Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V USA schválili nový „šmírovací“ zákon CISA. Jednali o něm tajně

Kontroverzní zákon CISA umožňující sdílení informací týkající se kyberbezpečnosti se dostal formou doplňku do zákona o americkém federálním rozpočtu. Ten kvůli své neodkladnosti prošel až k prezidentovi. Ochránci práv na soukromí mobilizovali své příznivce, doufali, že Obama zákon vetuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a84n 40P94a98v16e23l98k25a 3227101134581

Má tam nějak moc per. Asi si ho taky občas strčí do rukávu.

0/0
21.12.2015 11:08

T83o71m59á26š 45V77a22l26d42e77r 7203290699

Už to jak houfně všechny nepohodlný strkáme do jednoho pytle z teroristy jsme v realitě velkého bratra. Dokud nás neomezuje, tak jsme jak žáby ve vařícím hrnci, kam nás strčili do studené vody. Otázkou zůstane kdy překročí všeobecnou etiku a stane se diktaturou ekonomickou a následně politickou. Amíci bx nejraději vymazali platby cash a když mají pod palcem platební karty, pojišťovnictví a další důležité sektory už se tak děje. Jen to zatím nevnímáme. Ale co, nemáme co skrývat. Ano ale duševní vlastnictví určitě ano.

+2/−1
20.12.2015 12:50

K87a24r16e31l 89E81n66d91l18e39r 3783820740955

USA, náš vzor.

+2/−1
19.12.2015 13:04

S57t55a26n68i19s37l12a78v 13R91o64s59e15c62k25ý 9745519611849

O tom co je a není demokracie a co je a není svoboda by se dalo polemizovat. Bohužel USA se svou ústavou a všemi jejími dodatky a deklaracemi je tak trochu mimo.

+5/−1
19.12.2015 10:38

O78n45d34ř83e18j 90Š20i30n91d90l63e29r 2477618126265

Ona americká ústava a její ranné dodatky patří mezi nejkrásnější kusy prává v lidské historii. To, že stejně jako koneckonců celá EU se dělají národní zábavu z jejího ignorování a ústavní soudy dnes sloužív vprvní řadě k hledání způsobů jak si s ústavou vytřít... vy víte co je věc druhá.

+9/0
19.12.2015 18:07
Foto

J67a86r61e50k 20J42a84k44u13b38č35e31k 7619390928638

Kdyz se na to podivame racionalne, ten zakon nijak prehnane intruzivni neni a pomuze autoritam ziskavat informace ktere by jinak museli ziskavat jeste pokoutnejsimi zpusoby.

Schvalit ho formou prilepku je nicmene nedustojne.

+1/−3
19.12.2015 10:37

P36a31v88e26l 22M30o41r60a28v26e80c 3862219372448

Jestli CISA je adekvátní nebo ne je věcí diskuze.

Ale právě to, že tento dost kontroverzní zákon právě takto pokoutně schválí, to jej celý shazuje.

Pokud by si předkladatelé věřili, že navrhují správnou věc, jistě by jej protáhli plným legislativním procesem, včetně připomínkování.

Ale ne, oni se báli, že by připomínky k prolomení ochrany soukromí jejich návrh potopily..

+4/−1
19.12.2015 22:22

R22o52m59a97n 16P64o98l44á68č12e49k 5496149615

Sranda jak Simpsonovi představují reálné fungovaní USA...

Když potřebovala rodina prosadit změnu letových tras, které vedly nad jejich domem, tak to přilepily k zákonu o vlajkám veteránů;-D;-D

+13/−1
19.12.2015 10:33

T83o97m40á61š 70V64a21l40d23e10r 7553650309

ano, tady toto poslanci také rádi využívali i u nás.

