Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na letišti upraví křídla kvůli malé úspoře paliva

Nahlédli jsme pod pokličku údržby letadla německé letecké společnosti TUIfly, které za čtyři a půl dne prošlo modifikací nádrží v křídlech a montáží nových, účinnějších wingletů. Díky nim klesne spotřeba leteckého paliva o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r79a36n49t87i93s38e57k 25H79o73n30s77a 7979314966678

Ta 2% úspora paliva je pouze za ideálních podmínek. Při silném boční větru nebo nižší výšce letu, než je výška optimální, mohou winglety spotřebu paliva naopak zvyšovat. Ale z dlouhodobého hlediska se při standardním vytížení letadla samozřejmě vyplatí.

0/0
2.8.2016 17:29

R48i71c31h73a42r14d 64M63i36k10u61l75e79n83k27a 1839827877954

Pěkný článek. R^

+1/0
26.7.2016 16:23

P89e30t59r 15Z59d68e87n23ě37k 2464109764

Úžasná reportáž. Do těchto míst se běžný člověk nedostane. A jak je vidět, není klempíř jako klempíř. Ohromně šikovní odborníci.R^R^R^

+2/0
23.7.2016 21:01
Foto

J55i58ř85í 96D30v91o88ř30á74k 5715849610928

Stejné , nerozebíratelné , spoje se používají třeba pro montáž spínacích skříněk u automobilů . Nejsou nerozebiratelné .

0/0
23.7.2016 15:52

J75a81n 45F95o55j45t93í20k 8356173461886

nerozebiratelný spoj se NESMÍ rozebírat - rozebrat je můžeš, ale to je tvůj boj. B737-800 - není Oktavia 2!!!!

+1/0
23.7.2016 16:19

M66i70l14a53n 89R36a26b35a33s 4167275923858

D-ABKI B737-86J lítal u Air Berlin

D-ASUN B 737-8BK lítal u SunExpress /Antalya

Nový majitel Tuifly /Hannover, už vlastní livery.

Parádní fotky, článek, do hangáru se každý zrovna nepodívá... Díky R^

+3/0
22.7.2016 15:19

L95a90d92a 66N30o28v44a97k 4212833867

a jak se pak rozebírají nerozebiratelné spoje...?8-o

0/−1
22.7.2016 13:41

L52u27k80á10š 16T66ó30t50h 6488183637302

Odvrtají se?

+4/0
22.7.2016 13:59

P84e76t84r 44M68a35c69o69u64r51e20k 5584548106527

Pokud se k tomu může, jsou na to kleště. Jinak odvrtají se.

0/0
22.7.2016 14:16

J14a88n 11F90o54j86t27í11k 8726553251296

Obávám se, že kluci co na tvou otázku reagovali jsou na tom stejně jako ty :-) Nejspíš si nepochopili vůbec článek! Nerozebíratelné spoje se NESMÍ rozebírat - to byly ty výztuhy! Winglety byly demontováný - vráceny k repasi k dodavateli a pravděpodně je budou předělány z bl... na spl... Viz článek

0/0
23.7.2016 15:14

P65e84t75r 54F77e42i69g18l 5898443820752

Technet opět potvrdil, že je nejkvalitnější rubrika těchto stránek

+8/0
22.7.2016 12:59

V71l51a23d31i10m16í31r 55H15o24l25ý 8614471266197

Mně úspora 2% paliva zanedbatelná nepřijde.

+4/0
22.7.2016 11:56
Foto

V43l66a75s22t88a 52C16o13u84f88a96l 7427269839915

V tom objemu to je zajímavá hodnota. Dneska se v letectví nahání každé procento. Třeba i tím, že při pojíždění je letadlo poháněno elektromotorem v předním podvozku. Ten jede na APU, zatímco hlavní motory neběží.

+8/0
22.7.2016 13:07

J62a69n 15F35o29j12t73í94k 8106653331686

Hmm - pro mě novinka! Dík Vlasťo.

0/0
23.7.2016 15:01

K24a51r68e23l 17B60a33r36t50a24k 9316931335646

Vážně? Maminka tě neučila, že lhát se nemá? Odkazy na pokusy např. s B 737, kdy zjistily, že tudy cesta nevede si nech od cesty.

0/0
24.7.2016 23:25

A47d38o42l12f 73Ř14í71h22a 7608555562216

Tak dlouho se bude šetřit až to spadne.

0/−15
22.7.2016 11:34

J96i16ř69í 71J74e56z64d82i91n61s25k75ý 8898802923569

Něco bych i napsal, ale to nebude mit zadny ucinek...

+16/0
22.7.2016 11:37

P50e48t47r 21Z12d63e64n44ě62k 2974909284

No tupcům prostě není pomoci.

