Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo má větší éro. Co všechno si letci povídají, i když jde do tuhého

Zní to jako nějaká tajná řeč, ale je to jen trochu jiná angličtina. Komunikace mezi pilotem a řídící věží má svá pravidla a je jedno, zda letíte do Hurghady nebo pracovně do Bruselu. Prostor pro lidovou tvořivost zde rozhodně není, i když někteří piloti dokáží po vysílačce vtipkovat i při nouzovém přistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i22ř63í 19H84o49r34á57k 8514126443820

Není podstatné kdo má větší éro. Podstatné vždy bylo kdo má větší péro.

0/0
5.10.2015 22:51

K48a51r45e21l 41P20a70n48c42e50r 7801320518884

Manzelka po precteni nadpisu clanku, rekla " chtela bych vedet co si o tom mysli jejich zeny", asi si to spatne precetla, chudera.

0/0
3.10.2015 11:14

J41o64n98h56n64y 17N22e24m96e79c 3293813877306

Krásný clanek to je. Jen oprava tak nad Atlantikem není žádný řídící letového provozu. Tam si kecate co chcete. Teď nevím s kým mluvi naposledy když letí do USA to bych lhal, ale dostanou pokyn jen rychlost a výšku. A tu drží do USA.

0/0
3.10.2015 3:53

V90á31c93l71a79v 72M70i91k95u61l17i76c44a 8483159901414

Nejlépe to ukazuje video http://www.youtube.com/watch?v=YRf9ooQ7qq8 

;-D

+3/0
2.10.2015 13:20
Foto

K40a67r94e18l 69S58e94i47d37l 8709345530658

Zajímavý článek, díky.R^

+3/0
1.10.2015 19:51

P90e59t32r 50H56o20f56m19a51n77n 6289494675460

What's our vector, Victor? Do we have clearance, Clarence?

+4/0
1.10.2015 12:18

P49e86t71r 72H18o15f47m87a23n91n 6229314725980

Jeste jste si meli prizvat nekoho, kdo umi zemepis. Madras uz temer 20 let neexistuje. Jmenuje se Chennai.

0/0
1.10.2015 12:16

J33a52n 12S46a47l40o70m56o54n 4929900931445

Ovšem tehdy to byl Madras :-).

+3/0
2.10.2015 10:38

L32u88d88ě76k 67F11u22x54a 9606640964257

Polovina pilotů se jmenuje Roger a druhá polovna Over;-D

+13/0
30.9.2015 4:36

R48u28d13a 45S40l38a35v47í56k 5843988756801

K té srážce na Tenerife, že měla obsluha mizerné znalosti angličtiny tvrdili pouze Nizozemci (snažili se tím shodit částečně vinu na někoho jiného), posádky ostatních letadel potvrdili, že komunikace s věží byla bez problémů a zcela srozumitelná.

0/0
30.9.2015 0:20

L11u37d75ě91k 41F77u80x23a 9696240984337

To že druhý letoun měřil výšku v metrech a nikoli ve stopách je ovšem fakt. Nerozumím tomu, převod z metrů na stopy a naopak přeci není pro přístroj nijak složité, uděláte to i Excelu. A vletadle to nejde??8-o

0/0
30.9.2015 4:35

M24a53r29t60i53n 72Š86t14ě31p98á22n66e20k 3237633653561

Asi v letadle nemaji excel.

I druhy pilot americkeho letadla na Tenerife potvrdil, ze s anglictinou cloveka na vezi nebyl zadny problem.

0/0
30.9.2015 12:33

J87a47n 88S23a95l65o73m45o62n 4289850251115

Tak hlavně rusové používají metrický systém a než udělali krok zpět na ty pitomé imperiální míry, tak jejich letouny měli holt jen metrické výškoměry. Mechanický výškoměr vám automaticky nic nepřepočítá ;-D.

+1/0
2.10.2015 10:40

K77a13m14i22l 26D84o16l85e13z22e22l 6702596124242

opet kvalitni clanek. Diky za TechNet.

Ostatni rubriky jsou pouze bulvarni zumpa

+6/0
29.9.2015 23:10

P18e80t27r 24Z25a66s81k76o19č20i27l 2865542248909

Překlep, máte tam "clearence".

