Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Oprava tramvajové trati na Petřiny vrátila na zastávky koše

Velmi zdařilou rekonstrukci tramvajové trati Střešovická – Na Petřinách provedl DP Praha. Letošní nejdelší modernizace o délce 3,423 km navrátila na zastávkové označníky koše na odpadky. Zároveň byla zřízena společná zastávka povrchové dopravy přímo před vestibulem metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T92o64m22á96š 93V32a33v41e97r43k77a 7251680142454

ty zatravněné koleje jsou hezké, jenže už na jaře v nich bude plevel ( za provozu to asi nepůde vyplejt, a co třeba vertikutace ?) A pokud se to nebude zalejvat tak z toho bude stejně udusaná hlína , semtam tráva sem tam pampeliška nebo plevel

0/0
1.11.2015 22:21

E39v33ž30e48n 67P70o76l54á73k 3638548311423

Trochu plevele se tam možná dostane, jinak ale nevidím důvod, proč by měla trať vypadat výrazně hůře než ostatní stejného typu v Praze.

0/0
1.11.2015 22:29

L14u75d93v25í71k 76G92a51j49d45o55š22í43k 2515233564122

Oprava tramvajové trati na Petřiny trvající 3 měsíce s výlukou a náhradní autobsovou dopravou skončila 31.10.

1.11. začala oprava tramvajového svršku u vozovny Střešovice napánovaná na dalších 20 dní s tím, že tramvaje výluku 10 minut objíždějí. Takže naposto všichni kdo tudy jezdí jsou spíše nas..ní než aby měli z nové, zelené trati radost. Nikdo moc nechápe, proč se oprava nemohla dělat zároveň. Magistrát má evidentně potřeby a zájmy občanů své městské části posazeny v žebříčku svých priorit né zrovna vysoko. ;-€

Jinak je to uděláno celkem pěkně. Má to ovšem jeden drobný háček. Silnice podél trati, která dostala fungl nový asfaltový povrch někdy před rokem je po rekonstrukci tramvajové tratě téměř v celé délce opět na opravu.

0/−3
1.11.2015 12:30
Foto

M63a30r81t22i92n 40Š11u15b85r98t 1255201474435

Bohužel, oprava svršku u vozovny Střešovice je naplánována ne na 20 dní, ale na měsíc a 20 dní. Ono letos nebylo moc možností, jak výluky poskládat přes sebe. Výluk bylo tolik, že pracovníci interní i externí nemohli být najednou na všech místech. Navíc se během roku vyloženě rozpadly dvě tratě v centru, Revoluční a Hlávkův most, kde se čeká na větší rekonstrukce (ulice, mostu), takže bylo nutné rychle tratě opravit jen provizorně, ale i to zabralo vždy 2-3 týdny. Současně je u vozovny Střešovice muzeum a vozovna pro smluvní jízdy, které se musí přestěhovat. Kromě toho byly oslavy 140 MHD, kdy jako každých 10 let vyjíždějí všechny muzejní vozy do ulic. Do 17.10. byla nedostupná vozovna Motol a její vozy rozstrkané po dalších vozovnách, takže smluvní jízdy nebylo kam šoupnout. Dále byly uzavírka u voz. Střešovice a její termín závislé na otevření a prvním měsíci zkušebního provozu komplexu Blanka. 

Prosím věřte, že nejen magistrát, ale i DPP vždy hledají možnosti, jak věci vyřešit co nejlépe. Letos je ale možné naposledy čerpat finanční prostředky v rámci evropských peněz na tramvajové tratě, takže se z hlediska rekonstrukcí jede celý rok úplně na maximum. Příští rok bude naopak z hlediska oprav podstatně klidnější s možností vhodnější koordinace.

+11/0
1.11.2015 12:42

L48u10d89v36í31k 48G61a53j90d20o93š89í87k 2735353334292

To je sice hezké, ale věřte, že občany absolutně nezajímá, že DPP nemají kam šoupnout vyhlídkové tramvaje pro turisty a že nejsou schopni nasmlouvat více firem. Občané si za veřejnou dopravu platí né zrovna malé peníze a ceny jsou stále stejné i v případě podobných akcí, které dramaticky snižují komfort MHD.

Bude snad DPP nějak kompenzovat o 10 minut delší jízdu pro lidi, kteří jezdí obvykle na 30minutovou jízdenku a ta jim díky této objíždce stačit nebude? NEBUDE ani náhodou!

