Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na letišti upraví křídla kvůli malé úspoře paliva

Nahlédli jsme pod pokličku údržby letadla německé letecké společnosti TUIfly, které za čtyři a půl dne prošlo modifikací nádrží v křídlech a montáží nových, účinnějších wingletů. Díky nim klesne spotřeba leteckého paliva o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F31r10a47n77t21i24s11e71k 19H48o46n24s85a 7729884346818

Ta 2% úspora paliva je pouze za ideálních podmínek. Při silném boční větru nebo nižší výšce letu, než je výška optimální, mohou winglety spotřebu paliva naopak zvyšovat. Ale z dlouhodobého hlediska se při standardním vytížení letadla samozřejmě vyplatí.

0/0
2.8.2016 17:29

R13i38c41h38a59r33d 88M33i13k16u47l67e83n22k19a 1349427607734

Pěkný článek. R^

+1/0
26.7.2016 16:23

P68e67t22r 55Z13d10e20n81ě32k 2434439814

Úžasná reportáž. Do těchto míst se běžný člověk nedostane. A jak je vidět, není klempíř jako klempíř. Ohromně šikovní odborníci.R^R^R^

+2/0
23.7.2016 21:01
Foto

J36i93ř47í 91D70v22o64ř96á21k 5235739150768

Stejné , nerozebíratelné , spoje se používají třeba pro montáž spínacích skříněk u automobilů . Nejsou nerozebiratelné .

0/0
23.7.2016 15:52

J42a87n 96F39o21j81t34í97k 8306653681566

nerozebiratelný spoj se NESMÍ rozebírat - rozebrat je můžeš, ale to je tvůj boj. B737-800 - není Oktavia 2!!!!

+1/0
23.7.2016 16:19

M34i40l28a77n 10R54a89b31a78s 4527305903518

D-ABKI B737-86J lítal u Air Berlin

D-ASUN B 737-8BK lítal u SunExpress /Antalya

Nový majitel Tuifly /Hannover, už vlastní livery.

Parádní fotky, článek, do hangáru se každý zrovna nepodívá... Díky R^

+3/0
22.7.2016 15:19

L95a68d44a 49N60o93v62a45k 4232253137

a jak se pak rozebírají nerozebiratelné spoje...?8-o

0/−1
22.7.2016 13:41

L79u69k50á19š 44T61ó69t34h 6898663397932

Odvrtají se?

+4/0
22.7.2016 13:59

P86e95t66r 32M52a35c33o22u95r55e42k 5524468846477

Pokud se k tomu může, jsou na to kleště. Jinak odvrtají se.

0/0
22.7.2016 14:16

J35a13n 33F43o19j37t47í17k 8596453541686

Obávám se, že kluci co na tvou otázku reagovali jsou na tom stejně jako ty :-) Nejspíš si nepochopili vůbec článek! Nerozebíratelné spoje se NESMÍ rozebírat - to byly ty výztuhy! Winglety byly demontováný - vráceny k repasi k dodavateli a pravděpodně je budou předělány z bl... na spl... Viz článek

0/0
23.7.2016 15:14

P18e27t40r 34F21e11i81g47l 5828373500372

Technet opět potvrdil, že je nejkvalitnější rubrika těchto stránek

+8/0
22.7.2016 12:59

V21l11a28d57i47m27í13r 33H96o35l66ý 8114551576127

Mně úspora 2% paliva zanedbatelná nepřijde.

+4/0
22.7.2016 11:56
Foto

V56l79a46s30t76a 82C26o16u80f71a43l 7417699989125

V tom objemu to je zajímavá hodnota. Dneska se v letectví nahání každé procento. Třeba i tím, že při pojíždění je letadlo poháněno elektromotorem v předním podvozku. Ten jede na APU, zatímco hlavní motory neběží.

+8/0
22.7.2016 13:07

J19a84n 74F22o42j89t78í10k 8886553211576

Hmm - pro mě novinka! Dík Vlasťo.

0/0
23.7.2016 15:01

K43a51r26e83l 75B19a54r12t10a61k 9596661215146

Vážně? Maminka tě neučila, že lhát se nemá? Odkazy na pokusy např. s B 737, kdy zjistily, že tudy cesta nevede si nech od cesty.

0/0
24.7.2016 23:25

A29d56o23l15f 57Ř14í31h86a 7498915872236

Tak dlouho se bude šetřit až to spadne.

0/−15
22.7.2016 11:34

J66i32ř56í 89J89e18z29d49i74n89s95k94ý 8348862673979

Něco bych i napsal, ale to nebude mit zadny ucinek...

+16/0
22.7.2016 11:37

P49e59t27r 63Z17d23e43n65ě93k 2414519894

No tupcům prostě není pomoci.

+1/0
23.7.2016 21:04

J69o92s59e37f 70V18a86l97a 9210193523393

kam si to mam namontovat na octavii? 2% uspory bych bral;-D;-D;-D

+4/0
22.7.2016 11:30

K27a46r24e32l 60P88o28d88h15o80r37s32k37y 3805983332665

Na přítlačný křídlo :-)

+14/0
22.7.2016 12:00

J61o58s48e28f 58V55a24l61a 9350853463873

jenom pro info - podle ruznych tvaru a umisteni jsou takove koncovky ( i dle vyrobcu a dle velikosti dilu ) nazyvany winglet, sharklet nebo wingtip

0/0
22.7.2016 11:27

J56o87s96e29f 98R27i92c89h81t75e74r 9516455187423

díky Sherlocku, v článku je to napsaný

+1/0
22.7.2016 12:28

R70a31d56i70m 84Š29o45t61o70l33a 6802711318613

Nemůžu si pomoct, ale na obrázku 36 jeden šroub vypadá vyloženě prasklý...

0/0
22.7.2016 10:18

J96a74n 51F39o42j27t83í18k 8326203871186

4tý z leva v horní řadě - dle mě jsou to demontované šrouby a na zpět už je nedávali - k těm novým wingletům dodávají šrouby nové, teda alespoň to píšou na stránkách výrobce.

+2/0
22.7.2016 10:35

L51u89d85v16í13k 19G26a83j92d15o63š11í26k 2525933274722

A nemůžete napsat prostě správně česky "4."?

+5/0
22.7.2016 10:47

V48á37c95l40a92v 16S33v44o19b27o34d33a 3471219670620

máte pravdu, ale fakt vás to tak trápí, že si dáte tu práci s poučováním?

+6/−6
22.7.2016 10:53

J42a39n 59F55o66j24t63í86k 8376563421726

Děkuju Vášku, protože si dostal tolik mínusů budu reagovat i já - jinak dík máš u mě pivo, k vyzvednutí ve Zlíně!

0/0
23.7.2016 14:48

J34a86n 47F10o21j69t94í24k 8566253441666

Ano!!! Bylo možno napsát: 4. nebo čtvrtý, ale i když mám 40 let používám tenhle způsob - jste na Technetu a ne nějakém ONAdnes! Na takové hnidopichy většinou nereaguji, ale je mi líto pana Václeva Svobody, jenž se mě zastal - děkuju !!!!

0/0
23.7.2016 15:00

J50a95k84u84b 92Š46a81f46a11n67d86a 7925477591581

Řekl bych, že to opravdu jen vypadá. Je jen upatlaný od té šedé hmoty.

+1/0
22.7.2016 12:59

J83a49n 67F83o59j43t97í57k 8706273231636

Ne, ne , podle mě jsou to fakt demontovné šrouby a všechny se musí vrátit dodavateli a musí to být samozřejmě dokumentováno. Pán redaktor "pouze" popletl popis fotografie - to se se stane, tohle já toleruji ! JInak fakt pěkný článek R^

+2/0
23.7.2016 16:10

P52e96t21r 46Z97d71e18n58ě80k 2384709504

I staré počítače řady AS-400 se musely při upgradu na nový level vracet výrobci v přesně definovaném obalu s dokumentací.

+1/0
23.7.2016 21:11

J55a19n 41F15o46j93t10í49k 8616843551566

Tuhle "bestii" jsme fakt neměli ;-). Ale co jde do vzduchu, fakt má přísné podmínky a v tomhle případě se jedná o tisíce $, ti "klempíři" jsou vyškolení technici a nesmí si dovolit chybu. Ty šrouby na obrázku nemusely být titanové, spíš byly vyrobené z Ni-slitiny (pro pána Gajdošíka: slitiny niklu INCONEL) a povlakováne metodou PVD podle barvy TiN + něco. ;-) Za gramatické chyby se předem panu Gajdošíkovi omlouvám - může mě opravit!

0/0
23.7.2016 22:02

J72o64s11e67f 92R34i67c71h38t92e83r 9356635697243

2% je sakra hodně. A pokud mají 50 letadel, tak jim jedno lítá "zadarmo"..

+19/0
22.7.2016 9:53

J23a97n 21F73o28j37t60í62k 8706763601776

Jen 31 a tyhle kusy nevlastní, jsou jen pronajaté, takže to platilá nejspíš společnost CIT.

0/0
23.7.2016 22:31

J96a50k47u81b 95M14i24k34u23l65a41c56e71k 8827771447324

Vsem doporucuji exkurzi na Ruzyn, je to okruh cislo 5 a stoji asi 250 Kc nebo kolik. Ukazou vam runway, projedete se kolem stojanek, uvidite pristavajici letadla plus vas vezmou do tohoto hangaru. Super zazitekR^

+12/0
22.7.2016 9:17

P20e21t71r 42Z71d56e44n97ě46k 2724169404

Dobrý tip, díky.

0/0
23.7.2016 21:13

M63i89c21h60a95l 43M86a81u72e20r 6698632632632

To se predelavaly dve letadla soucasne? Dle fotek yes ;-)

D-ASUN

D-ABKI

+1/0
22.7.2016 9:12

J80a50n 49F90o49j91t38í52k 8586153271166

Taky jsem si všimnul, nejspíš jo, protože je v popisu fotografie s D-ABKI napsano použití doků starší generace.

0/0
22.7.2016 10:15

J49i15ř49í 44K32u97c83h70t32a 6548805609377

Copak má pak redaktor za kvalitní foťák , že potřebuje blesk na focení mechanika ? Máme doma Nikona s kvalitním objektivem a fotit s ním v muzeu nebo v kostele bez blesku není problém. A u těch levných je dneska "blesk" jen vysocesvítivá bílá svítivka.

0/−15
22.7.2016 8:50

V94á95c71l21a49v 57S17v77o89b15o94d17a 3951799760870

ach ouvej

+8/0
22.7.2016 8:52

Ř14e84h92o53ř 56K38r47á46l49í22č85e92k 5407191109898

Dobrá, foťák máte, tak už zbývají jen ty znalosti. Zkuste si vygooglit, co je to vykrývací neboli fill-in blesk ;-).

+16/0
22.7.2016 9:04

Z22d94e53n30ě26k 12H11r96u49b25ý 5435198411486

Kolik 50m bazénů paliva se ušetří za rok?

+12/0
22.7.2016 8:22

L51a30d94a 65N47o60v36a14k 4972563587

nebo kolik fabií by na ten benzín jezdilo rok kolem fotbalového stadionu....:-P

+1/0
22.7.2016 13:50

L31u98k63á63š 75T68ó88t25h 6828213517592

Denni spotreba 25 t x 300 dni v roce -> 7500 tun

2% uspora -> 150 t za rok -> 185000 litru

Fabie jezdi 20 hodin (4 hodiny tankuje a ridic je na zachode) za den 300 dni v roce (65 je v servisu, JET se tomu dieselu moc nelibi) po atleticke draze stadionu rychlosti 50 km/h, spotreba je 5 l/100km.

20 x 300 = 6000 x 50 = 300000 km za rok -> spotreba 15000 l paliva za rok

185000 / 15000 = 12,3 ~ 12 Fabii

+7/0
22.7.2016 14:18

L60u84m12í86r 53V37i22t29h16a 2967967906892

2 % je málo? Když tankuje 10 tun, ušetří 200 kg. Jednak ani ty dva metráky paliva nejsou zadarmo, a navíc těch 200 kg může přidat v nákladu. Třeba může přibrat 2 platící cestující.

2 % rozhodně není malá úspora. Ročně jsou to uspořené desítky, možná stovky tun paliva na 1 letadlo. A prostor pro další tržby ve výši milionů korun. Dobré kapesné pro akcionáře.

+30/0
22.7.2016 6:41

S36t92e57p72a85n 23T47o93t97h 8268479475318

Za den se to letadlo otoci treba 2x na vzdalenosti Turecko, Egypt, Tunisko, atp. Kdyz prida nejakou kratsi destinaci, tak i 3x, v prumeru pocitejme 2.5x. Tech 10t urcite vypotrebuje do Turecka, protoze nadrze ma na 23t a dolet kolem 5500. Turecko je kolem 2.500... Razem je tu usetrena tuna za 2-2.5 dne. 12t za mesic. 25-30 tun za prazniny. A to pri cene 43kc aktualne hodi 1.25 milionu za leto...

Je otazkou, kolik ten winglet stoji a kolik stoji i prace.

+2/0
22.7.2016 8:42

J79a35k28u35b 29M95i91k69u19l63a59c16e97k 8917771507604

To mate jen za leto, za rok to hodi treba 2-3 miliony, letadlo leta rekneme 20 let. Takze na provozu jednoho letadla usetrite za jeho zivotnost 60 milionu, letadel mate nekolik desitek, to uz docela jde:-)

+3/0
22.7.2016 9:18

S34t18e72p37a81n 20T26o39t68h 8738579605438

Nevím, jak mají vytížený letadla během celého roku a právě proto by mě zajímalo, jak je to drahý, když ten šmudla říkal, že se to bude splácet dlouho...

0/0
22.7.2016 9:50

J46a64k65u72b 12M92i92k85u11l15a31c79e72k 8427511747934

Co sem nasel tak to stoji od milionu dolaru vys. Takze zadna sranda..

0/0
22.7.2016 9:56

S44t95e43p73a18n 74T19o48t68h 8198889665558

to snad ne??? fuckt tolik??

0/0
22.7.2016 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.