+1/0
20.12.2015 12:51

J89a90r26o13s56l91a11v 89K19a18d78l93e56c 5701319542571

Nikdo to nečetl...;-D

+1/0
19.12.2015 9:55

O19n80d91r55e66j 41S81i56d58o65n 6794116211462

Myslim, ze zalezi na uhlu pohledu, jak se divame na internet. Z meho pohledu se jedna o prostor podobny verejnemu prostoru, pouze s tim rozdilem, ze jeden je realny a druhy virtualni. Jsme-li smireni s tim, ze k dodrzovani pravidel ve verejnem prostoru mame policii a dalsi slozky statni spravy, je prirozene, ze podobne to bude fungovat i ve virtualnim prostoru. Co bych ovsem uvital by byla trochu vetsi transparentnost vsude tam, kde je to mozne a to by mohlo zacit u prijmani regulacnich zakonu pro tuto cinnost. Kdyby se mne ale nekdo zeptal, jak ma tajna sluzba pracovat, aby zaroven vyhledavala a sledovala komunikaci napr. teroristu na siti, (coz povazuji za nutnost), a zaroven nezasahovala lidem do soukromi, tak bych nevedel. Prijde mi to trochu jako pozadavek, aby policie davala pri silnicni kontrole dychnout do balonku jen tem, co pili.

+3/−4
19.12.2015 2:25
Foto

P97a60v97e78l 53Č76e85r45n91í22k 1598935880310

Osobne to vnimam podobne jako vy. Transparentnost techto situaci by urcite prinesla vetsi podporu verejnosti avsak znamenala by ze by "ti spatni" vedeli jak veci funguji a jak se branit ci jak se sledovani vyhnout. To by pak bylo kontraproduktivni.

Na druhou stranu, tajne schvalovani a prosazovani zakonu jako nesouvisejicich prilepku mi prijde krajne ilegalni. To je proste praktika ktera je zalozena na podvodu, kdy se schvaluje hlavni zakon a tomu prilepku se uz tolik pozornosti nevenuje. Je to cele delano za ucelem, aby se tomu ta pozornost nevenovala protoze navrhovateli je jasne ze samostatne by to nejspis neproslo.

+7/0
19.12.2015 9:56

P82a75v17e49l 19M67o51r45a84v37e43c 3332839312108

Když policie chce šmírovat (zasahovat do soukromí osob) v reálném životě, potřebuje na to soudní příkaz (na domovní prohlídku). S odůvodněním proč to potřebují.

Když mi chtějí šmírovat maily, mělo by se postupovat stejně.

Jenže je zde problém (nesouvisející s tím výše, to má platit tak jako tak): když budu chtít, budu komunikovat tak kódovaně, že to NIKDO nerozluští. Viz. dokonalé šifrování / Vernamova šifra, jak jednoduchý příklad.

+4/0
19.12.2015 9:57

P43a44v20e18l 96L41a95š95t71o51v11k79a 4338459986433

Ten Váš příměr je bohužel neúplný. I na internetu existují privátní prostory, podobně jako doma. Aby ten Váš příměr fungoval v reálném životě, tak by Vám policie lezla domů, kdy by se jí zachtělo. Za chvíli nebude možné přechovávat soukromá data jako soukromá. Po rodinných fotkách a jiných datech (zejména pak finančních) nikomu nic není a už vůbec ne soukromým subjektům. Je zde obrovská snaha vše nacpat na cloud, bohužel za obrovké podpory lidí, kteří nechápou, co to pro ně znamená a kam že postupně mizí soukromí. Nechci se dožít doby, kdy půjdu z práce, potkám kamaráda, kterého jsem dlouho neviděl, zajdu s ním na jedno a bude to vědět jak má žena (no problem) a všichni mí známí, tak i různé soukromé nebo státní subjekty. Zní to jako pohádka, ale spousta z těch věcí se už děje a lidé se nevyhnutelně řítí do bodu zlomu, kdy o nich všichni budou vědět vše. Bohužel už nebude cesty zpět i přesto, že se to mnohým nebude líbit. Je to nevyhnutelné, už dnes nemá člověk na vybranou, viz. facebook a jeho virtuální profily nebo fotky, na kterých užiteční id..ti označí a důsledně popíšou obličeje. Jediná naše ochrana prozatím je ta, že těch dat je opravdu hodně. Technologie jdou ale dopředu.

