Diskuze

Streamování je novým králem prodeje hudby. Vinyl jediný rostoucí nosič

Ve Spojených státech poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby všechny ostatní možnosti. Z pravidelné zprávy Americké nahrávací asociace RIAA také vyplývá, že vůbec poprvé tento příjem z placených streamovacích služeb překonal částku jedné miliardy amerických dolarů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

To posluchačům nevadí technická zaostalost Spotify, které neumí přehrát FLAC z lokální knihovny a maximum kvality streamu je MP3-320? 8-o

0 0
možnosti
MP

Tak mp3 320 není zas tak špatná kvalita. Drtivá většina lidí stejně nemá kvalitní přehrávač, kvalitní sluchátka a kolikrát i kvalitní sluch.

3 0
možnosti
JV

Z vinylu jsou vetsi trzby nez z bezplatneho streamu s reklamou?

0 2
možnosti
TK

Kde to v článku vidíte napsané?

Vycházíte z následujích tvrzení?

- příjmy ze streamování překonaly hranici dvou miliard USD

- prodej vinylových desek ... stoupl na 416 milionů USD

- příjmy od nich (streamování s předplatným) poprvé překonaly více než jednu miliardu dolarů

Já v tom nadvládu vinylu nevidím.

1 0
možnosti
DS

Problém s těmito trhy (hudební, filmový, herní) je v tom, že na jejich spotřebu je vyhrazena maximální částka, která zůstane po odečtení paušálních výdajů (nájem, energie, jídlo, splátky atd.). Trh se zábavou může růst jedině tehdy, pokud se poměrně zvednou příjmy obyvatelstva, nebo klesnou náklady na paušály. Míra pirátského konání mezi obyvatelstvem je jen ukazatelem poměru potřeby a vyčleněných prostředků na legální nákup.

Plácání vydavatelů o pirátech nebo ztrátách zisků je tedy z tohoto pohledu bezpředmětné. Trh se zábavou vzhledem k přemíře nabídky je vždycky využit zcela. I kdyby bylo pirátské chování zákazníků zcela eliminováno, vždycky se najde dostatek nezávislé tvorby od lidí, co produkují pro radost, kteří nabídnou alternativu zdarma nebo levněji.

Proč tedy vydavatelé a autoři brečí? Protože musí. Zákony v USA a Kanadě (možná i v EU, nejsem si jistý) říkají, že pokud vydavatelé a autoři nechají své produkty k běžnému užívání a nebudou vymáhat své požadavky, spadnou tyto produkty pod veřejnou licenci a nebude možné práva na ně více vymáhat. Jednou za čas tedy udělají bububu vůči největším pirátským poskytovatelům, ale například fanoušky, kteří vytváří tvorbu na základě jejich produktů, již nepostihují.

Samozřejmě, je v tom i bussiness a příjem. Zase na druhou stranu by asi byla vyloženě pitomost, kdyby jste zatkli za veřejnou produkci někoho, kdo si píská svůj oblíbený song na ulici...

6 0
možnosti
PM

vzhledem k pokroku ve vědě a technice rostou prostředky, které má běžný občan k dispozici na závavu, geometrickou řadou a porostou zřejmě nadále - když srovnáte rok 1900 kdy dělník šel jednou za rok do cirkusu a jinak celou mzdu dal za nájem a jídlo s rokem 1950 kdy dělník měl televizi, radio a každý týden šel do kina s rokem 2000, tak je to jasně vidět...

0 0
možnosti
MD

Hudební umělci pořád žijí v iluzi, že jejich výtvory nejsou řádně zaplacené. Hudba jak duševní dílo je špatně obecně ohodnotitelné, protože finanční zisk závisí na tom kolik kopií se prodá (stejně jako u SW), což ovšem neodráží skutečnost, zda jde o kvalitní hudbu nebo ne. Navíc to jestli nějakou hudební blbost bude poslouchat 1000 nebo 1mil lidí nikdo moc netuší, a tak se umělci bojí služeb zpřístupňující hudbu zdarma, protože jim ukousávají potenciální virtuální zisk. Nějak jim nedochází, že tyo služby také mohou přitáhnout k jejich produkci další lidi, kteří by si jinak jejich produkci neposlechli ani nekoupili. Jinak obecně mám za to, že s kvalitou hudby to jde od 10 k 5. Navíc se k tomu přidávají rádoby "mistrovské" remastery starých hudebních skvostů, které je úplně zabijí, takže hudební kvalita (teď myslím kvalitu zvuku) jaksi mizí. Taky jsem zvědav, kolik lidí bude za 20-40 let poslouchat současnou produkci.

2 0
možnosti
MP

Já jedu dnes už po staru - mp3 nahraný v playeru nebo mobilu. Díky především FUP, stream pro mě nemá pořád význam. Líbí se mi, že roste podíl vinylu, taková pěkná klasika. Až za 25 let vypadnou děti z domu a já budu mít přebytečný peníze, tak si koupím taky nějaký pěkný gramofón se sbírkou:-)

2 0
možnosti
VK

V89í41t 35K93o52u85b70a

24. 3. 2016 9:46

Vydavatelé vždy tvrdili, že nejdražší na hudbě je výroba CD a její distribuce. Té se sice zbavili, ale jaksi zapomněli on-line hudbu zlevnit "o ty velké náklady" a začali tvrdit, že vlastní výroba CD prakticky nic nestála.

Hudebníci z poplatků placených on-line distributorům mají jen necelých 10%, proto nevidím jediný důvod proč něco takového podporovat.

Hudbu si kupuji výhradně na živých koncertech a festivalech a to výhradně z rukou vlastních hudebníků.

3 2
možnosti
MK

Achich ouvej... 1) On-line hudba je levnější než CD asi o 30 %, což je odpovídající. Je to podobný poměr jako kniha a e-book. Na nižší ceny nechtějí přistoupit především autoři, láska k penězům u nich od dob punku a rocku raketově roste. :) 2) Hudebníci nikdy neměli více než necelých 10%. Opravdu chudáci. Například u posledního alba Adele je těchto 10 % asi jedna miliarda korun v přepočtu. A to je jen část příjmu. Jasně - to je extrémní úspěch, nicméně u úspěšných umělců jde vždy o miliony. 3) Kupovat dílo výhradně z rukou samotných umělců je skvělý nápad. Příště si koupím BRDisc s filmem, třeba Osm hrozných, jen když mi ho podá do ruky sám Tarantino. Určitě mu tím také pomohu k lepším výdělkům. :-)

1 5
možnosti