Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K87a49r76e46l 39W56á77g41n60e97r 4857905669597

Pokud jde o letouny, naším tiskem začaly prosakovat různé zprávy, podle kterých jsou v Sýrii údajně nasazeny systémy elektronického boje a rušičky radarů Krasucha a Chibiny a dva le­touny Il-20 (v kódu NATO Coot) startující z irácké základny Takaddum, určené pro radioelektronický boj. Podle jiných zdrojů se jedná o systém DRLO, tedy stroje Berjev A-50 Šmelj (v kódu NATO Mainstay), kterých má ruská armáda celkem 30 kusů. Krasucha údajně dokáže rušit i radary pou­žívané u amerického Létajícího střediska řízení a včasného varování (AWACS) a nízkoletícími satelity řady Onyx, jak uvádí server Forreign Policy s odvoláním na experta Igora Sutyatina, půso­bícího v britském Královském institutu spojených služeb. V Sýrii si tak Rusové mohou zkoušet, jak se jim daří oslepit americké radary, a narušit americkou komunikaci, varoval David Stupples, od­borník na elektroniku a radioelektronický boj z londýnské univerzity, na serveru The Conversation.

Prosím redakci TechNetu, nemůžete požádat některého z našich odborníků k uvedení věcí na pravou míru?

0/0
13.11.2015 13:43

M57a55r91t67i32n 16P18l15a90c23h34t98a 1624461841849

Je to vcelku logické a správné užití moderních technologií pro zlepšení komfortu moderního lidstva......touha po informaci o každé probíhající činnosti je přirozená.

+1/0
11.11.2015 21:59

T89o36n17d19a 21H49e80j76l51í45k 1588733679487

Rozšířil byhc sledování i na lodě, vlaky, auta. :) Ať se nám nic neztratí.

0/0
11.11.2015 21:07

K72a30r82e32l 35R89y91s 9363529810759

Snad alespoň cyklisti s sebou nebudou muset vláčet vysílač... :-)

+3/0
11.11.2015 21:58

P95e35t52r47a 76M19a92l55a70k70o78v80a 1548190750784

a co každému řitním otvorem vložit sondu, aby se taky neztratil ;-D

+2/0
11.11.2015 23:33

J50i32ř72í 42K50o66c27u92r51e75k 6375564915578

Lodě? Ty jsou online už dávno. http://www.marinetraffic.com

+2/0
12.11.2015 1:20

P46e54t41r 22K84o96l43o10u41š51e12k 6139958693904

Ale to není satelitním systémem, takže na volném moři se vám ztratí úplně stejně jako letadla.

Dokonce to funguje na úplně stejném principu. Loď musí vysílat svoji polohu, stejně jako letadlo a příjemcem jsou ostatní lodě a pozemní stanice.

+1/0
12.11.2015 7:12

M74a73r55t55i48n 69K62r20á40t18k78ý 3426104705484

Lodě to mají trošku jinak, přeposílají zprávy i od okolních lodí.

+1/0
12.11.2015 7:52

J62o10s96e33f 26J46a67n69e22k 9427781188799

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit.

- od března 2014 už to budou skoro dva roky

+7/0
11.11.2015 20:22

P70e38t53r 95Č35e27j76k29a 7816175329942

Poprosím znalé - tuší někdo, co jsou ty černé čáry na mapě, které domnělá trasa letu MH370 v podstatě dokonale opisuje? Letecké koridory?

0/0
11.11.2015 18:42
Foto

M35i23c32h43a52l 95Ř71e60h78á51č14e78k 8785327338

To vypadá na hranice oblastí řízení letového provozu. (Některé kopírují hranice letových informačních okrsků, což jsou cca země nebo jejich části, ale to členění na mapě je jemnější - takže soudím na hranice jednotlivých oblastní ŘLP uvnitř zemí.) Letové cesty to nejsou určitě, na to jsou moc nerovné a navíc v dané oblasti vedou jinudy a je jich víc.

+3/0
11.11.2015 19:44

P15e60t23r 76Č40e88j91k81a 7866215529252

Díky - tahle varianta mě napadla hned potom, co jsem to poslal. ;-D Každopádně, být vyšetřovatelem, tak po těch čarách pokračuju - a šel bych po tý linii směrem na jih, východ a jihovýchod...... a zkoušel jestli nějaká z těch linií nesměřuje k místům, kde podle těch výpočtů letadlo spadlo (ten jižní koridor pátrání jihozápadně od Austrálie). Pokud ten člověk vědomě letěl podle těch čar, je pravděpodobný, že se podle nich snažil pokračovat - a pak, když by vyletěl úplně mimo dosah radarovýho pokrytí, tak by neměl důvod už měnit kurz a letěl pořád "rovně" - až by došlo palivo...... Snad je ten můj blábol srozumitelnej. ;-)

+3/0
11.11.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.