Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh obra: Největší letadlo světa kdysi nouzově přistálo v Praze

Nic většího ve vzduchu nepotkáte. Antonov An-225 Mrija je největším letounem světa. Je tak velký, že by se do něj vešel i celý trup Airbusu A-320. Vzletová hmotnost létajícího kolosu může být až 640 tun. Na trup se vešel raketoplán. V úterý sedne tenhle obr v Praze. Seznamte se s jeho příběhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40l95a23s97t69i24m88i40l 83H35n56í12k 6556442111337

Vždycky když je řeč o tomto letadle, přečtu si znovu veselé líčení Jana Čecha, který ho zažil v Ruzyni jako letecký mechanik:

http://www.planes.cz/cs/article/100146/cechoviny-16

0/0
10.5.2016 12:25

P75a37v54o96l 19A79n89t50o50š 3131667320357

Dobrý tip. Nepoznal som autora ale chytilo ma to a už som si objednal aj jeho knihu. Dobrá vec tieto diskusie. Ďakujem veľmi pekne.

+1/0
10.5.2016 14:45

M22a42r74t43i76n 13P30l36o93c16e92k 8451594942386

Mám je taky, neprohloupíš a občas ti potečou slzy smíchy.....

+1/0
11.5.2016 12:48

K29a82r61e25l 22B42a43r56t89a12k 9846421865426

Mysláte toho experta pana Čecha, kterého vyhodili pro neschopnost?

0/0
11.5.2016 20:45

R17o28m73a85n 72K60r10a43t69o79c10h33v29í54l 6116597906254

?

opravdu

Je možné, že na tom je něco pravdy, ale uvědomte si, že už má věk.

0/0
14.5.2016 9:02

S44e40i55d22l 82P82e69t19r 1101101415864

Mno, oni rusové trpěli megalomanií odjakživa - viz Ilja Muromec ...;-D

AN 225 vyrobená/provozovaná v jednom jediném kuse je pravda taková zajímavá technická kuriozitka ale z hlediska vývoje letectví nepřinesla naprosto nic nového/dalšího.

Prostě vzali u Antonovů tehdy do ruky logáro a nastavili koef. x 1,56 čímž jim mimochodem vyšlo, že oproti AN124 musí přidat ještě 2 další motory , toť celé ...:-)

+4/−3
10.5.2016 0:07

J86a10r45o92s17l72a84v 26H85e18j64n67a 4827281559

Nejen letadlo může být slepou cestou, že, pane Seidle.

0/0
10.5.2016 11:24

V42l41a19s36t45i11m35i50l 70H97n76í72k 6616132891907

Tak "Smrková husa" byl podobný úlet made in USA.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Mrija alespoň lítá a vydělává.

Louis Blériot byl taky slušný megaloman:

http://vintageairphotos.blogspot.cz/2015/02/mammoth-french-flop.html

+3/0
10.5.2016 12:01

V89l43a69d47i23m46í28r 18F18i52b28i39g27e53r 5464561241104

Vydělává, ale asi si za celý život na svůj vývoj nevydělá. To neznamená že se nejedná o vyjimečné letadlo. Je zážitek ho vidět. V 90 letech jsem byl v Praze když tam byl s Buranem viděl jsem ho jak šel na přistání nebo vzlétal.

Zajímalo by mne co bude s 2 kusem, snad ho dodělají, když už ho tolik let udržují v konzervovaném stavu zasloužil by si to.

0/0
12.5.2016 17:26

R51o62m66a67n 31K60r50a98t20o51c45h73v18í53l 6346157746764

Ta firma prej zkrachovala, tak ten druhý kus zůstane asi navždy nedokončeny.

Přílet AN-225 do Prahy je její první letošní let, tak to asi žádný ekonomický zázrak není.

0/0
14.5.2016 9:04

M91i83r85o93s28l72a17v 36T91ů82m32a 9409808329359

Seidl je známý odborník. Zkonstruoval mnoho létajících strojů. Pokračujte Seidle, jen do toho

+2/0
11.5.2016 12:26

M14a87r88t48i37n 75P11l25o62c94e29k 8971654162546

Přesně, vždyť je to vlastně úplně jednoduchý a stejně to udělali blbě )))

+1/0
11.5.2016 12:49

K31a73r29e41l 81B46a17r67t76a72k 9496581525246

Pane Seidl, vy máte nějaký problém? Asi bývalý komouš, který je dnes největší komunisto bijec, že?

0/0
11.5.2016 20:44

I16v37a29n 14B91u85b28l30a 3272845385644

Nedávno o něm byl pořad v TV. Podrobné informace a hlavně záběry z dopravy 180 t. trafa z Chorvatska na Filipíny. Na nouzi o práci si rozhodně nestěžovali.

