Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a11r87t73i62n 26J32i69r48o65u63s41e21k 7136975745488

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0/0
27.3.2016 20:58

M19i59l94a89n 86P47o55k63o25r52n63y 3680475238926

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

+3/0
29.3.2016 7:05

J83a86n 10V98á44c31l52a91v66í28k 3872776371519

autor prispevku mozna narazi na vylevy v diskusich :-)

0/0
3.4.2016 18:42

J54a59n 40V30á65c24l63a47v71í31k 3982576831569

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0/−2
24.3.2016 12:36

T80o76m40a22s 67K76o32h55o51u40t 5166214588958

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

+1/0
24.3.2016 14:26

J14a36n 47V96á14c37l26a57v77í30k 3492386771459

V puvodnim clanku:

"Last year, 17 million vinyl albums, a legacy format enjoying a bit of a resurgence, generated more revenues than billions and billions of on-demand free streams: $416 million compared to $385 million for on-demand free streams."

0/0
24.3.2016 18:54

D72r67a45h21o46m21í47r 25S82t73r14o31u13h28a33l 4185168272594

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

+6/0
24.3.2016 11:34

P20e34t33r93a 30M67a98l76a60k37o12v43a 1328130630204

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0/0
24.3.2016 12:01

D39r92a94h73o42m23í40r 32S26t93r84o13u17h50a59l 4695388142544

Jenže o tom jsem nepsal.

0/0
24.3.2016 13:43

J50a52r10o46s44l85a82v 44P80á60n69e49k 3208728340374

A dnes jde delnik do cirkusu jednou za 20 roku

+3/−1
24.3.2016 15:35

M44i73l14a29n 86G18á38l 4190266594571

No v roce 1950 rozhodně dělníci plošně televize doma neměli. Pravidelné (avšak zatím stále zkušební) vysílání tehdejší ČST bylo zahájeno tuším v květnu 1953.

0/0
25.3.2016 0:17

R26a89d97i97m 88S80r60a62m73e94k 2174214389603

nejen v ČR byli dělníci

0/0
27.3.2016 9:08

M62a69r81t15i30n 60J75i72r76o54u50s50e94k 7256415365508

No je to poznat, v které zemi je už dlouho hodně požíračů televizního vysílání. Tam lidé podle telky žijí, nakupují a možná i plánují budoucnost. ;-D

0/0
27.3.2016 21:04

V87í27ť94a 84K46r91u78t19i86š 1460764275257

Myslím, že třeba konkrétně v Česku je to i tom, že vydavatelské firmy díky přestřeleným cenám nosičů v devadesátých letech naučily díky technickému pokroku (vypalovačky, stahování) dvě generace to, že za hudbu se při minimální snaze (nebo dokonce i uživatelsky pohodlněji a rychleji) prakticky nemusí platit a v této podobě z ní udělaly bezcenný produkt.

+2/0
24.3.2016 14:11

M15a22r51t58i14n 12D18o57h50n85a80l 5707493568128

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

+2/0
24.3.2016 11:00

M73i48l33a22n 84P77o21k36o91r68n82y 3590945678536

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

+2/0
24.3.2016 10:33

V43í59t 66K63o13u90b45a 6926170824858

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

+3/−2
24.3.2016 9:46

M63a16r55t55i37n 43K27o39p85e74c60k97ý 3158887229534

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

+1/−5
24.3.2016 10:20

J68a98r19o44s63l24a90v 29P27l67a57c20h19e66t65k47a 7576776326659

"Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři"

"Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%"

Neprijde vam, ze si vyvracite vlastni argument? I kdyby to autori hudby delali zadarmo, tak cena klesne jen o 10%.

+4/0
24.3.2016 10:40

K97r57y50š52t73o29f 16H54l38a69v53á20č 9432919368582

On ale nikomu neradil kupovat dílo výhradně z rukou umělců, jenom řekl sám za sebe, že to tak dělá (navíc sám správně uvedl z rukou hudebníků). Já vím, pokoušel ses o ironii a nejde ti to :-(

+5/0
24.3.2016 11:29

J52a68n 94V44á88c86l97a27v34í60k 3732476261829

No tak rekneme Adele, je to mila holka, vsechno, ale ona ma z posledniho alba miliardu korun...

+13/0
24.3.2016 12:40

M75i48l89a63n 12P25o35k89o37r19n85y 3300745168336

;-D

+1/0
24.3.2016 12:58

J65a83r60o24s96l52a23v 88P44á66n80e33k 3888788350124

tak to by me zajímalo co poslouchate za brak

0/0
24.3.2016 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.