+1/0
20.12.2015 11:05

P16e47t92r 35H74o88r71á60k 1119783559244

Šmíráci nás nebudou o ničem poučovat.

+1/−1
18.12.2015 23:52

P23a50v19e52l 12M23o91r78a25v82e79c 3342519792218

Trochu přehnaná reakce.

Třeba o svobodě slova nebo o protikorupčních zákonech by nás poučovat mohli..

(ano, ani jedno není v USA ideální, ale řádově lepší než zde)

0/−3
19.12.2015 14:38

D76a67v66i71d 22R49y38c10h27e45t37s74k67ý 9556481570940

Tak Obama to prave podepsal, schvaleni kongresem, senatem a prezidentem stihli behem par hodin... hajzlove.

+12/0
18.12.2015 22:49

P61a50v81e58l 10M90o36r31a31v17e64c 3902639232108

Jako v Polsku PiS.. :-/

Důležité je si takovéto přešlapy proti demokracii pamatovat a dané lumpy nevolit (kdyby se to dělo u nás).

0/0
19.12.2015 9:58

K33a19r59e82l 43E22n83d12l72e22r 3193350650855

Ano. A koho tedy radíte volit, když se v parlamentu nakonec všichni chovají stejně?

0/0
19.12.2015 13:05

P26a20v69e44l 31M39o88r39a38v27e66c 3742449902288

Dobrý dotaz. Základem je když mne někdo podvede, NEVOLIT je dokud nejsem desetkrát přesvědčen že se fakt změnili. To je základ.

Dále je dobré volit ty, kteří se sami chovají dle toho co hlásí. Jen ti to myslí fakt upřímně. Když je plakát s transparentním Schwarzenbergem, ale transparentní učet myslí jako sken PDFka pár měsíců starý, tak tomu fakt nevěřím.

Tedy kdo hlásí transparentnost, musí mít transparentní účet i účetnictví (dost rozdíl), kdo hlásí přímou demokracii (zdravím, pane Okamuro :D), musí vnitřně ve straně ji aplikovat apod.

Osobně mi v tomto vyhovují Piráti, kteří se takto chovají - někdy až ad absurdum. Spoiler alert: jsem členem Pirátů, nicméně argumenty lze použít obecně a tento odstavec ignorovat.

0/0
19.12.2015 14:37

R30a45d36o80v23a73n 44S45ý87k73o60r49a 6664795854860

Vážení přátelé, vy jste vážně nervozní z toho, že nás tajné služby odposlouchávají a že to umějí vždy a všude? Já ne. Naopak bych byl velmi nervozní, kdyby to nedělaly nebo to neuměly.

+5/−26
18.12.2015 22:26

P80a10v64e44l 90M53o31r28a90v70e44c 3792309642768

1) Teď nejde o to jestli tajné služby odposlouchávají nebo ne. Teď jde o to, jakým pokoutním způsobem byl zákon přijat. Narychlo, přílepkem, bez veřejné diskuze. Tak těžko vznikne kvalitní zákon, jakýkoliv. Zvlášť na tak citlivou věc jako je ochrana soukromí a nebo boj s terorismem.

2) Na vašem místě bych byl sakra nervózní. Je dokázáno, že lze komunikaci zašifrovat tak, že to nikdo nerozluští (mimo adresáta). Tajné služby tedy možná můžou odposlouchávat vše, ale stejně nemusí rozumnět čemu.

+3/0
19.12.2015 10:01

Z46b48y20n53ě91k 73Š98a83f71a51r75č33í56k 5577788485714

Nebojte, oni oni si to bez problému dešifrují. Ale ne tím, že prolomí tu šifru, ale tím, že se nabourají do vašeho PC. Jste-li připojen k internetu, jste jak otevřená vrata a nemůžete se ubránit.

