Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytré autíčko se samo naučilo projíždět zatáčky smykem, ukázali vědci

Počítač si sám spočítá, jak optimálně projet zatáčku. Vědci jej nemuseli učit, co to je smyk, počítač si dráhu promyslí sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R40a71d21e94k 71V86o97j73á28č63e60k 5533409143504

Řekl bych, že to autíčko má povoleno určitý čas (ms) být za hranicí kontroly trakce, kde systém řízení dopočítává protáčivost kol a podle toho natáčí ''volant'' do potřebného směru. Jakmile CPU vyhodnotí tendenci auta jít do přetočení, protáčivost hnané nápravy se zpomalí - a toto není drift. Drift by to byl, kdyby hnaná náprava (vzhledem k povrchu, který použili) prokluzovala neustále a CPU ''balancoval'' volantem tak, aby se auto drželo v ideální stopě.

+1/0
27.5.2016 0:31

J13i22ř73í 35N70e82u10m14e75i71s84t21e96r 2862395723461

Nechci do toho nějak šťourat, ale jízda na hranici smyku, což je to, co tam vidím, není drift.

+5/0
26.5.2016 22:38

K90a43t60e41ř24i93n68a 10V57ý33b13o36r18n74á 6150359779

On také drift není nejrychlejší způsob projetí zatáčky. Takže software je již ve vývoji dále. ;)

0/0
1.6.2016 13:45

J55i19ř48í 22N77e72u39m66e45i33s85t75e11r 2862885893241

Drift zmiňují v článku, mě svoje moudra nevykládejte.

0/0
1.6.2016 15:51

M61a96r52t18i88n 28N14e35r22m58u96t 9777677968799

To mi připomnělo celkem dávnou simulaci virtuální civilizace. Kromě jiného uměli "létat". Postupně se naučili při letu rotovat, podobně jako vystřelené projektily, protože metodou pokus/omyl zjistili, že je to výhodné:-)

+2/0
26.5.2016 15:16

M85a28r41t29i33n 33Z22i69k31m73u78n70d 7825345564461

Měl byste odkaz, prosím?

+1/0
26.5.2016 15:22

M23a45r92t22i17n 82N68e66r90m44u86t 9647237418889

Bohužel to mám ještě tuším z papírového VTM nebo podobného časopisu

0/−1
26.5.2016 16:48

J76o35s15e88f 81H54á68j66e89k 6488370309442

Bylo to tuším v papírovém Chipu někdy koncem 90. let... Taky mě to tehdy zaujalo.:-)

0/0
3.6.2016 17:54

M19a56r30t10i65n 22N83e41r73m84u72t 9137597748389

Teď jsem si ještě vzpomněl - ve stejném článku popisovali výsledky simulace střetu civilizací. Jako první prohrály ty na křesťanském základě typu "po facce nastavit druhou tvář". No máme se na co těšit

+1/−2
26.5.2016 18:55
Foto

P87a46v57e56l 89K83a11s44í76k44, 74T90e54c78h13n72e79t61.33c56z

A jak dělali tu simulaci? Protože to mi přijde jako dost komplexní jev na to, aby šel snadno nasimulovat...

0/0
27.5.2016 12:34

M43a23r85t98i10n 57N56e12r50m42u85t 9327797408779

Bylo to na principu, že každý jedinec měl dány základní reakce na podněty + učení + prvek náhody, možná neuronové sítě. V každém případě to tehdy muselo být na velkém počítači. Celé si to samozřejmě nepamatuji, je to už asi 20 let.

0/0
27.5.2016 13:14

J52a90k80u39b 60H17e22g53e65n89b30a39r61t 9705214919504

Myslím, že podobné experimenty snad před dvaceti lety dělal Richard Dawkins, nebo o nich minimálně někde psal.

0/0
28.5.2016 2:02

J35o27s93e73f 60H57á55j42e36k 6988920449572

Myslím, že to primárně mělo simulovat chování davu např. u přepážek v bance apod. a bylo to myslím v CHipu (možná PC World)... ročník cca 1998-2000

0/0
3.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.