Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: Žádný vlak jim neunikne. Podívejte, odkud se budou řídit vlaky

Podobně jako letiště, mají i dráhy ústředí, které řídí celý provoz. To pražské má pod dohledem kolem 2 200 kilometrů trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a28n63a 23P10a81n14k68o66v63á 2963461105934

Pěkná blbost, sebrat lidem v regionech práci!!! A nádraží bez výpravčích ztratí svoje kouzlo. No umíme pěkně utrácet prachy!

+1/−2
3.3.2016 20:08

V84o50j19t72ě75c10h 98R67o53u59b10a18l 9820853132673

Tak tak, již v předminulém století ničili dělníci stroje, které jim kradly práci!

+1/−1
7.3.2016 13:06

P60a72v49e25l 83O81b78d70r51ž24á59l93e68k 6366884708842

Jen až se budou množit situace, kdy vlak jede s vykolejeným podvozkem 20 km, protože po cestě není žádný živý železničář, který by si toho všimnul :-/

0/0
3.3.2016 19:48

V39l43a72d95i12m73í20r 31F41i74b13i22g90e98r 5274641981134

Nebojte nebude. Na kolejích je spousta čidel která to odhalí dřív než to někdo uvidí.

0/−1
3.3.2016 20:45

P33e95t84r 19K13o70r47b30e60l 9496157980272

Si děláte srandu.

+2/0
3.3.2016 22:36

P70a39v33e53l 52O39b70d57r97ž39á93l52e17k 6746584608252

Možná myslíte čidla horkoběžnosti. Ale když nákladnímu vlaku s 20 vozy vyskočí někde jeden podvozek, tak si toho všimnou až na výhybce na nejbližším nádraží.

+2/0
5.3.2016 8:36
Foto

J41a38r69o32s64l73a98v 29V39e12č58e80ř23a 9694255416576

V každé středně velké stanici bude aspoň přes den tzv. dozorčí stanice s právem převzít řízení dopravy v případě poruchy dálkového spojení.

0/0
3.3.2016 17:16

P42e81t66r 55K74o34r37b54e35l 9666907660952

Což technicky znamená, že se mohlo udělat více regionálních pracovišť a nestavět nový megabarák.

+1/0
3.3.2016 22:38

M94a87r69t45i17n 75P39r93o16s65t33ý 9330233370219

A ja blahove myslel, ze tohle se uz dlouho deje.. a ono ne.. :-(

0/0
3.3.2016 16:29

P76e84t68r 77K20o58r42b76e92l 9686667140412

Mně by zajímalo, odkud bude toto centrum brát za pár let lidi, kdy budou "dotěženi" současní výpravčí ze sítě. V Praze není takový problém sehnat práci za podobný plat s nesouměřitelně nižší odpovědností a psychickou zátěží.

+6/0
3.3.2016 13:53

P77e38t16r 18N61o43v16o70t21n76y 1621490121

A kde se berou teď normální výpravčí v Praze a okolí?

0/0
3.3.2016 15:27

P62e36t25r 43K31o61r95b25e77l 9506967220552

Nevím jak v Praze, ale v mém okolí nikde. Kde to jen trochu šlo se zrušili místa jen proto, že už na nich neměl kdo dělat. Někoho občas vygeneruje modernizace nějaké trati či stanice. Proslýchá se tu ale, že v Praze a jiných lokalitách je to obdobné. Věkový průměr je vysoký, já jsem ve svých dvaačtyřiceti jeden z největších cucáků.

0/0
3.3.2016 17:56

V46o62j21t76ě75c49h 71R96o25u76b58a24l 9700783312503

Víte, práce výpravčího je stereotypní záležitost, která táhne tak leda fandy do železnice. Je to v podstatě práce bez nároku na předběžnou kvalifikaci, protože patřičné znalosti uchazeč získá v kurzu za pár týdnů. Takže stačí vyhovující zdravotní stav a ochota dělat takovouto práci, čili se nedivte, že se do toho schopní lidé nehrnou.

0/−2
7.3.2016 13:05

P65a17t16r37i18k 94E15g60e59r 2478150179251

No z I.P. Pavlova, Kačerova, Hostivaře, Zličína a možná i z Hradčanské se dá sledovat provoz metra a ze všech vozoven Vokovice, Motol, Pankrác, Strašnice, Hostivař, Hloubětín, Kobylisy provoz tramvají.

0/0
3.3.2016 13:26

J10i87ř19í 94S16t96e52h58l43í10k 9227776145472

V Praze se probudili.Morava je řízena z Přerova už 2 roky.Akorát se o tom klasicky nepsalo.Nešlo o hkavní město.......

+3/−10
3.3.2016 11:44

M59i66r28o60s81l74a74v 22Z42i90k84m47u50n56d 6608272387448

V Praze s nikdo neprobudil, prostě se stavělo později ...

+10/0
3.3.2016 12:02

J64a81n 25B87a49r28t64u81š77k90a 7316161921593

no, jestli to není tím že tam je o něco jednodušší síť tratí. A nebo spíše lehčí podmínky pro pokládání nových kabelů a tak podobně.

0/0
3.3.2016 12:11

V13l57a55s92t40i85m33i41l 50F87i55a27l20a 1672551954

Tak jistěéééé

+1/−1
3.3.2016 13:07

J97a26k71u76b 23K31o31r70e26c 6984940101953

já jsem o tom normálně četl, a nejen na idnesu

+3/0
3.3.2016 12:45

J82a89n 35B96a34r44t91u10š66k85a 7516211321413

a dokonce je na tom (stále opakovaný) televizní film.

