Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Olbřímí vzducholoď Airlander brzy vzlétne. Plánuje se i bojové využití

Největší létající stroj současnosti poprvé vzlétne v horizontu několika týdnů. V případě bojového použití se bude tiše zjevovat nad nepřítelem, vysazovat speciální jednotku a ze vzduchu ji podporovat palubními zbraněmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K35a64r61e29l 47J72í48r18a 6304687621296

Vypadá to, že "speciální" jednotky budou se speciální vzducholodí honit "speciální teroristy" snažící se prchat na létajících kobercích... Neboť obě znepřátelené strany se písemně zavázaly k přísnému dodržování emisní normy Euro 6.

+5/0
4.4.2016 23:09

T46o15m72á17š 79B90í34l51ý 2955260867

Zelený mozky lze oblbnout kdejakou kravinou, hlavně že budou mít novou hračku.;-)

0/0
4.4.2016 19:34

D69a81v32i60d 31R20y25c32h77e10t74s80k17ý 9386441380870

zepředu to vypadá jako zadnice

+1/0
4.4.2016 16:42
Foto

L16u86k42á12š 39N24o46v14o73t45n54ý 6556837538358

Tak asi si nelze pod pojmem "bojová" představovat vzducholoď, která divoce manévruje a hraje roli útočného bombardéru. Ale rozhodně by mohla sloužit jako taková létající základna... Pokud by horní část přizpůsobili na vzlet / přistání dronů, tak v podstatě z toho udělají létající variantu letadlové lodě a s ohledem na její operační možnosti (po dobu několik dní v x-kilometrech) to už přináší zajímavé možnosti.

Jasně, takovou krávu sfoukne jakýkoliv stát vybavený stíhacím letectvem / raketovou protiletadlovou obranou jako svíčku, ale to si nemyslím, že na to by byla primárně určena.

+2/0
4.4.2016 14:58

L23u39d47v95í35k 48G82a65j46d41o91š52í45k 2395913984502

Ono úplně stačí, když by tahle "hračka" začala z šestikilometrové výšky na někoho házet velmi přesně mířené půltunové pumy.

A to celé prakticky zadarmo a o náklady tu jde především. Dnes vyhrává konflik ten, kdo umí bojovat efektivně a přitom levně.

0/0
6.4.2016 16:56

L55a94d63a 89N39o53v66a51k 4172243267

mi přijde že si trochu popletli tisíciletí... Todle bude vidět na radarech na stovky km daleko a bude velké umění se do toho netrefit....

0/0
4.4.2016 14:48

R46i79c77h32a26r31d 54A93u97b96r42e61c67h13t 1762651976320

Proč by mělo? Stačí zvolit správné materiály a tvar, motor zakrýt do trupu a podobně, a radar má smůlu. Zvlášť když si nemusí dělat moc starostí s aerodynamikou. Tady máte jednu mašinu co je v podstatě neviditelná jen proto, že je z kompozitů a motor i s vrtulí jsou schované v trupu:

http://budejovice.idnes.cz/strojari-predstavili-na-letisti-ul-39-albi-f1w-/budejovice-zpravy.aspx?c=A160404_150906_budejovice-zpravy_khr

0/0
4.4.2016 19:23
Foto

P93a67v43e53l 54P14o37d57e71š32v10a 5929387829

ID té vzducholodě "OHAV" mi přijde velmi přiléhavé.

0/0
4.4.2016 14:09
Foto

J40i68ř49í 98B61a23b29i29n17s46k15ý 7517589628111

víte oni všude píší o tom že bojová vzducholoď vzlétne , o přistání se tam nepíše ,bude vysazovat speciální jednotky ovšem neuvádí se z jaké výše a kde , má výhodu že i bez paliva vystoupá do výše a vítr posádku už někam odnese , může plnit bojový úkol i s mrtvou posádkou , jediná nevýhoda je že není neprůstřelná a granáty z palubního děla s kontaktním zapalovačem jí roztrhají na kusy ale protože bude plněná heliem tak nehrozí požár a posádka má šanci se pomocí padáků dostat do úplně jiných problémů z rukou islámských fanatiků !