0/0
29.9.2015 17:05

J54a10r88o29m30i18r 62F97a96r78e58k 4692833347

Jedna z mych oblibenych (byt netusim, jestli je vymyslena, nebo realna): http://www.econrates.com/reality/schul.html

+5/0
29.9.2015 13:02

J76o51s45e62f 59K36o80m10á71r98e44k 5944362934129

Hezká nadstavba k přenosu z Ruzyně, díky ;)

+1/0
29.9.2015 12:47

J97a96n 61W70i22m67m21e81r 8407815166559

Vlastním přehledový přijímač, komunikace v dopravním sektoru je, řekl bych hodně profesionální, ale poslouchat nějaké sportovní letiště, nebo komunikaci při leteckém di, to je panečku, jiná švanda...;-D ...třeba letos v Kbelích "tak jste nám, pánové, vjeli bez povolení na dráhu. To nám ten letecký den pěkně začíná..." ;-D

+21/0
29.9.2015 12:10
Foto

P82a30v44e65l 95P96o51k42o67r81n34ý 2946864190532

:-):-):-)

0/0
14.10.2015 9:37

P37e88t83r 34K81o67m95á98r81e96k 8985713665641

Velmi zajímavý článek, díky :-)

+15/−1
29.9.2015 11:48

R69o15b80e53r80t 97H79e37l43e48m96b83a61i 9434253724659

Aglictina sa na presne pochopenie nehodi, omnoho lepsia je Nemcina, ktora ma jasnu logicku stavbu.

0/−25
29.9.2015 10:58

T82o12m23á83š 91V55e56s33e87l85ý 5305628680959

no, s těmi jejich Hotentotenpotentatentantenatentatentätery by to byl cvrkot ;-D

+16/0
29.9.2015 11:46

M35a83r76t97i75n 52C51e16r21v73e10n55y 2453368966158

Indianske jazyky jako nemcina nejsou vhodne. Pilot = "clovekkteryridivelkoukovovoutrubkucoletavzduchem"

+20/0
29.9.2015 11:57

Z62d82e18n40ě25k 69D52o80l76e58ž33a29l 6925214581744

R^;-D

+3/0
29.9.2015 19:39

P74a51v71e98l 84R44e48z29n24i76c90e49k 3825464194292

pan Robert H. asi upadl spadl z visne...

nemcina se zcela NEHODI...

viz video:

https://www.youtube.com/watch?v=gG62zay3kck

+12/0
29.9.2015 12:26

A81n33t46o53n37í80n 64V41a94l31i26š 3286314234986

Tak to je mazec ;-D. Myslím ten krásný německý příběh.

+2/0
29.9.2015 14:35

R24a34d80e93k 63B96ě30h27a43v88ý 4258485783134

Tak tohle opravdu pobavilo.

0/0
5.10.2015 12:04

J96a39n 49S14t92e21h86l21í30k 1469709166674

OT pro jazykovědce: Založte si stránku na kritiku a rozbory češtiny v internetových článcích a nezasírejte diskuze. Diskuze pod články jsou někdy zajímavým zdrojem informací. 

I když vím, že moje prosba nebude vyslyšena, děkuji.

+12/−1
29.9.2015 10:46

L88a22d32a 10J92e63c90m34e57n 8653251645379

Prosím vás, nevíte někdo náhodou, proč je nezbytně nutné v letadle vypínat elektrické přístroje při vzletu a přistání? Je to kvůli komunikaci s věží? Díky

0/0
29.9.2015 10:12

V61a15š13e63k 21P41l85u37s97k91a76l 2247378110221

kvůli komunikaci primárně ne, ale každý zapnutý přístroj je potencionálním rizikem EMS rušení. to může ovlivnit přístroje letadla.

+2/−1
29.9.2015 10:27

F13i43l32i57p 38T40ř15e21b87a 6323840878786

Mobilní telefon je za provozu poměrně agresivním zdrojem EM rušení. V době, kdy většina provozovaných letadel vznikla ale žádné mobily neexistovaly, a tak jim (letadlům) chybí odpovídající stínění. V některých letadlech pak nejsou pro senzory použity ani dnes standartní proudové smyčky, a palubní přístroje pak můžou (teoreticky) hlásit naprosto cokoliv.

V praxi to tak dramatické není, ale s letadlem u krajnice nezastavíte, a každý potenciální problém je nutné řešit a eliminovat.

