- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Výstup do 27 km bez přetlakového obleku se mi jeví jako zjevný hazard. Při jakémkoliv technickém problému s integritou kabiny dojde ke smrti posádky.
Řekl bych, že je v místě vlnového proudění lokálně vyšší tlak, než v okolí..
V tak velké výšce větroň poletí vůči zemi několikrát rychleji než, dejme tomu, v tisíci metrech. Tj. i minimální rychlost větroně nebude 90km/h, ale výrazně vyšší...
Oblet zeměkoule dle mého názoru možný není, ani kdyby se výrazněji využíval jet-stream.
Uvedená teplota venku až -70 °C. Jak bude řešena teplota v kabině ?
Překvapuje mne, že při 2% tlaku vzduchu bude stačin na dvoumístný kluzák křídlo o rozpětí pouhých 25 m.
Tak to jsem ani netušil, že "obyčejný" větroň může vystoupat do takových výšek. Díky za článek.
Jenom tento speciální.
Běžně se tak opravdu nelétá.
Stratosféra je definována výškou přes 100km.Do 20km je troposféra,dále mesosféra
Omyl. Skladba atmosféry jde v tomto pořadí: troposféra, stratosféra, mezosféra, termosféra.
"křídla prý zvládnou let o délce devíti hodin"
A pak? :-D
To nesmíme prozrazovat, aby pilot byl překvapený.
(A vážně: díky, upravil jsem text.)
27 kilometrů je nereálných. Tam je ten vzduch tak řídký, že jakýkoli předmět tam bude padat obdobně jako Felix Baumgartner. Možná zvládnou 20. přál bych jim to.
Třeba do tohol kluzáku zamontovali nějakej pidimotorek. On by to pak už nebyl kluzák, kdyby se na to přišlo, to je pravda - ale když už motorek měla v kole jistá cyklistka.. :-)