Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oculus Rift bude mít i verzi pro Mac, jen co Apple udělá dobrý počítač

Tak ostré mezifiremní „šťouchnutí“ neslyšíme často. Šéf Oculusu zdůvodnil absenci podpory počítačů s OS X tím, že ani nejvyšší konfigurace počítačů od Applu nesplňují požadavky pro renderování virtuální reality. A s diplomatickou formulací si opravdu hlavu nelámal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a46n 88D31l82o57u62h67ý 7144499430569

Mozna az opet Nvidia a AMD dokazou dodavat vykonne chipy, ktere se pri zatezi na plny vykon "nekrouti", tak je tam Apple zacne opet davat. V roce 2008 az 2012 totiz Apple vymenoval znicene geforce macbooky Pro za nove ( do 4 let stari ). I me ho vymenili. Odesel ze dne na den. Kdo z PC vyrobcu vam po 4 letech vymeni stroj, protoze je tam vyrobni vada?!

0/−1
7.3.2016 6:38

L18a78d29a 56N40o39v30a74k 4912263547

tak když to tam nejde dát..., tak ať se nediví, že to to 3D nebude pro OS -X... Já mam výkonné Nvidia karty v PC už asi 10 let a nezaznamenal jsem nejmenší problémy...

+1/0
7.3.2016 18:54

L87u24d25v51í21k 61G39a90j75d16o88š65í52k 2835853414612

Ono to tam samozřejmě jde dát, ale Apple to tam nechce, protože s tím jsou jen problémy.

Jistě chápete, že před 10 lety byla situace trochu jiná než dnes.

0/−1
8.3.2016 17:02

J13a80r22o46s84l54a29v 64K68a62š91t72u47r73a 5696747901105

Do profi 3D bychom mohli zařadit letecké simulátory a ty na Jablku taky nerozjedete.

0/0
4.3.2016 20:09

A66n16t51o16n74í57n 66S49v28o23b75o72d54a 3964683709202

technické 3D také nejsou pro Mac, třeba SOLIDWORKS a další, mám na takové programy certifikovaný stroj a Mac to není :-)

0/0
4.3.2016 21:05

L14a18d13a 69N94o85v51a97k 4472283387

;-D tak to se museli asi u Apple trochu zakuckat...R^

+2/−1
4.3.2016 18:42

G42a29b89r61i82e79l 74H55o60r74t47e87n 9271149113514

;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2016 14:25

J92i89ř46í 75S78o12j58k70a 5828962451708

tak vzhledem k tomu že má Apple v pc tržní podíl asi jako Windows Phone v telefonech tak to asi moc lidí trápit nebude že tam nepůjde Oculus

+2/−2
4.3.2016 13:13

P30e98t17r 37T39y38č17k98a 6335232889742

Trzni podil Applu v pocitacich jde nahoru, na rozdil od podilu WP.

+1/0
5.3.2016 7:17

L32u23d19v45í65k 29G84a65j93d43o58š18í10k 2515593394692

Apple ovšem na nějaké super herní počítače z vysoka kašle.

Jeho zákazníci, kteří kupují Mac Pro, potřebují profi 3D. Nikoliv krámy na hraní.

Apple podporu nějaké firmy Oculus Rift fakt nepotřebuje.

+5/−14
4.3.2016 10:09

J28o78z85e43f 13N34o61v66a20k 6581883956113

co to znamena profi 3D?

+4/−1
4.3.2016 10:15

L28u78b11o71m53i64r 91K23u14b62a22t 4797753851500

Obvykle to jsou různé CAD a animovací programy pro profesionální použití. No a z hlediska hardwaru jsou profesionální a herní grafiky prakticky totožné, rozdíl je primárně ve firmwaru, kdy u profesionálních grafik dochází k optimalizaci na provádění specializovanějších funkcí využívaných těmito programy, kdežto herní grafiky jsou optimalizovanější na odlišnou skupinu funkcí využívaných ve hrách. Ostatní programy mezi těmito extrémy obvykle nemívají tak velké požadavky na grafické karty, aby tam byl rozdíl vidět. Oculus Rift do toho zapadá tak, že je zaměřený na hry, takže ke svému provozu potřebuje herní grafiku. Kdyby tam někdo chtěl spouštět třeba Mayu nebo podobné programy, asi by i ten Mac dodal dostačující obraz. Ale to nejspíš nikdo dělat nebude, na to je Oculus Rift poněkud omezující oproti sestavě monitorů s velkým rozlišením.