+1/0
23.7.2016 21:04

J95o11s89e23f 66V94a62l27a 9660783483743

kam si to mam namontovat na octavii? 2% uspory bych bral;-D;-D;-D

+4/0
22.7.2016 11:30

K38a49r71e85l 23P66o22d92h21o25r70s22k18y 3445193422515

Na přítlačný křídlo :-)

+14/0
22.7.2016 12:00

J34o18s75e65f 46V85a90l70a 9110183943273

jenom pro info - podle ruznych tvaru a umisteni jsou takove koncovky ( i dle vyrobcu a dle velikosti dilu ) nazyvany winglet, sharklet nebo wingtip

0/0
22.7.2016 11:27

J75o88s71e98f 72R81i61c91h77t31e95r 9856965167803

díky Sherlocku, v článku je to napsaný

+1/0
22.7.2016 12:28

R39a77d15i31m 84Š30o75t42o69l72a 6182911628793

Nemůžu si pomoct, ale na obrázku 36 jeden šroub vypadá vyloženě prasklý...

0/0
22.7.2016 10:18

J25a21n 57F26o74j45t35í98k 8236443621576

4tý z leva v horní řadě - dle mě jsou to demontované šrouby a na zpět už je nedávali - k těm novým wingletům dodávají šrouby nové, teda alespoň to píšou na stránkách výrobce.

+2/0
22.7.2016 10:35

L50u72d13v22í89k 67G39a15j61d91o95š86í20k 2965983564112

A nemůžete napsat prostě správně česky "4."?

+5/0
22.7.2016 10:47

V36á63c89l98a21v 62S19v48o68b32o70d54a 3401649690680

máte pravdu, ale fakt vás to tak trápí, že si dáte tu práci s poučováním?

+6/−6
22.7.2016 10:53

J36a78n 12F38o57j81t50í61k 8576283321256

Děkuju Vášku, protože si dostal tolik mínusů budu reagovat i já - jinak dík máš u mě pivo, k vyzvednutí ve Zlíně!

0/0
23.7.2016 14:48

J69a16n 77F45o78j96t85í80k 8716583391206

Ano!!! Bylo možno napsát: 4. nebo čtvrtý, ale i když mám 40 let používám tenhle způsob - jste na Technetu a ne nějakém ONAdnes! Na takové hnidopichy většinou nereaguji, ale je mi líto pana Václeva Svobody, jenž se mě zastal - děkuju !!!!

0/0
23.7.2016 15:00

J92a72k30u45b 68Š59a30f37a35n28d82a 7285967281521

Řekl bych, že to opravdu jen vypadá. Je jen upatlaný od té šedé hmoty.

+1/0
22.7.2016 12:59

J53a23n 38F50o91j40t93í77k 8626543341756

Ne, ne , podle mě jsou to fakt demontovné šrouby a všechny se musí vrátit dodavateli a musí to být samozřejmě dokumentováno. Pán redaktor "pouze" popletl popis fotografie - to se se stane, tohle já toleruji ! JInak fakt pěkný článek R^

+2/0
23.7.2016 16:10

P42e77t88r 95Z77d49e91n44ě84k 2604159924

I staré počítače řady AS-400 se musely při upgradu na nový level vracet výrobci v přesně definovaném obalu s dokumentací.

+1/0
23.7.2016 21:11

J96a96n 93F88o50j32t58í48k 8596543421676

Tuhle "bestii" jsme fakt neměli ;-). Ale co jde do vzduchu, fakt má přísné podmínky a v tomhle případě se jedná o tisíce $, ti "klempíři" jsou vyškolení technici a nesmí si dovolit chybu. Ty šrouby na obrázku nemusely být titanové, spíš byly vyrobené z Ni-slitiny (pro pána Gajdošíka: slitiny niklu INCONEL) a povlakováne metodou PVD podle barvy TiN + něco. ;-) Za gramatické chyby se předem panu Gajdošíkovi omlouvám - může mě opravit!

0/0
23.7.2016 22:02

J43o17s46e79f 98R93i67c90h43t83e87r 9596465317143

2% je sakra hodně. A pokud mají 50 letadel, tak jim jedno lítá "zadarmo"..

+19/0
22.7.2016 9:53

J77a15n 82F67o91j18t44í53k 8936453151376

Jen 31 a tyhle kusy nevlastní, jsou jen pronajaté, takže to platilá nejspíš společnost CIT.

0/0
23.7.2016 22:31

J39a94k85u25b 86M44i30k62u70l12a22c45e89k 8927231587234

Vsem doporucuji exkurzi na Ruzyn, je to okruh cislo 5 a stoji asi 250 Kc nebo kolik. Ukazou vam runway, projedete se kolem stojanek, uvidite pristavajici letadla plus vas vezmou do tohoto hangaru. Super zazitekR^

+12/0
22.7.2016 9:17

P19e44t51r 28Z27d80e42n76ě85k 2494599974

Dobrý tip, díky.

