 lety s Br.Airwais no asi je to věc pokroku ,tenkrát dírky nebyly..

+1/0
18.8.2015 9:48

O66n12d46ř89e73j 55F77i57g74u36r83a 5819849298498

Za valky mely stihacky taky dirky v oknech. A myslim ze to nebylo k vuli tlaku...

+7/0
18.8.2015 9:11

P70e12t13r 33H61e95j37n38ý 5336459458237

Že by kvuli flaku...?

+23/0
18.8.2015 10:06
Foto

O85n27d56r59e54j 76B13o58c55e85k 1850365234148

Priste cekam clanek, jak spravne pouzivat hajzlik v 11 km 8-o

+1/−26
18.8.2015 8:43

P31e56t65r 76K36m88e37n79t 9682630706702

No vidite a ja jako neletec jsem to nevedel a je to pro mne velmi zajimavy clanek...

+13/0
18.8.2015 10:23

P98a54v38e78l 10O53d59r68a59z11i24l 6804179787360

Správné je nepoužívat hajzlík v 11km při turbulencích. Umění je pak zjistit dostatečně dopředu, že přijdou. Tedy turbulence v atmosféře, ne střevní.

+1/0
19.8.2015 16:07

P72e63t83r 75M88i28c39h49a70l 2600954561172

Nejhorší varianta je, když přijdou oba typy turbulencí současně.

0/0
19.8.2015 17:14

J42o26s62e85f 88O55m31á74č78k54a 5417351662635

Nebylo by lepším řešením, kdyby měl Le Datel okna třeba trojtá, vakuovaná? Vakuum mezi skly by problém s námrazou a vlhkostí hravě odbouralo, a žádná díra by pak potřeba nebyla..

0/−1
18.8.2015 8:32

A13l16e74š 58J97í10l25e73k 7951922746518

To by bylo dražší a navíc by se to musel podtlak (nebo také přetlak směsi plynů) občas kontrolovat (v letectví totiž platí dost přísná pravidla i pro poslední šroubek na záchodě). Tohle je prostě levné a funguje to.

+3/0
18.8.2015 9:04

P40e58t82r 77F81r53ý46d27e52k 7959241359353

Nebylo, protoze i u trojiteho skla by bylo predstavene ochrane plexisklo s dirkou. V okenku zadna dirka neni ani v soucasnosti.

0/0
18.8.2015 9:38
Foto

P84a13v56e28l 31K57a18s35í24k32, 73T22e61c95h40n43e46t32.87c44z

Vakuum podle mého není dobrý nápad. Tlak na tabulky by pak byl z obou stran mnohem vyšší.

+3/0
18.8.2015 9:53

K57a95m48i96l 95S11c94h18w23a66g88e80r 3493726945526

Jestli myslíte taková jako se dávají do domů (plastové nebo dřevěné), tak tam žádné vakuum není i když si to hodně lidí myslí. Správně je že jsou vakuovaná jak jste napsal a znamená to, že během výroby z nich byl vysát vzduch (a na chvilku tam bylo nějaké "částečné" vakuum) a pak se okno zase naplní ale už né vzduchem, ale argonem. (viz http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-dava-do-oken-mezi-tabule-skla-argon-muze-uniknout-a-co-by-to-znamenalo )

0/0
18.8.2015 11:32

Z96u51z47a83n49a 36K17u84b70á25t85o22v12á 1796303186794

Pár mil už mám nalétáno, ale žádné dírky v okně jsem si nikdy nevšimla. Příště budu pozornější :) Díky za info!

0/0
18.8.2015 8:28

P77e38t46r 16F59r26ý36d49e94k 7679351519343

V okne take zadna dirka nebyva, je jen v ochranem plexisklu pred oknem.

0/0
18.8.2015 9:27
Foto

P48a66v52e43l 90K97a47s48í17k49, 21T76e80c20h88n91e37t92.58c19z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

P13e20t35r 87F92r79ý25d97e88k 7809111659593

Ani v jedne tabulce neni dirka. Dirka je v ochranem stitku pred okenkem, to je cela pointa. Ten  stitek ale neni pevnostni, jen chrani vnitrni tabulku okna pred poskrabanim.

0/−2
18.8.2015 10:25

P48a23v22e78l 59O62d75r10a58z66i16l 6834619547320

Tak, tak. Ať si zkusí tu dírku zacpat palcem ;-)

0/0
19.8.2015 16:06
Foto

P76a20v81e56l 21K88a46s74í93k65, 62T53e52c80h86n86e71t83.26c45z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

T18o78m82a24s 43H80a33b12a65n 7520642249111

Božínku, no to je článek...

