Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam můžete na světě letět nejdál? Dřív byl za cestu do Austrálie diplom

Společnost Emirates brzy spustí novou rekordní linku dlouhou téměř 14 000 km. V historii bývaly dlouhé lety občas velmi zajímavé - létávaly na nich hydroplány, piloti se za války řídili podle hvězd a cesty trvaly až desítky hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D91a69n 55S41v41o35b80o67d96a 9180270865476

Skoda ze se pomalu vytraci komfort cestovani. Letel jsem ted do Dallasu Boeingem 777 (v economy) a dost hrozny zazitek, zlata 747

0/0
6.12.2015 20:38

D83a25n 12S44v64o31b36o68d67a 9780140765326

Bohuzel kvalita cestovani sla hodne dolu (economy class), ani ne pred tydnem jsem letel Boeingem 777 z Madridu do Dallasu a byl to fakt dobytcak. Kdyz to srovnam jak jsem pred x lety letel Jumbem tak co se tyce komfortu cestovani v economy tak Jumbo jasne vytezi.

0/0
6.12.2015 20:36

M39i14c31h88a57l 84M75i55l13l40e84r 9486412209862

to neni ani tak otazka typu letadla, ale otazka generacni. Jumbo uz patri do predchozi generace letadel kdy vetsina aerolinek nechavala mezi sedadly vic mista. Jumbo uz ale v rade pripadu dosluhuje a vetsina aerolinek je uz postupne vyrazuje ze svych letadlovych flotil,

V soucasne generaci je "v mode" do letadel nacpat vic sedadel. Kdyby jumbo letalo v dnesni konfiguraci, to by ses podivil jak moc v nem budes namackany.

0/0
7.12.2015 3:09

O61n41d68ř26e57j 43V41r63á68n98e91k 3598178843349

No, Travel Service by to svými Boeingy 738 zvládnul taky, s 10-ti mezipřistáními a desetinásobkem času na cestě, pokud by se nevyskytla "mimořádná událost".

0/0
1.12.2015 16:25

P90e50t64r 18Š94k75o46d17a 5607420204900

"Na jaře roku 2015 však Australanům toto prvenství přeberou Emirates s boeingem B777 na již zmiňované lince mezi Dubají a Panamou."

Tam má být rok 2016, ne?

0/0
1.12.2015 13:09

J80o84s27e94f 32K21a48r16f36í19k 7872295886960

No tohle apsolvovat "hladoletem" v letadle, kde každý možný centimetr je využit...

To bych to jel raději týden lodí;-)

0/−1
1.12.2015 8:24

M50i61c89h64a35l 68M70i77l48l43e83r 9336242209252

letel jsi nekdy na nektere z dlouhych tras, ze mas tyhle predstavy? Vis, Ryanair na nich neleta;-)

+1/0
1.12.2015 10:00

M33i18c83h46a51l 60M78i51l13l69e47r 9676772979812

PS. za tyden tyhle vzdalenosti lodi neurazis.

+1/0
1.12.2015 10:01

J62o44s29e96f 35Z83a26h95á16l51k29a 4123459828206

Dálkové lety třicátých let přes Atlantik jsou možná z dnešního pohledu již krátké. Ale v komfortu a luxusu cestování B-314 Clipper sotva co překoná.

0/0
30.11.2015 17:03

L98u96d37ě90k 12F10u13x82a 9466460714207

Jakákoli vzducholoď;-)

+1/0
1.12.2015 1:14

P85e93t86r 10S92t78r66a80k49a 9137267845403

Bohuzel, vetsinu tech dlouhych linek znam az prilis duverne...

0/0
30.11.2015 15:20

J16o21s76e94f 32V57o42s67i92c70k50y 4403857956803

Nekdy pred 3 lety se tyto extreme dalkove lety stavaly neekonomicke a ztratove. Proto od nich tyhle linky opustily. Neni divu, vzdyt jen na neseni toho extra paliva se spotrebuje 70% paliva navic. Mezipristani a doplneni paliva je ovsem take drahe. Plati se letistni poplatky a to podle vahy letounu, a potom dochazi pri kazdem startu k velikemu opotrebeni motoru, ktere musi nekolik minut bezet na plny vykon (TOGO). Proto take nektere motory vydrzi jen asi 6000 hod.a jine i pres 10 000 !