0/−3
4.3.2016 13:17

M98a36r86t77i76n 38V14o44k12o40u28n 9878573773556

CAD/CAM a predevsim rendering

+1/−1
4.3.2016 13:18

J70i94ř68í 91S25o79j17k37a 5978932471568

na to se používá jiná liga, polo-profík použije pc s grafickou kartou NVIDIA Graphics PLUS Quadro M6000 ( cena 120 000 Kč), když je to už skoro-profík tak si dá do pc v 3xSLI tyto grafické karty, a pokud je to fakt profík tak rendering dělá na farmách a né na svém pc ;-) dělat profesionálně grafiku na Applu je asi jako dělat profesionálně řidiče limuzíny ve Škodě Favorit ;-D;-D

+3/−2
4.3.2016 13:29

T23o25m73á62š 36S48o20u67k82u70p 4203285710230

A proto ma vetsina grafickych, strihovych, efektovych studii Macy. Protoze i kdyz se finalni render provadi na clusteru, porad je potreba vykonny a spolehlivy stroj na samotnou tvorbu.

btw: "Profikem" se nekdo nestava pri urcitem objemu nebo kvalite prace, ale ciste jen tim ze si za ni nechava platit.

+2/−1
4.3.2016 14:19

J43a97r41o34s76l43a45v 58K90a26š20t82u69r69a 5906987871825

Odkud máš tuto informaci? Tu statistiku bych si rad přečetl.

0/0
4.3.2016 20:12

J39o81s90e29f 38Č77i90h48á46k 7191729100836

Sakra to jsou prachy 8-o

0/0
4.3.2016 14:21

P50e30t12r 45T18y95č72k26a 6135212649332

Profika fakt nepoznas podle toho ze ma na stole to co jsi popsal. Spousta spickovych grafiku ti udela praci i na macbooku.

0/0
5.3.2016 7:20

R56a51d52e78k 50B76ě82h81a36v87ý 4898325243684

Nebojte, na ty jejich malovanky ve photoshopu a 3d programech by ta Nvidia stacila bez problemu taky.

+4/−2
4.3.2016 10:26

T62o43m37á96š 35S85o90u41k69u62p 4663335810130

Uz jsem videl par Titanu jak se pri rendrovani tech "malovanek" proste sesypali a pro dalsi praci nesli pouzit.

+1/−1
4.3.2016 11:51

G25a65b36r70i35e94l 80H35o47r69t95e42n 9881279563614

To je klidně možné, herní grafiky nejsou stavěné na dlouhodobý špičkový výkon. Nicméně je to celkem snadno řešitelné vodním chlazením, čili pokud děláte animace, které nemusí být technicky dokonalé, výkonná herní grafika může stačit.

+2/0
4.3.2016 15:33

L39u79d31v48í42k 39G88a15j84d77o42š25í81k 2895213264932

Dost těžko. To totiž není jen o chlazení, ale především o ovladačích a softwaru.

0/0
8.3.2016 16:59

G79a66b70r61i28e95l 28H87o37r94t67e10n 9921959723834

Běžné ovladače a software kvalitně chlazenou kartu zničit nemohou.

0/0
8.3.2016 17:45

L18u33d86v12í43k 70G84a76j30d85o57š62í65k 2535573584792

Tak určitě.

A proto se vyrábí profi grafické karty a prodávají se za násobky ceny herních karet.

+1/−2
4.3.2016 11:59

O48n19d60r85a 98Z20d83r12a60h14a43l 4305150905801

Apple možná ne, je otázka jestli jsou opravdu všichni uživatelé nadšeni z toho, že to rozhodl za ně. Pokud ano, myslím, že to ani jedna strana řešit nemusí, páč očividně Apple zákazníci nemají o Oculus zájem.

0/0
4.3.2016 11:58

L68u40d72v65í34k 24G60a18j80d92o40š42í48k 2655313834462

Jak rozhoduje za ně?

Apple dělá své produkty jak si myslí, že to je nejlepší pro okruh jeho zákazníků, o jejichž pozornost má zájem. Ostatní ať si trhnou nohou.

Jestli někdo produkty Applu koupí nebo ne je rozhodnutí zákazníků. Nikdo za ně nerozhoduje. Při koupi Mac Pro vědí všichni dobře, do čeho jdou.

+4/−1
4.3.2016 12:04

J18a30n 54D86l22o96u18h22ý 7124989810659

To je jako tvrdit ze ferrari rozhoduje za zakazniky, protoze jejich auta nejsou do terenu :-D

+1/0
7.3.2016 6:41

J50o56s25e93f 75Č93i34h79á90k 7341659870106

Praskne vám žilka :-)

0/0
4.3.2016 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.