+2/0
4.4.2016 13:38

T31o35m76á10š 53B83í30l57ý 2135360337

Přistávat nebude nutné, neboť po vysazení vojáků bude jistojistě sestřelena;-)

0/0
4.4.2016 19:30

K28a88r73e82l 70U97r13b13a78n 2364434361659

připomíná mi to úvodní filmík ze hry Red Allert2 ;-D

+1/0
4.4.2016 13:24

P45a18v73e48l 35F16o48l61t77á93n 4700102734

"... a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli vlivem silného protivětru nedaleko Varšavy."

+11/0
4.4.2016 12:59
Foto

J25i37ř38í 55B47a90b95i35n89s11k39ý 7437639438531

pokud bude silný protivítr vezmou to kolem zeměkoule a do bruselu dorazí z druhé strany , pár měsíců zpoždění nehraje roly

0/0
4.4.2016 13:39

J55a59n 31Č94e90k49a44l 7189755554194

Jak je to s odolností v bojové oblasti?

0/0
4.4.2016 10:58

P76e29t83r 66P20a78l21e70č33e86k 3740495794952

Tak dar přítele Messera tomu asi neublíží, ale jinak si říkám, že do bachratého objektu se lépe trefuje....

+3/0
4.4.2016 12:25

J45a69n 20Č28e72k19a91l 7519155174324

No právě, i když asi není účelem přistávání pod palbou, tak už jen kilometr vzdálený pickup s 20mm rychlopalným dělem by asi starosti nadělal...

0/0
6.4.2016 13:41

P44e48t15r 82D75a92l30a79j90k81a 6286157158

Při čtení článku jsem si vzpoměl na epizodu mého oblíbeného seriálu ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=Fxk0ZcFG8Go

+1/0
4.4.2016 9:25

Z43d29e63n51e72k 30N68o83v81o24h94r14a73d97s57k82ý 6981844760785

Umím si představit na nebi řadu takových vzducholodí na místo řady kamionu v pravém pruhu ovládanou pochybnou skupinou řidičů ...

+3/0
4.4.2016 8:58

P58e87t44r 72P64a50l21e80č29e10k 3140635504142

Já zrovna tak. Pro boj mi to nepřipadá moc účelné. Do bachratého objektu se líp trefuje (ale připouštím že to je laický ppohled).

0/0
4.4.2016 12:22

L23a38d88a 37N10o42v86a63k 4592663897

když jim neni dost dobrá železnice, která dostane náklad až do centra každého města.., nevim proč by někdo využíval tohle, což bude umět "parkovat" jen ve speciálních kotvištích někde za městem... Náklad bude potřeba přeložit a stejně rozvézt kamionama...

0/0
4.4.2016 14:53

J86a70n 28P32e32r18n81i43k 8380361848406

vzducholodě jsou krásné stroje, ale bohužel jsou schopné fungovat pouze se státními subvencemi. To už věděl starý Graf Zeppelin, který vždy dokázal ukecat vlády, aby nasypala, když vyschly zdroje (zdroj: muzem Zeppelin ve Fridrichshaffenu). Tady sypaly USA a nyní UK. Historie se opakuje. Jinak vzducholodě létají nad Bodamským jezerem a je to krásný pohled.

0/0
4.4.2016 8:20

D29a78n17i79e56l 12A62l24t90m50a33n 3937446548

Prosím opravte si "ližiny". To bolí.

0/−10
3.4.2016 21:48

R20o56b76i45n 71Ž34i83ž16k74a 2628494616966

Mám pro vás tip: před tím, než budete chtít někomu něco opravit, pro jistotu si vygooglete, zda to dotyčný nemá náhodou správně... tak jako v tomto případě:-)

+13/0
3.4.2016 22:01

L77u94b80o16š 75B85ř52e58z18i31n35a 2172163570141

Žižka porazil starého muže.

