Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé udělali z umělé inteligence Microsoftu nacistu. Firma se omlouvá

Společnost Microsoft vyzkoušela svou novou umělou inteligenci v podobě chatovacího robota. Toho na sociální síť Twitter vypustila se záměrem lépe porozumět lidské konverzaci. Za několik desítek hodin však musela tento experiment ukončit, protože se robot začal chovat neurvale.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a37r56e12l 33H42o35r41á16k 2178339623743

Microsoft vypnutím projektu a tím trapným zdůvodněním pošlapal demokratické principy. Nicméně má na to právo a zachoval se plně v souladu se současným světonázorem. Teď už je jen otázka jak se postavit k jeho pokleslé morálce.

0/0
7.4.2016 15:01

J32a98n 13U88l14r91y93c21h 4471397770158

"Tay se následně začala nesnášenlivě až sprostě vyjadřovat k sexuálním, národnostním a dalším menšinám. To vše za necelých 24 hodin." - tak nevím - kolik to samý trvalo český společnosti? - 24 let? (tj. prošustrovali jsme celou posametovou éru, kdy byl čas vybudovat normální demokratickou společnost - což teda nejsme ani náhodou...),

anebo 24 měsíců? (neboli (podle mě už beztak načatá) společnost už definitivně zhloupla a zesvinštěla při objevení se prvních trošku vážných problémů a dík fatálnímu selhání ze strany politiků (půlka z nich svinstva a tupost aktivně šíří (nejzářnějším příkladem je náš milý prezident), druhá skoropůlka se vůči nim dostatečně razantně nevymezuje), nejspíš i médií?);

no, každopádně výsledek je tristní, vypnout se to nedá, o vypnutí (normálních přijatelných poměrů) se česká společnost holt postará sama...:-P

+1/0
29.3.2016 22:20

M22a90r31e50k 28H23r91u42b81y 6187672401168

Z dostupneho vyplyva, ze jakakoli inteligence se nutne musi stat "rasistou" - ono to i dava smysl, nebot obhajoba vlastniho druhu (ruznymi prostredky) je nutnosti k preziti.

A priznacne je, ze potlacovani tohoto vyvoje vede k zaniku/vypnuti :-P

+6/0
29.3.2016 16:18

O44n25d32ř50e86j 71F79i19g11u85r16a 5629889438138

Pane Prosty, souhlasim s Vami. S tim, ze Vas tu nepochopili, se musite smirit...

0/0
29.3.2016 15:40

M15a83r70t88i26n 34P28r29o43s20t65ý 9880193690429

Necekam pochopeni. To, co rikam je prilis slozite, nez aby se to dalo jednoduse vysvetlit na diskuzi iDnesu. Ale ocenil bych, kdyby se tim zacali zabyvat redaktori Technetu - mohl by to byt skvely clanek. A ted nemyslm Hitlera nebo nacizmus, ted myslim fakt, ze vidime spatne nebo dobre, ale vlastne se nikdy nezamyslime JAK se neco stalo spravnym a neco spatnym.

0/0
29.3.2016 18:11

L49u89d45v57í97k 56G77a87j96d52o15š34í13k 2885443434642

"...Xiaoice (čtěte šao-ajs)..."

To se takhle čte asi dost těžko.

Xiao se odjakživa čte spíše jako Siao nebo Sjao. Rozhodně ne "šao".

Pro Číňana rozdíl asi jako pro nás kedlubna vs. polojasno.

Bylo by dobré, než něco napíšete, si to nejdříve ověřit, nebo pokud toho nejste schopni to raději v článku vůbec neuvádět.

0/0
29.3.2016 15:15

J33a57r38o75s34l96a50v 88J20a96n13s16a 5767166890982

Jaký člověk takový robot, až dostane rozum tak se z nás zblázní.

+1/0
29.3.2016 15:12

J40a53n 65S71t53e84h15l58í15k 1819909736284

Mrzí mě, že to zrušili. Jedinečná příležitost sledovat, kam se to vyvine.

