Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První „Pražské tramvaje“ vyjely do ulic čínského města Qingdao

Nové tramvaje 27T, které se velmi podobají pražským 15T ForCity Alfa, zahájily běžný provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském městě Qingdao. V provozu je jich celkem sedm. Pro čínský trh je z typu 15T vyvinuly společně plzeňská Škoda Transportation a čínská společnost CRRC Qingdao Sifang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a81n 80Č48e62k90a63l 7989255564264

Tak schválně, za jak dlouho vznikne "originální" čínská tramvaj, která je jen naprostou náhodou do posledního šroubku stejná, jako ta škodovácká? ;-D

+2/0
23.3.2016 14:34

M16i11r70o63s75l48a63v 37S36u84c47h39y 5690359340280

Dávám jim rok, nanejvýš dva.

0/0
24.3.2016 22:40

P18a27v42e88l 43R65a25t73h42o37u20s52k93ý 6440179811

Taky si myslím, že ten počet 7 dodaných kousků je konečná.

0/0
1.4.2016 22:34

T69o32n87d14a 62H80e86j31l70í90k 1628343439637

Připadá mi taková....futuristická :) Do moderního města asi super, do Prahy bych spíš něco trochu konzervativnějšího, aby to v starobylých uličkách nebylo jak pěst na oko :)

+2/0
23.3.2016 1:43

I58v28a35n 48M34a82r29e16k 6634168352

Krasavice R^ [>-]

0/0
22.3.2016 17:55

V55l93a77s40t49i31m31i66l 52S48e63v43e64r82a 3825786508836

Akorát mi tedy přijde, že řidič má dost omezený výhled do stran. Sice ho asi nepotřebuje tolik, jako v autě, ale i tak.

0/0
22.3.2016 16:37
Foto

K46a88r35e17l 53H90r45u40š37k80a 2351751538567

"Pražské tramvaje" původem z Plzeňské firmy...? :-/

0/0
22.3.2016 16:37

R63o40m58a29n 78Č32e37s29l68á60r 6791694181430

Naprosto souhlasím, také jsem si této přinejmenším podezřelé informace všiml a hned jsme provedli test, více než čtyři normálně vzrostlí evropané se na 1m2 nevlezou a to nemluvím o tom, že jsme si byli až nepříjemně blízko...

padla i varianta vzít sparingpartnera na ramena, což by pak bylo teoreticky možné vezmeme-li v potaz průměrný vzrůst čínského obyvatelstva.

0/0
22.3.2016 14:58

R87o58m98a75n 74Č25e27s75l97á74r 6671124861910

Sakryš patřilo to pod příspěvek

Hana Antonová 67944

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:59

J67a90n 17V32á68c40l15a45v23í32k 3972806751129

Troufnu si rict, ze ctyri se v pohode vejdou. Když nejezdilo po povodnich metro, tak bych veril i tem osmi.

0/0
22.3.2016 15:25

J11i75ř17í 77K25o30c22u61r82e60k 6175504685708

Osm na metr je totální nátřesk, pokud se vám tam podaří propašovat flašku oleje, můžete tomu zcela oprávněně říkat sardinky. A navybírat spíš hubenější lidi, aby to vůbec vyšlo.

Reálnějcích je 5 osob/m2, ale ani tohle nemá v provozu co dělat. I takový nával prodlužuje nástup a výstup neúměrně dlouho. 2-3 osoby/m2 je tak asi maximum, kdy se ještě dá vystoupit, aniž by museli vystupovat jiní, jelikož se od dveří nedostali dál.

+1/0
22.3.2016 16:05

F72i67l22i55p 63G96a24l33a46š 2577707364678

Už jste jel někdy metrem přes Muzeum v největší špičce? Tam bych si troufl tvrdit, že 8/m2 je ještě dost místa pro dvě až tři osoby ;-D

0/0
24.3.2016 22:17

M84i57r32o67s96l98a95v 62S45u90c17h94y 5460339950280

"To je nelidský, člověk tu stojí na jedný noze, a ještě né svojí." - tak tento výkřik sice nezazněl v pražském metru, ale někde úplně jinde, ale dokazuje, že se my Češi dokážeme vejít, když chceme. Ale zkuste někdy naplnit výtah podle šítkové kapacity osob.

