Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a16r50t53i84n 23J68i95r85o57u55s60e31k 7246515165848

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0/0
27.3.2016 20:58

M71i20l16a80n 42P39o75k72o64r86n71y 3240665178596

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

+3/0
29.3.2016 7:05

J90a47n 37V77á23c54l78a23v22í20k 3802116541599

autor prispevku mozna narazi na vylevy v diskusich :-)

0/0
3.4.2016 18:42

J29a47n 38V61á88c58l35a45v94í39k 3762746791309

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0/−2
24.3.2016 12:36

T36o96m81a29s 50K94o69h83o86u72t 5926404928968

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

+1/0
24.3.2016 14:26

J92a70n 60V37á31c23l44a49v43í61k 3772576331549

V puvodnim clanku:

"Last year, 17 million vinyl albums, a legacy format enjoying a bit of a resurgence, generated more revenues than billions and billions of on-demand free streams: $416 million compared to $385 million for on-demand free streams."

0/0
24.3.2016 18:54

D51r96a10h48o74m58í85r 24S37t61r59o58u88h45a60l 4645688582644

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

+6/0
24.3.2016 11:34

P38e51t33r78a 48M53a65l84a86k62o29v50a 1918710250414

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0/0
24.3.2016 12:01

D88r72a54h64o43m20í77r 43S97t77r72o34u98h87a78l 4925298912944

Jenže o tom jsem nepsal.

0/0
24.3.2016 13:43

J12a28r28o60s94l18a72v 98P61á18n21e66k 3858728140704

A dnes jde delnik do cirkusu jednou za 20 roku

+3/−1
24.3.2016 15:35

M90i24l92a31n 28G73á89l 4790706804411

No v roce 1950 rozhodně dělníci plošně televize doma neměli. Pravidelné (avšak zatím stále zkušební) vysílání tehdejší ČST bylo zahájeno tuším v květnu 1953.

0/0
25.3.2016 0:17

R85a97d83i35m 31S98r75a22m22e70k 2214584569703

nejen v ČR byli dělníci

0/0
27.3.2016 9:08

M20a26r34t86i20n 85J60i93r27o86u78s35e70k 7766385385488

No je to poznat, v které zemi je už dlouho hodně požíračů televizního vysílání. Tam lidé podle telky žijí, nakupují a možná i plánují budoucnost. ;-D

0/0
27.3.2016 21:04

V89í24ť75a 86K11r76u81t88i66š 1200594905987

Myslím, že třeba konkrétně v Česku je to i tom, že vydavatelské firmy díky přestřeleným cenám nosičů v devadesátých letech naučily díky technickému pokroku (vypalovačky, stahování) dvě generace to, že za hudbu se při minimální snaze (nebo dokonce i uživatelsky pohodlněji a rychleji) prakticky nemusí platit a v této podobě z ní udělaly bezcenný produkt.

+2/0
24.3.2016 14:11

M79a64r45t59i17n 56D64o91h59n93a79l 5907793968568

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

+2/0
24.3.2016 11:00

M94i38l98a83n 83P32o31k44o79r82n19y 3490525968526

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

+2/0
24.3.2016 10:33

V74í10t 13K27o16u23b89a 6216680814728

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

+3/−2
24.3.2016 9:46

M55a39r29t95i94n 30K78o34p93e38c20k75ý 3178767579294

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

+1/−5
24.3.2016 10:20

J64a76r97o16s21l94a16v 28P79l87a61c89h43e15t26k39a 7126206756909

"Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři"

"Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%"

Neprijde vam, ze si vyvracite vlastni argument? I kdyby to autori hudby delali zadarmo, tak cena klesne jen o 10%.

+4/0
24.3.2016 10:40

K25r83y86š87t69o27f 13H24l64a34v95á49č 9572929348442

On ale nikomu neradil kupovat dílo výhradně z rukou umělců, jenom řekl sám za sebe, že to tak dělá (navíc sám správně uvedl z rukou hudebníků). Já vím, pokoušel ses o ironii a nejde ti to :-(

+5/0
24.3.2016 11:29

J70a74n 60V60á32c10l26a17v67í88k 3902876211809

No tak rekneme Adele, je to mila holka, vsechno, ale ona ma z posledniho alba miliardu korun...

+13/0
24.3.2016 12:40

M72i95l11a66n 14P79o88k19o45r93n90y 3910635548906

;-D

+1/0
24.3.2016 12:58

J21a41r49o80s81l67a36v 58P25á68n25e67k 3798298800364

tak to by me zajímalo co poslouchate za brak

0/0
24.3.2016 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.