+1/0
29.3.2016 10:51

M92a26r53t74i32n 34P85e22c13i73n65a 4481163

Holt k robotům ještě nedorazila politická korektnost:-)

+6/0
29.3.2016 6:47

L18u46d80v84í90k 74G98a43j13d58o90š77í91k 2785713334272

Právě. Byl bych docela zvědav jak by to robota učili. :-)

0/0
29.3.2016 15:17

F28r24a58n24t90i13š85e61k 12L83u65p23í28n49e90k 8161156786952

Ti nackove se mohli smíchy potrhat.

0/0
29.3.2016 1:18

M21a34r95t10i98n 29P59r22o94s82t53ý 9410163490789

Legrace je, ze Hitler skutecne neudelal nic spatneho. Ale clovek musi pochopit, jednu premisu. Ze udalosti neni mozne delit na "spravne" a "spatne". Co je spravne a co spatne, je vzdy urcovano vetsinovym pohledem na vec. V dobe, kdy Hitler delal tyveci, ktere delal, povazovaa vetsina lidi jeho pocinani za "spravne". Az po valce se jeho ciny oficialne staly "spatnymi". Daleko lepsi pripad mate u Josefa Stalina, ktery behem sveho zivota udelal spoustu "spravnych veci", na ktere se vsak nyli nahlizi jako na ty nejvetsi "spatnosti".

Spravny a spatny je velmi subjektivni pojem a casto se odvozuje od vetsinoveho nazoru dane spolecnosti. Co muze byt nekde spravne, to je ve stejny okamzik na jinem miste spatne. I v dnesni dobe to je videt - islamiste, kteri proti nam bojuju jsou "spatni" z naseho uhlu pohledu, ale jsou naprosto "spravni" z jejich pohledu.

Takze ve skutecnosi ma AI od M$ pravdu.. Hitler did nothing wrong. Jeste by se to vsak melo doplnit: "He did nothing right, either. he was just doing. "

+4/−4
28.3.2016 23:17
Foto

P56a47v33e56l 93K54a76s97í38k71, 25T76e88c39h51n85e85t73.92c37z

'V dobe, kdy Hitler delal tyveci, ktere delal, povazovaa vetsina lidi jeho pocinani za "spravne". Az po valce se jeho ciny oficialne staly "spatnymi".'

Co to je za nesmysl? Jak definujete tu "většinu lidí"? Vždyť to, co píšete, je zcela evidentně fakticky špatně.

+5/0
29.3.2016 7:28

M15a92r28t58i25n 70P53r73o65s29t39ý 9330173780699

Zeptám se vás jinak. Jaká je definice toho, co je správné a co špatné? Kdo a kdy má právo říct - toto je správné a toto je špatné. Pokud dokážete jednoznačně odpovědět na tuto otázku, pak je možné tvrdit, co je správné a nebo špatné. Ovšem během hledání odpovědi přijdete na to, že to, co je dnes považováno za špatné bylo někdy v pořádku a naopak. Je to ryze subjektivní názor, byť ho sdílí 75 % populace.

Jste velmi šikovný novinář, zkuste se nad tímhle zamyslet a nebo dokonce si o tom něco najít. Zjistíte totiž, že na každou věc lze pohlížet jako na správnou i jako na špatnou.

+3/−1
29.3.2016 8:49

P44a67v81e32l 11R66a56t97h70o36u14s81k33ý 6650409671

Co je správného na průmyslové likvidaci miliónů nevinných lidí?

0/0
29.3.2016 9:07

M55a41r55t51i50n 53P15r96o78s82t32ý 9340723520859

Uvědomte si, že já neříkám, co je správné nebo co je špatné. Jen říkám, že všechno, co existuje je správné i špatné a záleží jen na úhlu pohledu.

Vezmu jiný příklad, protože Hitler je přeci jen silný kalibr na vysvětlení toho o čem mluvím. Nesouhlasím s tím, co dělal, aby bylo jasno. Ze svého úhlu pohledu vidím jeho konání jako to nejhorší svinstvo, ale zároveň si uvědomuji, že to je pouze můj subjektivní názor na tento problém.

