Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e28t81r 65Z52d98e64n15ě13k 2284749564

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0/0
14.4.2016 21:45
Foto

D63a74v51i58d 97K18r26á72s40e14n59s84k15ý 7917120347

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0/0
12.4.2016 23:11

O48n24d89ř62e77j 43H58o10r79á54k 8309194501

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0/0
13.4.2016 21:23

J96a82r69o51s48l38a62v 50Š94k95o43d88a 6564778619671

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0/0
11.4.2016 15:23

O96n60d60r95a 40P66á88t37e21k 8783299264505

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0/0
11.4.2016 9:12

O77n53d87r17a 31P42á31t89e42k 8653639494835

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0/0
11.4.2016 9:13

J52a27n 55H73a31r65c96u41b82a 6928691222209

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

+2/0
10.4.2016 15:53

J40o93s41e40f 69T18r46n98k26a 9529552817349

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0/0
9.4.2016 23:17

J44a40n 77P63r93i95c56h55y23s70t81a46l 8561638283

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

+2/0
9.4.2016 19:02

K18a94r59e28l 93K20o11c36o58u12r95e54k 6130838366745

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

+2/0
8.4.2016 21:43

R10a91d96e30k 65J63a28n98a72t65a 9645276334582

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

+2/0
9.4.2016 13:43

Š92t23ě54p27á90n 31M92e36r86t 2239435138296

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0/−4
8.4.2016 13:48

R60a97d51e53k 70J86a95n80a54t59a 9425626544752

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

+1/0
9.4.2016 13:47

F59r55a38n55t83i13š98e19k 82S98t84u92r14m 4802720150826

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

+7/0
8.4.2016 10:34

M86i62r43o67s11l30a22v 92K40u37n76d47e62l22a 6640453551429

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0/0
11.4.2016 8:48

V80l58a66d58i10m30í50r 25Š51t67ě77r81b24a 2172491752557

V oblasti kolem Brna to jde, spoje na sebe navazují v taktu, protože tam jízdní řády dělal někdo, kdo tomu rozuměl. Na rozdíl od zbytku republiky.;-);-)

+2/0
8.4.2016 9:57

T98o20m18a58s 34T26r62n52k75a 5314718293869

od 1918 do 2040 se dojezd ani nezdvojnasobi to je teda pokrok

+3/0
8.4.2016 7:33
Foto

J56i58ř48í 91D55v26o37ř61á23k 5265859780538

A co jiné porovnání . Za bolševika stál lístek na 35 km - 5 Kčs. Nafta 6,50 Kčs . Dnes 56 Kč .To by měla stát nafta asi 73 Kč. Někde jsem asi udělal chybu .

0/−3
7.4.2016 20:38

J24a57n 22V69o97j85t66í64š35e47k 6822561415136

No zapomněl jste na ostatní náklady. Hlavně na platy.

+2/0
8.4.2016 0:01

M15a34r97e78k 94H64r46u30b33y 6757252921598

Platy jsou zhruba desetinasobne. Nafta ne.

+1/0
8.4.2016 16:59

J27a47n 95P90r72i55c71h47y94s62t61a72l 8421298643

Ale dan z te nafty ano.

+1/0
9.4.2016 19:03
Foto

J30i20ř64í 44D24v22o31ř37á24k 5465899230168

Ve Velkém Meziříčí se prodávaly jízdenky v pokladně , zrušeno . V " lokálce " V.M. - Křižanov chodil průvodčí , zrušeno . Pokladna Křižanov , zrušeno . Jaké platy ?

0/0
8.4.2016 19:41

R93a34d46e53k 15J36a48n27a39t55a 9205116694642

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici pracují zadarmo? e-shop se naprogramoval sám?

0/0
9.4.2016 13:49
Foto

J20i70ř46í 16D62v44o81ř98á22k 5215799780468

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici .... Cena jízdenky stoupla víc než desetinásobně. Počet zaměstnanců klesl (nevím jak na ředitelství ) . Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici mojí určitě víc než desetinásobný nárust platů . A ten e-shop ?

0/0
9.4.2016 15:16

R95a20d80e54k 81J41a64n53a70t26a 9185676164802

a) ano, mnohé platy stouply desetinásobně (například zkušený programátor měl v roce 1989 5-6 tisíc Kčs, dnes má 50-60 tisíc Kč). Však i medián mezd stoupnul 7,5x (ze 3000 Kč na 22000 Kč).

b) problém je i v tom, že zjevné neznáte dnešní cenu jízdenky. Většina lidí fakt neplatí obyčejné jednorázové jízdné, když existuje hafo slev, od inkarty přes měsíční a čtvrletní jízdenky až po e-shopové slevy. Průměrné jízdné vybírané ČD (tržby/celkové oskm dle VZ) je cca 1 Kč/km.

c) za komunistů byla železnice mnohem více dotována a cena jízdného byla stanovena politicky, bez jakékoliv vazby k nákladům

+1/0
9.4.2016 17:20

M47a90r64t53i43n 53H57o21u65b77a 6403371779348

ano, chybu jsi udelal v extremnim zjednoduseni, ze doprava je jen nafta

0/0
8.4.2016 19:31
Foto

J93i21ř34í 72D35v88o52ř17á58k 5115379680148

Ceny energií mají v dopravě podstatný význam . Rostou rychleji , než platy řadových zaměstnanců .