0/0
19.12.2015 22:01

P58a41v78e93l 43M35o83r39a90v14e62c 3322139102658

A nejsem-li připojen k Internetu? :)

Jenže vy tu otázku už posouváte do jiné roviny. Sledování komunikace je mnohem menší porušení práv člověka, než se mu cíleně nabourat do PC či telefonu, nemyslíte?

Ani na toto by neměl být potřeba soudní příkaz? To už je jako vylomit dveře mého bytu a pak jej prohlédnout!

0/0
19.12.2015 22:20

Z66b19y83n13ě27k 68Š41a94f17a11r79č71í48k 5777968715434

Pokud vím, tak např. dávali na některé stránky javascriptový exploit, který převzal kontrolu nad všemi, co ji navštívili... Takže asi tak.

0/0
20.12.2015 18:21

P90a94v17e71l 33M96o52r14a83v69e62c 3822939312498

No a toto by mělo být nelegální.

Maximálně tak by toto mohly používat tajné služby při konkrétním podezření na ohrožení státu (nejen terorismus), ale i tehdy by měl být každý takový krok předem zdůvodněn konkrétním podezřením.

0/0
20.12.2015 18:54

Z48b74y67n88ě48k 93Š45a53f89a10r83č85í42k 5557218895224

Ty stránky měly nelegální obsah, nejspíš nějaké drogy, CP a pod. Ale klidně si dokážu představit, že jim povolil nějaký tajný soud.

0/0
21.12.2015 12:53

P16a89v87e21l 14M57o94r84a86v59e23c 3832709412348

A já myslel, že agenti provokatéři jsou nelegální :)

(možná to neplatí pro tajné služby)

0/0
21.12.2015 12:56

Z16b57y31n10ě12k 39Š81a94f95a59r62č81í33k 5227658715384

To nebyly jejich stránky! Nad nimi zřejmě taky převzali kontrolu. Byl to tento hosting: https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_Hosting

0/0
21.12.2015 13:51

J58i72r69i 86D41o60b36r70ý 9198939623

Nesmysl. Tajne sluzby dokazi mozna sledovat me a Vas, ale nedokazi sledovat tam, kde si nekdo zatracene da zalezet aby to neslo. Staci zajistit nekompromitovany system, generator nahodnych cisel a pouzit Vernamovu sifru. Nic nemozneho pro prumerne inteligentniho teroristu po jednodennim skoleni. Cil tohoto sledovani je jiny, priblizne 1984.

+1/−1
19.12.2015 12:05
Foto

I17v84o 40P15e38t52e61r35k96a 4886895197769

Tak nejen u nás mají přílepky.

+15/0
18.12.2015 20:31

R92o24b54e94r23t 61B74a93l50a54b22á68n 9632283262

Ten Orwell byl opravdu vizionář.

+52/−1
18.12.2015 19:53

J69o73s41e30f 86K41u88c73i31r75e93k 4684142450401

Pro ty kteri rozumi nemecky: Dokument na ARTE TV

https://www.youtube.com/watch?v=lDDgP2dVRt4

(a ono jim to porad nestaci)

0/0
18.12.2015 19:35

J68o81s60e20f 32K67u21c25i24r80e10k 4424902880591

Ty prilepky jsou fakt dobry, proto jsme je i my okamzite prevzaly.

AAAA kolikrat jsme je jiz pouzily

+11/−1
18.12.2015 19:31

A26u83g96u16s80t 29F26o76r56m30á60n35e80k 6725469670156

Amíci nechtějí tento zákon. Česká policie toto "šmírování" provádí naprosto beztresně a bez soudních povolení.

