Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kam dojedete vlakem za tři hodiny a kam se dostanou jen nadšenci

V některých částech republiky není jízda vlakem žádný med. Jižní Čechy, Vysočina, Pardubice a Zlínský kraj pak patří vyloženě mezi vlakové outsidery. Naopak na dálkových tratích se jezdí rychle a na cestující čeká nebývalý komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e14t30r 30Z11d75e25n69ě82k 2944399674

Proč se naši příslušní činitelé nejdou poučit k těm Germánům? Je sice pravda, že letiště Frankfurt je neskonale významnější než Ruzyně, ale u nás je to největší a nejvytíženější letiště, které by si podzemní spojení s centrem Prahy zasloužilo. Viz Frankfurt: přijedete vlakem, vyjedete několik pater pohyblivými schody a jste v letištní hale. Kouzelné.

0/0
14.4.2016 21:45
Foto

D28a73v91i51d 89K24r14á55s23e37n75s17k87ý 7857370537

Může mi někdo vysvětlit, co je "kontroverzního" na výstavbě kolejového napojení mezinárodního letiště? Tedy kromě závisti Prahy, která bude o těch pár kilometrech kolejí na Ruzyni žvanit ještě padesát let? :-)

0/0
12.4.2016 23:11

O30n24d24ř66e91j 20H92o96r80á81k 8579614891

Kontroverzní na tom je to, že ta trať byla drahá, a přitom je úplně zbytečná a nevyužitá. Mošnov je mezinárodní letiště, ale to znamená jen tolik, že splňuje nějaké standardy, aby mohlo odbavovat mezinárodní lety, ne že je to nějak významné letiště. Pro srovnání, Ruzyní projde za deset dní stejný počet pasažérů jako Mošnovem za rok, Katovice odbaví stejný počet lidí asi za pět týdnů. Fakt nevím, co by na téhle předražené blbosti měli Pražáci závidět. Leda tu samotnou drahotu a nesmyslnost, ale v tom jsou sami nepřekonatelní, takže to na ně taky dojem neudělá. Stačí připomenout třeba Opencard nebo prodloužení metra do polí. Sranda za pár miliard, kam se na to hrabe trať do Mošnova.

0/0
13.4.2016 21:23

J35a45r43o12s10l73a83v 98Š49k73o39d48a 6944828789951

Tak Liberec - Praha se dá jet. Ale máte jeden přestup mezi dvěma rychlíky v Turnově.

Když vezete kolo, tak nemáte jinou možnost.

0/0
11.4.2016 15:23

O42n43d72r32a 94P55á67t38e47k 8563359754205

Před lety jsem našel na půdě knížečku tuším z roku 1935 věnovanou Benešovu. Bylo to v době, kdy ČD modernizovaly trať Praha - Benešov. Omezení cestujících po čas výstavby omlouvaly nasazením rychlejších a modernějších spojů na trať. Na moderní City Elephanty jsem si sice ještě chvilku počkali, ale nakonec jezdit začaly. Co mne ale udivilo byly dojezdové časy spojů! Za první republiky totiž parní vlak měl skoro stejný jízdní řád co se týče časů dojezdů do jednotlivých stanic (nikoliv co se týče celkového počtu spojů, ten je dnes pochopitelně jinde).

0/0
11.4.2016 9:12

O68n42d62r23a 29P76á92t73e17k 8233129384145

Pardon, zapomněl jsem dodat, že v té knížečce byly tehdejší jízdní řády.

0/0
11.4.2016 9:13

J56a83n 75H71a18r40c95u64b47a 6188341662449

Jak daleko se dostanete vlakem za tři hodiny:

V ČR

*******

Ve Francii

*************************************

V Japonsku

************************************************************************

;-D;-D

+2/0
10.4.2016 15:53

J66o17s94e54f 74T97r72n39k16a 9219262287289

V roce 2040 bych čekal Praha <> Brno za max 70 minut.

0/0
9.4.2016 23:17

J88a15n 88P28r40i44c28h48y71s91t66a38l 8261388203

Shinkansen s logem CD ma byt pokus o vtip nebo urazka?

