Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a96n10a 42P69a21n85k69o93v67á 2763891825114

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V36o24j57t86ě74c28h 15R66o82u21b44a25l 9640173692103

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P41a58v72e12l 27O22b17d27r55ž91á36l30e12k 6656854828342

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48

V35l75a14d94i15m98í26r 75F82i23b87i97g54e55r 5784101921354

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P27e27t79r 82K23o17r39b41e81l 9906837640262

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P34a61v89e38l 40O64b15d36r59ž55á36l44e97k 6296294118452

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J57a30r18o40s68l64a54v 52V61e96č65e73ř26a 9344905276956

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P62e46t63r 27K47o44r87b98e67l 9716527480252

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M86a20r40t46i43n 63P55r85o65s95t44ý 9850783660499

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P62e42t30r 44K26o11r65b82e46l 9276197840302

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P41e10t92r 11N13o46v19o55t43n79y 1901370711

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P20e95t49r 29K41o68r76b48e46l 9356507170322

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V23o31j36t92ě28c33h 77R35o54u65b13a42l 9810423572933

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P28a61t39r17i54k 90E68g42e27r 2858500189811

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J94i74ř51í 92S80t33e87h28l49í61k 9667596455642

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M40i45r85o58s36l29a54v 27Z72i20k10m76u31n62d 6938752417828

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J69a53n 59B90a60r49t11u18š68k74a 7786101721573

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V18l36a37s95t41i37m24i87l 37F76i11a41l92a 1132121354

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J34a72k29u83b 88K91o14r49e84c 6464570271593

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J78a47n 72B47a52r68t93u34š96k44a 7146671801263

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P81e88t29r 55K96o16u43t50e15c79k88ý 6674260317877

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L21u94c79i96a37n 58P39a38p93a49z44i17a10n 5364387251255

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T17o75m32á59š 65P89e59l20i26k37á41n 3911580841519

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P71e46t84r 49B33e70z53s67t52a60r35o16s62t98i 2429236763631

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P72e59t50r 98N37o55v14o30t85n21y 1301970451

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V44í64t 91J44ů63z51a 8872906541638

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K18a79r98e39l 82N95o21v82o23t63n37ý 4846340115715

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V18í38t 44K13o83u42b46a 6536240894518

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D69a63v78i71d 88P72e28c95a 1425294381256

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J30a33n 74B38í17l43e17k 7594392904723

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D54a22v52i87d 69P31e70c35a 1835494411356

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D56a13v50i74d 64V66o38j68t52a79s22í23k 7782183132398

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J20i17ř39í 22K78o90c33u58r45e83k 6575734705938

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H54a75n88u97š 27H34o65r68á52k 9921104326293

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P74a98v38e18l 61O27b41d25r76ž19á29l55e65k 6796914388792

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J18á63n 96K57o35t46ú34č 2806904788736

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P50e64t46r 21K56o70r58b59e16l 9756957560382

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P78e76t65r 68N51o60v54o73t40n71y 1831460341

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J70á48n 61K14o37t69ú47č 2676734218716

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P18e98t94r 30K41o31r14b22e17l 9676787570802

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L64i38b39o34r 98V20e91s62e74l31ý 2989196962122

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P48e35t18r 70K14o64r92b60e51l 9656337410182

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07







Najdete na iDNES.cz