Vezmu třeba bibli - i když nemám křesťanské vyznání, četl jsem ji. V době, kdy byla psána, byla určitě považována za správnou knihu. Určitě vše, co do ní lidé psali považovali za "slova boží" a nepochybovali o její "správnosti". A přesto jsou v ní pasáže, popisující násilí - návod, jak kamenovat ženu, jak potrestat činy, které dnes bereme jako běžné - nemanzelsky styk, homosexuální partnerstvi. - je tedy správné, že v bibli se podobné věci trestaji smrti? A dost obludnou? Nebo je to špatně? Nebo jak to je??? A kdo má právo říct, co je správné a co špatné? Rozumíte mi?

+2/−1
29.3.2016 9:26

P52a81v59e80l 50R27a91t69h35o48u46s29k87ý 6870669711

Uhýbáte. Napsal jste: "Legrace je, ze Hitler skutecne neudelal nic spatneho." Samozřejmě nic není černobílé. Jistě dělal i správné věci, třeba že si ráno čistli zuby, nebo měl rád svého psa. Těžko to ale vyváží fakt, že byl zodpovědný za smrt desítek miliónů lidí a zničenou polovinu Evropy. Takže, sečteno a podrženo: byl to gauner a nějaké filozofování jeho vinu neumenší.

0/0
29.3.2016 10:00

M50a10r87t70i77n 75P33r28o92s24t75ý 9340323820349

Neuhybam, přečtěte si hned druhou větu o té premise. Pokud jste to pochopil jinak, je to váš problém. Hitler prostě dělal věci, které dělal. Označit věci za špatné a správné není možné, protože není možné přesně definovat, co je správné a co je špatné. Přemýšlejte o tom. :-) A nechytejte se slovíček.

0/−1
29.3.2016 10:05

P72a97v83e28l 38R51a16t59h27o38u49s84k25ý 6120179841

Pořád jste mi nevysvětlil, v jaké realitě může být tovární vyvraždění 6 miliónů lidí jenom proto, že patřili k nějakému národu, považováno za správnou věc. Až vám nějaká smažka na ulici bezdůvodně podřízne dceru, taky budete filozofovat a hledat na tom kladnou stránku? Jste divnej. Normální člověk evidentní zlo pozná.

0/−1
29.3.2016 10:18

M19a89r26t60i83n 71P63r24o74s15t36ý 9620563120259

Nemá cenu to dal řešit. Já mluvím o jiných věcech, než vy. Mně je Hitler prostý. Já mluvím o tom, že určit co je správné a co je špatné je ryze subjektivní dojem. To je vše, co k tomu ještě dodám. To, že nechápete, co říkám, je jen vaše věc.

+1/−1
29.3.2016 10:30

P45a12v64e21l 56R88a14t47h42o97u92s38k52ý 6480369471

S tím blábolem, že Hitlerovy skutky nelze označit za špatné, jste přišel vy. Ta následující vaše "moudra" to nezachrání. O spoustě věcí se dá polemizovat, ale v tomto případě je to iracionální. Musíte mít složitý život, když nerozeznáte dobro a čisté zlo. Sbohem.

0/−2
29.3.2016 10:52

M12a90r16t90i25n 42P65r72o88s35t29ý 9130623450799

Ja nikterak nezodpovidam za to, JAK si vy vylozite to, jsem ja psal. Je to zcela Vase vec. Ale jsem rad, ze uz jste tuto neplodnou diskuzi ukoncil.

0/0
29.3.2016 18:02

J96i69ř35í 33E49r22b46e94n 1383294846777

V realitě eugeniky by to správná věc byla. Uvědomte si, že kdyby Němci vyhráli válku, tak by to průmyslové vraždění lidí podle jejich původu a/nebo zdravotního stavu bylo nahlíženo jako čištění genofondu...