0/0
4.4.2016 13:36
Foto

P75a94v30e94l 38K87a63s71í86k60, 89T23e16c45h71n42e26t17.49c64z

Au. http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=li%C5%BEiny

+8/−1
3.4.2016 22:08

P46e94t68r 27P28a57l11e60č47e55k 3200635274352

Budete tu bolest muset vydržet, je to správný tvar.

+2/0
4.4.2016 12:20
Foto

I12l98j67a 29H66y68n88e41k 6196287245954

Tak jako nákladní snad, jako bojová - těžko. To se bude krásně sestřelovat. Kde to bude mít radar? Co obrana proti raketám země vzduch? No? Perte to sem.... znalci...

+2/0
3.4.2016 21:18

J39a51n 72V58á92c90l98a17v48í38k 3982616771199

Pokud to poletí nad dostřelem kanónu na korbě Toyoty, tak bude přes velké rozměry bezpečnější než třeba vrtulníky.

Radar pravděpodobně umístí někam do spodní části, aby mohl nerušeně směřovat dolů.

Obrana proti raketám jako Strela apod. bude asi také výška letu, případně nějaké elektronické systémy na palubě.

+2/−1
3.4.2016 22:49

R39i62c20h48a15r79d 58A87u19b69r42e57c86h82t 1952561636580

V radaru nevidím problém, vzducholodě jako létající radarové stanice jsou navrhovány snad už od 60. let. Ostatně když jde přilepit SLAR na kdejaký dopravák, proč by to nešlo nalepit na bok vzducholodě?

Jako hlavní prvek obrany vidím snahu o co nejmenší detekovatelnost - kompozity místo kovů, motory stíněné a s pomaluběžnými vrtulemi, stealth nátěr. Takže dokud někdo nepoužije Eyeball Mk.1 a hrst neřízených raket, jste za vodou.

0/0
4.4.2016 12:29

J97a13n 61V70á18c74l96a27v72í28k 3282636691679

Jak vysoko dostreli ZU-23-2?

0/0
3.4.2016 21:13

Andy 3669886587598

1500-2000m

0/0
4.4.2016 6:41

Š78t97e78f19a25n 79B63r63š87t59i42a21k 5344514819458

Co je to olbřímí?

+3/−3
3.4.2016 19:30

V12á79c16l77a90v 11P73o18u62s85t68k89a 3160721892

https://cs.wiktionary.org/wiki/olb%C5%99%C3%ADm%C3%AD

Za mých mladých let to slovo holky docela používaly. Za vás už je asi situace jiná. :-P:-P

+8/−1
3.4.2016 20:20

Š30t93e47f96a84n 59B28r93š45t90i54a21k 5184664399168

Koukám na to. Ale asi se nehodí dnes používat archaické výrazy v takovémto článku. Ale budiž.

+3/−4
3.4.2016 21:12

F93r21a87n32t64i19š51e80k 87F96a15l11e61š93n93í72k 8814859521903

A zrovna ke vzducholodím mi to docela sedí. :-)

+3/0
4.4.2016 9:51

J40i13ř83í 60N51o60v21á41k 8104561619981

"... a začala se soustředit ..." ???8-o

Ach, jak půvabný novotvar! Pryč s oním zastaralým obyčejným výrazivem "...a soustředila se..."!!

A za starých časů, když už firma musela s něčím začít, tak se snad "... začala soustřeďovat..."

;-(

+4/−1
3.4.2016 18:26

T94o55m61á95š 93K83u66c64h83a94ř 3257951628231

Jako nákladní pro civilní i vojenské využití prosím. Tedy pokud zrovna moc nefouká. Zvlášť tam, kde nejsou letiště.

Ale že by se chtěly speciální jednotky přepravovat k cíli několik dní, a nakonec je z cílového prostoru odfoukl prudký vítr, to asi ne. :-)

+6/−1
3.4.2016 17:04

J92i82ř95í 59N48o36v79á86k 8254621189131

no, moc nefouká...

