Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak obří autobus místo lidí vozí sudy s vodou

Tento týden Dopravní podnik hlavního města Prahy poprvé testuje obří autobus s vodou v kontejnerech. Získává tím údaje o skutečné spotřebě či chování autobusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M37a37t30ě97j 90V34o31z91d12e37k 3716930463

Jízda "S" letiště... editore pleskni si...;-D;-D

+1/0
20.2.2016 22:50

J32a77n 20D44l15o43u86h42ý 7814939200599

Jem jedinej, komu se jevi ten autobus sice velkej, ale o moc vice lidi "v sede" se tam teda nevejde.... Ale tak mozna se pletu...

+1/0
16.2.2016 10:10

P62e87t42r 73V25o35p51i84č47k62a 5592647697716

myslite ze dopravce pocita jen s lidma co sedi a zbytek busu bude prazdnej? Naopak, nejradsi by vsechny sedacky vyhazel a pekne postaru, jako dobytek na zeleznici ...

0/0
18.2.2016 8:59

I12v89o 66Z89d13e31b27o20r31s72k89ý 3743271790571

Když se cestující dobře poskládají, vejde se jich 10 - 15 do krychlového metru.

+2/0
12.2.2016 13:22

R85a54d43i19m 48Z38e46h87e28r 3864120293191

No jo, ale na letiště a zpět budou mít lidi kufry a jiná velká zavazadla, když si sednou na čtverku proti sobě tak ty kufry dají kam? Do uličky?

0/0
12.2.2016 12:44

O98n68d27ř55e74j 42Č40a96p75k91a 6901881413524

Jak už tu několikrát bylo - tohle je předváděcí kus, nejspíš půjde se slevou k nějakému německému zákazníkovi a tam linku na letiště jezdit nebude. Proto jsou sedačky takhle. Když by se DP rozhodnul tyhle autobusy koupit, může si rozmístění a počet sedaček změnit podle potřeby, jediné, co tam je pevně dané, jsou dveře a kryty nad kolama.

0/0
12.2.2016 13:43

J65i68ř82í 49Ř17e71h36o60ř 9188268546308

odvětrávání by mohli otestovat, kdyby na každou nádrž s vodou posadili ještě jednoho bezdomovce. Stejně se chtějí povozit a jeden dokáže otestovat vzduchu za dvacet cestujících.

+4/0
12.2.2016 11:36

M43i65c11h48a13l 10C11h17a21l62u55p44a 6108840489603

To by testovat nemuseli, jeden bezdomovec to zamoří celé a odvětrat to už taky nepůjde :-).

0/0
13.2.2016 12:08

M20i61c51h29a16e84l 80K28o44u46t94e57c82k47ý 3605110106

A nestačilo bývalo postavit na letiště metro? Mluvilo se o tom, jak je metro kapacitně nadhodnocené :-)

+1/−2
12.2.2016 10:30

M54i97c74h94a36l 88C89h87a33l40u13p23a 6488480329323

Jestli ten bus odveze necelých 200 lidí, tak je to pořád méně, než vagon metra (tam je kapacita kolem 300 lidí). A metro bude jezdit častěji.

0/0
13.2.2016 12:09

J74i50ř55í 73K35o23c57u83r82e14k 6655154525348

Jasně, pošlem tam soupravy s kapacitou 1000 lidí (1500 sardinek) po pěti minutách. Kapacitně to bude dostačovat, v každém vagonu bude sedět tak 10 lidí. Každý daňový poplatník, vč. nemluvňat rád vytáhne 2000 Kč aby se to Metro postavilo. Obyvatelé Kladna to zcela určitě ocení i na dvojnásobek.

0/0
13.2.2016 12:23

A73n11t53o43n55í85n 73D64o82u71b61e41k 3820549779

klidne by stacily klasicke autobusy hlavni co to chce je jizda bez zastavek do prkvancic uz!

z nadrazi veleslavin aby to jelo na terminal 1 a 2 a na nadrazi a zadne nesmysly zastavovat po cestach. do lokalit jezdi hromada jinych prostredku a obtezuje to lidi co nekam daleko cestuji

+2/0
12.2.2016 10:05

J14o94s96e71f 35K17a96r14f37í74k 7402505896220

Jak bez zastávek? Ripod plánuje, že po zavedení busů se zlepší obslužnost, takže bude moct ubrat spoje n vístech, kde tahle housenka bude jezdit;-)

+1/0
12.2.2016 10:13

J32o33s84e44f 98K66a11r69f15í92k 7462575206660

Té vody tam mají KRUTĚ málo. Asi neví, jak natřískané ty busy z letiště jezdí:-P

btw - maximálnípočet cestujících se dá vypočítat podle vzorce X+1 přičemž X je libovolně velké;-)

+1/0
12.2.2016 10:03

J83a22n 92K40o13h16l 4783197671424

Asi by mi přišlo rozumnější dát ty dva autobusy za sebe. Magoři ať se nacpou do prvního a já budu mít ve druhém aspoň dost místa :-) A hlavně tam konečně postavit tu rychlodráhu.. to odlehčí autobusům asi nejvíc.

