Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se malých dírek v okně letadla. Není to omyl ani závada

Velká dopravní letadla mají malé ventily v oknech. Cestujícím ovšem nehrozí nebezpečí. Dírka je zde už patnáct let pro jejich pohodlí, bezpečí a výhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a48n84i83e73l 62P80r16o23c21h29á37z75k49a 2806353539270

malá díra nevadí............tedy pokud není v hlavě:-)

0/0
27.8.2015 1:50

P86e60t63r 29M73i58c76h13a82l 2850784881602

Dírek jsem si nikdy nevšiml. Buď v letadlech kterými jsem letěl nebyly, nebo jsem se díval raději ven než na okno. Asi bych se ale také docela divil. Horší zážitek jsem však zažil, když při jednom startu se na pravém křídle B-738 začaly lehce zvedat spojlery. V první chvíli jsem se lekl. Pak jsem si všiml, že se zvedají jen o pár stupňů a jejich vliv je tak prakticky nulový, protože v této poloze nemůžou způsobit odtržení proudnic.

0/0
19.8.2015 17:30

P89e53t90r 29Š23v36a16r41c 2678388125730

No když jsme u těch letadel. Vždy mě pobaví rozhovory typu "Ty pásy jsou stejně na nic, když spadneme z takové výšky dolu, tak nevím proč si je musíme zapínat"

;-D

+1/0
19.8.2015 8:58

P81e32t87r 52M62i82c74h57a93l 2790934271792

To jsem ještě neslyšel, ale chtěl bych takového trotla docela vidět. ;-D

0/0
19.8.2015 17:12

L74u36k17á69š 78O93m37á33č59k38a 5821834301676

To je článek pro hlupáky, nebo co?

0/−3
18.8.2015 22:47
Foto

P97a47v84e28l 31K60a54s91í36k87, 60T30e13c13h41n65e20t59.73c48z

"Pro hlupáka každý hlupák." (Forrest Gump)

+8/0
19.8.2015 1:16

P48a10v98e71l 87O43d74r49a31z92i15l 6674429257760

Omáčka ale neříká, že hlupák je každý. I když v jeho případě rozhodně nebudu Forrestovo dědictví po matce rozporovat.

0/0
19.8.2015 16:04

J20a18r60o71m65i35r 81C10h28a19l58o90u33p91k93a 4279337205807

Pokaždé o těch dírkách v okně v letadle chvíli debatujeme a došli jsme víceméně k podobnému závěru. Díky, že to mám potvrzené. ;-)

+5/0
18.8.2015 12:28

J28i97ř48í 23H39o86r85á14k 6694424823916

My se těch malých dírek zas tolik nebojíme. Spíš se bojíme těch velkých, že nám budou moc volné.

+3/0
18.8.2015 11:42

K86a36m31i56l 59S86c18h23w65a98g79e61r 3393516505576

Tak tahle dírka mě zaujala hned při mém první letu (dopravním letadlem) v Boeing 737. Tak jsem to taky fotil, ale to byl musel hodně hledat. Podle mě to mělo tak 1,5mm. A něž letadlo přistálo tak námraza zas zmizela.

+1/0
18.8.2015 11:39
Foto

I75v80o 57Z60r96n77í70k 4937305844792

Letal jsem před 20 lety s Br.Airwais no asi je to věc pokroku ,tenkrát dírky nebyly..

+1/0
18.8.2015 9:48

O30n21d67ř44e26j 70F14i96g69u46r67a 5469129678618

Za valky mely stihacky taky dirky v oknech. A myslim ze to nebylo k vuli tlaku...

+7/0
18.8.2015 9:11

P98e67t61r 10H44e44j56n42ý 5656129448367

Že by kvuli flaku...?

+23/0
18.8.2015 10:06
Foto

O89n58d59r61e38j 12B37o91c54e41k 1440455674478

Priste cekam clanek, jak spravne pouzivat hajzlik v 11 km 8-o

+1/−26
18.8.2015 8:43

P53e86t89r 17K43m54e91n44t 9782120426292

No vidite a ja jako neletec jsem to nevedel a je to pro mne velmi zajimavy clanek...

