Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problémy tajných služeb: Co přeložit? Hned? Potom? Útočníci chtějí zemřít

Uzavřený systém využívající archaické způsoby komunikace, založený na absolutní vzájemné důvěře, který nelze infiltrovat. Tak odborníci popisují základy fungování současných teroristických skupin hlásících se k organizacím jako je takzvaný Islámský stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K96a97r21e92l 56S19e80i17d55l 8849835960278

Dobrý článek. A pan Pelz odpovídá velmi rozumně a otevřeně.R^

+3/0
19.4.2016 23:34

J29a26r75o24m63í82r 22C80e83n90e85k 1428506455872

Dobrým základem by mohl být také tlak na reformu Islámu - respektive dodržování nějakých pravidel - když si to každý Imám v horní pouštní vykládá po svém, to je pak problém.

+1/0
19.4.2016 23:17

D73a25v87i68d 59D84i36r13g55a 7895481978

Vsiml jste si, ze souhlasite s jinym tvrzenim, nez je v clanku?

0/0
20.4.2016 17:27

D57a43v39i27d 35D33i33r41g97a 7225941558

Pardon, vedle.

0/0
20.4.2016 17:27

D76a24v50i22d 16O35d60l16e72r 8922432393967

Opravdu: četl jsem Korán, a tam si každý může najít, co libo: ospravedlnění masové vraždy, i bezpodmínečnou lásku k bližnímu. Jak kdo chce.

0/0
20.4.2016 19:16

K24a47r41e91l 22A30d33a25m84u64s 9468544738604

Ano, jedině nasazení armády uvnitř Francistánua Bruselstánu je řešení.. spolu s nulovou tolerancí.. je třeba si to přiznat. (to to tedy Západ dopracoval..)

0/0
19.4.2016 22:38

K18a26r14e88l 61N30o41v90o44t44n23y 2961305399410

Je potreba predevim pristrihnout kridla islamu jako takovemu, protoze dle vsech definic jde jednoznacne o hnuti propagujici potlacovani zakladnich lidskych prav a svobod. Hnuti, zalozene masovym vrahem, pedofilem a nasilnikem Mohamedem, ktery je vsemi muslimy povazovan za jejich nejvetsi vzor. Je potreba jej postavit na uroven nacismu a jeho propagaci zakazat.

+4/−1
19.4.2016 22:19

M34a63r10t98i29n 20L85a91c49o 7843916708

R^

0/0
19.4.2016 22:22

K40a91r59e13l 67N42o74v51o89t68n13y 2811195659320

Nez to cenzor smaze, at si prosim prostuduje treba par clanku o Islamu a Mohamedovi na tomhle webu: http://www.thereligionofpeace.com/ - je to tam rozebrane zcela bez emoci a s odkazy na prislusne pasaze Koranu a dalsich klicovych islamskych svatych textu...

+1/0
19.4.2016 22:22

R12a95d77e25k 98B92o82r 2596103464545

Zasadni vec je zpracovani informace tajnych sluzeb politikem. Jak moc jsou dnes politici dostavajici se k moci erudovani v bezpecnostnich otazkach? Jak moc jsou svazani strachem o sve koryto z natlaku nejruznejsich "lidskopravnich" a jinych neziskovych organizaci? Xenofob a rasista...zaklinadlo (ale nejen to) aktivistu pouzivane proti kazdemu, kdo na rizika spojena s migraci upozornuje, kdo s migraci nesouhlasi privadi tuhle spolecnost na pokraj levicoveho silenstvi...slunickarstvi. Je potreba volit lidi, kteri rozumi bezpecnostnim otazkach a neboji se otevrene mluvit o rizicich.

+2/0
19.4.2016 21:06

I53v49a32n 33M64i13n68á58ř 7112984847401

Nejúčinnější opatření proti stále se zvyšujícímu teroru by bylo - absolutně znemožnit arabským muslimům - vstup do Evropy !