0/0
3.3.2016 12:51

P37e42t31r 18K96o35u81t92e15c44k25ý 6464800367837

Moravu nahraďte "pár hlavních tratí na Moravě" :) Pak to bude sedět (byť postupně přibývají)...

0/0
3.3.2016 18:36

L75u41c89i32a44n 66P96a29p30a84z32i62a94n 5414397291655

Aby to nedopaldo jako v Chomutově! Minimalizované náklady, velké problémy do budoucna!

+3/0
3.3.2016 11:40

T90o89m93á38š 94P89e97l73i24k89á84n 3891800871629

Jej... a to se bude dobře háčkovat....

0/0
3.3.2016 11:19

P65e25t89r 53B61e87z86s73t40a22r10o32s73t71i 2859606743251

Bohumín byl proti tomu slabý odvar...

+3/−1
3.3.2016 10:21

P59e55t90r 42N55o80v50o91t58n30y 1761220391

V Bohumíně shořela zabezpečovačka. Ne její řídící pracoviště.

0/0
3.3.2016 11:00

V49í96t 69J96ů78z50a 8842676771138

Zajímavý článek - jakoby už teď řada tratí nebyla dálkově řízená, byť ne z Balabenky.

+2/0
3.3.2016 10:14

K25a62r26e93l 67N34o11v38o38t19n74ý 4316420715335

Přesně totéž mě taky napadlo.

0/0
3.3.2016 11:35

V69í18t 13K68o38u66b96a 6286820604358

Pokud někdo nešlohne kabely, tak budou řídit. Až k to mu dojde budou tak maximálně hrát tetris

+5/0
3.3.2016 8:26

D13a74v17i19d 89P56e81c51a 1745784391866

Jako dnes.

0/−1
3.3.2016 8:34

J81a66n 57B90í47l12e63k 7274632964733

Je to výborné do doby, než dojde k nějaké poruše případně i požáru. Pak se vše zastaví a dál se musí jet po staru. Nechci vidět situaci, až už nebude nikoho, kdo by to dokázal!!:-/

+8/0
3.3.2016 5:53

D19a42v81i97d 48P45e27c44a 1435424421306

Nechci to hájit, ale tohle platí i dnes, ne?

+3/0
3.3.2016 7:57

D36a30v28i29d 28V48o90j96t53a40s31í30k 7112803742588

souhlas, než ta budova "vyhoří" tak to bude určitě efektivní řízení.. každopádně pro sichr by mělo SŽDC zachovat i starý systém...

0/0
3.3.2016 11:38

J25i28ř42í 70K16o10c97u76r17e58k 6425154565438

A teď si představte, že vyhoří ŘLP. Neměli bychom mít v záloze praporky a létat na vlajkovou abecedu?

+1/0
3.3.2016 12:05

H95a53n49u46š 31H70o29r82á45k 9781724106293

No, oni to ale vsichni umi. Teda ne vlajkovou abecedu, ale blikani zelenym a cervenym svetlem, nouzove osvetlit VPD, rakety... Fakt, bez centraly RLP se vsichni dostanou bezpecne na zem.

0/0
3.3.2016 15:15

P77a20v61e95l 66O70b67d29r24ž98á70l24e35k 6326504218692

Dostanou, ale už nic nevzlétne.

Když je problém na železnici, tak je hned několik stupňů kam ustoupit a používat starší a starší technologie, aby provoz byl alespoň částečně zachovaný.

0/0
3.3.2016 19:47

J15á84n 49K20o44t76ú79č 2646594148396

To ale môžete povedať úplne o každej technike. Auto je fajn, ale čo keď sa pokazí? Tak si na to radšej nezvykajme, choďme všetci pešo a bude. Nie?

No asi nie. Pretože centrálne riadenie vlakovej dopravy prináša nesporné výhody a zvyšuje kapacitu tratí. Všetko sa môže pokaziť alebo poškodiť, a nie je ekonomicky možné udržiavať na všetky scenáre záložné riešenia.

+1/0
3.3.2016 14:16

P41e82t63r 97K15o80r29b65e55l 9616757440872

Čím zvyšuje kapacitu tratí? Nepřidává ani traťové oddíly ani staniční koleje.

0/0
3.3.2016 15:06

P24e80t54r 77N32o94v47o77t71n75y 1721860601

Lepším využitím toho, co je k dispozici.

+1/0
3.3.2016 15:30

J19á43n 43K80o41t17ú65č 2386864408446

Nastavovanie vlakových ciest z centrálneho dispečérskeho pracoviska dokáže lepšie využiť kapacitu tratí. Je to zložitá problematika, ale zjavne o tom nemáte moc páru.

0/0
3.3.2016 16:50

P72e18t54r 13K83o64r17b39e50l 9606957620322

Jakou máte praxi?

0/0
3.3.2016 17:57

L12i42b63o66r 60V69e17s90e20l54ý 2709846322742

Dispečer na DOZ má daleko větší přehled.

+1/0
3.3.2016 17:09

P29e67t77r 59K36o50r19b14e23l 9506437930172

Já dnes vidím desítky kilometrů na každou stranu podle toho, co si navolím na obrazovce. Problém nevidím v přísunu informací, ale v tom, co je jednotlivý člověk schopen zpracovat. Nejde o tratě, kde jede jeden rychlík v každém směru za hodinu, ale kolegům na 010 a 011 opravdu nezávidím.

+2/0
3.3.2016 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.