Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak obří autobus místo lidí vozí sudy s vodou

Tento týden Dopravní podnik hlavního města Prahy poprvé testuje obří autobus s vodou v kontejnerech. Získává tím údaje o skutečné spotřebě či chování autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M52a38t87ě58j 95V69o84z71d48e48k 3306410963

Jízda "S" letiště... editore pleskni si...;-D;-D

+1/0
20.2.2016 22:50

J97a56n 13D48l47o43u32h20ý 7224219550439

Jem jedinej, komu se jevi ten autobus sice velkej, ale o moc vice lidi "v sede" se tam teda nevejde.... Ale tak mozna se pletu...

+1/0
16.2.2016 10:10

P82e36t89r 10V56o82p35i58č62k15a 5942587927136

myslite ze dopravce pocita jen s lidma co sedi a zbytek busu bude prazdnej? Naopak, nejradsi by vsechny sedacky vyhazel a pekne postaru, jako dobytek na zeleznici ...

0/0
18.2.2016 8:59

I16v66o 86Z48d89e51b79o55r86s45k43ý 3423251620361

Když se cestující dobře poskládají, vejde se jich 10 - 15 do krychlového metru.

+2/0
12.2.2016 13:22

R40a40d27i42m 24Z23e42h93e70r 3914640933811

No jo, ale na letiště a zpět budou mít lidi kufry a jiná velká zavazadla, když si sednou na čtverku proti sobě tak ty kufry dají kam? Do uličky?

0/0
12.2.2016 12:44

O44n92d60ř54e55j 43Č36a64p32k72a 6301131633364

Jak už tu několikrát bylo - tohle je předváděcí kus, nejspíš půjde se slevou k nějakému německému zákazníkovi a tam linku na letiště jezdit nebude. Proto jsou sedačky takhle. Když by se DP rozhodnul tyhle autobusy koupit, může si rozmístění a počet sedaček změnit podle potřeby, jediné, co tam je pevně dané, jsou dveře a kryty nad kolama.

0/0
12.2.2016 13:43

J49i54ř66í 24Ř67e71h32o31ř 9748778266778

odvětrávání by mohli otestovat, kdyby na každou nádrž s vodou posadili ještě jednoho bezdomovce. Stejně se chtějí povozit a jeden dokáže otestovat vzduchu za dvacet cestujících.

+4/0
12.2.2016 11:36

M88i73c72h25a56l 35C56h96a21l93u84p87a 6858800369713

To by testovat nemuseli, jeden bezdomovec to zamoří celé a odvětrat to už taky nepůjde :-).

0/0
13.2.2016 12:08

M18i66c95h38a60e86l 91K49o14u76t96e31c59k22ý 3275810386

A nestačilo bývalo postavit na letiště metro? Mluvilo se o tom, jak je metro kapacitně nadhodnocené :-)

+1/−2
12.2.2016 10:30

M76i53c61h91a16l 25C94h55a65l24u55p69a 6778370859453

Jestli ten bus odveze necelých 200 lidí, tak je to pořád méně, než vagon metra (tam je kapacita kolem 300 lidí). A metro bude jezdit častěji.

0/0
13.2.2016 12:09

J59i23ř18í 80K87o27c12u81r32e20k 6785384355478

Jasně, pošlem tam soupravy s kapacitou 1000 lidí (1500 sardinek) po pěti minutách. Kapacitně to bude dostačovat, v každém vagonu bude sedět tak 10 lidí. Každý daňový poplatník, vč. nemluvňat rád vytáhne 2000 Kč aby se to Metro postavilo. Obyvatelé Kladna to zcela určitě ocení i na dvojnásobek.

0/0
13.2.2016 12:23

A98n75t12o58n19í37n 73D79o11u50b11e81k 3930719459

klidne by stacily klasicke autobusy hlavni co to chce je jizda bez zastavek do prkvancic uz!

z nadrazi veleslavin aby to jelo na terminal 1 a 2 a na nadrazi a zadne nesmysly zastavovat po cestach. do lokalit jezdi hromada jinych prostredku a obtezuje to lidi co nekam daleko cestuji

+2/0
12.2.2016 10:05

J78o36s49e20f 84K98a97r19f11í50k 7582515796680

Jak bez zastávek? Ripod plánuje, že po zavedení busů se zlepší obslužnost, takže bude moct ubrat spoje n vístech, kde tahle housenka bude jezdit;-)

+1/0
12.2.2016 10:13

J95o46s66e30f 27K25a78r67f28í27k 7582715796220

Té vody tam mají KRUTĚ málo. Asi neví, jak natřískané ty busy z letiště jezdí:-P

btw - maximálnípočet cestujících se dá vypočítat podle vzorce X+1 přičemž X je libovolně velké;-)

+1/0
12.2.2016 10:03

J66a78n 15K33o39h45l 4533837391274

Asi by mi přišlo rozumnější dát ty dva autobusy za sebe. Magoři ať se nacpou do prvního a já budu mít ve druhém aspoň dost místa :-) A hlavně tam konečně postavit tu rychlodráhu.. to odlehčí autobusům asi nejvíc.

