Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a27n 94D66l53o80u83h90ý 7474729200489

Mozna az opet Nvidia a AMD dokazou dodavat vykonne chipy, ktere se pri zatezi na plny vykon "nekrouti", tak je tam Apple zacne opet davat. V roce 2008 az 2012 totiz Apple vymenoval znicene geforce macbooky Pro za nove ( do 4 let stari ). I me ho vymenili. Odesel ze dne na den. Kdo z PC vyrobcu vam po 4 letech vymeni stroj, protoze je tam vyrobni vada?!

0/−1
7.3.2016 6:38

L40a83d33a 77N86o79v66a22k 4492393567

tak když to tam nejde dát..., tak ať se nediví, že to to 3D nebude pro OS -X... Já mam výkonné Nvidia karty v PC už asi 10 let a nezaznamenal jsem nejmenší problémy...

+1/0
7.3.2016 18:54

L54u28d71v64í52k 59G31a33j72d26o93š14í96k 2245403784232

Ono to tam samozřejmě jde dát, ale Apple to tam nechce, protože s tím jsou jen problémy.

Jistě chápete, že před 10 lety byla situace trochu jiná než dnes.

0/−1
8.3.2016 17:02

J48a74r89o33s85l61a77v 56K46a36š38t69u25r95a 5926607701505

Do profi 3D bychom mohli zařadit letecké simulátory a ty na Jablku taky nerozjedete.

0/0
4.3.2016 20:09

A47n80t26o40n41í26n 49S46v31o45b78o36d63a 3554103529732

technické 3D také nejsou pro Mac, třeba SOLIDWORKS a další, mám na takové programy certifikovaný stroj a Mac to není :-)

0/0
4.3.2016 21:05

L74a49d33a 67N66o93v18a16k 4322923637

;-D tak to se museli asi u Apple trochu zakuckat...R^

+2/−1
4.3.2016 18:42

G57a30b11r53i35e73l 91H97o96r18t42e73n 9821489403414

;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2016 14:25

J77i19ř72í 82S68o72j32k28a 5218462811808

tak vzhledem k tomu že má Apple v pc tržní podíl asi jako Windows Phone v telefonech tak to asi moc lidí trápit nebude že tam nepůjde Oculus

+2/−2
4.3.2016 13:13

P86e18t34r 19T33y85č88k11a 6445352109892

Trzni podil Applu v pocitacich jde nahoru, na rozdil od podilu WP.

+1/0
5.3.2016 7:17

L62u12d54v65í42k 75G49a29j36d62o39š96í59k 2195933844962

Apple ovšem na nějaké super herní počítače z vysoka kašle.

Jeho zákazníci, kteří kupují Mac Pro, potřebují profi 3D. Nikoliv krámy na hraní.

Apple podporu nějaké firmy Oculus Rift fakt nepotřebuje.

+5/−14
4.3.2016 10:09

J81o41z88e90f 21N21o88v82a32k 6491963596383

co to znamena profi 3D?

+4/−1
4.3.2016 10:15

L95u52b18o81m29i66r 27K66u85b44a95t 4627543331770

Obvykle to jsou různé CAD a animovací programy pro profesionální použití. No a z hlediska hardwaru jsou profesionální a herní grafiky prakticky totožné, rozdíl je primárně ve firmwaru, kdy u profesionálních grafik dochází k optimalizaci na provádění specializovanějších funkcí využívaných těmito programy, kdežto herní grafiky jsou optimalizovanější na odlišnou skupinu funkcí využívaných ve hrách. Ostatní programy mezi těmito extrémy obvykle nemívají tak velké požadavky na grafické karty, aby tam byl rozdíl vidět. Oculus Rift do toho zapadá tak, že je zaměřený na hry, takže ke svému provozu potřebuje herní grafiku. Kdyby tam někdo chtěl spouštět třeba Mayu nebo podobné programy, asi by i ten Mac dodal dostačující obraz. Ale to nejspíš nikdo dělat nebude, na to je Oculus Rift poněkud omezující oproti sestavě monitorů s velkým rozlišením.