0/0
30.11.2015 15:03

P58e60t81r 60C63e72r39v11e29n50y 1353320785

neni to TOGO ale TO/GA (take off/ go around) a neni to plny vykon (I kdyz v nekterych situacich muze byt) TO/GA prepinac tam je prave proto aby pri startu nemusel motor bezet na plny vykon a motor vydrzel vic. Pred zavedenim TO/GA se vykon potrebny k vzletu pocital rucne. Tolik strucne o TO fuknci TO/GA prepinace, GA cast je trosku komplikovanejsi.

+3/0
30.11.2015 16:52

J70o94s79e52f 60Z94a88h35á87l24k88a 4383529928336

A jak si na tom stojí potenciální cestující? Vyjde jej levněji let s např. dvojím nebo trojím přesednutím, než jeden let dálkový (a přímý)?

0/0
30.11.2015 17:11

M46a69r17t82i84n 31W87a31l65l31n66e75r 6205570534950

UDělejte linku Praha Ruzyně - Praha Kbely s mezipřistáním v TokiuR^

+3/0
30.11.2015 14:51

V34a62l65e31r74i70e 87W34e10b91e33r72o67v71á 1342300467770

Singapur linku nezrušil. Existuje pořád, jen s mezipřistáním ve Frankfurtu. 

A stejně nejdelší linku provozuje Air France, flight AF 76, z Paříže do Pappete. Je sice s mezipřistáním v LA, protože by takovou vzdálenost na jeden zátah žádné letadlo nedalo, ale celkem let trvá 22 hodin a je jen pro masochisty nebo zamilovaný blbce.:-)

0/0
30.11.2015 14:14

M82i80c28h48a93l 79M81i73l24l31e92r 9296772779432

delsi cestovani nez Pariz- Papeete via LA je Auckland - Londyn via LA s Air New Zealand.

S mezipristanim v LA 2 hodiny je to 24 hodin 45 minut tam a 26 hodin 30 min zpet.

0/0
1.12.2015 10:08

M27i63c75h86a70l 57M74i81l81l82e92r 9976252629932

v pripade letu s A380 Qantasu Melbourne - Londyn s mezi pristanim v Dubaji to je 24 hod 30 minut na ceste tam a 22 hodin 15 minut zpet. Ta mezipristani Qantasu v Dubaji jsou o neco kratsi nez dela B777 Air new Zealand v LA.

0/0
1.12.2015 10:14

J95i46ř39í 41F74r71o77l84e68c 7845494112567

"S cestovní rychlostí necelých 500 km jim však cesta stále trvala velice dlouho. První let údajně trval přes 23 hodin." U rychlosti vám chybí ty hodiny...

0/0
30.11.2015 13:21
Foto

J66a41n 80K23u55ž38n49í17k

Díky, opraveno. Nevšiml jsem si.

0/0
1.12.2015 9:39

J58i43ř74í 29P17o98s45p65í11š81i65l 8202300346558

Každopádně cokoliv nad 4 hodiny v turistické třídě je utrpení

0/−3
30.11.2015 11:56
Foto

D88a46n 12R70u49b77í16n 4113313569

Ale není. Já dával PRG–JFK, 7-8 hodin a dalo se to zvládnout v obou směrech. Horší to bylo pak na navazujícím letu i když byl jen 2-3 hodiny :-(

0/0
30.11.2015 12:22

J25i50ř12í 78H52o85r23á85k 2473130640226

Mám stejnou zkušenost. Let JFK Evropa jak autem do Ostravy z Plzně. Ale navazující lety do Prahy? Někdy horší než celej let :-/

0/0
30.11.2015 12:59

T67o72m41a29s 67D13r82a89j36s41a84j90t76l 9529667108380

Zkuste si za ocean Dreamlinera u BA. V turisticke maximalni konfigurace sedadel, ktera z tohohle krasneho letadla dela dobytcak.

0/−1
1.12.2015 1:52

J51a41r52o71m87i83r 94C62h31a39l79o96u43p85k52a 4339337435977

Čeká nás jaro 2015, to je skvělé. ;-)

0/0
30.11.2015 11:51
Foto

M17i58c48h97a47l 65B91r82u64š20t11í98k 4285225561951

uz zitra poletim s boeing 777 do Dubaje a Airbus A380 do Bangkoku :) tak uvidime :)

0/0
30.11.2015 9:58

D70a21v49i79d 88P46r65o45c72h13á92z91k54a 5424675537183

Nový proudový letoun překonal vzdálenost téměř 9 300 km během obstojných 9 hodin a 30 minut.