+9/−2
18.12.2015 19:15

P88a15v24e52l 85L13a18š92t12o61v26k15a 4158419556823

A za pomocí nelegálního viru

0/−1
20.12.2015 10:46
Foto

P42a25v77e84l 16P38e59c49h 9658821636127

Podle čeho se generují odkazy na Témata pod článkem? Proč tady je Edward Snowden, Recep Erdogan, Twitter? 8-o

+5/0
18.12.2015 18:30
Foto

P16a84v44e51l 44K42a37s11í83k45, 72T96e93c97h86n26e63t60.50c24z

Generují se automaticky, podle klíčových slov.

+1/0
18.12.2015 19:03

J29a79r96o39m31í88r 30B82r75ů63n13a 4309291534903

Jak se vybírají klíčová slova?

0/0
19.12.2015 11:38

J94á76c81h63y70m 97K28v80a57s78n15i86č22k40a 9711328126325

Já nebal nerozumím co ke na tom tak špatné. Jestli má vláda zájem někoho odposlouchávat, tak "ty špatné". Není důvod špehovat toho kdo žije podle zákonů a pokud to přesto udělají, nemohou to použít dokud něco neprovedete. No, a na ty opravdové zločince je to jen další páka a každá páka dobrá...

+2/−32
18.12.2015 17:05
Foto

P23a86v86e15l 46P21e23c53h 9178281186817

If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy.

+17/−3
18.12.2015 18:32

T68o76m73á53š 95D31v86o78ř85á53k 7305616257811

Dovolím si to přeložit, abychom tomu rozuměli všichni:

"Wenn Privatsphäre gesetzlos wird, haben nur Gesetzlose Privatsphäre."

:-)

+11/−1
18.12.2015 19:03

H51u83b42e69r45t 90Ž80í28t96k40o 4139178703445

To mělo být vtipné?

Proč tam v tom případě máte chybu?

V "Gesetzlose Privatsphaere" je slovo "gesetzlose" přídavným jménem a ta se nepíší s velkým písmenem na začátku. Navíc "haben nur..." nedává smysl vůbec, mělo být "dann haben wir nur..."

+2/−2
18.12.2015 20:11
Foto

L52u57k54a21s 62P49l96a45c20h47y 2857758101247

Obávám se, že nečtete příliš mezi řádky.

Obě Vaše poznámky o "chybě" se totiž snaží přetvořit větu do zcela jiného smyslu, než jaký jí byl vtisknut. A právě to, že se nehovoří o protizákonnému soukromí, ale o tom, kteří lidé (pojmenování skupiny dle její vlastnosti - zpodstatnělé přídavné jméno) že to pak budou mít to soukromí, je to tak napsáno správně.

+5/0
18.12.2015 21:42
Foto

J52i36ř42í 65K53r30a39t70ě68n73a 1571722897877

Zneužití.

+2/0
18.12.2015 21:29
Foto

L58u75b23o91m23í25r 43J42a94n74o50t62a 5416544476315

Hlasování nehlasování, to tam funguje beztak i bez toho.

+6/−1
18.12.2015 16:53

D32a58v25i79d 13C54e13l70i50n27a 9233237855846

Politika USA je smutný příběh o tom, jak se z kdysi demokratů stali během pár let nechutní šmíráci.

+45/0
18.12.2015 16:08
Foto

P46a14v76e16l 57K61a70s72í82k86, 98T19e93c46h90n13e66t96.26c31z

Ale mluví se o tom, hlasuje se o tom, debatuje a vyjednává. To je pořád ta demokracie. Více názorů. Ale přílepková móda je u zákonů opravdu divná, a myslím, že tenhle případ na to zase upozorní.

+8/−6
18.12.2015 16:27

M52i35c23h73a17l 54K31r19e31j71č97a 5308296196893

Sam jste si do nadpisu dal - Jednali o nem tajne. Takze mate na mysli nejakou formu tajne demokracie ;-)

+16/0
18.12.2015 19:46

M13i58c64h47a88l 69M60a84l41á92t 6146452190330

Vzhledem k volebnímu systému, mají USA demokracii přísně utajenou;-)

+4/0
18.12.2015 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.