0/0
23.7.2016 21:13

M62i52c43h93a66l 37M94a57u67e10r 6248252682432

To se predelavaly dve letadla soucasne? Dle fotek yes ;-)

D-ASUN

D-ABKI

+1/0
22.7.2016 9:12

J75a91n 47F77o97j93t85í39k 8846113621186

Taky jsem si všimnul, nejspíš jo, protože je v popisu fotografie s D-ABKI napsano použití doků starší generace.

0/0
22.7.2016 10:15

J21i24ř52í 48K11u94c70h64t17a 6598785519337

Copak má pak redaktor za kvalitní foťák , že potřebuje blesk na focení mechanika ? Máme doma Nikona s kvalitním objektivem a fotit s ním v muzeu nebo v kostele bez blesku není problém. A u těch levných je dneska "blesk" jen vysocesvítivá bílá svítivka.

0/−15
22.7.2016 8:50

V65á28c11l55a18v 29S35v59o83b14o50d38a 3181509650210

ach ouvej

+8/0
22.7.2016 8:52

Ř32e67h41o40ř 58K25r80á14l29í98č29e53k 5137351269238

Dobrá, foťák máte, tak už zbývají jen ty znalosti. Zkuste si vygooglit, co je to vykrývací neboli fill-in blesk ;-).

+16/0
22.7.2016 9:04

Z53d42e75n84ě83k 75H80r36u57b37ý 5195128191916

Kolik 50m bazénů paliva se ušetří za rok?

+12/0
22.7.2016 8:22

L53a15d52a 83N91o46v20a73k 4492463957

nebo kolik fabií by na ten benzín jezdilo rok kolem fotbalového stadionu....:-P

+1/0
22.7.2016 13:50

L35u18k10á80š 55T58ó87t36h 6428633187892

Denni spotreba 25 t x 300 dni v roce -> 7500 tun

2% uspora -> 150 t za rok -> 185000 litru

Fabie jezdi 20 hodin (4 hodiny tankuje a ridic je na zachode) za den 300 dni v roce (65 je v servisu, JET se tomu dieselu moc nelibi) po atleticke draze stadionu rychlosti 50 km/h, spotreba je 5 l/100km.

20 x 300 = 6000 x 50 = 300000 km za rok -> spotreba 15000 l paliva za rok

185000 / 15000 = 12,3 ~ 12 Fabii

+7/0
22.7.2016 14:18

L36u47m90í59r 13V10i87t71h12a 2197167756482

2 % je málo? Když tankuje 10 tun, ušetří 200 kg. Jednak ani ty dva metráky paliva nejsou zadarmo, a navíc těch 200 kg může přidat v nákladu. Třeba může přibrat 2 platící cestující.

2 % rozhodně není malá úspora. Ročně jsou to uspořené desítky, možná stovky tun paliva na 1 letadlo. A prostor pro další tržby ve výši milionů korun. Dobré kapesné pro akcionáře.

+30/0
22.7.2016 6:41

S60t50e34p76a84n 79T91o38t87h 8588669805558

Za den se to letadlo otoci treba 2x na vzdalenosti Turecko, Egypt, Tunisko, atp. Kdyz prida nejakou kratsi destinaci, tak i 3x, v prumeru pocitejme 2.5x. Tech 10t urcite vypotrebuje do Turecka, protoze nadrze ma na 23t a dolet kolem 5500. Turecko je kolem 2.500... Razem je tu usetrena tuna za 2-2.5 dne. 12t za mesic. 25-30 tun za prazniny. A to pri cene 43kc aktualne hodi 1.25 milionu za leto...

Je otazkou, kolik ten winglet stoji a kolik stoji i prace.

+2/0
22.7.2016 8:42

J11a78k30u75b 75M37i44k25u26l45a10c85e17k 8737611737934

To mate jen za leto, za rok to hodi treba 2-3 miliony, letadlo leta rekneme 20 let. Takze na provozu jednoho letadla usetrite za jeho zivotnost 60 milionu, letadel mate nekolik desitek, to uz docela jde:-)

+3/0
22.7.2016 9:18

S26t11e34p42a94n 17T63o58t57h 8838259605478

Nevím, jak mají vytížený letadla během celého roku a právě proto by mě zajímalo, jak je to drahý, když ten šmudla říkal, že se to bude splácet dlouho...

0/0
22.7.2016 9:50

J88a33k78u57b 97M19i51k35u43l77a40c33e43k 8147331897764

Co sem nasel tak to stoji od milionu dolaru vys. Takze zadna sranda..

0/0
22.7.2016 9:56

S15t40e64p93a41n 65T56o22t16h 8708659265288

to snad ne??? fuckt tolik??

0/0
22.7.2016 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.