+1/0
12.2.2016 9:49

J27o27s75e95f 25K67a24r44f83í52k 7602485756950

Neblbněte z rychlodráhou, nejprve je třeba se napakovat na provozích za autobusy... A taky taxikáři jistě něco přihodí, aby nebylo spojení vlakem nebo metrem.;-)

No a když už by to vypadalo, že to teda klapne, tak městské části kudy by měla trať vést budou jistě proti:-P

Takže zahájení nějaké výstavby metra, vlaku či rychlodráhy bych čekal někdy 2030 spíš později.

+1/0
12.2.2016 10:06

J82i87ř75í 44P88r14a35ž76á95k 9400302251802

Shrnuto tedy:

uvažované monstrum má kapacitu o 18% větší než stávající kloubový bus (191/161). Stačilo by tedy interval stávajících busů zkrátit o 18% a přepravní kapacita by byla stejná (tedy cca z 10 min. na 8 min, což by bylo i přívětivější pro pasažery). Uvažované monstrum bude pomalejší, takže jeho užitná přepravní kapacita přepočtená na hodinový výkon bude stejná jako u současného.

Problémy s nutným prodloužením zálivů v zastávkách, nutnost úpravy v dílnách, dražší servis , držet náhradní díly pro pár busů,...).

Možná jediné, co vychází po někoho pozitivně, je tedy provize za nákup....

+14/0
12.2.2016 9:42

J10o46s82e43f 23K64a52r27f80í89k 7152535466770

Že jde o prachy až v první řadě je jasné snad každému ne?;-)

+4/0
12.2.2016 10:00

J11i73ř67í 16K45o45c96u56r25e39k 6445294635168

Uvažované monstrum bude pomalejší

Že se vás DP Praha nezeptal. Nemusel by nic testovat.

0/−1
13.2.2016 12:25

J49i30ř45í 75P10r86a24ž97á10k 9190472821332

Nevím, zda jste to napsal ironicky? Ale myslím, že fakta jsou jednoznačná. Pochybuji, že si na Magistrátu nebo v Dopravním podniku udělali nějakou feasibility study.

+1/−1
13.2.2016 12:55
Foto

M77a12r96t70i89n 52Š35u34b12r38t 1345831784835

Kdyby byl interval 10 minut, bylo by hej. I teď mimo turistickou sezónu je interval ráno 7,5 a odpoledne 6 minut. V sezóně 5 minut s výhledem na 4 minuty a tam už skutečně jsme na hranici kapacity obratiště na Veleslavíně i zastávek a obratišť na letišti. Jinak bylo ověřeno, že v dílnách to právě na rozdíl od dvoukloubového busu může využít současných zařízení a z hlediska manévrovatelnosti je to téměř srovnatelné s dnešním busem. Současně bylo ověřeno, že pro provoz na lince 119 nebude nutné zastávky upravovat. Kdyby to bylo v zimě na lince 107, kde je sezóna opačná než na letišti, není nutné upravovat zastávky ani tam.

0/0
19.2.2016 15:57

L10u45k76á59š 54H38l53o59u62c13a73l 6582680621214

takže fungl nové obratiště na Veleslavíně je poddimenzované?

0/0
4.3.2016 21:27
Foto

M28a54r27t68i53n 76P38i81š47t91o21r90a 8308138716759

Vybočit do dalšího pruhu může, může i zablokovat celou křižovatku. Musí mu ale u toho asistovat závozník, resp. způsobilá a náležitě poučená osoba. A to u nás elektronika zatím není.

0/0
12.2.2016 9:21

I56v20o 53Z81d87e11b51o52r41s46k91ý 3723311370791

Otík?

+2/0
12.2.2016 13:20

V64i31k67t64o97r 13Š83a54f26á71ř 9620393678434

Nejak mi nejde do hlavy, jak bude vysledek ekonomickeho testu se 3 tunami vody validni vzhledem ke kapacite 190 lidi (~15 tun)?

+1/0
12.2.2016 4:00

M47a32r56e90k 36Z27a48h24r79a33d27i12l 6744369175831

Žeby průměrný náklad? ...

0/0
12.2.2016 7:33

J65a60r19o22s55l68a62v 47M72i71n72á64ř 4363191343718

Z článku: ...testování zahrnuje i provoz se zátěží, která simuluje sedící cestující... tedy pouze sedící.

0/0
12.2.2016 8:39

O83n19d93ř23e45j 80Č93a20p41k50a 6511431473944

Potřebujete vyzkoušet i spotřebu a jízdní vlastnosti při slabém provozu (vyplatí se odjezdit celý den, nebo ten autobus mimo špičku stáhnout ?)

Plně obsazený jezdí při testech s cestujícími prakticky pořád, takže to už otestované mají.

0/0
12.2.2016 11:37

M38i56r46e42k 16G11a29j55e86r 5771696189270

A také simulace vystupování a nastupování s tou vodou trvá dlouho.

0/0
12.2.2016 17:16

M63a53r82e87k 69Š97i55m28o65n 2424937488838

Autobus je už testován s cestujícími a má moc sedaček. Nevejdou se všechy kufry.

0/−3
12.2.2016 1:04

R65o97s79ť15a 27J28a10n76č43a25r 4287929121336

Testovaný bus je pro Německého odběratele. U městských autobusů j zvykem konfigurovat interiér na přání zákazníka a tudíž v případě nákupu pro DP Praha lze očekávat místo pro kufry.

+2/0
12.2.2016 6:19

M51a37r31e26k 52Š36i63m39o65n 2584617808448

Ok, budiž.

0/0
12.2.2016 14:54







Najdete na iDNES.cz