+1/0
12.2.2016 9:49

J49o48s10e66f 11K18a60r84f92í21k 7152145446600

Neblbněte z rychlodráhou, nejprve je třeba se napakovat na provozích za autobusy... A taky taxikáři jistě něco přihodí, aby nebylo spojení vlakem nebo metrem.;-)

No a když už by to vypadalo, že to teda klapne, tak městské části kudy by měla trať vést budou jistě proti:-P

Takže zahájení nějaké výstavby metra, vlaku či rychlodráhy bych čekal někdy 2030 spíš později.

+1/0
12.2.2016 10:06

J75i55ř65í 21P17r31a61ž23á29k 9850512311442

Shrnuto tedy:

uvažované monstrum má kapacitu o 18% větší než stávající kloubový bus (191/161). Stačilo by tedy interval stávajících busů zkrátit o 18% a přepravní kapacita by byla stejná (tedy cca z 10 min. na 8 min, což by bylo i přívětivější pro pasažery). Uvažované monstrum bude pomalejší, takže jeho užitná přepravní kapacita přepočtená na hodinový výkon bude stejná jako u současného.

Problémy s nutným prodloužením zálivů v zastávkách, nutnost úpravy v dílnách, dražší servis , držet náhradní díly pro pár busů,...).

Možná jediné, co vychází po někoho pozitivně, je tedy provize za nákup....

+14/0
12.2.2016 9:42

J35o21s44e25f 21K16a48r80f78í25k 7222655206660

Že jde o prachy až v první řadě je jasné snad každému ne?;-)

+4/0
12.2.2016 10:00

J72i78ř67í 17K61o44c54u56r83e78k 6415764175658

Uvažované monstrum bude pomalejší

Že se vás DP Praha nezeptal. Nemusel by nic testovat.

0/−1
13.2.2016 12:25

J36i28ř23í 24P78r72a34ž73á58k 9950932961942

Nevím, zda jste to napsal ironicky? Ale myslím, že fakta jsou jednoznačná. Pochybuji, že si na Magistrátu nebo v Dopravním podniku udělali nějakou feasibility study.

+1/−1
13.2.2016 12:55
Foto

M78a95r39t53i54n 95Š64u87b43r60t 1785891854885

Kdyby byl interval 10 minut, bylo by hej. I teď mimo turistickou sezónu je interval ráno 7,5 a odpoledne 6 minut. V sezóně 5 minut s výhledem na 4 minuty a tam už skutečně jsme na hranici kapacity obratiště na Veleslavíně i zastávek a obratišť na letišti. Jinak bylo ověřeno, že v dílnách to právě na rozdíl od dvoukloubového busu může využít současných zařízení a z hlediska manévrovatelnosti je to téměř srovnatelné s dnešním busem. Současně bylo ověřeno, že pro provoz na lince 119 nebude nutné zastávky upravovat. Kdyby to bylo v zimě na lince 107, kde je sezóna opačná než na letišti, není nutné upravovat zastávky ani tam.

0/0
19.2.2016 15:57

L77u37k64á82š 43H98l82o54u60c11a96l 6862460411984

takže fungl nové obratiště na Veleslavíně je poddimenzované?

0/0
4.3.2016 21:27
Foto

M30a71r23t64i48n 74P59i53š35t85o80r52a 8778918676449

Vybočit do dalšího pruhu může, může i zablokovat celou křižovatku. Musí mu ale u toho asistovat závozník, resp. způsobilá a náležitě poučená osoba. A to u nás elektronika zatím není.

0/0
12.2.2016 9:21

I34v91o 82Z55d46e92b22o59r97s22k34ý 3453381550671

Otík?

+2/0
12.2.2016 13:20

V58i32k87t23o87r 64Š34a47f24á28ř 9820393968624

Nejak mi nejde do hlavy, jak bude vysledek ekonomickeho testu se 3 tunami vody validni vzhledem ke kapacite 190 lidi (~15 tun)?

+1/0
12.2.2016 4:00

M56a15r62e92k 65Z72a93h62r84a62d37i59l 6624669365501

Žeby průměrný náklad? ...

0/0
12.2.2016 7:33

J24a24r78o27s31l30a88v 77M78i79n98á54ř 4683371623628

Z článku: ...testování zahrnuje i provoz se zátěží, která simuluje sedící cestující... tedy pouze sedící.

0/0
12.2.2016 8:39

O25n96d50ř16e70j 52Č71a82p73k95a 6461351853384

Potřebujete vyzkoušet i spotřebu a jízdní vlastnosti při slabém provozu (vyplatí se odjezdit celý den, nebo ten autobus mimo špičku stáhnout ?)

Plně obsazený jezdí při testech s cestujícími prakticky pořád, takže to už otestované mají.

0/0
12.2.2016 11:37

M12i67r20e72k 13G67a60j78e41r 5361266839240

A také simulace vystupování a nastupování s tou vodou trvá dlouho.

0/0
12.2.2016 17:16

M85a73r48e93k 57Š10i73m43o65n 2254297798708

Autobus je už testován s cestujícími a má moc sedaček. Nevejdou se všechy kufry.

0/−3
12.2.2016 1:04

R52o95s53ť35a 82J63a91n49č77a40r 4437959331936

Testovaný bus je pro Německého odběratele. U městských autobusů j zvykem konfigurovat interiér na přání zákazníka a tudíž v případě nákupu pro DP Praha lze očekávat místo pro kufry.

+2/0
12.2.2016 6:19

M11a45r64e24k 89Š85i38m85o19n 2354117888358

Ok, budiž.

0/0
12.2.2016 14:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.