0/0
9.5.2016 22:05
Foto

P17a83v77e65l 76K87o37z36a 2753761196

Na zakladce v Repich jsem to videl pristavat i s Buranem na zadech. Teda pokud si dobre pamatuju:) Apropo, nemuzu se zbavit dojmu, ze pristani opakoval, ze jsem ho videl 2x. Je to mozny nebo je to jen chaos v hlave?

0/0
9.5.2016 20:18

R17o12m92a31n 50K80r80a59t13o61c66h19v80í22l 6706467126624

No měl poruchu a hrozila prej možná i havárie.

0/0
10.5.2016 0:11

E44r54i98k 24S96l18a52v59a91t93a 4823816643852

Jednou jsem měl možnost vykládat Ruslana a piloti nas vzali po řebříku az nahoru do kabiny... Byl to zážitek. A co teprve musí být tohle...

+3/0
9.5.2016 18:26

E79r61i51k 93S84l82a34v97a75t13a 4573146143322

Žebříku samozřejme :-D

0/0
9.5.2016 18:26

M21a55r94t75i66n 88N72e24v74r61l13a 2787341414387

Jo, viděl jsem ho v září 1989 na leteckém dnu v Ostravě Mošnově.

Aha, už vim kde se vzal termín pravidelných dnů NATO tamtéž. .. :-D:-D:-D

+2/0
9.5.2016 17:16

R30i67c18h77a83r54d 94G41e19n93š17e76r60o30v10s47k92ý 2605485554686

Je to mazec letadlo. Videl jsem ho loni nad ostravou. Pro porovnani vim jak pri naletu na mosnov vypadaji airbusy, boeingy, B52ky, C130, ty americke "Céčka" a mrija byla teda o kus vetsi. Bestie to je poradna

+1/0
9.5.2016 17:00

P82e37t85r 88M28a90r87e37č29e32k 1793541739438

Je vidět že Ukrajinci umí když chtějí.

+4/−1
9.5.2016 12:19

F74r37a45n94t53i36š11e98k 43M57a94t64ě46j23č40e12k 7403402793881

Kór před rokem 89.

+1/0
10.5.2016 0:43

M73i97c35h50a96e65l 76K50o31n66e87č54n80ý 6742353139289

Pěkný éro a pěknej, na dnení dobu vyváženej a samo se čtoucí článek.R^R^R^

+5/0
9.5.2016 11:18

M33i12c60h25a55e35l 86K54o69n94e32č89n15ý 6902773239439

"Dnešní"

0/0
9.5.2016 12:53

M62a84r62t46i68n 12D38i45v31i92š 3365377763919

Když vidím tyhle "cargo" letadla. Tak mě vždy první napadne jak důležité je náklad uvnitř správně ukotvit a zafixovat. Jakákoliv malá chyba může znamenat katastrofu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=mSuHAIRWSHE

+1/0
9.5.2016 10:49
Foto

B42á64r76a 36T22u56č86k22o82v79á 2254205206162

Na kN by to museli přepočítat součinitelem 9,81, umíte si představit, jak nepřehledné číslo by to bylo? ;-)

0/0
9.5.2016 10:09

T54o97m75á81š 62M13a61c91e50j42k69a 6641902227267

Škoda, že je jen jedno.

+5/0
9.5.2016 9:54

T89o64m61a43s 67T55o97m72a35s 1119856318162

Přesně si vzpomínám na den, kdy jsme byli s bratrancem kousek za Jihlavou na fotbalovém hřišti a viděli letět tohle obří letadlo s raketoplánem na hřbetě. Bylo naprosto jasno a to letadlo bylo impozantní.

+2/0
9.5.2016 9:51

R97o50m63a88n 86K28r34a25t47o37c61h93v39í39l 6136837856784

Máte skvělej zážitek a taky vyjímečnej, že letěl zrovna nad Jihlavou. a asi letěl nízko že byl vidět ten raketoplán.

0/0
9.5.2016 9:57

P85a31v30e70l 62V35a54ň58h72a86r52a 9778187362120

Nevedel by nekdo, jak tento stroj na tom je ekonomicky? Jak je na tom ted, kolik ma zakazek, jestli se aspon nejak splatil vyvoj, proc oziveni druheho trupu by bylo tak drahe a vztah k navratnosti investice, porovnani prepravni ceny s jinymi letadly, velikostni porovnani prepravni kapacity s jinymi obry (An-124, C-5 - na wiki jsou prevazne tuny, ale to si nejak nepretavim do uzitecne informace pro trh), prumerne obsazeni na zakazku atp... :-) Je to proste krasny kolos...

+2/0
9.5.2016 9:05

R74o70m43a44n 29K11r12a34t97o64c49h23v16í16l 6606677436324

Ty menší letadla AN-124 mají asi zakázek víc, proto jich bylo vyrobeno více.

Tento AN-225 byl "vzkříšen" proto, protože na něj ty zakázky byly, ale nemyslím si že jich je nějak hodně.

