Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podivný práškovací dvouplošník z Polska. Mohl nést chemické zbraně?

V historii letectví naleznete mnoho podivných strojů. Víte, že v socialistickém Polsku vyráběli práškovací dvouplošník s proudovým motorem? Nevyzpytatelné jsou cesty leteckých konstruktérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š85t35ě18p11á34n 52V98a43n60ě63k 3923609777937

Nikdy jsem netušil, jak je létání zábavné až do doby, kdy jsem se proletěl maličkou Cessnou 172. Je to úžasná záležitost a mít více času a hlavně tedy peněz, umím si představit, že si na této činnosti/zábavě vážně "ulítnu" :-)

+3/0
8.10.2015 21:47

M96a30r50t48i16n 58N62e25č84a90s 8913673393529

Takhle si představuji nosič chemických zbraní, který skolil Jožina z bažin R^

+12/0
8.10.2015 21:29

T63o16m58á66š 54P77a29č29e36s 2268852647177

Beztak je to prototyp pro chemtrails :-P

+2/0
8.10.2015 20:44
Foto

P39a21v97e55l 24M95a85r10t21i46n61e58k 9275535321203

O tomhle hebedu jsem nemel tuseni. Zajimava priserka. 8-o

+6/0
8.10.2015 20:01

J32a19n 42M83a68c89e96k 3564431922323

Teda nechtěl bych být v kůži inženýra PZL- dostat tohle jako úkol k dokončení.

+3/0
8.10.2015 18:08

V25á77c10l23a32v 30P93c55h85á73l91e45k 8536432651622

Díky za zajímavý článe, ve kterém jsem se opět dozvěděl něco nového. Neuvažujete o knižním vydání těchto výborných článků? Myslím že za ta léta už by to na knihu s leteckou, resp. kosmonautickou tématikou, vyšlo.R^

+2/0
8.10.2015 12:50

O94n22d15ř94e60j 74Č96a26p92k75a 6311331693304

Když už jsme u těch práškovacích podivností, přimlouval bych se za článek o Ka-26...

0/0
8.10.2015 11:14

T11o97m79á12š 63S83y42r45o47v36ý 9968598765331

Pokud chcete, můžete tohle letadlo vidět v leteckém muzeu v Krakově (což od nás není moc daleko). Dost možná je ta úvodní fotka přímo odtamtud. Muzeum je vcelku pěkné (i když nečekejte zázraky) - něco podobného jako v Praze Kbelích.

+4/0
8.10.2015 10:15

A58l26e96n39a 34D34o43s61k31o86č37i64l13o13v96á 7390534712324

Také bych řekla, že je ta fotka z Krakova - byla jsem tam před 2 týdny a tahle příšera mi vážně vyrazila dech. Muzeum je pěkné, ale je mí líto strojů "zaparkovaných" venku. Zejména Junkers by zasloužil lepší "ubytování". :-)

0/0
8.10.2015 22:32
Foto

J25a52n 90S46t73a41r12o77v62i76č 2678687634

"Díky tomu nepronikal ten sajrajt netěsnostmi do kabiny" - tahle věta mi nahnala slzy do očí, super ;-D

+20/0
8.10.2015 9:30

P24e30t91r 44S58c34h92w45a95r66z 7468589253351

Taky tak ;-D

+1/0
8.10.2015 9:52

J29a38r41o49m95í52r 86B54r18ů16n35a 4609651924313

Ještě to zevlování neopatrných zemědělců mě pobavilo :)

+6/0
8.10.2015 10:50

H68a11n87a 82S15k94o93u46m38a79l55o33v98á 5250267752

Tak každé práškovací letadlo neslo chemické zbraně, ne? ;-)

+11/0
8.10.2015 9:03

L58u33k44á28š 71K20m36e75n83t 5379337734360

Hlavně s tím muselo být zajímavé létat. Max. rychlost kolem 230km/h a pádová kolem 110km/h. To je dost malé rozpětí. Pracovní rychlost kolem 150km/h, jen 40km/h nad pádovou rychlostí. Tam si asi pilot musel dost hlídat aktuální letovou rychlost při práci.

+12/0
8.10.2015 8:44
Foto

M51a73r11t47i14n 95K66l27u50m57p43a11r 5576498257384

U-2 mělo ve výškovém letu mezeru mezi pádovou a nejvyšší rychlostí pouhých 19 km/h. Piloti obvykle létali rychlostí jen o 10 km/h vyšší než byla rychlost pádová.:-)

0/0
9.10.2015 14:44

J60i11ř60í 50J76a54l16ů75v18k10a 8965893602177

Mně se líbí R^ ;-)

+1/0
8.10.2015 7:53

M31a66r70e72k 12Š37i80m32o61n 2204297198408

Nechápu na co ti inženýři v SSSR mysleli. Dát zemědělskýmu stroji proudový motor, muselo být přeci jasné, že to sežere na hektar víc leteckého benzínu než zrnokazi pšenice. O náročnější údržbě ani nemluvě.

