Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Oprava tramvajové trati na Petřiny vrátila na zastávky koše

Velmi zdařilou rekonstrukci tramvajové trati Střešovická – Na Petřinách provedl DP Praha. Letošní nejdelší modernizace o délce 3,423 km navrátila na zastávkové označníky koše na odpadky. Zároveň byla zřízena společná zastávka povrchové dopravy přímo před vestibulem metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o33m35á88š 76V68a85v21e40r59k46a 7301620792484

ty zatravněné koleje jsou hezké, jenže už na jaře v nich bude plevel ( za provozu to asi nepůde vyplejt, a co třeba vertikutace ?) A pokud se to nebude zalejvat tak z toho bude stejně udusaná hlína , semtam tráva sem tam pampeliška nebo plevel

0/0
1.11.2015 22:21

E37v71ž39e40n 38P70o76l20á23k 3118368761693

Trochu plevele se tam možná dostane, jinak ale nevidím důvod, proč by měla trať vypadat výrazně hůře než ostatní stejného typu v Praze.

0/0
1.11.2015 22:29

L93u62d95v10í56k 35G31a47j79d71o17š34í50k 2325183874302

Oprava tramvajové trati na Petřiny trvající 3 měsíce s výlukou a náhradní autobsovou dopravou skončila 31.10.

1.11. začala oprava tramvajového svršku u vozovny Střešovice napánovaná na dalších 20 dní s tím, že tramvaje výluku 10 minut objíždějí. Takže naposto všichni kdo tudy jezdí jsou spíše nas..ní než aby měli z nové, zelené trati radost. Nikdo moc nechápe, proč se oprava nemohla dělat zároveň. Magistrát má evidentně potřeby a zájmy občanů své městské části posazeny v žebříčku svých priorit né zrovna vysoko. ;-€

Jinak je to uděláno celkem pěkně. Má to ovšem jeden drobný háček. Silnice podél trati, která dostala fungl nový asfaltový povrch někdy před rokem je po rekonstrukci tramvajové tratě téměř v celé délce opět na opravu.

0/−3
1.11.2015 12:30
Foto

M13a90r80t29i43n 64Š52u68b69r94t 1885221214875

Bohužel, oprava svršku u vozovny Střešovice je naplánována ne na 20 dní, ale na měsíc a 20 dní. Ono letos nebylo moc možností, jak výluky poskládat přes sebe. Výluk bylo tolik, že pracovníci interní i externí nemohli být najednou na všech místech. Navíc se během roku vyloženě rozpadly dvě tratě v centru, Revoluční a Hlávkův most, kde se čeká na větší rekonstrukce (ulice, mostu), takže bylo nutné rychle tratě opravit jen provizorně, ale i to zabralo vždy 2-3 týdny. Současně je u vozovny Střešovice muzeum a vozovna pro smluvní jízdy, které se musí přestěhovat. Kromě toho byly oslavy 140 MHD, kdy jako každých 10 let vyjíždějí všechny muzejní vozy do ulic. Do 17.10. byla nedostupná vozovna Motol a její vozy rozstrkané po dalších vozovnách, takže smluvní jízdy nebylo kam šoupnout. Dále byly uzavírka u voz. Střešovice a její termín závislé na otevření a prvním měsíci zkušebního provozu komplexu Blanka. 

Prosím věřte, že nejen magistrát, ale i DPP vždy hledají možnosti, jak věci vyřešit co nejlépe. Letos je ale možné naposledy čerpat finanční prostředky v rámci evropských peněz na tramvajové tratě, takže se z hlediska rekonstrukcí jede celý rok úplně na maximum. Příští rok bude naopak z hlediska oprav podstatně klidnější s možností vhodnější koordinace.

+11/0
1.11.2015 12:42

L50u90d25v27í77k 62G46a72j36d57o10š57í10k 2315153864482

To je sice hezké, ale věřte, že občany absolutně nezajímá, že DPP nemají kam šoupnout vyhlídkové tramvaje pro turisty a že nejsou schopni nasmlouvat více firem. Občané si za veřejnou dopravu platí né zrovna malé peníze a ceny jsou stále stejné i v případě podobných akcí, které dramaticky snižují komfort MHD.

Bude snad DPP nějak kompenzovat o 10 minut delší jízdu pro lidi, kteří jezdí obvykle na 30minutovou jízdenku a ta jim díky této objíždce stačit nebude? NEBUDE ani náhodou!

