Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š86t16ě69p48á54n 32V34a79n34ě95k 3663419777867

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M26a74r75t63i97n 17N81e43č95a70s 8513413683109

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T19o57m91á55š 17P45a92č94e64s 2308212607837

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P20a63v64e49l 43M62a23r78t66i80n91e15k 9195615781343

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J35a51n 82M80a91c20e33k 3854181492323

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V78á80c81l79a97v 76P94c30h59á85l17e86k 8906352471942

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O78n35d74ř24e40j 82Č43a84p95k85a 6191101393714

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T53o25m56á53š 73S56y86r98o20v34ý 9218838835131

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A75l64e75n93a 10D84o85s89k38o24č56i64l50o97v46á 7220804192214

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J58a56n 44S42t75a77r92o31v32i47č 2748147154

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P71e58t11r 92S20c53h34w45a70r67z 7388659243591

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J98a32r58o21m87í97r 13B73r90ů26n18a 4409601344173

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H91a68n16a 75S81k59o45u35m86a20l86o98v67á 5340217732

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L74u46k22á77š 70K33m24e26n92t 5279737554370

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M12a92r44t92i83n 46K60l46u95m18p82a27r 5726228847104

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44

J86i26ř74í 33J90a96l66ů85v86k93a 8245973812617

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M64a66r28e61k 41Š82i84m15o32n 2404367378238

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F10r26a69n86t16i50š13e17k 26N85o39v62á77k 6111475366971

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J66a31n 97M36a31c61e16k 3934331682133

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D40u68š11a60n 70R38a71j86n76i54n20e75c 4204612593111

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M74i12l30a16n 13M84r14k38á77č56e77k 9280428651538

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K18a82r56e82l 97S92e76i50d76l 8969355710888

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M76i87l59a20n 10M56r92k58á66č82e33k 9640268561418

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L60i25b18o58r 21L53u31k74š52í75k 2545917130365

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D39u62š18a16n 13R15a67j10n39i82n54e53c 4874252343891

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J10a73n 38S59t93a44r46o19v63i39č 2658437384

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R44a56d79e47k 65F62o55l93p12r18e49c38h54t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P57a17v29e37l 97P76e86ř37i51n64a 9910391973

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J78a67r72o68m92í51r 37M43a95y54e20r 1961182769678

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R36a53d79e35k 51F53o15l91p61r55e20c37h45t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š60t57ě29p38á82n 73V33a56n24ě43k 3443799457127

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R29a72d32e82k 87F78o78l59p82r37e47c58h71t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J37o23s66e76f 40P95i27š16v60e92j61c 5776796938939

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D13u96š65a91n 17R73a69j88n42i81n86e53c 4564802783691

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T54o54m 36K73l83í85č29n76í12k 5150154115665

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M71a89r35e11k 98Š65i88m34o49n 2924797308498

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.