+4/−2
19.4.2016 20:19
Foto

L55u63b55o87š 51H64a60n28u89s 4637867821952

To je naprosto nereálný.

+2/−1
19.4.2016 21:41

J70i69ř92í 76Z56á41r59y66b22n88i34c28k66ý 7146986227599

Velice poučný a zajímavý článek, děkuji autorovi.. jen houšť a větší kapky..

+9/0
19.4.2016 15:07

P33a26v64e32l 61H52a15l41b93i48c27h 6639882616489

"... které mají svoje, přinejmenším tiché, sponzory v zemích jakou jsou Saúdská Arábie, Turecko, Katar, SAE a další. Hlavní problém, a to přerušení financování teroristů, se nedaří zajistit, neboť k tomu není ani politická vůle. Některé z takových zemí jsou nazývány našimi spojenci v oblasti... "

Zdroj: http://technet.idnes.cz/teror-isis-tajne-sluzby-0we-/vojenstvi.aspx?c=A160330_130200_vojenstvi_kuz

No, co na to víc říct? Asi radši bez komentáře... EURv

+14/0
19.4.2016 12:00

O37t92a 43J75e80l53í66n35e73k 8421748300685

Zajímavý článek R^

Já jsem si z něj vzal toto:

1) V současnosti nás sice nejvíce ohrožuje islámský terorismus, nicméně platí, že terorismus nezná náboženství ani hranice Rv

2) Cesty úspěšného boje s terorismem jsou podle mne v zásadě dvě:

a) omezit naše svobody tak, aby byly ztížené teroristické útoky :-(

b) řešit příčinu terorismu R^

Podle mne je smysluplnější řešit příčiny terorismu a hlavně to má dlouhodobější efekt (viz například problém s IRA), což znamená u muslimů vyhledání a likvidace vůdců IS (protože IS nám de facto vyhlásil válku), ale zároveň velkorysá podpora při obnově válkou zničené země po porážce IS (něco jako Marshallův plán pro Blízký východ), aby muslimové neměli racionální důvod pro svou nenávist vůči západu R^

+13/0
19.4.2016 11:33

K83a60r60e15l 40V98o63h66n40o47u18t 4498719240467

Válku nám vyhlásil už Mohamed.

+7/−1
19.4.2016 13:44

O20t49a 58J98e72l79í39n20e65k 8461778200655

Tak on proti nám později vyhlásil křížové výpravy i papež, ale čas vztahy urovnal ;-)

+2/0
19.4.2016 14:15

K89a90r89e85l 32V46o57h43n86o21u33t 4898979810957

Tyhle vztahy se neurovnaly.

+2/0
19.4.2016 15:20

K55a35r36e19l 38N29o25v34o83t74n57y 2881545499940

Muslimove nepotrebuji racionalni duvod. Jejich nabozenstvi (ostatne jako kterekoliv jine), neni zalozene na racionalite, ale na Koranu, Hadisu, a ostatnich jejich svatych textech. A ty rikaji, ze je nutne sirit Islam jakykoliv zpusobem a ze dzihadista po smrti bude bohate odmenen (oni tomu fakt veri!).

+2/0
19.4.2016 22:27

D68a62v87i96d 75O49d57l31e27r 8352662133327

Nenávist muslimů vůči západu nemá racionální podklad a obávám se, že žádné dotace na tom nic nezmění.

+1/0
20.4.2016 19:20

B37r34u19n74o 96Č42e64r40n20ý 7676801463745

Největší problém je v tom, že s teroristickými organizacemi typu IRA, ETA, Rudé brigády se dalo jednat, respektive měli jasné požadavky. Islamistům jde ale jen o jedno - všechny ostatní mimo islám zabít. Zde je každá rada drahá.

