Diskuze

Hurricane smetl Luftwaffe z anglické oblohy a zachránil Británii

Dříč bitvy o Británii a legenda Královského letectva slaví 6. listopadu narozeniny. Před 80 lety se poprvé vznesl do vzduchu letoun Hawker Hurricane.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen doplním, poslední vyrobený Hurricane s označením PZ865 nesl název "The Last of the Many". Byl použit i ve filmu "Bitva o Británii", v současnosti je u Royal Air Force's Battle of Britain Memorial Flight. Je to ten na první fotce, co létal s imatrikulací Kuttelwascherova stroje, nyní jako EG-S 34. squadrony kanadského pilota Jimmy Whalena DFC, který zahynul v r. 1944 poblíž Kohimy (Indie, velká porážka Japonců označovaná jako Stalingrad Východu a obrat v Barmské kampani).

0 0
možnosti

L39u72d49ě20k 98F43u18x57a

5. 11. 2015 16:06

Ačkoli chápu, že byl levnější a že jich mohlo být nasazováno více ....všechna čest Hurricanovi, ale Spit je hezčí! Nejkrásnější letadlo II. sv. války.

3 1
možnosti
Foto

spit je krasnej ale Bf 110 je v myh ocich nejheci ero z WWII :-)

1 0
možnosti

J69i58ř10í 16K62ř73í48ž

5. 11. 2015 13:33

Díky za skvělý článek, co mě ale opravdu překvapilo je diskuze pod článkem, která je MIMOŘÁDNĚ nehádavá a bez urážek, plná dalších technických informaci a poznatků.

R^

4 0
možnosti

J90o64s24e13f 11F97a52j39k98l

7. 11. 2015 13:25

To bude tím že Technet čtou spíš fandové do historie a techniky...:-)

1 0
možnosti

Hurricany vyhrály Bitvu o Británii hlavně díky Spitfirům - zaměstnaly síhače Luftwaffe - a Hurricany sestřelovaly bombardéry. Často to nefungovalo, ale Hurricany byly odolnější proti poškození, a piloti naváděni a varováni rádiem. 8 kulometů byla dostatečná výzbroj, ale kanóny byly účinnější a jediný zásah často stačil, aby to protivník zabalil a snažil se zmizet. Rychlost Mk.I s vrtulí Watts (první série) byla těch 518 km/h, s vrtulí Rotol (většina 1940) byla 528 km/h, Mk.II byly rychlejší. V SSSR běžní podprůměrní piloti (špatně a rychle vycvičení) neuměli využít výhody Hurricanů a používali špatnou taktiku, na jaře a v létě 1942 tvořili Hurricany většinu stíhačů SSSR. Teprve na podzim 1942 je přečíslily domácí Jak-1 a 7 a LaGG-3 z přesunutých závodů. Většinu ztrát v SSSR způsobil Flak při bitevních útocích na dobře bráněné cíle.

1 0
možnosti

Díky. Je třeba připomínat, že SSSR dostávál značnou materiální pomoc od světových velmocí. Mnozí na to totiž zapomínají.

4 0
možnosti

J82a12n 11S67m60í19t48k77o

5. 11. 2015 11:18

U Hurouše jsou aspoň narozeniny známy, u Spita to je s nima trochu složitější :-)

K tomu "invaznímu" Hurricanu: v Británii měly být Hurricany z první linie staženy v březnu 1944, éro s pruhy by už mělo být "jen" kurýrní sloužící v Air Delivery Letter Service. Nebudou to fotky ještě od Dieppe?

Úplně vyřazeny z RAF byly Hurricany až v lednu 1947.

1 0
možnosti

Tu první fotku s "invazním" jsem vyřadil, bylo to strašně podezřelé letadlo (dle kódo perutě). U druhé jsem upravil popisek. Ale určitě ani jedna nebyla od Dieppe, tam je to vůbec s těmi invazními pruhy ošemetné...

0 0
možnosti
Foto

R^ Je sice stále oslavován jako hvězda BoB ,,Spit", jistě již pokročilejší stroj, ovšem ,,jádro" v této bitvě tvořily právě HurikányR^

1 0
možnosti

Jiří Havelka: S tímto opatrně. V závěru války Bf-109 byly již za zenitem. A hodnocení pilotů závisí na taktice a zvyklostech. Piloti v USA hodnotili P-39 jako nic moc, RAF ji radši vůbec nenasadilo a v SSSR byla velmi oblíbená - tak kde je pravda. Záleží na nasazení a dalších faktorech. K vámi zmíněnému hodnocení Hurry vs Bf-109 - v Japonsku testovali BF-109 také (nevím, jestli B,C,D,E) a hodnotili ji velmi špatně. To samé v SSSR v 1944 měli 200 P-47 a hodnocení byla také mizerná, přitom proti Luftwaffe si při správné taktice vedli dobře. Vždy záleží na pilotech, vzájemné pozici, kdo koho první vidí a kdo lépe létá a střílí - letadlo může pomoci, ale není samospasitelné.

0 1
možnosti
Foto

RvJe to trošku jinak. Můj táta na Hurikánu lítal. Včetně BoB. Rusům byl na nic, protože z nich odmontovávali kulomety (dva až čtyři). Ale to by bylo na dlouhé vysvětlování.;-)

0 0
možnosti

J34a10k51u37b 26V98a92l55e48š

5. 11. 2015 10:26

We WarThunderu ale žádná sláva není...natožpak ve World of Warplanes!

2 0
možnosti

tak ona to nebyla sláva ani ve skutečnosti - Hurricany byly dobrý na bombardéry, ale jak se objevily sto devítky, karta se rychle obrátila

2 1
možnosti

Jako není to špatný článek, ale chybí mi třeba poznámka o dvojlisté vrtuli na prvních modelech, která byla nahrazená třílistou stavitelnou, případně přezdívka zmiňovaných protizemních  verzí "Hurribomber". Prostě taková ta zajímavé omáčička, aby se to nejedlo tak suchý :)

3 0
možnosti

To je v legendách pod fotkama, nechtěl jsem natahovat článek (ve skutečnosti jsem to nestíhal, editoval a ukládal jsem ho za minutu 0:00, kdy měl vyjít).

4 0
možnosti