Zdroj:http://technet.idnes.cz/emirates-spusti-novou-rekordni-linku-d88-/tec_technika.aspx?c=A151124_001709_tec_technika_sit¨

Během OBSTOJNÝCH? 979km/h průměrná rychlost by byla hodně dobrá i dnes. (pokud to tedy nemá být 19 hodin a 30 minut)

Jinak zajímavý článek :-)

+7/0
30.11.2015 3:09

J68i92n79d12ř43i15c16h 94K10u39c52h29a39ř 4606833868

Letadla v poslední době trochu zpomalila. Dříve nebyla cestovní rychlost těsně pod 1000km/h vyjímkou, dnes se většinou pohybujeme kolem 880km/h. Jen pozor - v letectví je třeba rozlišovat rychlost proudění vzduchu kolem letadla a rychlost vůči zemi. Pokud letíte s větrem v zádech tak se i dnes dostanete přes 1000km/h oproti zemi. A pokud máte protivítr tak spadnete někam k 720km/h proti zemi

+3/0
30.11.2015 8:28

J89a80n 22Č82e63k18a69l 7929125344434

Přesně tak, letěl jsem takhle v 2009 s Jumbem z JFK na LHR, byl brutální vítr v zádech, takže displej ukazoval rychlost vůči zemi nějakých 1280km/h... Taky jsme to dali za 5,5 hodiny... abychom pak kroužili hodinu nad Londýnem a čekali na 6 ráno až se Heathrow otevře... ;-D

+1/0
30.11.2015 9:18

M71i10c37h32a52l 57P89a59v29l76á92t 9373153434849

Ano. Diky jetstreamu se ve smeru Z-V leta za optimalnich okolnosti o dost rychleji: https://cs.wikipedia.org/wiki/Tryskov%C3%A9_proud%C4%9Bn%C3%AD

+1/0
30.11.2015 9:43

J88a17k22u25b 43L52e18s15c64h60t55i69n54a 8590327858100

1.1280km asi tezko, to uz je prekonana rychlost zvuku a letadlo by to nevydrzelo. Ja zazil nejvis 1119 a uz se to klepalo. Cas 5,5h neni nijak zavratny, kdyz bezne to trva z lhr do jfk 6,30h. Cesta zpet je rychlejsi uz jen kvuli otaceni zeme proti smeru letu a hlavne proudeni jet stream. 2. Velka letiste jsou otevrena 24h

0/−9
30.11.2015 12:02

J18a71n 43J93a71n17e10č70e48k 9110643190966

Píše 1280 jm/h jako GS, zopakuj si fyziku, zejména kapitolu inerciální vztažná soustava ;-)

+11/0
30.11.2015 12:08

P53a16v49e78l 29P62e79ř86i90n90a 9620941723

Otáčení země nemá žádný vliv, pouze nepřímo přes stáčení větru.

0/0
30.11.2015 15:53

M70i95c87h45a98l 95M89i92l28l43e98r 9896262109222

vsechna velka svetova letiste NEJSOU otevrena 24 hodin.

0/0
1.12.2015 10:16

T53o93m50á53š 94K66n17a48i29f75l 6403690167220

Velka letiste ani zdaleka nejsou otevrena 24 hodin... V evrope a severninamerice (a nejspis i v rade dalsich vice civilizovanyvh zemich) jsou letiste znprotihlukovych duvodu zavrena nebo vyrazne omezena.

To s tim nadzvukem je nesmysl.

+1/0
25.12.2015 0:55
Foto

P27a80t79r98i98k 45C13h82r13z 4118689282149

Ano, letadla o něco zpomalila - důvodem je úspora paliva

http://cestovani.idnes.cz/rynair-a-uspory-0i9-/kolem-sveta.aspx?c=A130730_140443_kolem-sveta_tom

+1/0
30.11.2015 8:49

M34i71c49h87a13l 61H66o42r96á49k 7199984159634

Zlí jazykové s nadsázkou tvrdí: ETOPS - Engines Turn Or Passengers Swim :)

+25/0
30.11.2015 0:09







Najdete na iDNES.cz