Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První „Pražské tramvaje“ vyjely do ulic čínského města Qingdao

Nové tramvaje 27T, které se velmi podobají pražským 15T ForCity Alfa, zahájily běžný provoz s cestujícími na první tramvajové lince v čínském městě Qingdao. V provozu je jich celkem sedm. Pro čínský trh je z typu 15T vyvinuly společně plzeňská Škoda Transportation a čínská společnost CRRC Qingdao Sifang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a77n 87Č95e15k33a78l 7319545444424

Tak schválně, za jak dlouho vznikne "originální" čínská tramvaj, která je jen naprostou náhodou do posledního šroubku stejná, jako ta škodovácká? ;-D

+2/0
23.3.2016 14:34

M95i80r23o21s65l56a89v 20S38u75c69h45y 5930939700370

Dávám jim rok, nanejvýš dva.

0/0
24.3.2016 22:40

P11a73v16e55l 27R75a24t93h54o80u73s62k62ý 6230709641

Taky si myslím, že ten počet 7 dodaných kousků je konečná.

0/0
1.4.2016 22:34

T78o89n36d71a 41H24e78j17l17í17k 1668293969767

Připadá mi taková....futuristická :) Do moderního města asi super, do Prahy bych spíš něco trochu konzervativnějšího, aby to v starobylých uličkách nebylo jak pěst na oko :)

+2/0
23.3.2016 1:43

I24v89a59n 16M12a16r59e89k 6604318272

Krasavice R^ [>-]

0/0
22.3.2016 17:55

V59l97a93s91t20i30m11i13l 37S31e25v85e63r30a 3445536188776

Akorát mi tedy přijde, že řidič má dost omezený výhled do stran. Sice ho asi nepotřebuje tolik, jako v autě, ale i tak.

0/0
22.3.2016 16:37
Foto

K13a85r63e87l 51H73r24u72š12k90a 2521141808947

"Pražské tramvaje" původem z Plzeňské firmy...? :-/

0/0
22.3.2016 16:37

R60o21m22a74n 78Č85e90s79l65á75r 6421694801800

Naprosto souhlasím, také jsem si této přinejmenším podezřelé informace všiml a hned jsme provedli test, více než čtyři normálně vzrostlí evropané se na 1m2 nevlezou a to nemluvím o tom, že jsme si byli až nepříjemně blízko...

padla i varianta vzít sparingpartnera na ramena, což by pak bylo teoreticky možné vezmeme-li v potaz průměrný vzrůst čínského obyvatelstva.

0/0
22.3.2016 14:58

R12o26m51a70n 47Č85e17s54l57á16r 6511864381340

Sakryš patřilo to pod příspěvek

Hana Antonová 67944

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:59

J66a51n 25V18á50c16l77a39v63í87k 3422456421149

Troufnu si rict, ze ctyri se v pohode vejdou. Když nejezdilo po povodnich metro, tak bych veril i tem osmi.

0/0
22.3.2016 15:25

J82i85ř34í 32K52o34c25u82r96e55k 6735534565318

Osm na metr je totální nátřesk, pokud se vám tam podaří propašovat flašku oleje, můžete tomu zcela oprávněně říkat sardinky. A navybírat spíš hubenější lidi, aby to vůbec vyšlo.

Reálnějcích je 5 osob/m2, ale ani tohle nemá v provozu co dělat. I takový nával prodlužuje nástup a výstup neúměrně dlouho. 2-3 osoby/m2 je tak asi maximum, kdy se ještě dá vystoupit, aniž by museli vystupovat jiní, jelikož se od dveří nedostali dál.

+1/0
22.3.2016 16:05

F86i55l32i63p 76G49a72l87a46š 2777817484458

Už jste jel někdy metrem přes Muzeum v největší špičce? Tam bych si troufl tvrdit, že 8/m2 je ještě dost místa pro dvě až tři osoby ;-D

0/0
24.3.2016 22:17

M68i22r68o84s23l63a64v 30S42u32c53h40y 5630809200300

"To je nelidský, člověk tu stojí na jedný noze, a ještě né svojí." - tak tento výkřik sice nezazněl v pražském metru, ale někde úplně jinde, ale dokazuje, že se my Češi dokážeme vejít, když chceme. Ale zkuste někdy naplnit výtah podle šítkové kapacity osob.