0/0
24.3.2016 22:46

A48n20t22o76n18í31n 89D85o50u19b49e44k 3250289849

teda tak hezkdy design!! to neni mozne ze neco tak hezkeho vyrobila skoda

a proc v praze jezdi tak hnusne zrudy???

0/−4
22.3.2016 14:46

J19a28k31u26b 97Š46a68f98a54n32d47a 7755497721451

Mě se ten design nelíbí. A zajímalo by mě, jaký je ve skutečnosti výhled řidiče. Protože ty sloupky jsou fakt šílený. Výhled jak z tunelu. Toto bych akceptoval někde u vlaku, ne u tramvaje.

0/0
22.3.2016 16:05
Foto

H50a29n15a 11A55n71t30o26n28o49v41á 6137829874804

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:30

J73i46ř47í 53K47o94c90u10r57e51k 6985464755358

Když tehdy na Palačáku při majálesu dělali rekord, tak se do busu vecpalo 237 lidí. Poděleno půdorysnou plochou to zhruby vychází. Anebo je to zatížení, které musí rám vozidla vydržet bez poškození. V provozu je to ale totální hausnumero naprosto k ničemu.

0/0
22.3.2016 15:53

J87i25ř87í 39K78o88c32u26r75e86k 6805354405508

zhruba, Aneb ... překlepy. :(

0/0
22.3.2016 15:54

J51a60n 98Č25e61k58a41l 7479275964724

To je ale běžná norma i v Evropě. Zadavatel často chce jinou, třeba 4/m2, ale jakkoliv to zní nereálně, tak 8/m2 je standard pro výpočet kapacity vozidel.

0/0
23.3.2016 14:35

P98a73v93e27l 85K67a41š51t37o94v33s65k26ý 7126614498333

Mohu se zeptat někoho znalého , ty boční kryty kol jsou kvůli omezení hluku ?

0/0
22.3.2016 13:41

T94o86n54d32a 43H41e68j20l33í11k 1728763609937

Spíš bych vsadil na estetiku + na to, aby se nedalo k/pod ně dostat, třeba nohou atp. Jak je zepředu radlice, tak určitě je něco takového vhodné i u kol... :) A taky to tu mechaniku chrání.

Proč si lidi dávají u aut puklice? :)

0/0
23.3.2016 1:02
Foto

M97i12l71o46š 47H94o30v51o31r63k32a 2770103276647

Pýcha Plzně v Číně

0/0
22.3.2016 12:50

J22i69r38k25a 10P77a16k73o71s35t96a 9422335876645

Jsou opravdu povedené, ale třeba do Prahy by se mi nelíbily...

+3/−1
22.3.2016 12:42

F69i14l88i10p 12G23a93l47a38š 2717327764318

No a proč ne? Rozhodně jsou hezčí než stařičké T3..

0/0
24.3.2016 22:19

A42n62n15a 26B68e41z27o37u11c50k62á 9603741240166

Užásný design!

+6/−2
22.3.2016 12:37

K76a42r15e30l 48E17n68d84l48e38r 3943860890375

Tak ať jim v Čching-tao (tak jméno tohoto sedmimilionového přístavního městečka píšeme my, Češi) dobře slouží!

+5/0
22.3.2016 10:46

J75a20r82o19m73i56r 43F34a56r78e72k 4222503627

No ja to znam jako Tsingtao, ale jen podle mistniho piva....

0/0
22.3.2016 11:30
Foto

H37a56n93a 81A73n85t77o53n32o92v81á 6447519344384

S přepisem z jiných písem je vždy problém. Čínština má pro zápis latinkou pinyin, pak existuje anglická transkripce a česká.

0/0
22.3.2016 14:30

M15i84r32o52s80l66a25v 16H80a12š11p64l 9231159585359

Koukám, že čistá klasika. V Praze šílené tramvaje, kde si stoupne 5 lidí a je plná a v Číně vnitřek pro cestující. Ach jo. :(

Ještě, že tu zůstalo pár T3. :)

+10/−1
22.3.2016 8:25

J65i43ř81í 16E94r16b11e14n 1553844506807

Co jste si objednali, to máte. Pokud vím, tak 27T v Praze nejsou a jen jsou konstrukčně podobné 15T ;-) a taky si račte všimnout, že 27T je oproti 15T o 19 cm širší!!

A nevím co je na T3 "zlatého" - vysoké schůdky, nízký strop a papírově křehké vozové skříně?

