Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam můžete na světě letět nejdál? Dřív byl za cestu do Austrálie diplom

Společnost Emirates brzy spustí novou rekordní linku dlouhou téměř 14 000 km. V historii bývaly dlouhé lety občas velmi zajímavé - létávaly na nich hydroplány, piloti se za války řídili podle hvězd a cesty trvaly až desítky hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a54n 47S42v33o73b10o64d61a 9300560235356

Skoda ze se pomalu vytraci komfort cestovani. Letel jsem ted do Dallasu Boeingem 777 (v economy) a dost hrozny zazitek, zlata 747

0/0
6.12.2015 20:38

D10a70n 50S39v11o74b14o60d29a 9440400565836

Bohuzel kvalita cestovani sla hodne dolu (economy class), ani ne pred tydnem jsem letel Boeingem 777 z Madridu do Dallasu a byl to fakt dobytcak. Kdyz to srovnam jak jsem pred x lety letel Jumbem tak co se tyce komfortu cestovani v economy tak Jumbo jasne vytezi.

0/0
6.12.2015 20:36

M52i61c62h72a32l 31M18i54l95l27e10r 9226792969242

to neni ani tak otazka typu letadla, ale otazka generacni. Jumbo uz patri do predchozi generace letadel kdy vetsina aerolinek nechavala mezi sedadly vic mista. Jumbo uz ale v rade pripadu dosluhuje a vetsina aerolinek je uz postupne vyrazuje ze svych letadlovych flotil,

V soucasne generaci je "v mode" do letadel nacpat vic sedadel. Kdyby jumbo letalo v dnesni konfiguraci, to by ses podivil jak moc v nem budes namackany.

0/0
7.12.2015 3:09

O44n89d45ř26e85j 19V61r76á95n16e75k 3878498703319

No, Travel Service by to svými Boeingy 738 zvládnul taky, s 10-ti mezipřistáními a desetinásobkem času na cestě, pokud by se nevyskytla "mimořádná událost".

0/0
1.12.2015 16:25

P23e89t57r 80Š22k47o90d39a 5987470674380

"Na jaře roku 2015 však Australanům toto prvenství přeberou Emirates s boeingem B777 na již zmiňované lince mezi Dubají a Panamou."

Tam má být rok 2016, ne?

0/0
1.12.2015 13:09

J81o70s37e58f 14K59a68r70f83í27k 7532465326750

No tohle apsolvovat "hladoletem" v letadle, kde každý možný centimetr je využit...

To bych to jel raději týden lodí;-)

0/−1
1.12.2015 8:24

M64i56c96h44a80l 47M32i81l37l51e41r 9676592329152

letel jsi nekdy na nektere z dlouhych tras, ze mas tyhle predstavy? Vis, Ryanair na nich neleta;-)

+1/0
1.12.2015 10:00

M90i97c58h56a37l 89M48i46l12l25e29r 9786852149692

PS. za tyden tyhle vzdalenosti lodi neurazis.

+1/0
1.12.2015 10:01

J52o34s15e56f 90Z93a94h27á10l44k56a 4543289948906

Dálkové lety třicátých let přes Atlantik jsou možná z dnešního pohledu již krátké. Ale v komfortu a luxusu cestování B-314 Clipper sotva co překoná.

0/0
30.11.2015 17:03

L53u36d62ě79k 85F68u95x19a 9426360274537

Jakákoli vzducholoď;-)

+1/0
1.12.2015 1:14

P80e24t12r 60S28t22r83a27k36a 9207677385203

Bohuzel, vetsinu tech dlouhych linek znam az prilis duverne...

0/0
30.11.2015 15:20

J72o96s23e10f 82V70o52s55i57c88k65y 4983107456723

Nekdy pred 3 lety se tyto extreme dalkove lety stavaly neekonomicke a ztratove. Proto od nich tyhle linky opustily. Neni divu, vzdyt jen na neseni toho extra paliva se spotrebuje 70% paliva navic. Mezipristani a doplneni paliva je ovsem take drahe. Plati se letistni poplatky a to podle vahy letounu, a potom dochazi pri kazdem startu k velikemu opotrebeni motoru, ktere musi nekolik minut bezet na plny vykon (TOGO). Proto take nektere motory vydrzi jen asi 6000 hod.a jine i pres 10 000 !

