Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K31a42r76e82l 55W60á48g82n19e14r 4787365119157

Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva le­touny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary pou­žívané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, půso­bícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, od­borník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.

Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?

0/0
13.11.2015 13:43

M84a53r74t85i56n 49P25l83a36c71h73t93a 1384311441709

Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.

+1/0
11.11.2015 21:59

T34o19n82d75a 83H81e22j95l55í20k 1878563119847

Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.

0/0
11.11.2015 21:07

K47a10r24e95l 30R51y15s 9643959270339

Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)

+3/0
11.11.2015 21:58

P47e15t15r18a 61M32a27l48a47k79o69v52a 1358300130404

a co každému řitním otvorem vložit sondu, aby se taky neztratil ;-D

+2/0
11.11.2015 23:33

J77i39ř45í 61K68o81c51u34r72e78k 6415114915658

Lodě? Ty jsou online už dávno. http://www.marinetraffic.com

+2/0
12.11.2015 1:20

P68e22t65r 51K46o76l17o86u92š86e70k 6179628143774

Ale to není satelitním systémem, takže na volném moři se vám ztratí úplně stejně jako letadla.

Dokonce to funguje na úplně stejném principu. Loď musí vysílat svoji polohu, stejně jako letadlo a příjemcem jsou ostatní lodě a pozemní stanice.

+1/0
12.11.2015 7:12

M57a88r74t27i21n 36K34r60á65t64k64ý 3626794455814

Lodě to mají trošku jinak, přeposílají zprávy i od okolních lodí.

+1/0
12.11.2015 7:52

J89o26s55e81f 20J56a86n82e83k 9367321898469

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.

- od března 2014 už to budou skoro dva roky

+7/0
11.11.2015 20:22

P57e89t60r 29Č46e55j25k89a 7656835809382

Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?

0/0
11.11.2015 18:42
Foto

M43i61c10h86a81l 23Ř36e51h21á95č54e61k 8805937308

To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.

+3/0
11.11.2015 19:44

P70e15t90r 89Č87e45j87k12a 7746135459262

Díky - tahle varianta mě napadla hned potom, co jsem to poslal. ;-D Každopádně, být vyšetřovatelem, tak po těch čarách pokračuju - a šel bych po tý linii směrem na jih, východ a jihovýchod...... a zkoušel jestli nějaká z těch linií nesměřuje k místům, kde podle těch výpočtů letadlo spadlo (ten jižní koridor pátrání jihozápadně od Austrálie). Pokud ten člověk vědomě letěl podle těch čar, je pravděpodobný, že se podle nich snažil pokračovat - a pak, když by vyletěl úplně mimo dosah radarovýho pokrytí, tak by neměl důvod už měnit kurz a letěl pořád "rovně" - až by došlo palivo...... Snad je ten můj blábol srozumitelnej. ;-)

+3/0
11.11.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.