0/0
29.3.2016 12:31

P27a84v77e35l 70R35a78t88h59o65u95s34k30ý 6690989481

Jistě, eugenika má světlé i stinné strany. Ale snaha vyvraždit celý jeden národ nemá s eugenikou nic společného, to je prostě zlo. Možná právě proto tu válku nevyhráli. Protože se proti jejich zvrácenému vidění světa spojilo dostatečné množství normálních lidí. A to se celá pravda dostala na veřejnost až po osvobození těch lágrů. Jsem přesvedčen, že ani většina Němců, kdyby věděla, co se jménem jejich národa páchá v koncetračních táborech, tak ani v té době, kdy měli nacismem vymyté mozky, by to většina nepovažovala za správnou věc.

0/0
29.3.2016 13:56

M66a63r84t44i79n 62P23r40o82s23t12ý 9960883530219

Jeste jedna dobra veta - je to citat, nevim od koho, ale to neni podstatne:

Historii pisou vzdy vitezove, ne porazeni. Kdyby vyhrali Nemci, bylo to, co je dnes povazovano za spatne, zcela legalni a spravne a vy byste brojil proti nazoru, ze Hitler byl vlastne masovy vrah... Chapete?

+1/0
29.3.2016 18:06

P61a94v56e87l 55R13a56t92h41o37u65s90k46ý 6140399971

Ani vítězové vždy pravdu neumlčí, když hlásají lež. Rusové válku vyhráli, přesto jim byla a je Katyň neustále připomínána a vyčítána jako zvěrstvo, Turci jsou s Francií ve společném vojenském paktu, přesto francouzský parlament před 4 lety povraždění 1,5 milionu Arménů za 1.sv. války označil za genocidu a její popírání za trestný čin. A jak turečtí "spojenci" prskali. Hitler válku nevyhrál, protože normální lidi nemají problém rozlišit dobro a zlo a vložili do jeho poražení, za cenu nesmírných obětí, veškeré materiální i lidské zdroje. Naštěstí všichni nebyli takoví defétisti jako vy a zlo pojmenovali a postavili se mu.

+1/0
29.3.2016 18:57

M29a52r47t56i70n 65P10r43o47s31t63ý 9940873210759

Vy se neustale drzite jedne veci. Uz to opustte. Nechte tu myslenku jit - uvedomte si, ze mne je Hitler zcela fuk. Je to clovek, ktery zil a konal davno pred tim, nez jsem se narodil. Vse, co o nem vim, jsem se o nem dozvedel zprostredkovane a nechci o nem vest rozhovory. Ja sam si myslim, ze to, co dovolil, aby se stalo nebylo prilis funkcni, ale nehodlam se dokolecka dokola s Vami hadat o tom, zda to bylo spatne nebo dobre.. Proste to BYLO. Stalo se to a je to pryc, soucast historie.

0/0
29.3.2016 19:52

P90a69v22e84l 72R34a23t21h91o63u16s91k12ý 6510969321

Držím se jedné věci, protože s tou jednou věcí zásadně nesouhlasím a byl to důvod mé reakce na vás. To, že výklad dobra a zla se v čase i v místě mění, je jasné a s tím s vámi samozřejmě souhlasím. Vy jste to ale použil na tak krystalický příklad zla, že jsem se musel ohradit. Když si představím osud nějaké židovské babičky nebo batolete, co skončili život v osvětimských pecích, aniž by Hitlerovi nebo kterémukoliv s těch esesáků něco provedli, musím to prostě označit jako zlo a bezpráví a to vaše relativizování mi vadí. Historii máme znát, aby se neopakovala. Ne ji zpochybňovat, případně nad ní mávnout rukou s tím, že je to pryč.

0/0
29.3.2016 20:49

M92a77r83t14i76n 46P15r63o89s39t55ý 9530183800919

Ted se Vas zeptam na jinou vec. Jakvite, ze zabit milinylidi (prumyslovym zpusobem) je krystalicke zlo? (uplne vidim, jak jsem Vam ted vyrazil dech, ale ctete dal, prosim)

Co je to smrt? Jak vite, ze smrt je neco spatneho? O tom, co je smrt vime pramalo. Smrt je v soucasne spolecnosti TABU. Nemluvise o ni, lide jsou odvadeni,aby zemreli v nemocnicichnebo hospicich nebo LDN. Ale co je to smrt? Co vime o tom,co nas ceka po smrti? Bude tam neco? A pokud ano - bude to neco, ceho seted mame bat a nebo neco, na co bychom se tesili, kdybychom vedeli, co opravdu prijde?