+23/−2
19.4.2016 11:14

L66u16b21o73m56í12r 93K91a51m70e11n10s16k55ý 3970148193826

nesmysl, separatistickým teroristům jde prostě od oddělení nějakého teritoria, ideologickým a náboženským teroristům jde o změnu společenského zřízení, nikdy nejde o vyvraždění všech, "jen" rozpoutání teroru nezbytného pro narušení stávajícího systému, po uchopení moci se většina stávajících obyvatel pochopitelně podřídí novému stavu, v případě ideologie ji alespoň formálně akceptuje v případě náboženství k němu formálně konvertuje. Ovšem ani ti co se nepodřídí nebudou nikdy kompletně vyhlazeni, jen budou občany nižší kategorie, přijetí nové ideologie/víry není podmínkou přežití, ale podmínkou získání nějakých výhod

+3/−1
19.4.2016 14:16

M71i26r91e95k 58S65á82l 1905211848644

"Pokud je navíc používán v rámci uzavřené komunity, do které se nedokážeme infiltrovat a narážíme i na jazykovou bariéru, máme tady neproniknutelný paralelní systém na jehož odhalení nemáme ty správné nástroje. Nástroje, které si nemůžeme koupit."

- dobrý důvod proč hlavně vůbec nepřipustit vznik paralelní islámské společnosti R^

bohužel ty země, které si tento problém už vyrobily a nejsou s to s tím zpětně něco dělat, budou sobecky prudit s jakože lidskými právy, páč by nejraději strhly s sebou do pekla i další :-/

+21/0
19.4.2016 10:22

P93e17t60r 10N82i51v20n52i77c64k18ý 3392844635177

Samozřejmě, že nejlepší řešení je preventivně sem žádné takové lidi nepouštět. Prosté opatření snažící se o sebezáchranu. Ale Evropa je v rozpadu, takže už ji nic nezachrání.

+7/−1
19.4.2016 10:45

D73a90v86i65d 35D11i83r19g29a 7825691568

Spravne, neprudit s lidskymi pravy. Kdo se o takovy ksindl prosil!

+1/0
20.4.2016 8:27

J54a90n 64S90t18e37h92l75í93k 1499159726564

... Navíc, způsob vládnutí v Čechách, kdy povolební vítěz má tendenci nahrazovat úřednictvo svými lidmi, ruší institucionální paměť...

Institucionální paměť ruší hlavně výsluhy, v 35-40 letech odcházejí borci s výsluhou, to je zrovna v době kdy jsou nejproduktivnější a mají zkušenosti. To se týká i policie a armády.

+8/0
19.4.2016 9:04

F92r65a15n17t17i61š21e93k 57V18o10p34r28š38á57l19e97k 3409276220934

Návod je velmi prostý a je přímo uveden i v článku. "Česká republika má dnes oproti západní Evropě relativní výhodu v tom, že zde ještě není tak velká uzavřená komunita, která by mohla umožnit úkryt a logisticky podporovat teroristy."

To jest nedopustit vzniku uzavřené muslimské komunity, což znamená nepříjmat muslimské migranty, zakázat veřejnou propagaci islámu, nepovolovat stavbu mešit, škol, "vzdělávacích center" (všichnu západní muslimští teroristé byli "přeprogramování" v mešitách), celou muslimskou komunitu důkladně monitorovat a hlídat (většina mluví česky, není tedy problém s jazykovou bariérou).

+40/−1
19.4.2016 9:03

R64o60s22t72i10s12l91a87v 23J34a84n23d19a 5419449786110

Když pominu "nepouštět sem muslimy" tak zbytek řešení jen přesune komunitu do undergroundu a více ji semkne, bude tedy pracovat přesně tak, aby to zpravodajské služby měly co nejsložitější.

Takhle si jenom vytvoříme unifikovaného nepřítele (a ne, ne každý muslim je nepřítelem).

0/−4
19.4.2016 9:36

A22d30a57m 61H96o82u64b65a89ř 2989448665957

a ne kazdy muslim je terorista, ale vetsina teroristu jsou v soucasne dobe muslimove...