0/0
24.3.2016 22:46

A38n62t28o52n10í88n 90D10o94u66b60e65k 3460269229

teda tak hezkdy design!! to neni mozne ze neco tak hezkeho vyrobila skoda

a proc v praze jezdi tak hnusne zrudy???

0/−4
22.3.2016 14:46

J62a66k21u61b 28Š76a23f51a10n25d66a 7165457121341

Mě se ten design nelíbí. A zajímalo by mě, jaký je ve skutečnosti výhled řidiče. Protože ty sloupky jsou fakt šílený. Výhled jak z tunelu. Toto bych akceptoval někde u vlaku, ne u tramvaje.

0/0
22.3.2016 16:05
Foto

H24a31n29a 86A57n85t80o52n77o17v55á 6327689104114

8 osob na metr čtverečný mi přijde poměrně hodně.

+1/0
22.3.2016 14:30

J97i18ř80í 14K75o27c22u80r93e62k 6325274255278

Když tehdy na Palačáku při majálesu dělali rekord, tak se do busu vecpalo 237 lidí. Poděleno půdorysnou plochou to zhruby vychází. Anebo je to zatížení, které musí rám vozidla vydržet bez poškození. V provozu je to ale totální hausnumero naprosto k ničemu.

0/0
22.3.2016 15:53

J85i66ř71í 22K47o79c78u22r67e18k 6655404965208

zhruba, Aneb ... překlepy. :(

0/0
22.3.2016 15:54

J59a30n 68Č42e46k33a97l 7539345514494

To je ale běžná norma i v Evropě. Zadavatel často chce jinou, třeba 4/m2, ale jakkoliv to zní nereálně, tak 8/m2 je standard pro výpočet kapacity vozidel.

0/0
23.3.2016 14:35

P12a95v15e11l 11K89a24š68t14o96v37s43k63ý 7596434708103

Mohu se zeptat někoho znalého , ty boční kryty kol jsou kvůli omezení hluku ?

0/0
22.3.2016 13:41

T96o30n83d17a 83H75e56j94l18í96k 1758753249887

Spíš bych vsadil na estetiku + na to, aby se nedalo k/pod ně dostat, třeba nohou atp. Jak je zepředu radlice, tak určitě je něco takového vhodné i u kol... :) A taky to tu mechaniku chrání.

Proč si lidi dávají u aut puklice? :)

0/0
23.3.2016 1:02
Foto

M60i69l21o56š 65H20o18v70o79r32k76a 2460753886307

Pýcha Plzně v Číně

0/0
22.3.2016 12:50

J70i21r61k25a 24P77a77k55o40s15t30a 9392855216395

Jsou opravdu povedené, ale třeba do Prahy by se mi nelíbily...

+3/−1
22.3.2016 12:42

F54i56l56i41p 27G34a91l79a21š 2927627304408

No a proč ne? Rozhodně jsou hezčí než stařičké T3..

0/0
24.3.2016 22:19

A63n45n71a 23B40e80z39o29u29c44k19á 9683311820106

Užásný design!

+6/−2
22.3.2016 12:37

K27a21r62e60l 38E62n96d83l66e64r 3943660490805

Tak ať jim v Čching-tao (tak jméno tohoto sedmimilionového přístavního městečka píšeme my, Češi) dobře slouží!

+5/0
22.3.2016 10:46

J97a79r51o63m46i74r 10F85a10r93e76k 4512183707

No ja to znam jako Tsingtao, ale jen podle mistniho piva....

0/0
22.3.2016 11:30
Foto

H56a39n30a 63A73n62t27o23n19o94v65á 6447959954904

S přepisem z jiných písem je vždy problém. Čínština má pro zápis latinkou pinyin, pak existuje anglická transkripce a česká.

0/0
22.3.2016 14:30

M25i60r39o75s81l53a43v 33H67a36š16p57l 9181499155309

Koukám, že čistá klasika. V Praze šílené tramvaje, kde si stoupne 5 lidí a je plná a v Číně vnitřek pro cestující. Ach jo. :(

Ještě, že tu zůstalo pár T3. :)

+10/−1
22.3.2016 8:25

J18i97ř33í 30E49r50b85e71n 1833454126837

Co jste si objednali, to máte. Pokud vím, tak 27T v Praze nejsou a jen jsou konstrukčně podobné 15T ;-) a taky si račte všimnout, že 27T je oproti 15T o 19 cm širší!!