0/0
9.5.2016 9:13

J26i10ř51í 30K76o29d92ý36d61e72k 7750520606833

Tak je zasadni rozdil, Mrija byla konstruovana jako special, Ruslan jako standardni dopravni letadlo. Slouzi v ruskem letectvu (treba se vyznamne podili na zasobovani Rusu v Syrii), existuje letecka spolecnost Volha - Dnepr, ktera si na nedostatek zakazek stezovat nemuze.

+4/0
9.5.2016 9:19

R82o84m12a37n 38K23r52a44t65o29c28h45v64í69l 6156447666804

Ano, četl jsem názor, že Mriju limituje fakt, že nemá zadní vrata.

0/0
9.5.2016 9:58

P91a19v74e14l 84V73a28ň23h67a10r18a 9758717342870

Jasne ze je to special. Coz je ale dvojsecna zbran - na jednu stranu je vsechno drahe, na druhou stranu je vyjimecnost vyhoda, ze nabizi neco, co nikdo jiny na svete neni schopny poskytnout.

+1/0
9.5.2016 10:30

R96e62g31i32n74e 64M16a92r12t56i16n 6632568100568

V TV FANDA šel nedávno na satelitu seriál o v něm bylo i o Mrija. Z diskuse s posádkou "se svými rodinami se téměř nevidí" vyplývá, že asi zakázek je dost. Co se týká zisku, to ví asi jen majitel a banka poskytující provozní úvěr.

+3/0
9.5.2016 9:21

P70a90v67e40l 85V79a91ň72h20a97r51a 9638947382760

Z popisu pana Svobody nize to vypada, ze te prace zrovna moc nemaji... Tak si asi clovek muze losnout... :-)

0/0
9.5.2016 16:19

V65l21a52d72i39m81í18r 81F44i57b26i53g67e21r 5824271221594

Zakázky jsou a výhoda je rychlá doprava. Do Austrálie to jde i lodí, ale takhle to tam bude za 2 dny a lodí by to trvalo možná měsíc.

0/0
12.5.2016 17:28

R20a98d60e14k 80S66v56o21b81o38d58a 5646660641387

Letos se jedná o první komerční let.

Loni v lednu 3x Ostrava - Nigérie, v únoru 4x Yaoundé - Milán, v březnu Milán - Bangui - Madrid, v dubnu USA - Káhira, pak až v listopadu Doncaster - Baku a v prosinci 2x Lipsko - Shijiazhuang.

+1/0
9.5.2016 13:05

P17a28v38e96l 45V57a83ň40h19a59r58a 9508317752280

To mi zni jako slusny prusvih... :-(

+3/0
9.5.2016 16:18

K51a86r67e46l 81W78a65t66z59k47o 9916727347956

Ono záleží na tom kolik stojí provoz, a kolik si nechají zaplatit za přepravu, bude to nejspíš ,,hrůzostrašná" částka. :-)

0/0
15.5.2016 20:15

R98o16m97a60n 86K13r81a75t98o82c62h74v50í76l 6726717176974

hm, nic moc.

Asi ty AN-124 na dost věcí stačí.

Todle je extrém.

0/0
9.5.2016 17:43

P70e60t62r40a 23M79a95l90a34k48o71v39a 1848190910674

Nádherné ukrajinské letadlo, extra třída, ukrajinci jsou machři R^

+3/−11
9.5.2016 8:56

L83u62b58o44š 32Z24a41o48r14a91l 3470982260909

:D

+6/0
9.5.2016 9:08

J26o81s73e30f 65M36i35k47i52n 5673474175164

To letadlo má k Ukrajině stejně daleko jako k Rusku. Nebýt SSSR tak by nebylo

+12/−1
9.5.2016 9:17

P89e50t59r 20M33a88r40e84č15e86k 1543481359388

Opravdu ? Co je vyrobeno na Ukrajině je automaticky ruské?

0/−1
9.5.2016 12:17

J47a98n 74P74a14v53e35l32k80a 3227131444701

SSSR není Rusko.

+6/0
9.5.2016 13:03

R12a56d36e20k 90P63a76s33t41o23r 3506875886913

Víc číst míň domýšlet.

+2/0
9.5.2016 14:31

R12a84d96o68s42l20a86v 98K19l15a68u72d42a 5114468254362

To letadlo je sovětské. Tak je třeba na něj pohlížet. Stejně jako tanky v 68 byly sovětské. Nemůžeme to dobré připisovat Ukrajině a to špatné Rusku. Na všem se podíleli společně. Tedy ještě s dalšími státy SSSR.

+13/−1
9.5.2016 9:17

J39o20s85e94f 23M13i40k27i38n 5443734705744

Ale ty tanky nám poslal Brežněv což byl Ukrajinec

+1/−2
9.5.2016 9:20



Najdete na iDNES.cz