+3/0
19.4.2016 11:08

J18a87k59u61b 38B14o91h43o17n59ě29k 5160445830252

Krásný doklad starého rčení, že každý složitý problém má jednoduché řešení. To špatné.

Ještě jsem nezažil, že by někdo začal větu slovy "návod je velmi prostý" a pak napsal něco, co dává smysl

+2/−4
19.4.2016 9:57

J20a19n 95S23m39í95t27k96o 8644412674775

Docela se mi líbí, jak se s tím racionálně vypořádali Izraelci - poznali, že riziko nejde eliminovat úplně, pokud by se nezavedl úplný policejní stát. Tak se zaměřili hlavně na ty větší, kterým se daří předcházet líp než dřív. A ve jménu zachování občanských svobod se vědomě podstoupilo riziko malých útoků - jako třeba těch současných, prováděných bodnými zbraněmi. (Tuším, že o tom pěkně i s grafy psal N. Silver v The Signal and the Noise).

Mnohem víc než útoků se bojím toho, že se v Evropě pod rouškou boje s terorismem vyleje vanička i s občanskými svobodami, nakročeno tím směrem máme slušně :-/

+32/0
19.4.2016 8:46

K57r17y19š12t56o30f 27H25l95a62v56á13č 9392869678152

Já se bojím pořád víc těch útoků. Jinak souhlas.

0/0
19.4.2016 9:21

O69n38d55ř61e98j 49Č54a79p12k31a 6361101903904

On Izrael řeší i ty malé útoky - tím, že umožňuje ozbrojení obyvatelstva. Ano, přináší to jisté problémy, třeba když se tamhle Kohn dozví, že ho Sára podvádí s Roubíčkem, může je zastřelit (místo toho, aby je jako v každé správné civilizované zemi s pokročilou protizbraňovou legislativou umlátil kladivem) - ale zkuste tam vystřílet hospodu nebo pálit na náměstí do davu... životnost takového teroristy se počítá ve vteřinách a když mají na jednoho zabitého civilistu jednoho svého mrtvého, nějak se ten terorismus přestává vyplácet...

+12/0
19.4.2016 11:03

K94a30r70e36l 43V36o96h56n71o84u26t 4678289560617

Chcete se vyhnout islámskému terorismu? Výrazně přistřihněte křídla islámu.

+18/−1
19.4.2016 8:24

J91i83r52k37a 22H36o35n84c15ů 2784184611388

Proto je třeba věnovat se prevenci. Tedy nebrat muslimy a ti, kteří tady již jsou, při sebemenším náznaku radikalizace - ven! Zakázat wahhábismus protože je to hnutí směřující k potlačování práv a svobod. Může to znít krutě, ale jsme ve válce.

+20/−1
19.4.2016 0:58

K98a35r93e27l 34V15o67h35n42o12u52t 4418179220657

V rámci islámu je wahhábismus výjimečný hlavně tím, že Saúdové do jeho propagace cpou prachy. Jinak to bohužel není zas tak výjimečná interpretace islámu. Z toho plyne, že nemá smysl se omezovat na wahhábismus. Problém je islám jako takový.

+9/−1
19.4.2016 8:26

P69a45v40e30l 96S28o20b47o83t71k77a 5630684

Zajímavé, R^

Ale neodpostím si 2 poznámky:

- teroristi jsou RAFINOVANÍ - a jejich úkoly natolik tajné, že je ani sami do poslední chvíle neznají - rokud nedostanou lístek s pokyny nebo něco podobného, tak se nevymlouvejme že je nejsme schopni odposlouchávat a měsíc dopředu zachytit.

Ano, chybí nám lidi na sledování aj. - a proto Izrael má tříletou povinnou všeobecnou vojenskou službu, a to i pro ženy

- měkké cíle - sice nejdou 100% ochránit, ale to nezamená že nemá smysl dělat nic.