Jak muzeme rict, ze privodit nekomu smrt je spatne? Je to OPET pouze pohled soucasne spolecnosti na smrt. Smrt je neco hrozneho, nestastneho, je to neco, o cem se nemluvi, neco, ceho se kazdy bji, smrt je zlo, spatnost - to je soucasny pohled.

Nekoho zabit je tedy z pohledu dnesni spolecnosti spatne. Spachat sebevrazdu je trestne a budete lecen, pokud se o to neuspesne pokusite. Eutanazie je neco nepredstavitelneho. Dobtori zachranuji zivot do posledni chvile i kdyz pacient ocividne trpi.

Ale co kdybychom se dozvedeli, ze smrt je pro umirjiciho radostna udalost. Ze ho ceka neco super po smrti (a ted nemluvim o nicem nabozenskem, jen o te moznosti) Okamzite bychom se prestali bat zemrit, protoze bychomse smrti prestali bat. Bojime se ji JEN proto, ze nevime, CO nas ceka po ni a zda nas vubec neco ceka.

A ted - jak muzeme vedet, ze zabiti cloveka neni v podstate dar, ze toho daneho cloveka poslete do nejake lepsifaze jeho existence? A pokud ano, jak byste se dival na cloveka, ktery dal tento dar milionum lidi? Kdo jste Vy, abyste rozhodl, co je a co neni dobro? Co je krystalicke zlo a co je dobro? Rozumite?

Indiani se smrti nebali, sve staresiny odvadeli do lesu, kde jim pomahali zemrit. V jejich presvedceni to bylo spravne, verili, ze duch mrtveho odchazi dal. My verime v materialnost sveta a nejsme ochotni pripustit, ze by duse mohla existovat. Pro nas je smrt ZLO. Je to vsak opravdu tak?

+1/0
29.3.2016 21:00

P97a53v25e88l 98R76a91t54h35o94u38s36k64ý 6170589181

Teď mluvíš jako Kopfrkingl ze Spalovače mrtvol, což je dost znepokojivé. Běhá mi z toho mráz po zádech. Docela si tě dovedu představit v uniformě SS i jak by sis své činy krásně, sám před sebou, ospravedlnil.

0/−1
29.3.2016 21:45

M40a94r34t41i11n 20P37r71o23s32t16ý 9300813930669

Je to jen vaše představa. Tu otázku jsem položil záměrně, abyste pochopil, že ani my všichni lidé, kteří máme tolik informací o tom, co se dělo, nemůžeme s naprostou jistotou udělat objektivní soud toho, co je dobro a co zlo. Protože přes to všechno, co víme, vlastně nevíme vůbec nic. Neočekávám, že pochopíte to, co jsem psal teď, když nechápete to, co jsem psal předtím. Ale pokud máte o mně představy v uniformě SS, pak máte skutečně nějakou nezdravou fixaci na Německo v 2. světové válce. Za to ale já nemůžu. Jsou to vaše představy a raději je nechte spát.

0/0
29.3.2016 21:53

P66a83v81e23l 92R58a36t18h33o26u85s39k78ý 6810189781

Nic nevíš evidentně jen ty. Zkus nastudovat historii. Nacistická zvěrstva si tady začal relativizovat ty a to byl důvod mé reakce. Jen tě chci upozornit, kdyby to po nás někdo četl, že popírání nebo schvalování holokaustu je u nás od roku 2000 trestný čin.

0/−1
29.3.2016 22:26

M98a82r79t47i22n 22P56r60o96s43t86ý 9270843530859

Prosim te, uz se uklidni, opravdu. Holokaust nepopiram, ani neschvaluji. Umis cist psany text? Jsi tu skutecne jediny, kdo to nepochopil. :-(

+1/0
29.3.2016 22:33

M33a52r10t70i69n 79P35r45o24s81t68ý 9260173830339

Zdá se, že příspěvek neprošel až na server. Neuhybam, vy vytrhavate z kontextu. Připojte k tomu citátu i druhou větu o tom, že není možné říct, co je správné a co špatné. Z toho vyplývá, že Hitler nedělal ani nic správného ani špatného. On prostě jen dělal to, co dělal. Přemýšlejte o tom v tom kontextu, ve kterém jsem to psal a nevytrhavejte jednotlivé věty, které pak mohou dávat jiný smysl.