+13/0
18.8.2015 10:23

P49a44v73e78l 11O42d80r44a23z48i20l 6834389447730

Správné je nepoužívat hajzlík v 11km při turbulencích. Umění je pak zjistit dostatečně dopředu, že přijdou. Tedy turbulence v atmosféře, ne střevní.

+1/0
19.8.2015 16:07

P74e17t66r 33M26i42c96h90a68l 2510584671892

Nejhorší varianta je, když přijdou oba typy turbulencí současně.

0/0
19.8.2015 17:14

J43o54s78e56f 29O18m61á92č28k74a 5397121632325

Nebylo by lepším řešením, kdyby měl Le Datel okna třeba trojtá, vakuovaná? Vakuum mezi skly by problém s námrazou a vlhkostí hravě odbouralo, a žádná díra by pak potřeba nebyla..

0/−1
18.8.2015 8:32

A33l14e76š 16J77í98l80e26k 7371212786268

To by bylo dražší a navíc by se to musel podtlak (nebo také přetlak směsi plynů) občas kontrolovat (v letectví totiž platí dost přísná pravidla i pro poslední šroubek na záchodě). Tohle je prostě levné a funguje to.

+3/0
18.8.2015 9:04

P86e52t53r 14F36r52ý74d90e11k 7689681629643

Nebylo, protoze i u trojiteho skla by bylo predstavene ochrane plexisklo s dirkou. V okenku zadna dirka neni ani v soucasnosti.

0/0
18.8.2015 9:38
Foto

P30a81v80e56l 41K36a31s61í19k72, 85T91e45c79h67n18e26t26.67c77z

Vakuum podle mého není dobrý nápad. Tlak na tabulky by pak byl z obou stran mnohem vyšší.

+3/0
18.8.2015 9:53

K12a31m19i48l 24S48c86h36w72a31g64e45r 3243506575276

Jestli myslíte taková jako se dávají do domů (plastové nebo dřevěné), tak tam žádné vakuum není i když si to hodně lidí myslí. Správně je že jsou vakuovaná jak jste napsal a znamená to, že během výroby z nich byl vysát vzduch (a na chvilku tam bylo nějaké "částečné" vakuum) a pak se okno zase naplní ale už né vzduchem, ale argonem. (viz http://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-dava-do-oken-mezi-tabule-skla-argon-muze-uniknout-a-co-by-to-znamenalo )

0/0
18.8.2015 11:32

Z10u69z95a83n57a 64K76u79b67á22t90o71v16á 1816833516114

Pár mil už mám nalétáno, ale žádné dírky v okně jsem si nikdy nevšimla. Příště budu pozornější :) Díky za info!

0/0
18.8.2015 8:28

P83e61t97r 72F41r42ý92d49e93k 7889861189493

V okne take zadna dirka nebyva, je jen v ochranem plexisklu pred oknem.

0/0
18.8.2015 9:27
Foto

P76a93v31e50l 18K56a30s82í30k47, 54T39e79c11h56n24e30t89.47c22z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

P43e39t87r 59F54r67ý37d13e44k 7629741889703

Ani v jedne tabulce neni dirka. Dirka je v ochranem stitku pred okenkem, to je cela pointa. Ten  stitek ale neni pevnostni, jen chrani vnitrni tabulku okna pred poskrabanim.

0/−2
18.8.2015 10:25

P94a16v47e15l 71O95d50r28a27z48i66l 6714649677620

Tak, tak. Ať si zkusí tu dírku zacpat palcem ;-)

0/0
19.8.2015 16:06
Foto

P66a59v73e63l 26K19a90s25í74k73, 16T21e16c95h66n19e88t75.48c75z

Ještě přesnější je říci, že dírka je v jedné okenní tabulce ze dvou.

0/0
18.8.2015 9:55

T21o95m89a78s 69H32a18b14a78n 7960512879741

Božínku, no to je článek...

+1/−15
18.8.2015 8:24

P73e85t60r 19H81o39f14m89a71n41n 6649834445320

A ja na te dire drzel celych 11 hodin prst:(.