0/0
30.11.2015 15:03

P43e91t77r 38C46e23r79v25e48n26y 1433690115

neni to TOGO ale TO/GA (take off/ go around) a neni to plny vykon (I kdyz v nekterych situacich muze byt) TO/GA prepinac tam je prave proto aby pri startu nemusel motor bezet na plny vykon a motor vydrzel vic. Pred zavedenim TO/GA se vykon potrebny k vzletu pocital rucne. Tolik strucne o TO fuknci TO/GA prepinace, GA cast je trosku komplikovanejsi.

+3/0
30.11.2015 16:52

J68o80s84e97f 52Z16a87h54á95l36k70a 4823719958916

A jak si na tom stojí potenciální cestující? Vyjde jej levněji let s např. dvojím nebo trojím přesednutím, než jeden let dálkový (a přímý)?

0/0
30.11.2015 17:11

M58a12r59t82i48n 50W34a57l80l31n24e40r 6565580964650

UDělejte linku Praha Ruzyně - Praha Kbely s mezipřistáním v TokiuR^

+3/0
30.11.2015 14:51

V22a69l83e74r71i89e 23W91e22b89e76r17o31v94á 1662490317300

Singapur linku nezrušil. Existuje pořád, jen s mezipřistáním ve Frankfurtu. 

A stejně nejdelší linku provozuje Air France, flight AF 76, z Paříže do Pappete. Je sice s mezipřistáním v LA, protože by takovou vzdálenost na jeden zátah žádné letadlo nedalo, ale celkem let trvá 22 hodin a je jen pro masochisty nebo zamilovaný blbce.:-)

0/0
30.11.2015 14:14

M22i87c42h94a29l 75M20i98l63l83e22r 9596382579392

delsi cestovani nez Pariz- Papeete via LA je Auckland - Londyn via LA s Air New Zealand.

S mezipristanim v LA 2 hodiny je to 24 hodin 45 minut tam a 26 hodin 30 min zpet.

0/0
1.12.2015 10:08

M23i11c98h96a34l 12M45i20l47l92e70r 9436132629242

v pripade letu s A380 Qantasu Melbourne - Londyn s mezi pristanim v Dubaji to je 24 hod 30 minut na ceste tam a 22 hodin 15 minut zpet. Ta mezipristani Qantasu v Dubaji jsou o neco kratsi nez dela B777 Air new Zealand v LA.

0/0
1.12.2015 10:14

J81i92ř19í 43F70r63o70l92e92c 7725744182167

"S cestovní rychlostí necelých 500 km jim však cesta stále trvala velice dlouho. První let údajně trval přes 23 hodin." U rychlosti vám chybí ty hodiny...

0/0
30.11.2015 13:21
Foto

J10a41n 83K41u47ž92n30í95k

Díky, opraveno. Nevšiml jsem si.

0/0
1.12.2015 9:39

J68i25ř28í 84P12o50s49p33í85š72i57l 8832810896138

Každopádně cokoliv nad 4 hodiny v turistické třídě je utrpení

0/−3
30.11.2015 11:56
Foto

D25a67n 93R67u29b17í35n 4313253949

Ale není. Já dával PRG–JFK, 7-8 hodin a dalo se to zvládnout v obou směrech. Horší to bylo pak na navazujícím letu i když byl jen 2-3 hodiny :-(

0/0
30.11.2015 12:22

J44i77ř62í 61H33o49r82á66k 2553650730336

Mám stejnou zkušenost. Let JFK Evropa jak autem do Ostravy z Plzně. Ale navazující lety do Prahy? Někdy horší než celej let :-/

0/0
30.11.2015 12:59

T41o29m23a47s 17D30r24a89j36s25a96j26t25l 9469787738220

Zkuste si za ocean Dreamlinera u BA. V turisticke maximalni konfigurace sedadel, ktera z tohohle krasneho letadla dela dobytcak.