+5/−6
22.3.2016 9:01

M77a34r51e13k 62H67r40u72b90y 6207492961238

Ohledne objednavek - tady je videt rozdil mezi ceskym a cinskym urednikem.

Tem cinskym hrozi za korupci i nejaky realny trest:-P

+2/−1
22.3.2016 9:55

J50a45r56o17s52l95a47v 36P86l80a39c94h48e86t34k16a 7966106766139

Na T3 je zlata pruchodnost vozem a rychlost nastupu/vystupu. Srovnavat obrazky a papirove parametry je k nicemu. Podstatne jsou zkusenosti lidi z vytizenych linek.

+5/0
22.3.2016 10:04

J57i74ř17í 20K89o25c25u90r17e88k 6195354395198

No já teda vidím v T3 právě problémy s rychlostí nástupu, obzvlášť s kočárem nebo pro starší lidi. Narozdíl od nízpokodlažních dveří, kde je naložení kočáru brnkačka na pár vteřin. Ale chápu, nkědo se chce v tramvaji procházet z jednoho konce na druhý, takže opravdu "využije" rovnou podlahu bez schodů v interiéru jako je ve VarioLF.

0/0
22.3.2016 15:58

J56a78k23u33b 26Š88a11f92a52n27d54a 7135857631821

Rychlost nástupu/výstupu u T3 je výhoda? Stačí někdo s malým dítětem nebo starší člověk a trvá to věčnost. To asi nemyslíte vážně, že? Nízkopodlažní vozidlo se stejným počtem dveří má vždy rychlejší nástup.

+1/0
22.3.2016 16:00

J96a82r10o59s81l96a59v 37P67l97a27c66h37e78t18k66a 7156786586859

S posledni vetou souhlasim. Jenze to byste musel porovnavat tramvaje se stejnym vnitrnim usporadanim a to ma podle me daleko vetsi vliv, nez ze kazdemu dvacatemu cestujicimu trva trochu dyl, nez vyleze schody(da se obejit). Treba v takove porsche tramvaji, kde polovinu interieru tvori slepe ulicky a uzke pruchody je opravdu logisticky orisek, aby se vymenilo tricet lidi mezi preplnenou tramvaji a zastavkou.

0/0
23.3.2016 0:22

J41a63k78u54b 72Š27a92f91a20n36d88a 7655437921571

Na T3 jsou dobré sedačky a lepší odpružení.

0/0
22.3.2016 16:00

W60a51l36t21e52r 29D98i14v66i21š 6207512172212

Ono to taky trochu jinak vypadá, když tam nastoupí drobní Číňané místo klasických českých prdeláčů. ;)

A T3 je fakt strašná, je tam jen iluze spousty prostoru díky tomu, že tam je na stranách jen jedna řada sedadel, jenže tři řady lidí tam pořádně stát nemohou (tedy mohou, pokud je ten uprostřed dostatečně vysoký), reálně se tam zas tak moc lidí nevejde. Nemluvě o tom, jak oproti novějším tramvajím sebou T3 hází. T3 uznávám jako ikonu pražské tramvajové dopravy, ale jsem rád, že postupně odchází do výslužby. 15T jsou přeci jen mnohem pohodlnější.

+1/−4
22.3.2016 9:32

P63e75t57r 22V46e88s14e72l73ý 8695265632656

Tak se domluvte, buď v T3 nízký strop, nebo není. ;-D

+2/−1
22.3.2016 9:46

J79i16ř56í 90K54o83c59u19r61e48k 6675484435338

Viděl jsem týpka, co nastoupil dozadu, ramena těsně pod madla a hlava se mu akorát vešla do výřezu pro větrací poklop. Nejspíš teda záleží na úhlu pohledu.

+1/0
22.3.2016 16:01

J52a24k78u25b 14Š56a13f15a62n25d94a 7275397911801

V T3 je nízký strop (tedy málo vzduchu na dýchání) ale vysoko tyče.

+1/0
22.3.2016 16:02

T44o78n30d97a 44H48e94j14l72í52k 1138733869217

Je tam hlavně dvojitý strop, takže i o to nižší.

0/0
23.3.2016 1:08
Foto

M60i78l96o42š 41H11o67v20o54r30k46a 2350873346217

čináni jsou malý.. :)

+2/0
22.3.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.