Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i51ř13í 74H25o52r42á19k 8754356943240

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K33a87r74e51l 61P40a37n33c85e50r 7431610298574

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J36o15n51h20n13y 55N50e75m44e77c 3763673397596

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53

V35á61c64l85a65v 66M47i78k56u10l54i81c84a 8903179841184

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K51a54r66e26l 36S67e64i32d48l 8729575530958

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P73e92t10r 77H97o33f85m56a95n62n 6209574575500

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P65e30t69r 59H67o59f69m35a22n71n 6439974935980

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J63a26n 92S89a35l59o35m60o81n 4179920831975

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38

L61u55d91ě56k 67F77u26x97a 9126780234887

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R92u36d48a 80S38l44a98v39í85k 5923788696291

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20

L32u97d24ě15k 48F62u65x83a 9606180784307

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M24a74r30t76i11n 61Š46t78ě10p41á32n85e78k 3537723933541

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J22a67n 75S32a37l45o79m11o91n 4639260561155

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K42a28m69i60l 23D69o78l61e84z41e41l 6892286894742

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P38e36t94r 88Z71a39s47k49o13č96i86l 2385492758189

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J97a30r32o94m97i14r 26F28a39r13e25k 4912363367

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J43o42s18e54f 15K72o65m67á36r84e75k 5934782654629

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J35a40n 38W84i76m43m21e66r 8327915706219

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P17a64v85e56l 46P20o22k69o64r78n82ý 2446124510392

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P93e47t29r 14K34o60m65á14r71e85k 8175593925311

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R74o84b62e43r61t 58H13e49l37e38m82b66a94i 9964563574939

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T81o34m13á27š 29V13e86s45e59l50ý 5595248690399

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M60a28r47t89i92n 29C10e50r91v35e53n19y 2893308676648

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z68d56e24n91ě34k 35D88o14l55e81ž74a97l 6115174521354

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P67a98v32e47l 57R17e62z37n92i41c41e77k 3735194224662

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A77n94t81o12n10í76n 14V35a38l43i44š 3216534114496

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R84a81d27e51k 89B97ě29h17a60v92ý 4858975923924

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J21a40n 45S68t18e30h16l34í49k 1359899936964

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L18a24d71a 51J82e90c90m56e95n 8553671315679

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V57a87š30e18k 23P78l21u41s27k12a98l 2517458800431

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F59i41l91i60p 94T11ř20e92b88a 6513130168116

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V45o24j84t76ě46c50h 71T27i13c40h21ý 6210822648907

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L21a72d98a 47J20e57c95m63e62n 8173351665469

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S93t41a66n20i71s20l95a12v 27M31o15k94r19ý 8257552106802

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M49a22r45t29i81n 25C51e64r95v52e48n60y 2313698206828

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M34a33r70t73i11n 48C72e67r87v92e50n93y 2523108426508

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J63i80ř66í 23V30i27m22r 5263257540750

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M66i56c51h94a61l 93D21o83l91e83ž36a79l 6113492764401

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J87a73r56o22m94í20r 97M95a50t13ě96j61e17k 1206547573556

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R72a15d21i46m 96Z87a98t40o25p49e65k 9372115642737

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K53a85t33e51ř67i41n79a 56K58ä54h54ö58n96e59n 76A81n39d77r33é38e44o65v92á 5903845561803

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M79i69c42h68a48l 47M33o18u30c85h12a 9898249923584

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J61i91ř52í 39K12u80c48h67t35a 6588765369387

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P86ř92e42m65y21s59l 10H85o25u84ž15v21i73č50k56a 9944364879198

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R45a85d13e11k 48D55o54l10e40ž11a16l 2209713200930

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T30o37m52á46š 78M63a92t71ě45j 9175468273372

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R39i90c72h98a70r67d 90L52e82s90k93l19ý 6658595687847

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P19a74v43e10l 79R29e29z51n89i19c55e52k 3245664934112

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T38o26m70á49š 38M17a48t13ě29j 9505478453582

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P36e22t14r 33H85o36f41m13a26n57n 6199714305190

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.