To chcete vážně tvrdit, že opravy u vozovny Střešovice byly závislé na dokončení Blanky, ale o 50 m dál na Střešovické (což je notabene k infrastruktuže Blanky daleko blíže) se mohla vesele vyměňovat trať? 8-o

0/−6
1.11.2015 13:07

E62v96ž71e98n 33P48o30l20á44k 3928198841763

Více firem samozřejmě nasmlouvat jde, v zásadě jde udělat téměř cokoli, jsou-li peníze - to by ovšem občané nadávali pro změnu kvůli předraženosti celé rekonstrukce.

Opravy u vozovny na Blance opravdu závislé byly, protože na rozdíl od Střešovické leží přímo na trase, po které vede i Blanka. Umíte si představit ty kolony, kdyby se tato rekonstrukce dělala před jejím otevřením?

Další možností bylo nic nerekonstruovat, ovšem to by vzhledem k havarijmínu stavu předchozí trati mohlo časem vyústit v mnohem delší zpoždění než 10 minut.

+3/0
1.11.2015 18:26

M17i22r52o24s90l17a49v 19G38r70o28s13s52m36a78n61n 8792619234

Magistrát a městská část je opravdu něco jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by nebylo lepší akce spojit. Ta objížďka z principu není tak hrozná, ale co vím, tak na dolní Brusnici budou značná zdržení tramvají - na SSZ by měl být během výluky pevný program. Což bude kvalitu dopravy na odklonu devalvovat.

0/0
1.11.2015 12:44

E74v43ž24e60n 69P26o86l55á52k 3678238431623

Opravdu nebylo, jak již píše pan Šubrt - už jen vzhledem k Blance a faktické nemožnosti rekonstruovat trati v zimě, které bude i tak letos pokoušena.

+1/0
1.11.2015 18:28

M87i85r66o23s80l14a71v 88G32r88o93s77s11m17a91n65n 8392339964

Technet by si mohl nějaké přešlapy odpustit. Ta červená čára je tzv. kontrastní pás a slouží zrakově postiženým. Rozhodně nikomu neomezuje pohyb. I když k černé se hodí spíše žlutá. A točna je to, na čem si Hujer četl noviny.

+4/0
1.11.2015 11:44

R24o27s35ť67a 91J60a82n97č14a61r 4967519241376

Děkuji za upozornění, opraveno

+1/0
1.11.2015 12:56

T64o24m65á69š 65C80h75a89r33v52á53t 6293822673183

Velmi zdařilá rekonstrukce? To je hodně silné tvrzení,prostě provedl rekonstrukci a místy dost kontroverzní. Na zastávky se vrátilytradiční označníky zastávek namísto inteligentních z displejem, které jsounapříklad na tratích na Barrandov a Řepy. Všechny zastávky jsou zkrácené nadélku jedné soupravy krom zastávky Petřiny. Například u vojenské nemocnice budezastavovat autobus a tramvaj v jedné stanici, tj. přímý přestup nebudemožný. Ovšem to nejvíce bijící do očí je zatravněný úsek mezi zastávkami Vojenskánemocnice – Baterie, v okolí nulová zástavba a pohyb chodců. V Praze jerozhodně spousta míst, kde jsou koleje pouze ve štěrku, i když v okolí jezástavba…

+3/0
1.11.2015 10:24

M93i88r22o43s26l28a45v 61G28r73o61s96s15m67a37n34n 8472799494

Ano, tu trávu v lese jsem také nepochopil. Elektronické označníky by byly fajn, ale mám obavu, že jsou s nimi obrovské náklady z hlediska poskytování dat. Vojenská nemocnice je jediná zastávka (kromě Petřin), kde by trochu delší nástupiště dávalo smysl, právě kvůli autobusům. Ty zde ale jezdí jen jednou za půl hodiny. Je to prkotina vedle toho, co vzniklo nedávno na Vítězném náměstí - nástupiště pro 1,5 vlaku v zastávce, která patří mezi 3 nejzatíženější na Praze 6. A zlý je řidič, který neotevře a cestující nenechá přestoupit do tramvaje vepředu. Jak by se teď hodila klasická délka, aby mohly autobusy ve Svatovítské jezdit po kolejích.

+4/0
1.11.2015 12:36

J45i92ř35í 95J73o52z31a 3338923820231

Nevi nahodou nekdo proc Praha nema t resp. nevyuziva tzv. inteligentni zastavky? Krom tech par na Barrandove. Kdyz uz se tato trat renovovala mohli se tyto zastavky nainstalovat zaroven teto renovace. Kdyz to jde v Brne, Olomouci, Plzni a Ceskych Budejovich (Budejcich je maji jak v centru mesta, tak na okraji)... tak proc ne v Praze?

