Diskuze

Obr přistál v Praze. Antonov An-225 je připraven na středeční nakládku

Dnes do Prahy přiletělo největší letadlo na světě Antonov An-225 Mrija. Odveze si odtud obří generátor, na který už čekají v Austrálii. Přistání na dráze 24 jste mohli sledovat živě na Slow TV.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ
JS

v USA si o takovem letadle mohou nechat leda zdat ;-D;-D

0 2
možnosti
LF

L94u83d81ě59k 69F16u61x29a

24. 5. 2016 4:14

Omlouvám se za mínus, to je asi ta závist v mé duši. Už jsem úplně zapoměl na tu osvěžující dětinsknost kterou jsem narozdíl od vás ztratil v mateřský školce;-(

0 0
možnosti
PP

P90e94t72r 82P19r41u56s

12. 5. 2016 6:48

Tak, a je v cudu. Rachot, ze to vzbudilo uplne vsechny. ;-D

1 0
možnosti
MR

Mam dotaz, teda dva dotazy. Tisice turistu cekali u drahy 30, a zrejme mala cast u drahy 24. Jak se tito dozvedeli o draze 24, bylo to znamo predem, nebo to odposlechli az z radia (ATC)? A proc povolili 225 jako jedine letadlo na 24, kdyz v pouzivani byla 30? Kvuli pojizdeni zpet na cargo?

0 0
možnosti

Možná to někdo stihnul podle ATC (i když v té zácpě, která následovala, dost těžko). Spíš ale čekali, že si ji vyfotí, až přijede zaparkovat před cargo, a trefili jackpot.

Na 24 ho nejspíš poslali kvůli pojíždění, 12 by byla nejlepší co se týká větru, ale vracet by se musel po dráze, takže by celou dobu blokoval letiště. Takhle měl sice boční vítr, ale nikdo kvůli němu nemusel čekat. Jen to naštvalo pár tisíc lidí na poli.

1 0
možnosti
JD

Nevíte někdo kolik stojí taková sranda pro zákazníka, když na dopravu takového těžkého nákladu spěchá a nechce to dopravit po moři? Zhruba

0 0
možnosti
ŠT

Můžes si to letmo spočítat i jen z ceny paliva. Objem nadrzi ma na 300.000 litru a podle zateze uleti od 9000(100t) do 4500(200t).

Treba v Praze stoji 60Kc.!!!! Naplneni nadrze tak vyjde na 18.000.000. Do Perthu, kam leti, bude 2x tankovat, musi se ale taky vratit na zakladnu. Takze pocitejme minimalne 4x naplni nadrze. Posadka letadla tvori 6 lidi a střidá se celkem 24. V objemu paliva bude ale jejich plat marginální. Něco budou stat odpisy a letistni poplatky. ale odhadem by se dalo predpokladat, ze ikdyz budeme pocitat palivo levnejsi po ceste, tak se na nejakych 80-100M za cestu pres celou planetu da dostat.

Kazdopadne letova hodina spotrebuje v prumeru 18t paliva, coz po Evrope bude v pohode. Do Prahy letel cca 5 hodin. Takze to je asi 5M na cestu do Prahy z Ukrainy 10M i s navratem. Nejak moc nechapu, jak se to muze vyplatit :-/

0 0
možnosti
MP

Technologie SSSR, byla již v roce 1889 dál, než je technologie ČR dnes :-)

3 3
možnosti
PM

Technologie komunistického teroru nepochybně. :-)

6 0
možnosti
Foto

Jen bych rád pány, co se tu dohadují o nacionalistickém cpaní se Ukrajinců s vlajkou a livery na An-225, rád opozornil, že zrovna tu livery už má z dob dávno předMajdanovskou, prvně byla v tomto nátěru vidět už v roce 2012!

https://www.youtube.com/watch?v=EG0kyghGDS0

13 0
možnosti
MK

M92a46r47t39i38n 42K10r60a58l

10. 5. 2016 17:23

Ta diskuze je úplně mimo mísu. Letadla prostě často mají národní barvy. Docela se divím, že někdo kritizuje barvy, a nevadí mu, že letadlo má ukrajinské jméno, navíc pochopitelně napsané ukrajinskou azbukou. Politizování je tady těžce mimo.

5 0
možnosti
MZ

Ví tu někdo, kam ho po přistání odstavili? Chci se na něj zítra mrknout s dětmi, tak kde po něm mám pátrat. Díky.

0 0
možnosti
PO

Cargo terminál, měl by stát na pojížděčce Z.

2 0
možnosti
VH

Tak zrovna A380 zadny prcek neni. Je sice mensi nez Mrija ale zase ne o tolik jak by se zdalo. Je dokonce nizsi nez A 380. Zajimave.

1 0
možnosti
EL

Mrija uveze vic, jak 2x tezsi naklad.

0 0
možnosti