Nemohu za to, jak si vy vykládate svět kolem sebe, ale aspoň vás můžu požádat, abyste nepodsouval nic do cizích úst. Děkuji vám.

0/0
29.3.2016 10:13

J97a91n 41S24a37l31o97m24o29n 4539700341615

Pane prostý, dalo by se říct, že tu doslova házíte perly sviním. Velké množství lidí není schopno pochopit, že svět není černobílý a že dobro a zlo obecně neexistují a že jde jen o pohledy různých společností a nebo jednotlivců.

+2/0
29.3.2016 11:41

P95a25v48e90l 47R72a98t15h35o81u46s19k28ý 6570449331

Kdybyste třicetikilový ležel na baráku v Osvětimi a čekal, až na vás konečně přijde řada a skončilo tak vaše utrpení, zatímco vaše děti by zaživa pitval Mengele, asi byste přemýšlel jinak.

0/−2
29.3.2016 12:15

M40a53r40e53k 22H19r88u34b53y 6387582121538

Porad nechapete, ze terminy SPRAVNY a SPATNY nemaji objektivni(!) definici.

0/0
29.3.2016 16:21

P84a50v25e19l 10R82a27t66h29o35u69s21k34ý 6910659581

Slovíčkaříte a akademicky a filozoficky všichni tlacháte. Žijeme v nějakém čase a civilizaci, kde platí nějaká pravidla a ty platila i před 75 lety. Průmyslové vyvražďování celých národů včetně žen a dětí bylo nepřijatelné i tehdy. Proto to nacistické špičky také tajili a skrývali před světem i vlastním národem. To že se našlo pár deviantních individuí, kteří to považovali za dobro, na tom nic nemění. Přímo se toho účastnilo pár tisícovek, maximálně několik desetitisícovek narušených lidí, kteří to považovali z jejich pohledu za sice nutné, ale i tak zlo. V každé skupině lidí se najdou bestie. Kvůli jejich vyšinutým sklonům a myšlení ale nemusíme zpochybňovat a relativizovat, co je pro normální lidi nepřijatelné. Pro správnost a špatnost sice můžeme mít různá kritéria, která se můžou místo od místa, nebo čas od času lišit, ale toto je tak jasný případ nepřijatelného jednání, že ho normální lidská bytost může s jistotou označit jako špatné. Můžem diskutovat, jestli je správné nebo špatné snižovat daně, nebo i jestli je špatný nebo správný trest smrti. Pochybuju ale, jestli se najde normální jedinec, který neodsoudí například, když pedofil zprzní a zavraždí bezbranné dítě. Co na tom proboha může být správného, že to podle vás nemůžem označit za špatné?

0/−1
29.3.2016 17:13

M76a27r13t50i78n 95P23r26o93s18t83ý 9160583650939

Az jednou pochopite, o cem mluvim ja a zda se, ze i mnoho dalsich, jak toto vlakno ozilo, pak se Vam ulevi, pane Rathousky. Do te doby budete veci delit na spatne ana spravne a vlastne se nikdy nezamyslite nad tim, proc to delate.

+1/0
29.3.2016 18:08

P43a50v13e80l 95R94a92t18h56o61u15s73k33ý 6150839101

Až já jednou pochopím, tak to vy už budete dávno sedět v kriminále a divit se, co je špatného na tom, jentak někoho píchnout na chodníku kudlou do břicha.

0/−1
29.3.2016 19:16

M84a96r67t94i60n 40P97r13o16s54t12ý 9910163730429

Nemám důvod nikoho píchat kudlou do břicha, protože to bych mohl udělat jen tehdy, pokud bych byl přesvědčen o tom, že mi udělal něco špatného.