To chcete vážně tvrdit, že opravy u vozovny Střešovice byly závislé na dokončení Blanky, ale o 50 m dál na Střešovické (což je notabene k infrastruktuže Blanky daleko blíže) se mohla vesele vyměňovat trať? 8-o

0/−6
1.11.2015 13:07

E68v32ž92e97n 45P94o50l60á96k 3538408861393

Více firem samozřejmě nasmlouvat jde, v zásadě jde udělat téměř cokoli, jsou-li peníze - to by ovšem občané nadávali pro změnu kvůli předraženosti celé rekonstrukce.

Opravy u vozovny na Blance opravdu závislé byly, protože na rozdíl od Střešovické leží přímo na trase, po které vede i Blanka. Umíte si představit ty kolony, kdyby se tato rekonstrukce dělala před jejím otevřením?

Další možností bylo nic nerekonstruovat, ovšem to by vzhledem k havarijmínu stavu předchozí trati mohlo časem vyústit v mnohem delší zpoždění než 10 minut.

+3/0
1.11.2015 18:26

M42i34r67o83s65l42a34v 14G39r34o83s39s63m32a28n84n 8642309634

Magistrát a městská část je opravdu něco jiného. Je samozřejmě otázka, jestli by nebylo lepší akce spojit. Ta objížďka z principu není tak hrozná, ale co vím, tak na dolní Brusnici budou značná zdržení tramvají - na SSZ by měl být během výluky pevný program. Což bude kvalitu dopravy na odklonu devalvovat.

0/0
1.11.2015 12:44

E81v56ž29e89n 27P89o15l95á74k 3668798191163

Opravdu nebylo, jak již píše pan Šubrt - už jen vzhledem k Blance a faktické nemožnosti rekonstruovat trati v zimě, které bude i tak letos pokoušena.

+1/0
1.11.2015 18:28

M85i96r25o74s88l26a64v 72G62r43o38s96s19m67a80n72n 8312749424

Technet by si mohl nějaké přešlapy odpustit. Ta červená čára je tzv. kontrastní pás a slouží zrakově postiženým. Rozhodně nikomu neomezuje pohyb. I když k černé se hodí spíše žlutá. A točna je to, na čem si Hujer četl noviny.

+4/0
1.11.2015 11:44

R32o75s14ť82a 22J44a50n92č60a46r 4597479591246

Děkuji za upozornění, opraveno

+1/0
1.11.2015 12:56

T76o53m66á16š 52C95h48a64r90v29á22t 6893922183313

Velmi zdařilá rekonstrukce? To je hodně silné tvrzení,prostě provedl rekonstrukci a místy dost kontroverzní. Na zastávky se vrátilytradiční označníky zastávek namísto inteligentních z displejem, které jsounapříklad na tratích na Barrandov a Řepy. Všechny zastávky jsou zkrácené nadélku jedné soupravy krom zastávky Petřiny. Například u vojenské nemocnice budezastavovat autobus a tramvaj v jedné stanici, tj. přímý přestup nebudemožný. Ovšem to nejvíce bijící do očí je zatravněný úsek mezi zastávkami Vojenskánemocnice – Baterie, v okolí nulová zástavba a pohyb chodců. V Praze jerozhodně spousta míst, kde jsou koleje pouze ve štěrku, i když v okolí jezástavba…

+3/0
1.11.2015 10:24

M33i33r52o91s47l86a39v 80G23r12o40s48s32m14a35n12n 8952789814

Ano, tu trávu v lese jsem také nepochopil. Elektronické označníky by byly fajn, ale mám obavu, že jsou s nimi obrovské náklady z hlediska poskytování dat. Vojenská nemocnice je jediná zastávka (kromě Petřin), kde by trochu delší nástupiště dávalo smysl, právě kvůli autobusům. Ty zde ale jezdí jen jednou za půl hodiny. Je to prkotina vedle toho, co vzniklo nedávno na Vítězném náměstí - nástupiště pro 1,5 vlaku v zastávce, která patří mezi 3 nejzatíženější na Praze 6. A zlý je řidič, který neotevře a cestující nenechá přestoupit do tramvaje vepředu. Jak by se teď hodila klasická délka, aby mohly autobusy ve Svatovítské jezdit po kolejích.

+4/0
1.11.2015 12:36

J41i24ř24í 65J78o77z92a 3678843840691

Nevi nahodou nekdo proc Praha nema t resp. nevyuziva tzv. inteligentni zastavky? Krom tech par na Barrandove. Kdyz uz se tato trat renovovala mohli se tyto zastavky nainstalovat zaroven teto renovace. Kdyz to jde v Brne, Olomouci, Plzni a Ceskych Budejovich (Budejcich je maji jak v centru mesta, tak na okraji)... tak proc ne v Praze?