A nevím co je na T3 "zlatého" - vysoké schůdky, nízký strop a papírově křehké vozové skříně?

+5/−6
22.3.2016 9:01

M59a48r85e45k 34H13r56u59b52y 6837802641988

Ohledne objednavek - tady je videt rozdil mezi ceskym a cinskym urednikem.

Tem cinskym hrozi za korupci i nejaky realny trest:-P

+2/−1
22.3.2016 9:55

J30a79r57o52s54l28a89v 88P55l24a58c33h21e55t23k76a 7786376956189

Na T3 je zlata pruchodnost vozem a rychlost nastupu/vystupu. Srovnavat obrazky a papirove parametry je k nicemu. Podstatne jsou zkusenosti lidi z vytizenych linek.

+5/0
22.3.2016 10:04

J19i29ř21í 76K62o73c36u83r16e10k 6385494795758

No já teda vidím v T3 právě problémy s rychlostí nástupu, obzvlášť s kočárem nebo pro starší lidi. Narozdíl od nízpokodlažních dveří, kde je naložení kočáru brnkačka na pár vteřin. Ale chápu, nkědo se chce v tramvaji procházet z jednoho konce na druhý, takže opravdu "využije" rovnou podlahu bez schodů v interiéru jako je ve VarioLF.

0/0
22.3.2016 15:58

J30a60k95u26b 68Š85a77f71a14n34d18a 7665967171471

Rychlost nástupu/výstupu u T3 je výhoda? Stačí někdo s malým dítětem nebo starší člověk a trvá to věčnost. To asi nemyslíte vážně, že? Nízkopodlažní vozidlo se stejným počtem dveří má vždy rychlejší nástup.

+1/0
22.3.2016 16:00

J49a33r71o14s12l34a92v 95P50l52a25c78h19e23t34k63a 7626176516689

S posledni vetou souhlasim. Jenze to byste musel porovnavat tramvaje se stejnym vnitrnim usporadanim a to ma podle me daleko vetsi vliv, nez ze kazdemu dvacatemu cestujicimu trva trochu dyl, nez vyleze schody(da se obejit). Treba v takove porsche tramvaji, kde polovinu interieru tvori slepe ulicky a uzke pruchody je opravdu logisticky orisek, aby se vymenilo tricet lidi mezi preplnenou tramvaji a zastavkou.

0/0
23.3.2016 0:22

J45a14k74u12b 86Š51a22f22a72n36d38a 7125327801811

Na T3 jsou dobré sedačky a lepší odpružení.

0/0
22.3.2016 16:00

W16a41l97t37e59r 51D51i82v90i15š 6337692292442

Ono to taky trochu jinak vypadá, když tam nastoupí drobní Číňané místo klasických českých prdeláčů. ;)

A T3 je fakt strašná, je tam jen iluze spousty prostoru díky tomu, že tam je na stranách jen jedna řada sedadel, jenže tři řady lidí tam pořádně stát nemohou (tedy mohou, pokud je ten uprostřed dostatečně vysoký), reálně se tam zas tak moc lidí nevejde. Nemluvě o tom, jak oproti novějším tramvajím sebou T3 hází. T3 uznávám jako ikonu pražské tramvajové dopravy, ale jsem rád, že postupně odchází do výslužby. 15T jsou přeci jen mnohem pohodlnější.

+1/−4
22.3.2016 9:32

P88e13t90r 93V29e95s37e21l97ý 8775725322706

Tak se domluvte, buď v T3 nízký strop, nebo není. ;-D

+2/−1
22.3.2016 9:46

J24i68ř46í 83K79o80c62u82r22e78k 6255454455748

Viděl jsem týpka, co nastoupil dozadu, ramena těsně pod madla a hlava se mu akorát vešla do výřezu pro větrací poklop. Nejspíš teda záleží na úhlu pohledu.

+1/0
22.3.2016 16:01

J84a40k22u83b 59Š27a91f76a98n27d13a 7545177591441

V T3 je nízký strop (tedy málo vzduchu na dýchání) ale vysoko tyče.

+1/0
22.3.2016 16:02

T26o39n90d74a 70H69e29j18l92í53k 1538823979247

Je tam hlavně dvojitý strop, takže i o to nižší.

0/0
23.3.2016 1:08
Foto

M28i60l81o45š 45H19o28v31o77r54k28a 2260163196117

čináni jsou malý.. :)

+2/0
22.3.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.