0/−1
1.12.2015 1:52

J69a46r98o33m50i33r 86C87h98a45l88o90u38p25k25a 4789827475807

Čeká nás jaro 2015, to je skvělé. ;-)

0/0
30.11.2015 11:51
Foto

M30i22c86h21a40l 88B78r46u61š47t24í53k 4755705961181

uz zitra poletim s boeing 777 do Dubaje a Airbus A380 do Bangkoku :) tak uvidime :)

0/0
30.11.2015 9:58

D65a50v82i18d 42P35r47o70c40h33á61z20k10a 5284435767653

Nový proudový letoun překonal vzdálenost téměř 9 300 km během obstojných 9 hodin a 30 minut.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/emirates-spusti-novou-rekordni-linku-d88-/tec_technika.aspx?c=A151124_001709_tec_technika_sit¨

Během OBSTOJNÝCH? 979km/h průměrná rychlost by byla hodně dobrá i dnes. (pokud to tedy nemá být 19 hodin a 30 minut)

Jinak zajímavý článek :-)

+7/0
30.11.2015 3:09

J57i60n34d57ř15i20c53h 13K71u49c72h55a69ř 4286933308

Letadla v poslední době trochu zpomalila. Dříve nebyla cestovní rychlost těsně pod 1000km/h vyjímkou, dnes se většinou pohybujeme kolem 880km/h. Jen pozor - v letectví je třeba rozlišovat rychlost proudění vzduchu kolem letadla a rychlost vůči zemi. Pokud letíte s větrem v zádech tak se i dnes dostanete přes 1000km/h oproti zemi. A pokud máte protivítr tak spadnete někam k 720km/h proti zemi

+3/0
30.11.2015 8:28

J59a74n 95Č73e15k54a82l 7509565874784

Přesně tak, letěl jsem takhle v 2009 s Jumbem z JFK na LHR, byl brutální vítr v zádech, takže displej ukazoval rychlost vůči zemi nějakých 1280km/h... Taky jsme to dali za 5,5 hodiny... abychom pak kroužili hodinu nad Londýnem a čekali na 6 ráno až se Heathrow otevře... ;-D

+1/0
30.11.2015 9:18

M77i78c28h28a69l 58P95a24v45l48á12t 9543953784469

Ano. Diky jetstreamu se ve smeru Z-V leta za optimalnich okolnosti o dost rychleji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+1/0
30.11.2015 9:43

J92a61k91u10b 21L38e40s60c34h31t68i71n20a 8740197778690

1.1280km asi tezko, to uz je prekonana rychlost zvuku a letadlo by to nevydrzelo. Ja zazil nejvis 1119 a uz se to klepalo. Cas 5,5h neni nijak zavratny, kdyz bezne to trva z lhr do jfk 6,30h. Cesta zpet je rychlejsi uz jen kvuli otaceni zeme proti smeru letu a hlavne proudeni jet stream. 2. Velka letiste jsou otevrena 24h

0/−9
30.11.2015 12:02

J36a42n 74J83a53n78e23č58e55k 9820553270146

Píše 1280 jm/h jako GS, zopakuj si fyziku, zejména kapitolu inerciální vztažná soustava ;-)

+11/0
30.11.2015 12:08

P77a26v37e22l 91P90e50ř44i58n47a 9260531953

Otáčení země nemá žádný vliv, pouze nepřímo přes stáčení větru.

0/0
30.11.2015 15:53

M58i96c48h30a14l 66M77i75l22l31e94r 9926232489422

vsechna velka svetova letiste NEJSOU otevrena 24 hodin.

0/0
1.12.2015 10:16

T54o38m82á22š 56K56n15a40i58f27l 6823680427200

Velka letiste ani zdaleka nejsou otevrena 24 hodin... V evrope a severninamerice (a nejspis i v rade dalsich vice civilizovanyvh zemich) jsou letiste znprotihlukovych duvodu zavrena nebo vyrazne omezena.

To s tim nadzvukem je nesmysl.

+1/0
25.12.2015 0:55
Foto

P87a25t30r86i93k 80C74h38r51z 4258769512909

Ano, letadla o něco zpomalila - důvodem je úspora paliva

http://cestovani.idnes.cz/rynair-a-uspory-0i9-/kolem-sveta.aspx?c=A130730_140443_kolem-sveta_tom

+1/0
30.11.2015 8:49

M55i31c44h98a53l 58H94o16r75á35k 7689964909284

Zlí jazykové s nadsázkou tvrdí: ETOPS - Engines Turn Or Passengers Swim :)

+25/0
30.11.2015 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.