0/0
29.3.2016 19:45

P59a69v68e74l 77R82a87t83h61o80u34s93k92ý 6270899491

? Jak to poznáte? Vždyť celé toto vlákno tvrdíte, že není možné objektivně určit, co je špatné a co je dobré.

0/0
29.3.2016 19:52

M91a88r34t83i31n 61P96r97o81s20t14ý 9770893500909

Prominte, ze Vam zacnu tykat, ale zda se mi, ze mas vzdelani nebo chapani zaka 3. tridy. Tak znovu:

Nemám důvod nikoho píchat kudlou do břicha, protože to bych mohl udělat jen tehdy, pokud bych byl přesvědčen o tom, že mi udělal něco špatného.

zkus si to znovu precist. A pak jeste 2x, ne 10x.. Az pochopis, ze tahle veta rika:

Nepichnu nikoho do bricha, protoze k tomu nebudu mit zadny duvod.

0/0
29.3.2016 19:56

P26a50v86e71l 23R63a45t18h32o11u18s83k42ý 6790159141

Proč nepíchneš, bylo by to špatné? A kdyby bezdůvodně píchnul někdo tebe nebo tvého blízkého? Bylo by to co? Co komu udělali ty miliony bezbraných vězňů v koncentrácích, že vyletěly komínem, že se zdráháš to označit za špatné? Koukám, že něco špatného může udělat někdo jen tobě. U všech ostatních, komu se stalo stejné bezpráví a které bys u sebe označil jako špatné a důvod hodný odvety, u těch už to špatné není, protože vše je relativní. Ubohé.

0/0
29.3.2016 21:29

M19a87r63t62i98n 27P48r58o38s18t70ý 9760953710829

Úžasné, ty jsi mi položil otázku, sám jsi si na ni odpověděl a pak bral tu odpověď za mou odpověď a mé jednání označil za ubohé.

Nepichnu nikoho, protože k tomu nemám důvod. Pokud se někdo bude snažit píchnout mě, pokusím se tomu zabránit a pokud mě už pichne, pokusím se mu to odpustit. Vše ostatní, co jsi psal jsou tvé vlastní myšlenky.

0/0
29.3.2016 21:36

P16a71v40e43l 77R52a40t28h35o38u52s26k61ý 6290529231

Nic jsem za tebe neodpovídal, ty sám si napsal, že nepíchneš, leda že by ti dotyčný udělal něco špatného. Pak bys to udělal. Napsal si to v 19.45. V opačném případě bys to považoval za špatné? Jestli pořád nechápeš, snažím se z tebe dostat, že i ty rozlišuješ některé chování jako špatné. Jen to za žádnou cenu nechceš přiznat, i když to v podstatě potvrzuješ. Ale jen když se to bezprostředně týká tebe. Takže se znovu ptám, co udělaly ty miliony civilních obětí v koncetračních táborech svým katům, že je spálili v pecích. A jestli nic, proč to odmítáš odsoudit?

0/0
29.3.2016 22:11

M65a12r14t10i68n 11P86r38o26s33t47ý 9230833540749

Tak znovu si precti, co jsem napsal, znovu 10x:

Nemám důvod nikoho píchat kudlou do břicha, protože to bych mohl udělat jen tehdy, pokud bych byl přesvědčen o tom, že mi udělal něco špatného.

Znovu vysvetlim, co jsem tim myslel.. Jelikoz mi nikdo nemuze udelat nic spatneho, pak nebudu mit nikdy potrebu nikoho pichnout. Tecka. Proc bych nekoho pichal, ostatne?