+12/−1
29.9.2015 10:34

V48o73j33t48ě64c58h 81T18i66c34h38ý 6300402908307

Doporučuji si najít epizodu Bořičů mýtů, kde toto celkem pěkně osvětlili a řešili...

+2/0
29.9.2015 11:14

L54a84d64a 61J78e31c54m31e92n 8173971305109

diky :-)

0/0
29.9.2015 10:46

S90t74a88n56i97s58l58a27v 53M75o71k52r39ý 8937462196932

Ale uz se to meni, leteckove spolecnosti to pomalu zacinaji povolovat. Jinak ho nemusite primo vypnout, staci letovy rezim.

0/0
29.9.2015 10:59

M36a97r49t83i66n 13C67e33r18v56e93n52y 2393408656388

V zasade kvuli tomu, aby clovek daval pozor co mu personal rika a v pripade problemu se soustredil na to jak si zachranil zivot a ne co o tom napsat na facebook.

+1/0
29.9.2015 11:58

M80a26r90t45i80n 31C81e41r12v10e18n91y 2193488366178

Ale presne vysvetleni je zde: https://www.youtube.com/watch?v=JYAq-7sOzXQ

0/0
29.9.2015 12:00

J21i97ř79í 10V80i25m34r 5713307330880

To s tou angličtinou připomnělo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=VSdxqIBfEAw

0/0
29.9.2015 9:48

M11i64c74h23a45l 16D23o58l76e55ž73a22l 6153262174801

Nelituju že jsem nominoval technet na lupu a ani toho že jsem nenominoval iDnes.. Díky za článek R^

+31/−1
29.9.2015 9:22

J65a93r75o24m69í30r 86M40a41t59ě65j56e65k 1916287243576

Perfektně napsané..., díky...

+17/−1
29.9.2015 8:58

R41a79d76i37m 85Z72a85t94o89p58e60k 9472845742837

Řekl bych, že kdo má větší *éro řeší spíše letušky, než piloti :)

+18/0
29.9.2015 8:53

K72a43t67e77ř54i19n29a 80K76ä43h81ö85n49e65n 92A84n36d58r64é72e45o39v53á 5793305881283

hezky clanek!! diky!!

+15/−1
29.9.2015 8:17

M79i70c35h91a55l 83M81o83u31c34h50a 9688489223984

Zajímavý článek R^ Jen bych dodal, že roger, affirmativ nebo wilco se používá v radiokomunikaci obecně, nejen v té letecké. Stejně jako mezinárodní "radiová abeceda" Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo atd.

+14/−1
29.9.2015 8:11

J98i92ř14í 86K45u38c96h73t33a 6878305119477

asi proto, že to není "letecká" abeceda

0/0
29.9.2015 8:42

P43ř89e87m56y64s89l 48H19o51u51ž35v11i67č81k70a 9604854899258

Vždycky si vzpomenu na Připoutejte se prosím! :-)

https://www.youtube.com/watch?v=hzqdDoe8FoM

+8/0
29.9.2015 8:07

R60a45d39e59k 74D43o53l88e82ž95a11l 2139343820430

Přesně, kapitán Roger Oveur :-P

+2/0
29.9.2015 8:20

T49o40m45á92š 13M57a72t88ě57j 9515778853772

Myslím, že kapitán se jmenoval Clerance Oveur, druhý pilot se jmenoval Roger, a navigátor se jmenoval Victor.

+3/0
29.9.2015 9:33

R56i35c23h47a97r14d 49L12e13s40k22l22ý 6218105657237

Roger. Eh?;-D

+1/0
29.9.2015 10:04

P49a47v11e27l 33R41e40z24n91i85c67e86k 3555804174962

stejně jako je ve spoustě filmů Generál Attorney :D

+2/0
29.9.2015 12:28

T57o74m42á57š 82M63a15t29ě42j 9415468983332

;-D Takových "překladů" je všude plno - 

Takže už sem viděl i překlady "think-tank" = "myslící tank", nebo třeba v dětském kresleném seriálu "Scary gorge" - jako "děsivý Džordž" a podobně. 

Ale v tomto filmu (Airplane!) se tak skutečně jmenovali.

0/0
29.9.2015 14:10

P79e90t57r 17H75o18f14m76a67n53n 6249934985540

Nebo 'routing tables' jako smerove stoly, ze.

0/0
1.10.2015 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.