0/0
8.4.2016 19:48

M21a49r53t38i47n 55H63o43u17b57a 6663461349888

rust ale nic nerika o celkovem objemu,

doprava ma i dalsi podstatnejsi vstupy a je jina legislativa. naklady na naftu jsou v tomto marginalni

0/0
8.4.2016 20:53
Foto

J83i53ř13í 23D54v63o40ř58á58k 5905449410268

Opravuji nákladní auta . Taky doprava . A náklady na naftu , palivo jsou hodně podstatné .Při ročním nájezdu 100 000 km na soupravu ,to je tak asi minimum v MKD to dělá asi 30 000 l nafty . Krát cena nafty . Jedna souprava , jeden řidič .

0/0
9.4.2016 10:23

J37o40s42e62f 25T73r48n45k70a 9229482917809

Zapomněl jste na amortizaci auta, pojištění auta a jiné náklady....

0/0
9.4.2016 23:21

P23e89t85r 63Š67l35e11g98r 5674632548867

" Kdyby se splnila přání optimistů, bude se do dvaceti let blyštět vysokorychlostní trať Praha–Brno–Ostrava a možná i Praha–Mnichov, případně Praha–Berlín.I kdyby se tak stalo, pomohly by tyhle izolované novostavby s dlouhými tunely hlavně oblastem, které mají relativně rychlé spojení už teď (Brněnsko, Plzeňsko, Ústecko, Ostravsko), Vysočina ani Karlovarsko by si nejspíš moc nepolepšily."

Oblasti jako Brněnsko, Plzeňsko, Ostravsko mají rychlé spojení tak leda ze svého okolí do centra aglomerace. Spojení Plzeňska do Prahy, Brněnska do Prahy/Stč kraje je tragedie a vlak je pomalejší dokonc než bus. To samé Brno-Ostrava. Spojení Praha - Ostrava je konkurencescjopné, pokud jedete z centra Prahy někam do Svinova. A to jen do doby, než s epostaví D35. Ale pokud jedete s přestupem, třeba z Kladna do Frýdku-Místku, tak je to nekonkurenceschopné.

To že česká železnice není tou páteří dopravy na spojení největších aglomerací, je nesrovnatelně větší problém než spojení do Chornice s 819 obyvateli... nic ve zlém. Chornice je fetiš tak pro někoho, jako pan Dušek

+9/0
7.4.2016 18:22

T90o61m92á16š 38T35a13t74í93č50e71k 5840522230418

No, že něco trvá dýl, to nemusí znamenat ztrátu času. Když jedu klasiku Praha-Brno, tak tu dobu dost pohodlně propracuju nad noťasem. Když jedu dál, klidně se ve vlaku (na záchodě) převleču do pohodlnějších věcí, zapracuji si, odpočinu, stavím se na jídlo nebo na pivo, před cílem se zase odeberu na toaletu, kde se pořádně umyju a převleču zase do vycházkového... Z vlaku vylezu odpočatý, s dobrou náladou, protože jsem třeba udělal kus práce, jsem občerstvený atd. Třeba jsem se i s někým pobavil. Zato jízda autem je stres, můžeš mít fáro jaký chceš. Sedíš bez pohybu, a i když to necítíš, protože dýcháš plytce, vdechuješ zplodiny. O hluku nemluvě. Vylezeš dřív, ale musíš se nejdřív dát do cajchu.

+4/0
7.4.2016 22:18

K84a51r86e86l 21V69l26k 7639250558

Plytce?! 8-o

0/0
11.4.2016 10:36

P54e31t90r 65N20e63c34h88a95n38i83c75k21ý 7653366868270

Dnešní mapa z Liberce vypadá nějak takto

https://ctrlv.cz/uNW4

Za 3h se nedostanete ani do Dolní Poustevny

0/0
7.4.2016 15:33

P18e12t20r 68H42o81r18á45k 4309627617602

Žiji ve Zlíně a můžu říct, že nás to tady opravdu nebaví. Máme o 20% nejméně silnic II. a III. třetí třídy. (výpočet dle dotací od ŘSD na jejich opravy) o 20% více jich má i o 35% menší kraj Karlovarský! Například Pardubický o 80% více a to je velikostně stejně velký. Máme nejméně Dálnic a silnic I. třídy. Stejně jako o 35% menší Karlovarský kraj. Máme nejméně železnic v celé ČR a do roku 2040 se prakticky nepřipravuje jediná nová! Podnikám tady, platím stejné daně jako lidé ve Středočeském kraji a dalších a přitom mi to stát vrací mnohem méně než lidem v Čechách(nic proti těm lidem, jde o ŘSD atd..) Fakt mě to nebaví, nedivím se, že se zde mluví o daňové autonomii kraje, na kterou má kraj právo.( u mnoha daní ) Děje se tak soustavně od rozdělení ČSFR. O co jsme podřadnější lidé, že musíme platit stejně, ale dostáváme nejméně?! Podle výpočtu iniciativy za spravedlivé rozdělení daní, šlo do Pardubického kraje o 61 miliard více na strategické investice za 25 let než do stejně velkého Zlínského. Rv

+4/−1
7.4.2016 15:17

P33a16v55e24l 70M24a54t94o20u32š15e49k 5930837308704

Já bych řekl, že byste s tím měl jít za představenstvem města, protože to, o čem píšete, je zřejmě hlavně v kompetenci města. Přes Otrokovice, které jsou de facto součástí Zlína, vede nejrychlejší a nejkapacitnější trať v ČR a pokud vím, souběžně s ní vede dálnice i silnice I. třídy. Myslím, že je na městě, jak s tím naloží. Pokud vím, modernizace tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice byla v plánu, ale pokud se nepletu, místní přístup byl dost laxní. To, že je město trochu zastrčené, souvisí hlavně s jeho polohou v úzkém údolí.

+2/0
7.4.2016 15:38

T19o40m30á60š 33D51u18š60e14k 1867216492827

No jo ale zase máte lodní dopravu - Baťův kanál.

+1/0
7.4.2016 20:37

R29a88d11i71m 38R71i31n38d61l50e51r 6806904174852

Ten vlak na obrázku, ten je zatím u kouzelníka Zababy?

+8/0
7.4.2016 15:06

J96a70n 73P58r60i46c36h89y41s11t36a81l 8971938193

Ne, to je stary typ Shinkansenu. Mozna chteji CD nakupovat secondhandove soupravy v Japonsku?

0/0
9.4.2016 19:05

V83l12a14s22t90i42s13l76a65v 21B98r41y57c89h78t78a 8414441327631

Zajímavější mapa by asi vznikla, kdyby se za výchozí bod zvolilo Brno nebo Ostrava. To by pak byla černá díra ve 3/4 republiky ;-D

+10/0
7.4.2016 14:37

P43e22t62r 88N45e91c98h68a70n12i89c33k44ý 7513656488750

Nebo Liberec, to by se vlastně vybarvil jen kvadrnat Děčín - Praha - Pardubice PL/D hranice

+4/0
7.4.2016 15:22

M78a26t52ě92j 92V18o46n61d14ř78i98č62k31a 4934460758406

Ve článku jsem narazil na dva naprosté nesmysly:

1) Pardubice jsou outsiderem v žel. dopravě - jsou na tom asi naopak nejlépe v republice

2) Vysočina si výstavbou vysokorychlostních tratí moc nepolepší - tragický omyl: po vrt Praha - Brno by jezdili i vlaky, které zastaví na Vysočině až 4*, navíc skoro všechno zastaví v Jihlavě, to bude obrovský přínos pro CELÝ KRAJ.

+3/0
7.4.2016 14:32

P74a70v49e25l 75M97a42t43o16u62š31e74k 5960157338404

Na se podívejte na ostatní tratě vycházející z Pardubic!

0/0
7.4.2016 15:11

A12n62t27o78n69í50n 13H25o36l40í22k 8987163484170

Mam CD taky rad. Ale jako clovek, co jel shinkanzenem, musim rict, ze nejvetsi uspech CD je, ze uz nejezdime na paru. To se tyka i cistoty, pac momentalne lze rict pouze: vsak saze uz na vas nepadaji, tak co chcete.

+4/−3
7.4.2016 14:24

Z52d56e13n75e94k 97N60o13v27o20h58r85a54d25s85k17ý 6731754310285

Je fakt otřesný jak se každá diskuse pod článkem o vlacích zaplní flákajícími se nádražáky z ČD. Rv

+1/−11
7.4.2016 14:22

P41a28v96e69l 33M66a34t87o44u85š42e37k 5660557778284

A co teprve flákajícími se nenádražáky.

+7/0
7.4.2016 15:09

V92á38c38l41a51v 58M10a67l21ý 3634588104509

Tedy z Prahy do Železné Rudy ani za 150 let, nedojedu za tři hodiny. Moc ta technika nepokročila. ;-D

+1/0
7.4.2016 14:19

P33a48v33e84l 30N74o33v59á43k 4513378735711

no tak ja bych si predstavoval, ze v roce 2020 se dostanu za tri hodiny z prahy do mnichova a ne v roce 2040 stezi do karlovych varu a znojma. asi tak.

+17/0
7.4.2016 13:45

J67a41k76u31b 29K98l47í67r 6235448479889

Zlínský kraj je obecně divočina. Zlín je snad nejhůře dostupné krajské město v republice a dost možná i proto se nijak nerozvíjí a stárne.

+3/0
7.4.2016 13:34

P75e81t28r 38N58e69c18h34a47n21i46c19k51ý 7463796538670

Tak to pochybuju, že se vůbec může s Libercem v nedostupnosti srovnávat

+1/0
7.4.2016 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.