Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající podložka odnese člověka rychlostí auta. Není pro každého

Je to takový osobní přepravní dron, který ovládáte pomocí náklonů jako u vozítka Segway. Tento však létá ve vzduchu. První prototyp už je sice hotov, ale cesta k modelu pro běžného uživatele je ještě dlouhá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94i43b95o42r 24Ž95ů54r63e76k 2173546280918

http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011

0/0
30.4.2016 19:48

P76a87v49e66l 67R87a18t48h26o66u83s81k32ý 6360129841

Hlavní je ale software, který řídí celý létající systém a udržuje jeho rovnováhu. Jen ten firma vyvíjela řadu měsíců.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/flyboard-od-zapata-racing-0h7-/tec_technika.aspx?c=A160419_151435_tec_technika_vse

Je jasné, že několik měsíců si se softwarem skutečně hráli. Nějaký videoeditor to byl.

0/0
25.4.2016 13:19

L26u39k10á93š 47T19e85p76l69ý 2284980539

4 x 250 koní ? Na to aby to udrželo 1 člověka ve vzduchu nějak moc, ne? Podle mě by stačilo 4 x 25 koňů.

0/0
25.4.2016 11:40

M40i60c75h10a40l 79J81a28r27o97š 7944550862365

Odhadem, na rovnovážný stav by potřeboval tah asi 2,5 kN. Pokud to umíte převést na výkon, tak prozraďte, jak to děláte.

0/0
25.4.2016 11:59

L37u59k24á20š 87T92e69p47l46ý 2164590799

To by musel vážit i se zařízením 250 kg.

0/0
25.4.2016 12:05

M82i90c21h78a48l 67J43a77r86o49š 7664520122495

To otázka sice nebyla, ale odpověděl jste správně. A jak z toho odvodíte výkon?

0/0
25.4.2016 12:09

L18u84k85á31š 82T23e67p19l59ý 2704650819

Na internetu jsou na to vzorce.

0/0
27.4.2016 15:11

M34i39l16a92n 53T25ů29m56a 4877709483777

Tady jsou odpovědi - fake: )

https://www.youtube.com/watch?v=jzhxvM56ERU

https://www.youtube.com/watch?v=SeQjDbIkKd8

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

0/0
25.4.2016 8:41

J40i61ř77í 98M85o69r16s22e 7693789182825

Tak jsem dočetl ten původní "rozhovor" a je to ještě větší sranda. Dotyčný neříká, že v tom má turbíny (turbines, nebo jet engines), ale turbomotory (turboengines). Tvrdí, že má 4 uvnitř (oněch 4x250hp) a pak dva další po stranách pro stabilizaci (bez další specifikaci).

Turbomotor je buď turbovrtulový, nebo turbohřídel. Při daném výkonu bych to hádal tak na 120 kg na motor a délka kolem metru. Legrační je, že by to celé mělo asi tak poloviční výkon turbohřídelovými motory hnané lokomotivy při velikosti kufříku.

A teď se zamyslete, jak asi turbína, jakákoli, vytváří tah, co myslíte? Především nasává velká kvanta vzduchu, který stlačený žene spalovací komorou, kam se vstřikuje palivo, vznikající spaliny jsou hnáty přes vlastní turbínu a opouští motor. A teď se podívejte na ty obrázky a videa a řekněte mi - kudy asi tak je nasáván ten vzduch? Přesně tím místem, kde stojí dotyčný? Zespod to nebude, to by byl nesmysl. Z boku? Tak to bych opravdu chtěl vidět.

Ten chlap si ze všech dělá srandu.

+2/0
24.4.2016 19:47

J25i62ř92í 91M69o33r29s54e 7953239382365

Jo a ještě dodám, pokud by to byla torbovrtule, nebo turbohřídel, potřebuje to samozřejmě ještě docela náročnou převodovku, samozřejmě pro každý motor.

0/0
24.4.2016 19:48

O84l43d33ř47i95c23h 78Ř68e16z55n69í15k 7235812494528

no, na tom videu je vidět 4x modelářská turbínka přes kterou je takový síťový kryt (0:50), ale docela humorné je konstatování, že z toho mnohokráte spadnul a já jsem si docela jistý, že když se do toho dole motoru dostane voda, tak je to na výměnu ;-D cena trubínky je tak kol 60,000.-

0/0
24.4.2016 21:50

J58i95ř13í 26M55o90r39s59e 7333589322685

Na videu je vidět něco, co se má tvářit jako malá modelářská turbína. Víte, proč se turbíny obecně nepoužívají u jiných dopravních prostředků, než u letounů? Ztrácí svou efektivitu s klesající dopřednou rychlostí, protože se potřebují pohybovat "proti vzduchu". Ne, že by to nefungovalo, to by proudový letoun nevzlétl, ale je to nesmyslné používat někde, kde se postupně nedosáhne určité rychlosti. Máte pocit, že ten údajný "hoverboard" se významně pohybuje ve směru nasávání vzduchu? Už z principu ne.

0/0
25.4.2016 9:11

M25i52c63h11a34l 92J65a61r32o19š 7974900192115

Vzhledem k tomu, že pro statické vznášení se turbiny používají už celkem dlouho, tak bych se takovým závěrům asi vyhnul.

0/0
25.4.2016 11:33

J36i55ř57í 79M19o30r79s70e 7573929962825

Moment. Vy fakt chcete někomu namluvit, že to má 4 motory po 250hp? Takže 1000hp? Tak pro srovnání - Cessna 172, což je čtyřmístný letoun s cestovní rychlostí 226 km/h má jeden motor o výkonu 160 hp, který váží 117 kg.

Apríl už byl, nebo ne?

+3/0
24.4.2016 19:03

M45a54r82i10á87n 72B54e62d26n51á54r44i22k 9561291260438

No hurá, nádhera. Miluji lidi co jim to myslí a své myšlenky a energii obrací na vynalézání a pokrok, místo siest a vnucování nějaké absurdní středověké teologie jako je kórán a jiné středověké splašky. Já chci budoucnost a ne středověk. Tohle je ukázka budoucnosti. mají můj obdivR^

0/0
24.4.2016 15:48

J59i15ř92í 25M29o44r81s79e 7233379522965

Pokud svou budoucnost vidíte ve virálních kampaních kolem sebe, pak samozřejmě blahopřeji.

+2/0
24.4.2016 20:22

J66a58n66a 28M88u47s81i61l44o46v53á 4374913588819

a máme tady základ pro první létající UFO u nás na Zemi. Že sem létají z Kosmu Plejáďané s jejich vznášedly, to se ví, ale tady je zárodek, že to brzy budeme zkoušet také. Ale takto bych v té výšce stát nechtěla.

0/0
22.4.2016 14:22

A20d44o32l89f 14Ř46í20h52a 7988815622106

No hurá konečně něco na stříhání přerostlých živých plotů;-D

+2/0
22.4.2016 10:29
Foto

J72i13ř85í 59S30t56r94a66t84i36l 4553748735662

Vznášedla se budou prodávat také na váhu člověka. Čím hubenější a lehčí, tím na tom lépe. A bude se dělat řidičák-vznášečák. Ale pozor na to, když dojde palivo tam, kde nebude možné přistát!

0/0
22.4.2016 8:52
Foto

J81i96ř16í 77D10v65o47ř34á46k 5565339330158

Vznášedlo funguje na jiném principu .

0/0
22.4.2016 18:13
Foto

J85i24ř59í 84S64t87r73a78t75i83l 4253958415352

Na jakém? Pakliže se má vznést s váhou člověka, bude potřebovat adekvátní odpalovací energii v tryskách směřujích k zemi (podobně jako raketa). A ta energie by mohla i ubližovat lidem a jinému, nad kterými vznášedlo přeletí. To video bude nejspíš uměle vytvořeno.

0/0
23.4.2016 7:32
Foto

J73i54ř63í 69D58v32o31ř49á14k 5745979250258

Vznášedlo se pohybuje na vzduchovém polštáři nízko nad zemí . Prakticky mezi vznášedlem a zemí je vrstva vyššího tlaku , proto potřebuje míň energie .

0/0
23.4.2016 8:43
Foto

J74i36ř56í 61S35t24r69a80t17i10l 4713668105942

Ale na tom videu letí i dost vysoko a i nad vodou. To by asi s tím vzduchovým polštářem nešlo. Stlačený vzduch musí být také v něčem uzavřený. Tedy by to bylo něco jako poskakování po balónu? Tak to je tak akorát pro zasmání nebo pro děti.

0/0
23.4.2016 10:30

L90a96d80a 19N45o74v91a91k 4692753977

8-o;-D sám sis s tím vznášedlem začal.... Tohle opravdu neni vznášedlo, když pominu fakt, že je to fake...

0/0
23.4.2016 14:41
Foto

J10i11ř64í 81S48t60r68a48t22i47l 4323238575102

Vždyť je to falešné, jen nějaká reklamní zábava, to je z toho jasné. Ale s příslušným raketovým pohonem v určitých podmínkách by to mohl být i docela průser.

0/0
23.4.2016 15:55
Foto

J35i59ř28í 72S82t96r69a63t41i34l 4683948385332

A co chudáci ptáci, když tady budou lidé létat s nimi. Ti z lidí dostanou už takový strach, že vyhynou.

0/0
22.4.2016 8:19

L33a33d15a 59N57o60v33a58k 4872413557

vrtulky po straně jsou nejdůležitější část celého zařízení... a také jediná věc, kterou pilot doopravdy ovládá... Slouží k udržení orientace celého zařízení, které by se jinak na laně nekontrolovatelně otáčelo a efekt by byl k ničemu... Celou dobu "letu" se tedy pilot snaží svým ovladačem orientovat stroj ve směru kterým ho nese jeřáb.., nebo vrtulník...., aby to vypadalo věrohodně....:-P

0/−2
21.4.2016 23:26

R41o32b53e61r71t 76P49e79l82n84á56ř 3288191724

souhlasim ze ty vrtulky slouzej k otaceni kolem vertikalni osy a zaroven stabilizaci. Duvod bude mozna to, ze pouziti trysek je pro otaceni mnohem mene presne. Je to podobne jako ocasni vrtulka u vrtulniku. Nehledal bych v tom hned podvod...

+2/0
22.4.2016 10:55

P16e44t68r 76B95r86á20z37d44a 8256172877733

no, tak nevím, viděl jsem hodně videí, kde dělaj rozbor stejnýho videa jako je v článku a tvrdí, že je to hoax, ale nikde nerozebírali toto video, který vypadá dost věrohodně https://www.youtube.com/watch?v=fexqFV7rV-U

0/0
21.4.2016 22:34

V61l33a50d47i28m71í41r 59M52a17c90a63n 4838873211534

250 koní jeden motor?! Tisíc koní dohromady?! Hahaha ;-D

+1/0
21.4.2016 21:33

L75i14b24o41r 53Ž23ů91r55e62k 2113316280958

Hezky

0/0
21.4.2016 20:39

J17a46n 73P96o24s25p38i44c66h83a86l 4587309971522

Pánové, jeden odkaz, jak vznikalo to video. Bohužel, být mladší, tak bych si to přál pod stromeček. Třeba se dočkám.

http://www.osel.cz/8813-letajici-prkno.html

+1/0
21.4.2016 15:11

O14l91d17ř74i66c60h 40Ř11e74z44n60í69k 7775872464958

no, tak jsem si to prohlédnul a spíše se přikláním k těm, kteří tvrdí, že jde o podvrh. Tedy video vydávávané za první let, je podvrh určitě v tom směru, že jde o sestřih nejméně letů tří: 1) při startu pilot nemá záchranou vestu, kterou má na ostatních záběrech 2) za letu si střihá selfíčko z příruční kamery, která ale na záběrech ze země není vidět. Docela zvláštní je skutečnost, že v záběru přistání (1:19), kdy je ona mašinka vidět zespoda, tak jsou digitálně kamuflovány výtoky motorů (což je důkaz, že s videem bylo manipulováno). Dále působí podezřele celý sestřih, kdy se letec vždy pohubuje v horní části záběru - nejspíše proto, že je tahá jeřáb na laně, k čemuž slouží popruhy ne nepodobné těm, které najdeme na upínání padáků (jsou patrné na záběrech startu) Z videa je zřejmé, že mašinka má 4 menší proudové motory a které prý ovládají pozici vektorovým tahem - tedy asi směrováním motorků, což je zjevný nesmysl. Případné směrovatelné trysky totiž ani na jednom záběru nevidíme a na separátní pohyb celých motorů tam není místo. Umístění tahu v podstatě do středu a s přihlédnutím k tomu, že těžiště stroje s pilotem je někde hodně vysoko, by vedlo k velké nestabilitě. Také výkon proudového motoru nelze řídit s absolutní přesností a má zpoždění, a to na rozdíl od elektrických, které jsou proto používány v dronech. Tedy mašinka by nebyla příliš stabilní ani na vertikální ose a reagovala se zpožděním - prostě by se to pohybovalo jako na vlně. Po stranách jsou namotávány jakési turbínky, asi elektrické k čemu - dopředenému pohonu? Dále ovadání tohohle stroje za pomoci něčeho, co připomíná plyn autodráhy? Třešničkou je samozřejmě velmi nepřesvědčivý kompars dvou troubelínů, jeden si hraje na startéra a druhý na hasiče (ovšem bez jakýchkoliv ochranných pomůcek s hasičákem z auta). Podle mě jde o profi mediální kampaň, herce tam tahají na laně, ale pod nohami skutečně bude mít nějakou částečně funkční maketu, která ale určitě nebude schopna samostatného letu.

+4/0
21.4.2016 11:52

J53i45ř52í 16E43u92l49e68r 5598759856916

Nejvíc mě fascinuje těch 4 x 250 koní;-D;-D;-D.

+2/0
21.4.2016 16:16

R27o65b21e54r69t 86P63e54l36n64á67ř 3648161704

S timdle bych 100% souhlasil, sam sem to video tak peclive nestudoval.

Kdyz si vzpomenu jaky mel Ironman zezacatku trable s ovladanim svyho oblecku - pri prvnich pokusech si dal nekolikrat nahubu :))

Rek bych ze ten manik s hasicakem je taky prevzatej z ironmana - ten mel na haseni robota pomocnika kterej ho vzdycky pokropil kdyz uz to nemelo smysl...

+1/0
21.4.2016 17:28

O39l46d53ř46i49c97h 70Ř40e51z15n24í64k 7585642324578

ono by to šlo postavit, ale nevypadalo by to takhle ;-)

0/0
21.4.2016 19:47

L97i79b68o23r 44Ž63ů88r89e81k 2243436190408

Což takhle sázka o pivo nebo tak, já tvrdím že je to víceméně autentické (jako zařízení, jestli to poskládali z X kousků je mi šumafuk).

0/0
21.4.2016 21:00

O84l79d46ř44i13c56h 94Ř32e19z76n24í60k 7755592964888

ono je tam pochybných tvrzení víc, krom toho, že výkonproudového motoru je udáván v koních! Dále, že vývoj řídícího softwaru zabraloněkolik měsíců... no a jestli řídicí jednotka není spíš hardware a vzhledem k tomu,že neexistuje podobný dron, tak by to museli vzít pěkně z gruntu. Vývoj těchtověcí je neskutečně drahý a taky zabere čas... celkem zvláštní je, že senepochlubili žádným prototypem bez člověka, na kterém by se zkoušela řídícíjednotka a způsob pohonu?!? Celý je to utopie, respektive virální reklama...

0/0
21.4.2016 22:15

R32o40b95e37r83t 97P51e70l17n49á56ř 3718321164

souhlasim ze to nepusobi prilis verohodne a pokud by to skutecne fungovalo tak jak to vypada tak by se dal udelat mnohem verohodnejsi dokument. Prototyp bez cloveka bych taky cekal jako prvni vec.

Nadruhou stranu nemyslim ze by podobna vec nebyla mozna a postavit to je proste jen otazka casu a penez...

0/0
21.4.2016 23:19

L88a40d55a 70N68o78v60a12k 4682103487

no neni to jen otázka času a peněz..., podle mého není momentálně k dispozici taková turbina, která by byla k něčemu takovému použitelná... Změna tahu takového motoru má velikánskou setrvačnost..., vůbec si neumim představit, jak by byl schopen udržet prakticky konstantní výšku a jak by plynule a hladce přistál...

Navíc ty boční vrtulky... pro pohyb vpřed..? To je nesmysl, kdyby měli možnost ovládat úhel motorů, nebyly by vůbec potřeba... Podle všeho tam jsou jen kvůli tomu, aby se na laně na kterém ho vláčejí neroztočil jak káča a aby si řídil orientaci stroje ve směru pohybu...

+1/0
21.4.2016 23:35

L30a65d18a 47N84o65v10a78k 4592823467

navíc při vlastnostech turbínek, které jsou dnes k mání mi přijde nereálné sladit tah všech čtyřech tak, aby ho to při nejbližší příležitosti někam nevyklopilo... Vůbec nemluvim o hlášce, že to dokáže letět jen se třemi motory, pokud jeden selže... jak si to jako představujou...? Při setrvačnosti a zpoždění změny tahu (které zmínil kolega na začátku vlákna) než by to stačilo zareagovat na jeden chcíplej motor, byl by hlavou dolu....:-P

Ale chválim jaký kvanta lidí se dá během chvilky zmanipulovat...;-)R^

+1/0
21.4.2016 23:49

R81o55b85e37r75t 37P63e98l33n98á13ř 3878831144

dole to vyvetluju, ty turbinky se musej vyklapjet do stran. Je to podobne jako naklapeni listu vrtule u vrtulniku. Servo reaguje nesrovnatelne rychleji nez zmena tahu.

0/0
22.4.2016 10:20

R14o90b27e38r18t 62P39e57l16n28á89ř 3148851504

jinak ja netvrdim ze todle video je real, naopak se spis priklanim k tomu co pise pan Reznik. Myslim ze na tom pracuji a to video ma pritahnout pozornost. Kazdopadne podobna vec je naprosto realna i s dnesnima technologiema. Problem spozdeni motoru prave resi zmena vektoru tahu a zbytek uz je jen stabilizace coz je pouze trochu slozitejsi regulator. Matematickej model bude docela komplikovanej ale ne o moc vic nez u quadkopteru.

+1/0
22.4.2016 10:34

O49l77d22ř48i68c16h 83Ř68e42z92n51í96k 7125452114458

LLRV https://www.youtube.com/watch?v=cSlaYfxklm4 a jaký to mělo problém se stabilizací letu a tohle lítá jako na laně, bez trysek stabilizující vodorovnou polohu...

0/0
22.4.2016 13:54

L42i80b13o42r 92Ž47ů71r69e95k 2533886740368

A tu sázku, že to zařízení tak jak je ve videu prezentováno víceméně existuje tedy přijímáte nebo ne? :-)

0/0
22.4.2016 19:09

L95a33d88a 85N23o31v21a59k 4432813987

já to beru... Basa piva. Prosil bych Bernard 11... A doufám, že víceméně existuje znamená, že se ten člověk na tom zařízení samostatně pohybuje bez vlivu jiného technického zařízení (například jeřáb, nebo vrtulník)

Můj mail je ladaxxt@seznam.cz

0/0
23.4.2016 14:45

O45l71d97ř75i40c16h 27Ř37e22z73n46í86k 7715912134778

https://www.youtube.com/watch?v=5QSA694titk

tak jak?

0/0
25.4.2016 22:28

L17a25d94a 79N40o56v71a19k 4132653827

já jsem sázel na fake... Kolega Žůrek rozdává piva...;-)

0/0
26.4.2016 17:07

L79i34b51o11r 59Ž80ů66r70e94k 2713406630788

https://www.facebook.com/events/494284640696391/

0/0
27.4.2016 9:01

L26a76d11a 88N18o61v96a82k 4452233947

a sázka teda bude...? Mam docela žízeň...:-P

0/0
27.4.2016 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.