Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š44t35ě83p61á39n 34V72a57n41ě69k 3733199437607

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M49a49r60t25i54n 51N95e64č35a59s 8763413323659

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T23o19m59á25š 31P49a86č91e27s 2488802377677

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P97a27v46e27l 37M87a32r80t86i84n33e32k 9725405481703

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J57a12n 62M91a49c91e27k 3604231932213

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V20á61c57l42a75v 73P23c37h65á18l22e59k 8146442431412

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O31n74d90ř98e76j 56Č52a56p90k78a 6741741583354

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T28o66m23á93š 20S70y34r37o90v55ý 9978268205151

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A49l88e12n87a 14D57o85s38k48o12č22i42l15o14v85á 7840934482624

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J16a81n 92S91t89a50r33o70v95i47č 2988527774

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P39e41t50r 50S89c71h86w53a76r42z 7378749903961

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J37a28r32o15m70í14r 77B57r97ů66n94a 4209961634343

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H25a41n10a 13S69k64o75u71m44a43l14o75v74á 5620157602

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L63u25k59á35š 42K76m25e92n80t 5739607824520

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M82a94r61t88i89n 52K26l95u74m87p37a71r 5526598707374

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44

J10i12ř81í 45J61a43l55ů81v13k98a 8815633842197

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M87a90r25e87k 91Š59i19m23o85n 2714617438678

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F50r70a96n69t34i64š32e53k 72N58o10v16á30k 6601165166851

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J52a44n 41M88a78c48e80k 3374711782763

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D90u87š95a72n 98R98a86j41n42i11n21e38c 4304852443271

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M65i86l84a38n 57M17r79k84á19č98e35k 9600918571888

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K96a91r53e75l 81S70e14i43d31l 8609285730538

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M50i32l13a68n 91M14r62k70á83č92e47k 9420798251868

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L89i10b61o80r 49L53u32k41š37í41k 2675457940825

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D17u96š87a15n 41R67a76j32n91i98n53e35c 4364182593371

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J48a89n 87S55t40a60r66o92v13i96č 2108717404

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R60a45d27e74k 11F51o40l45p91r20e55c31h33t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P38a87v50e98l 95P14e28ř81i39n95a 9150931943

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J75a46r30o21m37í70r 76M60a60y48e17r 1181612179178

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R96a13d97e77k 10F18o36l37p14r62e96c13h66t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š21t77ě15p30á68n 16V56a63n98ě70k 3983279607567

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R77a37d11e91k 87F52o21l73p42r92e17c26h93t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J67o19s92e16f 73P72i72š92v48e69j12c 5866916118609

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D43u13š36a78n 81R57a79j59n76i60n15e24c 4244102143721

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T37o61m 89K61l95í89č77n91í52k 5860824835875

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M41a88r11e59k 20Š23i97m88o79n 2464227208388

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz