Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající podložka odnese člověka rychlostí auta. Není pro každého

Je to takový osobní přepravní dron, který ovládáte pomocí náklonů jako u vozítka Segway. Tento však létá ve vzduchu. První prototyp už je sice hotov, ale cesta k modelu pro běžného uživatele je ještě dlouhá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90i40b72o51r 14Ž48ů11r97e32k 2113576350558

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011

0/0
30.4.2016 19:48

P70a80v27e23l 68R69a25t95h64o95u73s90k58ý 6160589131

Hlavní je ale software, který řídí celý létající systém a udržuje jeho rovnováhu. Jen ten firma vyvíjela řadu měsíců.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/flyboard-od-zapata-racing-0h7-/tec_technika.aspx?c=A160419_151435_tec_technika_vse

Je jasné, že několik měsíců si se softwarem skutečně hráli. Nějaký videoeditor to byl.

0/0
25.4.2016 13:19

L67u72k75á89š 66T20e50p64l25ý 2884670659

4 x 250 koní ? Na to aby to udrželo 1 člověka ve vzduchu nějak moc, ne? Podle mě by stačilo 4 x 25 koňů.

0/0
25.4.2016 11:40

M52i59c62h19a86l 51J19a54r82o51š 7914630122135

Odhadem, na rovnovážný stav by potřeboval tah asi 2,5 kN. Pokud to umíte převést na výkon, tak prozraďte, jak to děláte.

0/0
25.4.2016 11:59

L36u44k98á59š 54T42e51p94l63ý 2384810459

To by musel vážit i se zařízením 250 kg.

0/0
25.4.2016 12:05

M87i60c40h61a97l 79J12a59r53o14š 7434630142165

To otázka sice nebyla, ale odpověděl jste správně. A jak z toho odvodíte výkon?

0/0
25.4.2016 12:09

L95u13k29á26š 79T21e86p62l83ý 2154650649

Na internetu jsou na to vzorce.

0/0
27.4.2016 15:11

M43i35l23a56n 95T33ů37m50a 4637579243307

Tady jsou odpovědi - fake: )

https://www.youtube.com/watch?v=jzhxvM56ERU

https://www.youtube.com/watch?v=SeQjDbIkKd8

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

0/0
25.4.2016 8:41

J53i22ř61í 51M59o31r10s44e 7553489452485

Tak jsem dočetl ten původní "rozhovor" a je to ještě větší sranda. Dotyčný neříká, že v tom má turbíny (turbines, nebo jet engines), ale turbomotory (turboengines). Tvrdí, že má 4 uvnitř (oněch 4x250hp) a pak dva další po stranách pro stabilizaci (bez další specifikaci).

Turbomotor je buď turbovrtulový, nebo turbohřídel. Při daném výkonu bych to hádal tak na 120 kg na motor a délka kolem metru. Legrační je, že by to celé mělo asi tak poloviční výkon turbohřídelovými motory hnané lokomotivy při velikosti kufříku.

A teď se zamyslete, jak asi turbína, jakákoli, vytváří tah, co myslíte? Především nasává velká kvanta vzduchu, který stlačený žene spalovací komorou, kam se vstřikuje palivo, vznikající spaliny jsou hnáty přes vlastní turbínu a opouští motor. A teď se podívejte na ty obrázky a videa a řekněte mi - kudy asi tak je nasáván ten vzduch? Přesně tím místem, kde stojí dotyčný? Zespod to nebude, to by byl nesmysl. Z boku? Tak to bych opravdu chtěl vidět.

Ten chlap si ze všech dělá srandu.

+2/0
24.4.2016 19:47

J75i47ř57í 69M57o34r76s34e 7953429452765

Jo a ještě dodám, pokud by to byla torbovrtule, nebo turbohřídel, potřebuje to samozřejmě ještě docela náročnou převodovku, samozřejmě pro každý motor.

0/0
24.4.2016 19:48

O46l95d17ř19i36c62h 52Ř47e88z97n71í67k 7595452134618

no, na tom videu je vidět 4x modelářská turbínka přes kterou je takový síťový kryt (0:50), ale docela humorné je konstatování, že z toho mnohokráte spadnul a já jsem si docela jistý, že když se do toho dole motoru dostane voda, tak je to na výměnu ;-D cena trubínky je tak kol 60,000.-

0/0
24.4.2016 21:50

J15i30ř19í 94M88o74r80s58e 7753669922385

Na videu je vidět něco, co se má tvářit jako malá modelářská turbína. Víte, proč se turbíny obecně nepoužívají u jiných dopravních prostředků, než u letounů? Ztrácí svou efektivitu s klesající dopřednou rychlostí, protože se potřebují pohybovat "proti vzduchu". Ne, že by to nefungovalo, to by proudový letoun nevzlétl, ale je to nesmyslné používat někde, kde se postupně nedosáhne určité rychlosti. Máte pocit, že ten údajný "hoverboard" se významně pohybuje ve směru nasávání vzduchu? Už z principu ne.

0/0
25.4.2016 9:11

M80i89c34h20a75l 84J15a63r23o89š 7184910942975

Vzhledem k tomu, že pro statické vznášení se turbiny používají už celkem dlouho, tak bych se takovým závěrům asi vyhnul.

0/0
25.4.2016 11:33

J58i77ř74í 88M20o22r31s25e 7283749332505

Moment. Vy fakt chcete někomu namluvit, že to má 4 motory po 250hp? Takže 1000hp? Tak pro srovnání - Cessna 172, což je čtyřmístný letoun s cestovní rychlostí 226 km/h má jeden motor o výkonu 160 hp, který váží 117 kg.

Apríl už byl, nebo ne?

+3/0
24.4.2016 19:03

M86a71r25i58á43n 68B69e23d66n98á72r60i91k 9731391490488

No hurá, nádhera. Miluji lidi co jim to myslí a své myšlenky a energii obrací na vynalézání a pokrok, místo siest a vnucování nějaké absurdní středověké teologie jako je kórán a jiné středověké splašky. Já chci budoucnost a ne středověk. Tohle je ukázka budoucnosti. mají můj obdivR^

0/0
24.4.2016 15:48

J24i21ř26í 98M89o25r12s82e 7853569792175

Pokud svou budoucnost vidíte ve virálních kampaních kolem sebe, pak samozřejmě blahopřeji.

+2/0
24.4.2016 20:22

J64a70n58a 86M34u96s43i47l63o55v49á 4324813408599

a máme tady základ pro první létající UFO u nás na Zemi. Že sem létají z Kosmu Plejáďané s jejich vznášedly, to se ví, ale tady je zárodek, že to brzy budeme zkoušet také. Ale takto bych v té výšce stát nechtěla.

0/0
22.4.2016 14:22

A14d23o96l45f 82Ř81í76h13a 7628165502966

No hurá konečně něco na stříhání přerostlých živých plotů;-D

+2/0
22.4.2016 10:29
Foto

J55i22ř75í 57S22t88r16a11t37i23l 4733668765952

Vznášedla se budou prodávat také na váhu člověka. Čím hubenější a lehčí, tím na tom lépe. A bude se dělat řidičák-vznášečák. Ale pozor na to, když dojde palivo tam, kde nebude možné přistát!

0/0
22.4.2016 8:52
Foto

J11i83ř68í 71D92v27o59ř64á97k 5685879200968

Vznášedlo funguje na jiném principu .

0/0
22.4.2016 18:13
Foto

J34i87ř66í 95S79t82r10a86t35i87l 4963368435742

Na jakém? Pakliže se má vznést s váhou člověka, bude potřebovat adekvátní odpalovací energii v tryskách směřujích k zemi (podobně jako raketa). A ta energie by mohla i ubližovat lidem a jinému, nad kterými vznášedlo přeletí. To video bude nejspíš uměle vytvořeno.

0/0
23.4.2016 7:32
Foto

J39i31ř89í 49D39v68o86ř80á91k 5445899220338

Vznášedlo se pohybuje na vzduchovém polštáři nízko nad zemí . Prakticky mezi vznášedlem a zemí je vrstva vyššího tlaku , proto potřebuje míň energie .

0/0
23.4.2016 8:43
Foto

J47i89ř23í 16S68t12r91a80t22i70l 4273928825762

Ale na tom videu letí i dost vysoko a i nad vodou. To by asi s tím vzduchovým polštářem nešlo. Stlačený vzduch musí být také v něčem uzavřený. Tedy by to bylo něco jako poskakování po balónu? Tak to je tak akorát pro zasmání nebo pro děti.

0/0
23.4.2016 10:30

L18a74d95a 70N45o59v51a29k 4432173297

8-o;-D sám sis s tím vznášedlem začal.... Tohle opravdu neni vznášedlo, když pominu fakt, že je to fake...

0/0
23.4.2016 14:41
Foto

J58i50ř20í 53S95t31r15a66t59i62l 4953218805372

Vždyť je to falešné, jen nějaká reklamní zábava, to je z toho jasné. Ale s příslušným raketovým pohonem v určitých podmínkách by to mohl být i docela průser.

0/0
23.4.2016 15:55
Foto

J50i93ř26í 60S72t55r55a91t77i15l 4953728545622

A co chudáci ptáci, když tady budou lidé létat s nimi. Ti z lidí dostanou už takový strach, že vyhynou.

0/0
22.4.2016 8:19

L80a27d56a 16N86o20v60a81k 4362263487

vrtulky po straně jsou nejdůležitější část celého zařízení... a také jediná věc, kterou pilot doopravdy ovládá... Slouží k udržení orientace celého zařízení, které by se jinak na laně nekontrolovatelně otáčelo a efekt by byl k ničemu... Celou dobu "letu" se tedy pilot snaží svým ovladačem orientovat stroj ve směru kterým ho nese jeřáb.., nebo vrtulník...., aby to vypadalo věrohodně....:-P

0/−2
21.4.2016 23:26

R22o36b33e23r22t 62P24e42l20n19á57ř 3128821444

souhlasim ze ty vrtulky slouzej k otaceni kolem vertikalni osy a zaroven stabilizaci. Duvod bude mozna to, ze pouziti trysek je pro otaceni mnohem mene presne. Je to podobne jako ocasni vrtulka u vrtulniku. Nehledal bych v tom hned podvod...

+2/0
22.4.2016 10:55

P72e12t58r 41B47r98á57z59d14a 8786442487153

no, tak nevím, viděl jsem hodně videí, kde dělaj rozbor stejnýho videa jako je v článku a tvrdí, že je to hoax, ale nikde nerozebírali toto video, který vypadá dost věrohodně https://www.youtube.com/watch?v=fexqFV7rV-U

0/0
21.4.2016 22:34

V92l27a73d68i66m10í21r 59M29a32c77a65n 4528813401444

250 koní jeden motor?! Tisíc koní dohromady?! Hahaha ;-D

+1/0
21.4.2016 21:33

L52i32b24o73r 70Ž24ů17r11e49k 2883266890618

Hezky

0/0
21.4.2016 20:39

J31a53n 77P72o57s30p25i46c49h90a12l 4709831525

Pánové, jeden odkaz, jak vznikalo to video. Bohužel, být mladší, tak bych si to přál pod stromeček. Třeba se dočkám.

http://www.osel.cz/8813-letajici-prkno.html

+1/0
21.4.2016 15:11

O79l79d75ř94i27c27h 25Ř60e56z30n74í43k 7785192714288

no, tak jsem si to prohlédnul a spíše se přikláním k těm, kteří tvrdí, že jde o podvrh. Tedy video vydávávané za první let, je podvrh určitě v tom směru, že jde o sestřih nejméně letů tří: 1) při startu pilot nemá záchranou vestu, kterou má na ostatních záběrech 2) za letu si střihá selfíčko z příruční kamery, která ale na záběrech ze země není vidět. Docela zvláštní je skutečnost, že v záběru přistání (1:19), kdy je ona mašinka vidět zespoda, tak jsou digitálně kamuflovány výtoky motorů (což je důkaz, že s videem bylo manipulováno). Dále působí podezřele celý sestřih, kdy se letec vždy pohubuje v horní části záběru - nejspíše proto, že je tahá jeřáb na laně, k čemuž slouží popruhy ne nepodobné těm, které najdeme na upínání padáků (jsou patrné na záběrech startu) Z videa je zřejmé, že mašinka má 4 menší proudové motory a které prý ovládají pozici vektorovým tahem - tedy asi směrováním motorků, což je zjevný nesmysl. Případné směrovatelné trysky totiž ani na jednom záběru nevidíme a na separátní pohyb celých motorů tam není místo. Umístění tahu v podstatě do středu a s přihlédnutím k tomu, že těžiště stroje s pilotem je někde hodně vysoko, by vedlo k velké nestabilitě. Také výkon proudového motoru nelze řídit s absolutní přesností a má zpoždění, a to na rozdíl od elektrických, které jsou proto používány v dronech. Tedy mašinka by nebyla příliš stabilní ani na vertikální ose a reagovala se zpožděním - prostě by se to pohybovalo jako na vlně. Po stranách jsou namotávány jakési turbínky, asi elektrické k čemu - dopředenému pohonu? Dále ovadání tohohle stroje za pomoci něčeho, co připomíná plyn autodráhy? Třešničkou je samozřejmě velmi nepřesvědčivý kompars dvou troubelínů, jeden si hraje na startéra a druhý na hasiče (ovšem bez jakýchkoliv ochranných pomůcek s hasičákem z auta). Podle mě jde o profi mediální kampaň, herce tam tahají na laně, ale pod nohami skutečně bude mít nějakou částečně funkční maketu, která ale určitě nebude schopna samostatného letu.

+4/0
21.4.2016 11:52

J77i82ř31í 97E97u78l98e91r 5938609256966

Nejvíc mě fascinuje těch 4 x 250 koní;-D;-D;-D.

+2/0
21.4.2016 16:16

R13o41b21e12r86t 70P37e31l73n92á98ř 3718451704

S timdle bych 100% souhlasil, sam sem to video tak peclive nestudoval.

Kdyz si vzpomenu jaky mel Ironman zezacatku trable s ovladanim svyho oblecku - pri prvnich pokusech si dal nekolikrat nahubu :))

Rek bych ze ten manik s hasicakem je taky prevzatej z ironmana - ten mel na haseni robota pomocnika kterej ho vzdycky pokropil kdyz uz to nemelo smysl...

+1/0
21.4.2016 17:28

O96l57d96ř23i51c15h 74Ř31e22z29n49í85k 7545112794828

ono by to šlo postavit, ale nevypadalo by to takhle ;-)

0/0
21.4.2016 19:47

L10i66b12o28r 57Ž25ů18r72e55k 2183816500548

Což takhle sázka o pivo nebo tak, já tvrdím že je to víceméně autentické (jako zařízení, jestli to poskládali z X kousků je mi šumafuk).

0/0
21.4.2016 21:00

O84l83d58ř61i36c80h 51Ř94e80z19n19í32k 7805282914618

ono je tam pochybných tvrzení víc, krom toho, že výkonproudového motoru je udáván v koních! Dále, že vývoj řídícího softwaru zabraloněkolik měsíců... no a jestli řídicí jednotka není spíš hardware a vzhledem k tomu,že neexistuje podobný dron, tak by to museli vzít pěkně z gruntu. Vývoj těchtověcí je neskutečně drahý a taky zabere čas... celkem zvláštní je, že senepochlubili žádným prototypem bez člověka, na kterém by se zkoušela řídícíjednotka a způsob pohonu?!? Celý je to utopie, respektive virální reklama...

0/0
21.4.2016 22:15

R11o25b35e50r89t 91P42e69l27n22á81ř 3488331664

souhlasim ze to nepusobi prilis verohodne a pokud by to skutecne fungovalo tak jak to vypada tak by se dal udelat mnohem verohodnejsi dokument. Prototyp bez cloveka bych taky cekal jako prvni vec.

Nadruhou stranu nemyslim ze by podobna vec nebyla mozna a postavit to je proste jen otazka casu a penez...

0/0
21.4.2016 23:19

L43a32d34a 75N37o44v90a33k 4272293387

no neni to jen otázka času a peněz..., podle mého není momentálně k dispozici taková turbina, která by byla k něčemu takovému použitelná... Změna tahu takového motoru má velikánskou setrvačnost..., vůbec si neumim představit, jak by byl schopen udržet prakticky konstantní výšku a jak by plynule a hladce přistál...

Navíc ty boční vrtulky... pro pohyb vpřed..? To je nesmysl, kdyby měli možnost ovládat úhel motorů, nebyly by vůbec potřeba... Podle všeho tam jsou jen kvůli tomu, aby se na laně na kterém ho vláčejí neroztočil jak káča a aby si řídil orientaci stroje ve směru pohybu...

+1/0
21.4.2016 23:35

L87a29d56a 91N95o75v95a25k 4212543917

navíc při vlastnostech turbínek, které jsou dnes k mání mi přijde nereálné sladit tah všech čtyřech tak, aby ho to při nejbližší příležitosti někam nevyklopilo... Vůbec nemluvim o hlášce, že to dokáže letět jen se třemi motory, pokud jeden selže... jak si to jako představujou...? Při setrvačnosti a zpoždění změny tahu (které zmínil kolega na začátku vlákna) než by to stačilo zareagovat na jeden chcíplej motor, byl by hlavou dolu....:-P

Ale chválim jaký kvanta lidí se dá během chvilky zmanipulovat...;-)R^

+1/0
21.4.2016 23:49

R55o98b63e91r50t 87P43e24l98n12á70ř 3238751864

dole to vyvetluju, ty turbinky se musej vyklapjet do stran. Je to podobne jako naklapeni listu vrtule u vrtulniku. Servo reaguje nesrovnatelne rychleji nez zmena tahu.

0/0
22.4.2016 10:20

R96o14b89e56r70t 76P96e16l21n12á72ř 3848771314

jinak ja netvrdim ze todle video je real, naopak se spis priklanim k tomu co pise pan Reznik. Myslim ze na tom pracuji a to video ma pritahnout pozornost. Kazdopadne podobna vec je naprosto realna i s dnesnima technologiema. Problem spozdeni motoru prave resi zmena vektoru tahu a zbytek uz je jen stabilizace coz je pouze trochu slozitejsi regulator. Matematickej model bude docela komplikovanej ale ne o moc vic nez u quadkopteru.

+1/0
22.4.2016 10:34

O45l84d32ř22i22c50h 75Ř34e22z45n93í12k 7895132294358

LLRV https://www.youtube.com/watch?v=cSlaYfxklm4 a jaký to mělo problém se stabilizací letu a tohle lítá jako na laně, bez trysek stabilizující vodorovnou polohu...

0/0
22.4.2016 13:54

L26i16b80o15r 97Ž71ů15r68e50k 2763936490868

A tu sázku, že to zařízení tak jak je ve videu prezentováno víceméně existuje tedy přijímáte nebo ne? :-)

0/0
22.4.2016 19:09

L61a29d65a 20N21o77v24a78k 4582103347

já to beru... Basa piva. Prosil bych Bernard 11... A doufám, že víceméně existuje znamená, že se ten člověk na tom zařízení samostatně pohybuje bez vlivu jiného technického zařízení (například jeřáb, nebo vrtulník)

Můj mail je ladaxxt@seznam.cz

0/0
23.4.2016 14:45

O20l72d91ř54i62c67h 86Ř93e85z85n84í65k 7145722334738

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

tak jak?

0/0
25.4.2016 22:28

L78a63d71a 45N55o35v46a59k 4262383917

já jsem sázel na fake... Kolega Žůrek rozdává piva...;-)

0/0
26.4.2016 17:07

L77i34b14o55r 67Ž16ů55r93e35k 2783606150818

https://www.facebook.com/events/494284640696391/

0/0
27.4.2016 9:01

L88a10d62a 11N76o62v61a47k 4872133457

a sázka teda bude...? Mam docela žízeň...:-P

0/0
27.4.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.