+2/0
9.4.2016 19:02

K72a59r17e94l 77K61o69c96o29u41r25e39k 6970968456675

Ilustrační mapy u článku jsou silně pragocentrické. Když jedu z Plzně kamkoli přes Prahu, největší nebezpečí číhá ve zmeškání přípoje. A bohužel, buď naberu zpoždění cestou do Prahy a návazný spoj nepočká, nebo na odjezdu z Prahy a nepočká lokálka, kvůli které nestihnu cíl své cesty a trčím na druhém konci republiky 20-30 km od něj 2 hodiny na další spoj.

+2/0
8.4.2016 21:43

R56a52d28e35k 17J46a16n73a16t28a 9725746504652

Takovou izochronickou mapu lze nakreslit pouze z jednoho místa, má-li být přehledná. A je logické, že z Prahy :-) Praha je největší město a cílem většiny dojížděk.

+2/0
9.4.2016 13:43

Š37t46ě86p98á79n 97M25e47r66t 2589915858576

Jsem z Plzně a Plzeň - Praha a dál nevidím za 100 let žádný pokrok! Přičemž kam dřív vlak jezdil dnes nejezdí. Tomu říkám revoluce v dopravě. :-(

0/−4
8.4.2016 13:48

R12a11d46e30k 13J13a44n23a20t90a 9305736664852

Pokud nevidíte pokrok, tak to jste slepý.

Dnešní jízdní doba Pendolína Plzeň-Praha hl.n. je 1h19m. Nikdy v historii zde takto rychle vlak nejezdil. A do 2-3 let bude v provozu tunel Rokycany-Plzeň a jízdní doba se dále zkrátí.

Kromě toho, wi-fi, zásuvky, klimatizace, nákup jízdenky odkudkoliv pomocí "krabičky v kapse", to před sto lety taky nebylo :-)

+1/0
9.4.2016 13:47

F11r76a15n86t28i40š90e94k 38S40t28u97r29m 4292890930366

Investovat do vysokorychlostní železnice.

Podle mě by se mělo zapracovat na vysokorychlostních (myslím rychlost 250-400 km/h) koridorech, které budou křižovat republiku od jihu na sever a od východu na západ a v perspektivě ze napojí na koridory ostatních států. U nás by měly jen několik zastávek a do budoucna by mohli být konkurencí leteckých spojů.

Ono když cesta z Prahy do Brna trvá autem 2 a vlakem 2 a půl hodiny je něco v nepořádku.

+7/0
8.4.2016 10:34

M48i59r43o14s36l84a25v 68K39u36n55d46e25l22a 6410923961489

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

to a další jsou v plánu už mnoho let.. problém je však stále stejný - financování, a nejistá ( spíš nereálná návratnost), kdyby pomohl stát vypadalo by to možná jinak a považoval bych to za lepší dotaci než na hromadu jiných "užitečných" věcí...

0/0
11.4.2016 8:48

V41l78a39d60i93m61í73r 70Š28t32ě82r83b54a 2282821512707

V oblasti kolem Brna to jde, spoje na sebe navazují v taktu, protože tam jízdní řády dělal někdo, kdo tomu rozuměl. Na rozdíl od zbytku republiky.;-);-)

+2/0
8.4.2016 9:57

T39o61m59a25s 60T46r56n91k84a 5544788253979

od 1918 do 2040 se dojezd ani nezdvojnasobi to je teda pokrok

+3/0
8.4.2016 7:33
Foto

J34i10ř79í 87D20v64o75ř54á96k 5695439170628

A co jiné porovnání . Za bolševika stál lístek na 35 km - 5 Kčs. Nafta 6,50 Kčs . Dnes 56 Kč .To by měla stát nafta asi 73 Kč. Někde jsem asi udělal chybu .

0/−3
7.4.2016 20:38

J41a83n 83V18o72j93t53í81š78e43k 6802861935326

No zapomněl jste na ostatní náklady. Hlavně na platy.

+2/0
8.4.2016 0:01

M47a74r49e82k 57H71r93u31b12y 6957442621178

Platy jsou zhruba desetinasobne. Nafta ne.

+1/0
8.4.2016 16:59

J96a73n 69P28r51i62c28h61y71s82t22a59l 8341428283

Ale dan z te nafty ano.

+1/0
9.4.2016 19:03
Foto

J89i29ř92í 92D87v27o10ř15á23k 5215709230408

Ve Velkém Meziříčí se prodávaly jízdenky v pokladně , zrušeno . V " lokálce " V.M. - Křižanov chodil průvodčí , zrušeno . Pokladna Křižanov , zrušeno . Jaké platy ?

0/0
8.4.2016 19:41

R39a87d49e55k 64J96a79n22a60t91a 9285686424592

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici pracují zadarmo? e-shop se naprogramoval sám?

0/0
9.4.2016 13:49
Foto

J63i62ř88í 57D25v53o13ř12á19k 5125569440168

Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici .... Cena jízdenky stoupla víc než desetinásobně. Počet zaměstnanců klesl (nevím jak na ředitelství ) . Strojvůdci, výpravčí/dispečeři, mechanici mojí určitě víc než desetinásobný nárust platů . A ten e-shop ?

0/0
9.4.2016 15:16

R90a59d57e56k 37J32a88n73a32t37a 9565616534292

a) ano, mnohé platy stouply desetinásobně (například zkušený programátor měl v roce 1989 5-6 tisíc Kčs, dnes má 50-60 tisíc Kč). Však i medián mezd stoupnul 7,5x (ze 3000 Kč na 22000 Kč).

b) problém je i v tom, že zjevné neznáte dnešní cenu jízdenky. Většina lidí fakt neplatí obyčejné jednorázové jízdné, když existuje hafo slev, od inkarty přes měsíční a čtvrletní jízdenky až po e-shopové slevy. Průměrné jízdné vybírané ČD (tržby/celkové oskm dle VZ) je cca 1 Kč/km.

c) za komunistů byla železnice mnohem více dotována a cena jízdného byla stanovena politicky, bez jakékoliv vazby k nákladům

+1/0
9.4.2016 17:20

M67a97r11t34i60n 37H63o46u25b64a 6953271209388

ano, chybu jsi udelal v extremnim zjednoduseni, ze doprava je jen nafta

0/0
8.4.2016 19:31
Foto

J29i84ř91í 20D58v15o30ř64á14k 5635959780688

Ceny energií mají v dopravě podstatný význam . Rostou rychleji , než platy řadových zaměstnanců .

0/0
8.4.2016 19:48

M36a36r16t36i14n 94H85o14u11b84a 6513281809688

rust ale nic nerika o celkovem objemu,

doprava ma i dalsi podstatnejsi vstupy a je jina legislativa. naklady na naftu jsou v tomto marginalni

0/0
8.4.2016 20:53
Foto

J74i93ř60í 38D27v92o68ř87á39k 5275969560338

Opravuji nákladní auta . Taky doprava . A náklady na naftu , palivo jsou hodně podstatné .Při ročním nájezdu 100 000 km na soupravu ,to je tak asi minimum v MKD to dělá asi 30 000 l nafty . Krát cena nafty . Jedna souprava , jeden řidič .

0/0
9.4.2016 10:23

J64o63s44e14f 54T91r10n37k40a 9889602117419

Zapomněl jste na amortizaci auta, pojištění auta a jiné náklady....

0/0
9.4.2016 23:21

P15e36t44r 43Š73l38e88g40r 5364132748457

" Kdyby se splnila přání optimistů, bude se do dvaceti let blyštět vysokorychlostní trať Praha–Brno–Ostrava a možná i Praha–Mnichov, případně Praha–Berlín.I kdyby se tak stalo, pomohly by tyhle izolované novostavby s dlouhými tunely hlavně oblastem, které mají relativně rychlé spojení už teď (Brněnsko, Plzeňsko, Ústecko, Ostravsko), Vysočina ani Karlovarsko by si nejspíš moc nepolepšily."

Oblasti jako Brněnsko, Plzeňsko, Ostravsko mají rychlé spojení tak leda ze svého okolí do centra aglomerace. Spojení Plzeňska do Prahy, Brněnska do Prahy/Stč kraje je tragedie a vlak je pomalejší dokonc než bus. To samé Brno-Ostrava. Spojení Praha - Ostrava je konkurencescjopné, pokud jedete z centra Prahy někam do Svinova. A to jen do doby, než s epostaví D35. Ale pokud jedete s přestupem, třeba z Kladna do Frýdku-Místku, tak je to nekonkurenceschopné.

To že česká železnice není tou páteří dopravy na spojení největších aglomerací, je nesrovnatelně větší problém než spojení do Chornice s 819 obyvateli... nic ve zlém. Chornice je fetiš tak pro někoho, jako pan Dušek

+9/0
7.4.2016 18:22

T12o19m79á96š 19T18a79t79í40č32e69k 5950392590288

No, že něco trvá dýl, to nemusí znamenat ztrátu času. Když jedu klasiku Praha-Brno, tak tu dobu dost pohodlně propracuju nad noťasem. Když jedu dál, klidně se ve vlaku (na záchodě) převleču do pohodlnějších věcí, zapracuji si, odpočinu, stavím se na jídlo nebo na pivo, před cílem se zase odeberu na toaletu, kde se pořádně umyju a převleču zase do vycházkového... Z vlaku vylezu odpočatý, s dobrou náladou, protože jsem třeba udělal kus práce, jsem občerstvený atd. Třeba jsem se i s někým pobavil. Zato jízda autem je stres, můžeš mít fáro jaký chceš. Sedíš bez pohybu, a i když to necítíš, protože dýcháš plytce, vdechuješ zplodiny. O hluku nemluvě. Vylezeš dřív, ale musíš se nejdřív dát do cajchu.

+4/0
7.4.2016 22:18

K53a37r85e42l 59V95l22k 7659340538

Plytce?! 8-o

0/0
11.4.2016 10:36

P65e87t17r 25N96e60c87h97a12n44i21c13k27ý 7323196798700

Dnešní mapa z Liberce vypadá nějak takto

https://ctrlv.cz/uNW4

Za 3h se nedostanete ani do Dolní Poustevny

0/0
7.4.2016 15:33

P19e45t40r 14H82o55r84á61k 4539927527772

Žiji ve Zlíně a můžu říct, že nás to tady opravdu nebaví. Máme o 20% nejméně silnic II. a III. třetí třídy. (výpočet dle dotací od ŘSD na jejich opravy) o 20% více jich má i o 35% menší kraj Karlovarský! Například Pardubický o 80% více a to je velikostně stejně velký. Máme nejméně Dálnic a silnic I. třídy. Stejně jako o 35% menší Karlovarský kraj. Máme nejméně železnic v celé ČR a do roku 2040 se prakticky nepřipravuje jediná nová! Podnikám tady, platím stejné daně jako lidé ve Středočeském kraji a dalších a přitom mi to stát vrací mnohem méně než lidem v Čechách(nic proti těm lidem, jde o ŘSD atd..) Fakt mě to nebaví, nedivím se, že se zde mluví o daňové autonomii kraje, na kterou má kraj právo.( u mnoha daní ) Děje se tak soustavně od rozdělení ČSFR. O co jsme podřadnější lidé, že musíme platit stejně, ale dostáváme nejméně?! Podle výpočtu iniciativy za spravedlivé rozdělení daní, šlo do Pardubického kraje o 61 miliard více na strategické investice za 25 let než do stejně velkého Zlínského. Rv

+4/−1
7.4.2016 15:17

P33a45v84e36l 41M30a10t63o82u78š43e70k 5920947488254

Já bych řekl, že byste s tím měl jít za představenstvem města, protože to, o čem píšete, je zřejmě hlavně v kompetenci města. Přes Otrokovice, které jsou de facto součástí Zlína, vede nejrychlejší a nejkapacitnější trať v ČR a pokud vím, souběžně s ní vede dálnice i silnice I. třídy. Myslím, že je na městě, jak s tím naloží. Pokud vím, modernizace tratě Otrokovice - Zlín - Vizovice byla v plánu, ale pokud se nepletu, místní přístup byl dost laxní. To, že je město trochu zastrčené, souvisí hlavně s jeho polohou v úzkém údolí.

+2/0
7.4.2016 15:38

T35o15m76á61š 88D86u75š35e29k 1697206132557

No jo ale zase máte lodní dopravu - Baťův kanál.

+1/0
7.4.2016 20:37

R70a13d18i20m 73R65i58n84d70l96e31r 6546964904752

Ten vlak na obrázku, ten je zatím u kouzelníka Zababy?

+8/0
7.4.2016 15:06

J73a46n 19P44r40i58c55h76y40s62t90a56l 8201648653

Ne, to je stary typ Shinkansenu. Mozna chteji CD nakupovat secondhandove soupravy v Japonsku?

0/0
9.4.2016 19:05

V30l27a53s91t78i69s33l95a36v 45B63r53y38c83h31t64a 8964201127871

Zajímavější mapa by asi vznikla, kdyby se za výchozí bod zvolilo Brno nebo Ostrava. To by pak byla černá díra ve 3/4 republiky ;-D

+10/0
7.4.2016 14:37

P20e35t79r 53N10e93c72h54a28n26i55c93k28ý 7503786768610

Nebo Liberec, to by se vlastně vybarvil jen kvadrnat Děčín - Praha - Pardubice PL/D hranice

+4/0
7.4.2016 15:22

M27a31t52ě76j 19V72o80n85d30ř71i54č74k65a 4794540328546

Ve článku jsem narazil na dva naprosté nesmysly:

1) Pardubice jsou outsiderem v žel. dopravě - jsou na tom asi naopak nejlépe v republice

2) Vysočina si výstavbou vysokorychlostních tratí moc nepolepší - tragický omyl: po vrt Praha - Brno by jezdili i vlaky, které zastaví na Vysočině až 4*, navíc skoro všechno zastaví v Jihlavě, to bude obrovský přínos pro CELÝ KRAJ.

+3/0
7.4.2016 14:32

P39a50v72e53l 97M16a25t14o78u80š51e44k 5130587168694

Na se podívejte na ostatní tratě vycházející z Pardubic!

0/0
7.4.2016 15:11

A47n75t67o34n77í46n 54H92o33l38í48k 8967883484710

Mam CD taky rad. Ale jako clovek, co jel shinkanzenem, musim rict, ze nejvetsi uspech CD je, ze uz nejezdime na paru. To se tyka i cistoty, pac momentalne lze rict pouze: vsak saze uz na vas nepadaji, tak co chcete.

+4/−3
7.4.2016 14:24

Z33d48e88n98e15k 33N63o21v15o47h96r38a31d46s82k70ý 6641844370885

Je fakt otřesný jak se každá diskuse pod článkem o vlacích zaplní flákajícími se nádražáky z ČD. Rv

+1/−11
7.4.2016 14:22

P21a29v53e17l 84M57a49t24o58u18š36e64k 5170577128554

A co teprve flákajícími se nenádražáky.

+7/0
7.4.2016 15:09

V13á52c82l15a35v 70M29a37l49ý 3244188194619

Tedy z Prahy do Železné Rudy ani za 150 let, nedojedu za tři hodiny. Moc ta technika nepokročila. ;-D

+1/0
7.4.2016 14:19

P73a63v69e98l 37N52o78v40á13k 4503658185151

no tak ja bych si predstavoval, ze v roce 2020 se dostanu za tri hodiny z prahy do mnichova a ne v roce 2040 stezi do karlovych varu a znojma. asi tak.

+17/0
7.4.2016 13:45

J13a78k82u89b 79K28l89í79r 6275818789119

Zlínský kraj je obecně divočina. Zlín je snad nejhůře dostupné krajské město v republice a dost možná i proto se nijak nerozvíjí a stárne.

+3/0
7.4.2016 13:34

P28e90t90r 14N91e76c48h86a50n93i47c37k37ý 7643776718510

Tak to pochybuju, že se vůbec může s Libercem v nedostupnosti srovnávat

+1/0
7.4.2016 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.