Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme armádní brýle za 350 tisíc. Piloti mají nový simulátor tmy

V absolutní tmě neuvidíte nic, ale stačí trocha odráženého světla z hvězd a voják vybavený drahou výbavou se může zorientovat v terénu. Speciální vizor umí využít osamělé fotony a elektronicky zesílit obraz. Armáda v Praze otevřela nový simulátor, kde se piloti mohou bez obav rozkoukat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P80e41t72r 39N56o19v56á63k 4417200655974

Fungují úplně stejně jako brýle za 500 Kč od Sovětů, které jsem koupil v devadesátých letech. 8-)

0/0
24.4.2016 10:39

F52r88o29d63o 33O22f56n48a61r56n95i59a 9657146558770

Https://youtu.be/Ae36ewADpvY

0/0
21.4.2016 18:32

T18o35n51d71a 15H70e72j54l59í59k 1108273289967

Proto je tak nebezpečné na vrtulníky v noci svítit laserovými ukazovátky. Pokud má pilot noktovizor (a pochybuji, že by u Policie, atd neměli), tak pilota oslepíte i slabým, rozptýleným paprskem, ten je totiž mnohonásobně silnější, než zdroje světla, které to taky zachytí - a zesílí.

+1/−1
21.4.2016 10:17

Š90t26ě16p36á87n 85B49u38r33i50a27n 3803873331455

Nezdá se mi, že za takovou pálku, by to nemělo limitr na zesílení. To platilo pro první generace noktovizorů, nevěřím že dnes to nemá ochranu proti nadměrnému oslnění.Paradoxně si myslím, že z hlediska oslnění pilota, je na tom hůř bez nočního vidění než sním.

0/0
21.4.2016 11:21
Foto

B22o73r51i63s 77O54n16i67š93č92e81n26k73o 1143731219381

Teoreticky, z hlediska ochrany očí v UMĚLÝCH podmínkách, bychom mohli říct, že brýle pilota chrání. Paprsek v nejhorším poškodí elektroniku brýlí, ale k oku se přímo nedostane.

Problém s laserovým ozářením je, že tenký paprsek se na vzdálenost několika stovek metrů (vzdálenost od vrtulníku) mění na svítící kruh o velkém průměru (velikost záleží od více faktorů, řekněme že řádově metr), který má stále vysokou energii. Do kokpitu Vám tedy neproniká malá tečka jako z ukazovátka, ale je osvícené celé sklo kabiny. To způsobuje mnoho nepravidelných odrazů, ozáření celé kabiny, jakoby byl před kabinou velký nepravidelně svítící reflektor (pro představu). To znamená pro piloty velký problém. Nejde tedy jen o brýle, ohrožuje to i zrak samotný. Krátkodobě může dojít k podráždění očí (odražený paprsek Vám posvítí "popod" brýle), zhoršení zrakových funkcí, ale i k vážnějším poškozením struktur oka.

+2/0
25.4.2016 14:19

J30i63n65d78ř53i38c26h 69K38u79c12h11a53ř 4346813488

Přiznávám že jsem lajk který s tímto nemá žádné zkušenosti, ale tyhle drahé hračky skutečně nemají ochranu proti osilnění, která nedovolí zobrazit nic od určité intentzity výše?

0/0
21.4.2016 12:55
Foto

B19o46r84i57s 63O49n51i83š58č22e43n15k69o 1743341599391

Dobrý den. Jak je v článku uvedeno, brýle se intenzitě osvětlení přizpůsobí. Udělají to tak, že sníží zesílení. Ve výsledku ale stále vidíte velmi intenzivní světlo s výrazným halo efektem a v okolí vidíte jen tmu. Z praktického hlediska tedy brýle neplní dost dobře svojí funkci. Výrazný problém je to například pro záchranáře, kteří přistávají u dálnice, vedle množství majáků již přítomných složek IZS. Silné světlo také narušuje přizpůsobení zraku na tmu, což může mít také následky.

0/0
22.4.2016 8:31
Foto

P88a60v34e66l 65K68a45s35í92k49, 74T13e66c49h67n10e76t64.66c87z

Viz článek: Brýle pro letce jsou vybaveny například funkcí Auto-gating, která zajišťuje průběžnou regulaci zesílení. Nedojde tedy k oslepení pilota v případě, že by se podíval do zdroje světla.

+4/0
21.4.2016 14:13
Foto

P62a74v79e22l 80K30a40s93í20k10, 62T54e52c71h64n72e57t81.52c76z

To ale neznamená, že by laserové ukazovátko nebylo nebezpečné.

0/0
21.4.2016 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.