Diskuze

Budoucnost letadel je ve 3D tisku, řekl Airbus a vytiskl testovací letoun

Jedním z největších témat Airbus Innovation Days 2016 byl rozhodně 3D tisk. Viděli jsme vytištěné prvky kabiny pro cestující i součásti motoru a do deseti let by měly ze 3D tiskáren vycházet i části trupu letadla. Technologií 3D tisku vzniklo i testovací letadlo Thor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EM

E95m20i97l 60M85i27n97á79ř

13. 6. 2016 17:57

Obr.2: ty stržené imbusové otvory na šroubech!?

A na předváděcí akci. Abych se teď bál létat Airbusem.

0 0
možnosti
Foto

3D tiskárna zvládne různé typy plastů . Kovové součásti umí také . Výhodou může být vnitřní architektura . Velkou , opravdu velkou , nevýhodou je cena a konstrukční pevnost .

0 0
možnosti
GH

Cena i pevnost se odvíjí od technologie tisku a pokud si myslíte, že je cena vyšší, než klasická výroba takových součástí, tak jste na omylu.

0 0
možnosti
Foto

"Letadlo o rozpětí křídel 4 metry a hmotnost do 25 kg? " A kolik pasažérů uveze ? To je model , ne letadlo .

0 0
možnosti
TK

zajímala by mě cena 3D tisku z těch kovových materiálů. Třeba kdybych si chtěl vytisknout kolo (rám) - kolik by to stálo?

0 0
možnosti
MN

zrovna toto bych asi nedoporučoval, podle mě je to vhodnější spíš na plošné a prostorové věci, které by se tradičně špatně vyráběly nebo vůbec by nešly, anebo z opačné strany - teď jejich design nemusí respektovat výrobní možnosti

0 0
možnosti
VS

Ta přepážka není o 45 % lehčí proto, že to 3D tiskem jde konečně vyrobit a pomocí odlévání to mohlo být jen z plného materiálu. Je lehčí proto, že si někdo dal tu práci, strávil mraky hodin u CADu a redesignoval tu konstrukci jako příhradové nosníky. Se "starými" technologiemi by bylo možné dosáhnout srovnatelných výsledků. Vypadalo by to samozřejmě trošku jinak, optimalizováno pro danou výrobní technologii.

Otázka spíš je, kolik takový díl bude stát v sériové výrobě. Při výrobě jednoho kusu někam na výstavu bude podstatně levnější ten 3D tisk, to je jasné.

2 1
možnosti
TK

ne nutně, odléváním neuděláte dutý materiál s mikropřepážkami, který má pevnost a nízkou váhu.

0 0
možnosti
AS

Až se to zdokonalí a bude možné vyrobit jakýkoli tvar, jakoukoli barvu a více materiálů. Tak to bude takový replikátor. A to už bude něco. R^

0 0
možnosti
AS

Pak už nebudete kupovat výrobky, ale jen materiály pro tisk a design do tiskárny po věc kterou chcete.

0 0
možnosti

A můžu si doma vytisknout letušku?

0 0
možnosti
PH
JK

A dělníci nebudou mít co žrát;-D;-)

1 0
možnosti
JS

Super zmínka o administrativě: Sestavení letadla půl roku, administrativa další rok. Je krásně vidět, jak byrokracie zdržuje pokrok. Ještě, že předpisy nebyly kdysi na takove urovni - automibil a výroba elektřiny by asi nevznikly.

Mimochodem - 25 kg limt pro model je mimo ČR, u nás jsme dál a limit je jen 20 kg.

5 0
možnosti
KJ

Mam 3D tiskarnu, vytistene dily jsou kupodivu neuveritelne pevne, ale hlinik z CNCka je je hlinik z CNCka :-)

0 0
možnosti
Foto

Tak 3D tisk se dnes realizuje i napriklad z hliniku, nebo kompozitu a jinych materialu.

1 0
možnosti