+3/0
1.11.2015 5:10

J31i50ř41í 71K37r23e17j55č21í37k 2467718524146

Důvod jsou finance...

0/0
1.11.2015 17:39

J22i56ř25í 60M64u26ž26í21k 5206757162182

Ne, ale opět trochu ubylo parkovacích míst. Už tak to tam je od dokončení metra kritické...

+1/0
1.11.2015 1:41

J66i73ř23í 53M28u53ž95í52k 5796887172602

(reakce na pana Šubrta)

0/0
1.11.2015 1:42
Foto

M76a22r94t50i66n 54Š93u52b71r61t 1665301774175

Njn, ale zase dosavadní stav, kdy přechody nenavazovaly na zastávky a byly od 80. let úplně vedle, plus že zastávky měly šířku 1,5 metru, opravdu nebyl ideální...

+1/0
1.11.2015 12:30
Foto

M30a67r53t20i40n 64P64i28š55t42o41r67a 8188928746989

Ano, to je, a ještě bude, největší problém. Bohužel není nikdo, kdo by dokázal zorganizovat "opravu sídliště", tj. jeho vestavěných vad. Při "rekonstrukci tramvajové tratě" nebo nedávno plynovodu se zachová původní půdorys, ač by s malými náklady šlo počet parkovacích míst navýšit.

Věřím, že se to brzo stane místním politickým tématem číslo 1 a pak se to snad podaří.

0/0
2.11.2015 9:08

M33a32r49t64i82n 51Š30t74r53o65s 4819637460158

Škoda, že po postavení metra tam jezdí tramvaje skoro prázdné...

0/0
31.10.2015 22:40

J17o91s75e21f 33C38h98o69d58o51u95n57s66k62ý 4181986459110

Foto č. 11 "zábradlíoland" je dost děsivý, když frekvence počtu chodců za hodinu je asi 5 a to ve špičce...

0/0
31.10.2015 21:50

M76i71r38e43k 80G22a33j78e46r 5771666739820

To zabradli je tam kvuli bezpecnosti a podle me je to vyborna vec. Ale nemel jsem moznost to vyzkouset, protoze jsem tam jezdil pred mnoha lety.

0/0
1.11.2015 1:07

J10a81n 49V35o49j90t95í69š46e10k 6622721975676

Podle mě to naprosto zbytečně otravuje chodce a k bezpečnosti to přispívá jenom teoreticky. Prakticky tam do teď nic takovýho nebylo a lidi stejně pod kolama aut neumírali.

0/0
2.11.2015 0:29

B35l84a67ž66e53j 29M79o86t74y76č72k21a 8627877545900

ze dvou pruhů na jeden, co je na tom zdařilého v době kdy každým dnem houstne provoz?;-)

0/0
31.10.2015 21:17
Foto

M30a12r83t68i95n 75Š26u36b67r18t 1485411394705

? V ulicích Střešovické a Na Petřinách se vždy jezdilo jedním pruhem, k žádnému úbytku pruhů nedošlo.

+7/0
31.10.2015 21:43

B74l70a81ž53e96j 92M77o21t22y54č12k22a 8167727625380

já se jen těším na pořádnou sněhovou nadílku, kdy tyhle obrubníky zasahující do jízdních pruhů nebudou vidět

0/0
1.11.2015 12:24

L38u18d25v55í79k 59G87a38j71d58o68š41í97k 2455793484572

Tady bych se vás zastal. Omezení individuální automobilové dopravy je v pořádku. Takto je aspoň zcela jasné, že tam je jeden jízdní pruh, což dříve nebylo tak jednoznačné a spousta řidičů se pokoušela, na ulici pro dva pruhy  velmi úzké, dosti nebezpečně předjíždět.

0/0
1.11.2015 13:18

J14i12ř11í 38J18o89z60a 3238183880391

V nekolika na sobe nezavislych pruzkumech v Nemecku bylo zjisteno, ze vice pruhu neznamena ridsi provoz. Naopak vice pruhu prave privadi vice aut.

0/0
1.11.2015 5:03

B65l82a68ž52e73j 39M79o40t26y83č89k24a 8827537815470

správně a ty auta zmizí nebo obtěžují někde jinde někoho jiného?;-)

0/0
1.11.2015 12:23

L34u46d23v76í73k 63G64a12j69d60o10š29í27k 2635413714702

Ta auta budou odvedena na komunikace, které jsou na ně kapacitně lépe vybaveny. Omezení zde má přímou souvisloslost s otevřením Blanky. Provoz se snížil odhaduji minimálně o třetinu.

+1/0
1.11.2015 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.