+7/−2
8.10.2015 3:08

F82r85a83n69t62i86š59e54k 76N32o23v85á74k 6291935706941

Drobný detail: SSSR tak trochu mělo ropu. Vlastní. Zadarmo. Ještě na vývoz.. Takže je spotřeba až tak moc neštvala.

+2/0
8.10.2015 5:30

J94a69n 36M88a50c22e44k 3864761222103

Až na to, že občas měli problémy jí čerpat. Proto si třeba u ČKD objednali vývoj lokomotiv na zemní plyn.

0/0
8.10.2015 18:06

D77u97š39a56n 45R75a91j32n25i36n37e73c 4564752883481

A od kedy sa v Sojúze pozeralo na spotrebu ? Všelijaké tie KraZy , Mazy , a iné xxaZy mali bežne spotrebu čo kilometer,  to liter , alebo aj viac.

+14/0
8.10.2015 7:27

M59i25l62a61n 38M89r24k34á49č13e92k 9450718341748

Proudový dvouplošník...8-o díky!

+8/0
7.10.2015 20:58
Foto

K19a46r54e97l 53S24e55i27d82l 8279785720798

Dík za zajímavý článek. Ač jsem byl jako kluk v těch letech fanda do letectví, o něčem takovém jsem neměl ani tušení. Dodneška.:-)

+16/0
7.10.2015 19:40

M42i98l24a92n 45M55r48k27á96č47e27k 9490178241328

Bigless by zíral, co?

+5/0
7.10.2015 21:00

L94i71b98o85r 52L11u61k63š19í31k 2905937440695

jsem na tom ouplně stejně

+1/0
8.10.2015 0:10

D44u77š20a21n 51R53a17j14n78i51n35e78c 4364912493161

JA som o tom vedel , len so si myslel , že nositeľ pokroku bol sovietský priemysel.

0/0
8.10.2015 7:28
Foto

J79a13n 16S40t94a87r55o79v85i36č 2408467594

To bude zajímavé čtení, nemůžu se dočkat, předem díky R^

0/0
7.10.2015 16:16

R83a24d63e53k 81F37o13l49p38r95e72c77h87t

Milí čtenáři, kde jste ten článek všichni objevili? Ještě nevyšel a není hotov, neměl by být vidět.

0/0
7.10.2015 16:23

P66a29v44e27l 31P35e71ř68i24n20a 9890381383

Přes RSS čtečku.

0/0
7.10.2015 16:52

J49a88r63o41m64í27r 75M66a28y67e21r 1251812209228

Taky jsem se sem dostal přes RSS čtečku (Feedly) :)

0/0
7.10.2015 18:47

R13a40d74e20k 67F26o10l88p59r51e19c19h21t

To se musela stát nějaká chyba, protože jinak byste se dostali ke každému článku před jeho vyjitím, k čemuž evidentně běžně nedochází. Tady je to o to horší, že mi v článku chybí ještě něco technických informací.

0/0
7.10.2015 20:56

Š87t24ě10p52á62n 53V97a62n59ě73k 3633179607217

Aha super, tak já si to nechám k ranní kávě :)

0/0
8.10.2015 21:50

R71a29d65e23k 49F79o10l55p59r64e87c88h57t

Tak teď Vás nechci zklamat, ale už to vidíte celé. Na rozpracovaný článek poskytla odkaz RSS včera 7.10. po 15:00 hod, dokončený však vyšel až 8.10. v 0:00 a od toho okamžiku je normálně přístupný z idnesu.

0/0
8.10.2015 22:05

J74o13s13e67f 36P66i88š71v46e35j37c 5406706988819

Prima článek (samozřejmě, když si odmyslím ten opakující se "text text text" :-)).

Pilotovat tu zkrácenou Andulu s "pomocným" proudovým motorem musel být opravdu zážitek pro silné povahy :-)

+12/0
7.10.2015 15:48

D93u52š54a53n 70R33a94j43n33i94n42e69c 4104252713211

Prečo ? Prilepenie skúšaného motora na lietadlo je dosť bežná vec.

0/0
8.10.2015 7:29

T67o10m 85K33l47í14č62n87í13k 5840304105815

Ten článek není hotový, nebo to po sobě jenom nečtete?

+1/0
7.10.2015 15:27

M40a85r19e19k 10Š73i64m22o42n 2444867518188

Jak psal pan Folprecht - článek se do RSS čtečky dostal předtím, než byl hotový. Na webu vidět nebyl.

Pane Folprechte - nechte to prověřit, zda není v redakčním systému nějaká díra.

+4/0
8.10.2015 3:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.