Dalsi vec je to. ze se nesnazim poprit, ze jsou veci, ktere ja subjektivne povazuji za spatne. Ale to nic nemeni na tom, co rikam - porad ty veci samotne nejsou ani spravne ani spatne. Proste jsou. Co na tom nedovedes pochopit ty? Uz vim, ze mas potize s pochopenim psaneho textu, ale uz jsem tu nekolikrat napsal, ze ze sveho vlastniho pohledu odsuzuji to, co se delo jako spatne. Neskryvam, ze to vidim jako spatnou vec, ale zaroven jsem si plne vedom toho, ze to rikam prave proto, ze jsem byl vychovam ve spolecnosti, ktera to za spatne povazuje a ze jsem tedy pouze prejal jeji nazor. A tim se vracime zpet k tomu uplnemu jadru problemu a to je ten program, ktery rekl,ze Hitler neudelal nic spatneho - Ano, souhlasim s tim programem, protoze to rekl ze sveho "subjektivniho pohledu", ktery se lisi od toho naseho, kde je nam dlouha leta do hlavy vtloukano, co je zlo a kdo je (byl) zly, tak dlouho, ze to sami zacneme opakovat, aniz bychom s tim jakkoliv polemizovali nebo se to snazili pochopit. Proste - tak to je, Hitler byl krystalicke zlo a mame hotovo. Ten program toto nemel a dosel k jinemu zaveru.

Timto vysvetlenim jsem uzavrel kruh a loucim se s Tebou. Pokud jsi doposud nepochopil, co se tu snazim rict a znovu vytahnes nejake reci o nacistech a Hitlerovi, pak uz by to bylo plytvani mou energii.. Precti si zpetne vsechno, co pisu - fandim Ti, abys pochopil, co se snazim celou dobu rict.

Ja (a ani nikdo jiny) nejsem natolik vsevedouci, abych mel pravo vynest soud nad kymkoliv jinym, byt by ten nekdo jiny zamordoval miliony lidi. Kdo jsem ja, abych ho soudil, kdyz jedine, co o tom cloveku vim, vim o nem z doslechu

0/0
29.3.2016 22:26

P41a36v39e34l 77R69a48t71h36o66u57s45k36ý 6690739321

Přiznávám, že s pochopením tvých nesmyslů, které tu opakovaně píšeš, mám skutečně problém. Věci prostě jsou. Jestliže se najde jedinec, kterému se nezdá sebevětší bestiálnost jako dost bestiální, už je to neutrální, nejde to objektivně posoudit a je to v pořádku. Takto lze zpochybnit úplně všechno na světě. Jestliže se tedy najde mentál, který označí bílou krychli jako černou kouli, už to není bílá krychle, protože na to není jednotný názor a je to věc názoru. Jseš fakt inteligent.

0/0
29.3.2016 22:42

M96a19r64t57i20n 92P66r82o46s69t53ý 9140603290919

Nejsem zodpovedny za to, jakym zpusobem prijimas psany text a ze jsi zcela neschopen pojmout jednoduchy fakt, o ktery mi celou dobu jde. Zkus se oprostit z toho myslenkoveho ramce okolo holocaustu a zamysli se jen nad tim, co tu pisu.

A mimochodem, s tou cernou kouli mas pravdu taky, ale to je na uplne jinou diskuzi, ktera by ti asi uplne vyrazila dech a myslim si, ze bys byl schopen se kvuli tomu zacit i prat. Takze to uz vubec nacinat nebudu. :-)

Dobrou noc

0/0
29.3.2016 22:48

P14a50v83e77l 84R35a89t27h45o95u62s41k73ý 6120539501

Tvůj psaný text je dost nekonzistentní, tak se nediv, že s ním mám problém. Jednou bys někoho píchl, kdyby ti něco špatného provedl, podruhé bys mu to odpustil. Co je ale špatné nevíš. Potom o něčem nemůžeš říct, jestli je to správné nebo ne, prostě to je, pak že to sice můžeš říct, ale je to jen tvůj názor. Vše co znáš jen zprostředkovaně neuznáváš a spochybňuješ. Jak si mohl vůbec vystudovat? Všechny ty znalosti jsou jen zpostředkované. Pak mi dokonce vysvětluješ, že zabít miliony lidí, může být dobrý čin. Zpochybňuješ i objektivně fyzicky doložitelné objekty. Asi žiješ v Matrixu. Myslím, že máš problém a vůbec nechápu, že můžeš ráno vstát a jít do práce. Vždyť to přece vůbec nemusí být práce, ale třeba růžové rogalo. Dobrou.

0/0
29.3.2016 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.