+3/0
1.11.2015 5:10

J71i76ř24í 89K19r71e84j17č97í18k 2297618474946

Důvod jsou finance...

0/0
1.11.2015 17:39

J14i82ř69í 32M95u28ž16í49k 5426327242682

Ne, ale opět trochu ubylo parkovacích míst. Už tak to tam je od dokončení metra kritické...

+1/0
1.11.2015 1:41

J47i90ř94í 93M51u78ž15í12k 5846827252572

(reakce na pana Šubrta)

0/0
1.11.2015 1:42
Foto

M65a49r39t80i41n 25Š40u87b11r69t 1695611114965

Njn, ale zase dosavadní stav, kdy přechody nenavazovaly na zastávky a byly od 80. let úplně vedle, plus že zastávky měly šířku 1,5 metru, opravdu nebyl ideální...

+1/0
1.11.2015 12:30
Foto

M63a16r32t43i91n 74P50i77š46t26o12r23a 8778818426929

Ano, to je, a ještě bude, největší problém. Bohužel není nikdo, kdo by dokázal zorganizovat "opravu sídliště", tj. jeho vestavěných vad. Při "rekonstrukci tramvajové tratě" nebo nedávno plynovodu se zachová původní půdorys, ač by s malými náklady šlo počet parkovacích míst navýšit.

Věřím, že se to brzo stane místním politickým tématem číslo 1 a pak se to snad podaří.

0/0
2.11.2015 9:08

M28a98r53t73i40n 77Š76t67r11o16s 4839797900778

Škoda, že po postavení metra tam jezdí tramvaje skoro prázdné...

0/0
31.10.2015 22:40

J30o43s92e53f 24C97h78o50d90o50u17n86s12k22ý 4771286479570

Foto č. 11 "zábradlíoland" je dost děsivý, když frekvence počtu chodců za hodinu je asi 5 a to ve špičce...

0/0
31.10.2015 21:50

M55i18r50e69k 17G37a66j85e39r 5631426849900

To zabradli je tam kvuli bezpecnosti a podle me je to vyborna vec. Ale nemel jsem moznost to vyzkouset, protoze jsem tam jezdil pred mnoha lety.

0/0
1.11.2015 1:07

J86a67n 95V68o29j33t66í43š23e77k 6182131665526

Podle mě to naprosto zbytečně otravuje chodce a k bezpečnosti to přispívá jenom teoreticky. Prakticky tam do teď nic takovýho nebylo a lidi stejně pod kolama aut neumírali.

0/0
2.11.2015 0:29

B74l63a89ž81e67j 35M34o82t37y59č35k65a 8867387685250

ze dvou pruhů na jeden, co je na tom zdařilého v době kdy každým dnem houstne provoz?;-)

0/0
31.10.2015 21:17
Foto

M17a15r59t46i10n 44Š26u19b97r24t 1905211934715

? V ulicích Střešovické a Na Petřinách se vždy jezdilo jedním pruhem, k žádnému úbytku pruhů nedošlo.

+7/0
31.10.2015 21:43

B61l14a69ž23e20j 74M73o60t26y64č45k13a 8407457435630

já se jen těším na pořádnou sněhovou nadílku, kdy tyhle obrubníky zasahující do jízdních pruhů nebudou vidět

0/0
1.11.2015 12:24

L46u38d74v96í70k 13G52a29j52d40o47š80í83k 2535443234872

Tady bych se vás zastal. Omezení individuální automobilové dopravy je v pořádku. Takto je aspoň zcela jasné, že tam je jeden jízdní pruh, což dříve nebylo tak jednoznačné a spousta řidičů se pokoušela, na ulici pro dva pruhy  velmi úzké, dosti nebezpečně předjíždět.

0/0
1.11.2015 13:18

J65i97ř31í 94J72o28z92a 3518563870931

V nekolika na sobe nezavislych pruzkumech v Nemecku bylo zjisteno, ze vice pruhu neznamena ridsi provoz. Naopak vice pruhu prave privadi vice aut.

0/0
1.11.2015 5:03

B11l95a13ž80e75j 43M76o61t45y95č10k57a 8607507705780

správně a ty auta zmizí nebo obtěžují někde jinde někoho jiného?;-)

0/0
1.11.2015 12:23

L37u91d75v71í30k 31G24a74j46d21o68š72í19k 2805553244242

Ta auta budou odvedena na komunikace, které jsou na ně kapacitně lépe vybaveny. Omezení zde má přímou souvisloslost s otevřením Blanky. Provoz se snížil odhaduji minimálně o třetinu.

+1/0
1.11.2015 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.