I odjinud vím, že by A10 měla mít maximálku 150km/hod.

Tak to by už nějaký větřík mohla překonat.

+1/0
3.4.2016 18:29

R70o22b57i40n 48Ž86i49ž52k11a 2668474416756

No o špatnou navigaci bych se nebál, a to kradmé vysazení bych viděl asi tak, že vzducholoď namanévruje proti větru, pak vypne motory, nad cíl se nechá potichu snést. No a pokud bude nad cílem dělat něco tichého, může tiše profičet i dál :-)

0/0
4.4.2016 14:20

M86i12c84h35a55l 17M67a63l88á47t 7286586131953

Pro akce speciálních jednotek, jako třeba dopadení Bin ládina v Pakistánu.........

tu vzducholoď snad nezachytí radary?

Helikoptérou mohou letět nízko, takže je radar zachytit nemůže, ale co vzducholoď?

Je sice tichá když se vypnou ty 250kW motory, ale tím pádem ji odnese vítr, a nebo ji zjistí radary, tak to asi taky nebude moc velký zázrak.

0/0
3.4.2016 15:15

R23i72c24h68a46r42d 85A80u95b52r36e64c76h18t 1222691906260

Povrch je předpokládám z kompozitů. Ty jsou lehčí a odolnější než kov, a navíc taky podstatně méně odráží radarové paprsky.

+1/0
3.4.2016 15:55

M58i28r71e48k 77G12a88j17e10r 5441176329200

K cemu je dobre, ze odrazi mene "radarove paprsky"? To jen znamena, ze na radaru bude mene vyrazna nez letadlo, coz jen pomuze odlisit vzducholod od letadla. Jedine by to mohlo trochu pomoci po natreni "stealth" barvou.

0/0
3.4.2016 18:40

M22i89c83h53a38l 38M51a78l94á42t 7116306881823

To už ale nebude tak levná technologie, jak si vybájili v článku.

Speciální jednotky, a obzvlášť ty, které operují v zahraničí, potřebují kromě naprosté přesnosti i rychlost. A ani jednou vlastností vzducholoď neoplývá.

Každá akce je naplánována pomalu na vteřinu přesně.

Mohlo by se stát, že místo úderu vlivem silného protivětru nechají daleko před sebou;-)

0/0
3.4.2016 19:49

V29á52c90l54a75v 76P36o41u54s77t50k34a 3460661562

Stealth barva pro radary?

0/0
3.4.2016 20:27
Foto

J35i85ř45í 87B29a25b52i85n34s68k40ý 7627749788321

sci-fi , tam o používají běžně a v PC hrách je to také běžná věc stejně jako ,,reset,,

0/0
4.4.2016 13:47

A38n46t57o22n16í87n 56Z53e62l55e43n84ý 2584393741876

Když vypnou motory, tak budou moci jenom klouzat. Ani se neudrží ve stálé výšce.

0/0
3.4.2016 22:31

R13o15b22e47r17t 24M84r11o62c13z98k14o30w17s45k72i 7668740549214

Hezký stroj, rozhodně své místo na světě si najde...

+1/0
3.4.2016 14:52

M86a88r53t49i46n 38K91r35o72u81p66a 2371933929520

A poté bude vyvinuta nadzvuková verze která bude následována verzí meziplanetární.;-D

+10/0
3.4.2016 13:29

M58i69c66h84a31l 32M71a21l53á84t 7566486421483

Třeba jim ta vzducholoď pomůže k postavení základen na Marsu do deseti let, jak už 60 let NASA slibuje.

+2/−2
3.4.2016 15:18

M96i22l91a64n 30K75l26o26u67č96e69k 9854927749886

Nasa slíbila třeba před 10 lety, že do 10 let tu bude základna na marsu?

+4/0
3.4.2016 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.