Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytré autíčko se samo naučilo projíždět zatáčky smykem, ukázali vědci

Počítač si sám spočítá, jak optimálně projet zatáčku. Vědci jej nemuseli učit, co to je smyk, počítač si dráhu promyslí sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R71a60d67e88k 98V45o68j38á30č17e72k 5653129763514

Řekl bych, že to autíčko má povoleno určitý čas (ms) být za hranicí kontroly trakce, kde systém řízení dopočítává protáčivost kol a podle toho natáčí ''volant'' do potřebného směru. Jakmile CPU vyhodnotí tendenci auta jít do přetočení, protáčivost hnané nápravy se zpomalí - a toto není drift. Drift by to byl, kdyby hnaná náprava (vzhledem k povrchu, který použili) prokluzovala neustále a CPU ''balancoval'' volantem tak, aby se auto drželo v ideální stopě.

+1/0
27.5.2016 0:31

J36i26ř50í 67N39e70u80m76e78i22s93t21e63r 2852345353511

Nechci do toho nějak šťourat, ale jízda na hranici smyku, což je to, co tam vidím, není drift.

+5/0
26.5.2016 22:38

K57a89t33e80ř85i69n53a 41V72ý55b82o89r76n97á 6570549709

On také drift není nejrychlejší způsob projetí zatáčky. Takže software je již ve vývoji dále. ;)

0/0
1.6.2016 13:45

J46i53ř75í 71N63e92u89m82e88i76s14t34e15r 2522945813311

Drift zmiňují v článku, mě svoje moudra nevykládejte.

0/0
1.6.2016 15:51

M17a21r52t70i50n 56N95e36r66m25u97t 9857127248469

To mi připomnělo celkem dávnou simulaci virtuální civilizace. Kromě jiného uměli "létat". Postupně se naučili při letu rotovat, podobně jako vystřelené projektily, protože metodou pokus/omyl zjistili, že je to výhodné:-)

+2/0
26.5.2016 15:16

M65a91r48t80i58n 78Z92i96k43m96u95n91d 7485175664131

Měl byste odkaz, prosím?

+1/0
26.5.2016 15:22

M86a18r55t89i45n 12N10e95r95m78u45t 9967777918959

Bohužel to mám ještě tuším z papírového VTM nebo podobného časopisu

0/−1
26.5.2016 16:48

J86o62s67e67f 23H14á24j32e51k 6248240199722

Bylo to tuším v papírovém Chipu někdy koncem 90. let... Taky mě to tehdy zaujalo.:-)

0/0
3.6.2016 17:54

M53a64r57t29i10n 21N20e76r56m33u11t 9637907518839

Teď jsem si ještě vzpomněl - ve stejném článku popisovali výsledky simulace střetu civilizací. Jako první prohrály ty na křesťanském základě typu "po facce nastavit druhou tvář". No máme se na co těšit

+1/−2
26.5.2016 18:55
Foto

P78a43v95e29l 50K11a19s39í80k48, 53T98e72c85h13n75e31t92.37c51z

A jak dělali tu simulaci? Protože to mi přijde jako dost komplexní jev na to, aby šel snadno nasimulovat...

0/0
27.5.2016 12:34

M41a31r26t95i65n 81N28e40r38m66u14t 9317617408529

Bylo to na principu, že každý jedinec měl dány základní reakce na podněty + učení + prvek náhody, možná neuronové sítě. V každém případě to tehdy muselo být na velkém počítači. Celé si to samozřejmě nepamatuji, je to už asi 20 let.

0/0
27.5.2016 13:14

J17a27k93u67b 70H44e34g75e79n55b21a47r90t 9525574789694

Myslím, že podobné experimenty snad před dvaceti lety dělal Richard Dawkins, nebo o nich minimálně někde psal.

0/0
28.5.2016 2:02

J63o98s51e56f 27H98á62j68e81k 6788100239432

Myslím, že to primárně mělo simulovat chování davu např. u přepážek v bance apod. a bylo to myslím v CHipu (možná PC World)... ročník cca 1998-2000

0/0
3.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.