Cca před čtvrt rokem jsem odjížděl z Prahy Hlavního nádraží, a v hale tam stála opuštěná igelitka. Zrychlil jsem krok a šel na nástupiště - nebyla moje práce dělat z toho humbuk, ale být tam neměla.

No a v Brně - ale i v Praze na nádraží o Metru nemluvě - všude pořád ty nesmyslné nebezpečné klasické odpadkové koše, které ještě dodají střepiny.

Nebo druhý extrém - všechny koše zklizené.

To nemůžte nakoupit aspoň pár bezpečnostních odpadkových košů a ten zbyteek zlikvidovat?

+1/−10
19.4.2016 0:53

V44í65t 57G35a73b67r56i46e90l 5984433226887

Kdy jsi byl naposled v Praze v metru?

+7/0
19.4.2016 1:16

P35a59v80e98l 94S15o24b68o25t69k47a 5860634

tak půl roku..

už ty koše konečně vyměnili?

0/0
19.4.2016 1:20

V20e88n87d19u54l56a 51S97z90l75a54u26e67r49o64v29á 7782456967178

Ne, nevyměnili.. Už několik let před těmi novými tam žádné nebyly.

+2/0
19.4.2016 8:41

P18a91v59e65l 83S76o71b48o10t29k94a 5190474

Ty pravé by měly vypadat nějak takhle:

http://zpravy.idnes.cz/do-metra-daji-pancerove-kose-kazdy-vazi-pul-tuny-a-stoji-87-tisic-ps0-/domaci.aspx?c=A091210_100020_praha_ban

a řek bych že jsem nepotkal žádný takový.

Jsou tam vůbec dodneška aspoň někde? Nepřestěhovali je jinam?

0/0
19.4.2016 1:25
Foto

P19a56v67e58l 80K54a86s70í90k44, 82T35e81c37h65n58e49t45.33c50z

Vypadají jinak, ale měly by mít stejnou funkci. Netestoval jsem.

+13/0
19.4.2016 7:49

O79n55d28ř39e31j 35B77o83k 4127971708808

To netestoval jsem docela rozesmálo;-)

+8/0
19.4.2016 8:00

M45a78r57t91i96n69a 97S89e20d46l27i56c75k40á 5122485161882

Kdyz.nevypadaji presne takhle tak nemuzou fungovat?

0/0
19.4.2016 8:42

P59a83v70e67l 67S63o38b37o37t55k76a 5120674

Zaráží mne ta hmotnost, půltunové mi nepřipadaly, ale slibuji, až se zase někdy do Metra podívám, prohlídnu si je pořádně.

0/0
19.4.2016 15:13
Foto

P91a72v12e88l 13K79a72s61í78k47, 43T40e42c38h70n63e89t32.39c76z

Zkuste při tom vypadat nenápadně.

+2/0
19.4.2016 17:07

M23a47r86t19i77n 20L92a63c69h42n52i23t 5174787344824

Zabranit teroristickym utokem uplne nepujde nikdy, ale EU by se mela ucit v Izraeli, jak to riziko snizit co nejvic. Navic francouzi deklarovali, ze jsou ve valce s IS, ale moc usili teda nevyvinuli.

+13/0
19.4.2016 0:48

P72a50v97e67l 43S37o79b46o37t36k34a 5350664

jj, a jako první opatření zavést povinnou tříletou základní vojenskou službu i pro ženy.

+1/−1
19.4.2016 0:57
Foto

P72a46v32e47l 35K54a54s84í92k21, 91T85e19c90h45n93e29t33.63c14z

Ono nejde napodobit jedno opatření a myslet si, že tím napodobíme fungování Izraele nebo Švýcarska.

+14/0
19.4.2016 7:57
Foto

I87v90a49n 34K70o42p84t66a 5507802511857

V ČR? Vzpomeňte co se dělo kdyz se mluvilo jen o povinných odvodech.

0/0
19.4.2016 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.