+1/−15
18.8.2015 8:24

P71e26t61r 64H89o29f79m72a29n56n 6259154205940

A ja na te dire drzel celych 11 hodin prst:(.

+105/0
18.8.2015 8:15
Foto

R23o70s93t31i67s25l46a53v 93S94t47r74ž87í86n79e32k 2381511601812

;-D;-D;-D

+19/0
18.8.2015 8:15

V35i29k32t96o52r 14H53u26j61e63r 9761144482668

R^;-D

+2/0
18.8.2015 8:29

A61n17t44o84n48í77n 57Z76e31l23e88n12ý 2414983501896

To nemáte v KPZce kousek náplasti?

Nebo vám ji na letišti zabavil nějaký trouba co v životě neslyšel o Rychlých šípech?

+8/0
18.8.2015 9:28

O14n63d33ř83e74j 90Š73r50á26m23e98k 3833880271899

Právě ,že o nich slyšel, nějaký Štětináč ml.

0/0
19.8.2015 8:40

P98a17v35e79l 44N46o88v73á13k 1141144161425

R^

0/0
18.8.2015 10:27

P93e21t15r 12F35r57ý98d53e29k 7729751879653

Staci na to "okono s dirkou" zatlacit, aby clovek zjistil, ze jde o plexisklo, ktere ma za ucel ochranit pred pasazery skutecne okenko. A tedy logicky dirka je pro vyrovnani tlaku, protoze plexi by jinak nevydrzelo.

+4/0
18.8.2015 8:00

P28a70v49e92l 68D59r40o24t80á75r 7613634139104

to je ale nesmysl... Myslíte, že plexisklo neudrží rozdíl 0.6 atmosféry???

0/−4
18.8.2015 8:19

R39a60d28i79m 68P57o78l39á21š20e72k 9366883729709

Tlak 600 gramů na každý centimetr čtvereční? Na kruhové okno o průměru 30 cm tlak sílou  něco přes 400 kg? Plexisklo to má udržet?;-D;-D

+3/0
18.8.2015 8:27

P35a41v47e23l 26O75d48r79a43z54i72l 6904609277590

Proč by neudrželo?

0/0
19.8.2015 16:08

P50e98t34r 27F48r34ý49d14e27k 7189361169593

Dlouhodobe rozhodne nevydrzi, reseni s otvorem je levne a efektivni.

0/0
18.8.2015 9:15
Foto

P76a66v78e85l 69K88a49s38í47k47, 36T60e59c26h73n16e76t95.60c79z

Přečtěte si lépe článek. Ty vrstvy jsou tam vyjmenované.

+2/0
18.8.2015 9:56

T70o21m47á18š 50K48n30a30i23f38l 6863190257710

a jak na něj tlačíš? ta dírka je v jedné z venkovních vrstev... ne ve vnitřní .. takze jak na ni mam zatlacit?

0/0
18.8.2015 11:18

L23a64d67i13s12l21a88v 21J12o71d73l67o31v60s42k37i 2310575557451

Naštěstí jsem ještě nikdy letadlem letět nemusel. A doufám, že ani muset nebudu.

+3/−19
18.8.2015 7:56

Z48d39e57n38e47k 48B67o36h98a60c37e21k 1888457617159

Dekuji za info.

+26/0
18.8.2015 8:11

A12l73e84š 70J68í67l48e73k 7501282876868

Nevíte o co přicházíte ;-)! Jako dítě jsem šíleně rád jezdil vlakem. Teď se to nějak přesunulo do vzduchu. Asi také proto že jezdit na velké vzdálenosti vlakem, či autobusem je utrpení.

+1/0
18.8.2015 9:06

J91a90r80o40s73l76a42v 65T36a30c63h43o83v89s59k74y 2602830314690

Proc myslite ? Kdyz mate lehatko, kupe jen pro sebe a zasobu lahvacu, tak to ve vlaku neni zase tak spatne.

+1/−3
18.8.2015 9:12

O55n40d62ř45e85j 86Š76r10á64m16e20k 3593610741449

To jo, taková cesta do Indonésie, Austrálie nebo na americké kontinenty vlakem je vážně chuťovka... Jinak to mám stejně jako vy, ale přes naši malou zemičku si vlakem občas stále sjedu rád.

0/0
18.8.2015 9:13

M27a29r62t44i56n 79S34v83o47b39o10d80a 4185925866882

ano, ležte na peci dál ;-D

0/0
18.8.2015 16:30

L29u57k42á56š 39O55m94á52č95k75a 5761584261706

A co my s tím? 8-o

0/0
18.8.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.