+105/0
18.8.2015 8:15
Foto

R59o38s76t95i25s91l51a69v 68S93t93r92ž11í86n45e77k 2311281461172

;-D;-D;-D

+19/0
18.8.2015 8:15

V31i80k57t79o92r 19H70u30j34e58r 9231844872848

R^;-D

+2/0
18.8.2015 8:29

A53n49t29o55n71í81n 56Z13e26l66e25n88ý 2384273541926

To nemáte v KPZce kousek náplasti?

Nebo vám ji na letišti zabavil nějaký trouba co v životě neslyšel o Rychlých šípech?

+8/0
18.8.2015 9:28

O19n46d47ř36e10j 78Š80r96á12m16e31k 3303450201809

Právě ,že o nich slyšel, nějaký Štětináč ml.

0/0
19.8.2015 8:40

P18a15v25e42l 94N57o75v55á63k 1601284631905

R^

0/0
18.8.2015 10:27

P63e14t80r 52F75r40ý48d75e47k 7609841739683

Staci na to "okono s dirkou" zatlacit, aby clovek zjistil, ze jde o plexisklo, ktere ma za ucel ochranit pred pasazery skutecne okenko. A tedy logicky dirka je pro vyrovnani tlaku, protoze plexi by jinak nevydrzelo.

+4/0
18.8.2015 8:00

P32a52v65e60l 35D67r16o84t16á83r 7223834589444

to je ale nesmysl... Myslíte, že plexisklo neudrží rozdíl 0.6 atmosféry???

0/−4
18.8.2015 8:19

R43a90d82i75m 81P24o89l42á97š35e77k 9546143709149

Tlak 600 gramů na každý centimetr čtvereční? Na kruhové okno o průměru 30 cm tlak sílou  něco přes 400 kg? Plexisklo to má udržet?;-D;-D

+3/0
18.8.2015 8:27

P69a53v40e67l 36O35d33r89a12z34i59l 6574159567290

Proč by neudrželo?

0/0
19.8.2015 16:08

P67e67t26r 94F15r84ý63d84e12k 7589781889543

Dlouhodobe rozhodne nevydrzi, reseni s otvorem je levne a efektivni.

0/0
18.8.2015 9:15
Foto

P39a82v80e62l 44K80a46s39í81k26, 32T19e19c11h80n51e32t66.83c84z

Přečtěte si lépe článek. Ty vrstvy jsou tam vyjmenované.

+2/0
18.8.2015 9:56

T78o67m19á37š 19K65n29a16i68f37l 6193570467780

a jak na něj tlačíš? ta dírka je v jedné z venkovních vrstev... ne ve vnitřní .. takze jak na ni mam zatlacit?

0/0
18.8.2015 11:18

L29a52d95i22s34l20a88v 84J51o93d85l94o83v82s43k79i 2910935137741

Naštěstí jsem ještě nikdy letadlem letět nemusel. A doufám, že ani muset nebudu.

+3/−19
18.8.2015 7:56

Z71d72e53n53e78k 61B39o70h54a17c73e72k 1408517607979

Dekuji za info.

+26/0
18.8.2015 8:11

A54l59e74š 88J81í66l42e33k 7691452326358

Nevíte o co přicházíte ;-)! Jako dítě jsem šíleně rád jezdil vlakem. Teď se to nějak přesunulo do vzduchu. Asi také proto že jezdit na velké vzdálenosti vlakem, či autobusem je utrpení.

+1/0
18.8.2015 9:06

J56a26r62o42s13l86a55v 98T52a42c72h79o28v40s44k29y 2222640414310

Proc myslite ? Kdyz mate lehatko, kupe jen pro sebe a zasobu lahvacu, tak to ve vlaku neni zase tak spatne.

+1/−3
18.8.2015 9:12

O44n54d47ř44e38j 85Š89r15á20m29e19k 3263170451969

To jo, taková cesta do Indonésie, Austrálie nebo na americké kontinenty vlakem je vážně chuťovka... Jinak to mám stejně jako vy, ale přes naši malou zemičku si vlakem občas stále sjedu rád.

0/0
18.8.2015 9:13

M89a21r39t37i64n 15S97v81o21b85o93d70a 4505325236202

ano, ležte na peci dál ;-D

0/0
18.8.2015 16:30

L15u13k10á89š 12O78m28á14č26k95a 5491884321336

A co my s tím? 8-o

0/0
18.8.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.