0/−3
4.3.2016 13:17

M37a59r23t90i14n 14V61o92k21o97u51n 9908643813196

CAD/CAM a predevsim rendering

+1/−1
4.3.2016 13:18

J35i52ř68í 96S65o86j87k76a 5888372661398

na to se používá jiná liga, polo-profík použije pc s grafickou kartou NVIDIA Graphics PLUS Quadro M6000 ( cena 120 000 Kč), když je to už skoro-profík tak si dá do pc v 3xSLI tyto grafické karty, a pokud je to fakt profík tak rendering dělá na farmách a né na svém pc ;-) dělat profesionálně grafiku na Applu je asi jako dělat profesionálně řidiče limuzíny ve Škodě Favorit ;-D;-D

+3/−2
4.3.2016 13:29

T95o95m91á38š 65S86o21u55k72u36p 4153555340430

A proto ma vetsina grafickych, strihovych, efektovych studii Macy. Protoze i kdyz se finalni render provadi na clusteru, porad je potreba vykonny a spolehlivy stroj na samotnou tvorbu.

btw: "Profikem" se nekdo nestava pri urcitem objemu nebo kvalite prace, ale ciste jen tim ze si za ni nechava platit.

+2/−1
4.3.2016 14:19

J58a95r83o77s74l61a84v 76K19a53š92t57u67r89a 5486827331635

Odkud máš tuto informaci? Tu statistiku bych si rad přečetl.

0/0
4.3.2016 20:12

J46o73s65e95f 29Č69i84h13á53k 7351459970476

Sakra to jsou prachy 8-o

0/0
4.3.2016 14:21

P23e71t31r 37T91y92č21k61a 6155532299862

Profika fakt nepoznas podle toho ze ma na stole to co jsi popsal. Spousta spickovych grafiku ti udela praci i na macbooku.

0/0
5.3.2016 7:20

R47a45d18e28k 30B17ě89h13a50v18ý 4598775623754

Nebojte, na ty jejich malovanky ve photoshopu a 3d programech by ta Nvidia stacila bez problemu taky.

+4/−2
4.3.2016 10:26

T23o92m71á18š 59S40o20u16k78u84p 4453625560880

Uz jsem videl par Titanu jak se pri rendrovani tech "malovanek" proste sesypali a pro dalsi praci nesli pouzit.

+1/−1
4.3.2016 11:51

G22a12b41r29i46e19l 80H33o75r83t32e28n 9551949953154

To je klidně možné, herní grafiky nejsou stavěné na dlouhodobý špičkový výkon. Nicméně je to celkem snadno řešitelné vodním chlazením, čili pokud děláte animace, které nemusí být technicky dokonalé, výkonná herní grafika může stačit.

+2/0
4.3.2016 15:33

L21u53d74v25í78k 27G89a96j93d88o75š41í65k 2325823674592

Dost těžko. To totiž není jen o chlazení, ale především o ovladačích a softwaru.

0/0
8.3.2016 16:59

G10a89b48r76i40e41l 53H93o88r26t86e84n 9401839253194

Běžné ovladače a software kvalitně chlazenou kartu zničit nemohou.

0/0
8.3.2016 17:45

L73u72d91v86í40k 20G93a21j44d35o57š42í49k 2675533114642

Tak určitě.

A proto se vyrábí profi grafické karty a prodávají se za násobky ceny herních karet.

+1/−2
4.3.2016 11:59

O67n54d15r56a 38Z80d22r30a30h88a11l 4135210635141

Apple možná ne, je otázka jestli jsou opravdu všichni uživatelé nadšeni z toho, že to rozhodl za ně. Pokud ano, myslím, že to ani jedna strana řešit nemusí, páč očividně Apple zákazníci nemají o Oculus zájem.

0/0
4.3.2016 11:58

L60u31d91v58í89k 79G28a89j95d36o41š14í83k 2215543314722

Jak rozhoduje za ně?

Apple dělá své produkty jak si myslí, že to je nejlepší pro okruh jeho zákazníků, o jejichž pozornost má zájem. Ostatní ať si trhnou nohou.

Jestli někdo produkty Applu koupí nebo ne je rozhodnutí zákazníků. Nikdo za ně nerozhoduje. Při koupi Mac Pro vědí všichni dobře, do čeho jdou.

+4/−1
4.3.2016 12:04

J84a29n 72D38l19o62u45h91ý 7794669200309

To je jako tvrdit ze ferrari rozhoduje za zakazniky, protoze jejich auta nejsou do terenu :-D

+1/0
7.3.2016 6:41

J92o18s32e70f 52Č80i27h75á93k 7211839480646

Praskne vám žilka :-)

0/0
4.3.2016 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.