- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konkrétně ST3000DM001 mám celkem asi 12 ks, až na výjimky ve stanicích které se většinou ani nevypínají. Zatím jsem neregistroval jediný problém a snad u toho dlouho zůstane. Začal jsem je paradoxně kupovat místo WD Blue, to bylo to nejhorší v poslední době, co šlo v tomhle segmentu do desktopu vůbec koupit.
Storage ale krmím WD RE, případně SE. Nejsem masochista jako Backblaze . Ono bývá jinak založeno na problém už v okamžiku, kdy si zcela nerozumí s diskem řadič. Zažil jsem pole s Arecou a disky WD Green, kde bylo o zábavu postaráno. Každý jeden vadný sektor na greenu, téměř s jistotou znamenal rebuild, při kterém se na jiném disku objevil další a pak na jiném další...
To mohu potvrdit. Měla jsem Seagate Barracuda - 3TB ST3000DM001 a odešel 3 dny po konci záruční doby. Zálohy jsem částečně měla. Ale hodně mě to naštvalo.
Nevím v čem je problém.
Na disky je snad záruka a při poruše v záruční době je Seagate vymění. Tak o co se proboha soudí?
Tohle není poprvé ani naposledy. Některé modely nebo série se prostě nepovedou. Zvláště ty levné pro domácí použití na kterých se zkouší nové technologie.
Pamatuji 1,5 TB Seagate disky, kdy z 8 ks odešlo do konce záruky 6. A to jeden z těch šesti kleknul asi po hodině provozu.
Problém je že amíci mají záruku jen jeden rok a oni odcházejí časo po ní. U nás je dva roky, díky za ty zákony. Před povodněmi v Thajsku byla u nás běžně u disků záruka 3 roky. Dnes jí mají jen dražší disky.
Ostatne toto nieke prvý prúser seagate. My sme napríklad mali v diskovom poli Barracudy (SCSI profi veci, dakedy okolo 2003) a tam sa kazili rychlejsie ako sme ich stihli menit. Takže sme prišli o data na RAID5
Opravdu to nechci zakřiknout, ale zrovna oba tyto disky vlastním již několik let a bez jediné chybičky (samozřejmě pravidelně kontroluji přes smart data).. Takže ono je to opravdu asi velmi subjektivní...
To je pěkné, že pravidelně kontrolujete, ale jste si vědom toho, že většina disků selže bez známek vážných SMART problémů (a třetina bez jakýchkoli, tedy i těch běžných)? Viz sekce 3.5.6 v http://research.google.com/archive/disk_failures.pdf
"Konkurenční disky určené pro běžné spotřebitele ale měly u Backblazu menší poruchovost" - to samozřejmě není argument, pokud Saegate uvádí, že tento typ pro profesionální použití není určen.
V běžném režimu by možná měl výsledky lepší než než konkurence, kdo ví .
Pokud někdo pro datová úložiště používá běžné disky, je asi něco špatně.
No...je to samozrejme ten disk, co jsem si koupil...koupim auto - ryp ho, zmanipulovany software, koupim disk - poruchovy hardware...jak ja to delam?!
Jak to jen říct - vítejte v klubu, taky jsem si ho minulý týden koupil. Budeme si teď držet palce, ať se nedostaneme mezi těch 32%