Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drsné přistání v krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se

Vypadá to strašidelně, ale pro piloty to není nic, co by neznali už minimálně ze simulátoru a neměli stoprocentně nacvičené a zvládnuté. Každopádně přistání v prudkém větru a dešti vypadá na videu působivě a v Praze se neděje každý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79a97c42l46a14v 12V39a46v11r28a 3947954715357

dnešní letadla mají nepřistávají manuálně. Automat si poradí v jkémkoliv počasí i extremním a i za úplmé tmy. Rychlost bočního větru se automaticky vloží do přistávacího software.

I já v tom jednou někde přistával, a jistě příjemné to nebylo. V Čechách takové extrémy nebývají. Přistávali jsme jednou v Ruzyni přímo do bouřky. To nepříjemné bylo také. Někde nad Cad Coloradem jsme se nad bouřkou propadli o 300 stop. Každý se pomodlil..a to byl charter a paní pilotka nezazmatkovala. Byli jsme jen polití kávou a stewardka se značně vážně udeřila do hlavy o strop.

Vzpomínám i na nutná mezipřistání asi před 25-30ti lety kdesi v severní Kanadě, protože tam letadla musela vždy dotankovat než jsme přistávali někde ve Frankfurtu.

No dnes je všechno jinak..

0/−4
4.6.2016 5:36

J49i18n33d44ř69i67c42h 33T20ů73m43a 1434692147888

Automat si neporadí za jakéhokoli počasí. Naopak v silné turbulenci se autopilot vypíná. Pak je to jen na pilotech, zda to zvládnou.

+9/0
4.6.2016 20:36

L63u32k67á13š 39O71m42á50č17k63a 5321114321516

Ty jsi odborník. Víš jak poznáš, že se přistávalo automaticky? Při přistávání obvykle cítíš slušnou ránu.

+1/0
6.6.2016 13:41

M77i32c19h18a85l 36P64a64d58ě35r79a 7610552860687

Jenom upresnim, reversem se dobrzduje na 70 knots /ktere se hlasi/ a autobrake neni 1-3, ale low, medium a max. Tedy pokud se bavime o Airbusu.

0/0
3.6.2016 12:47

T12o69m41á35š 56F46i95j36a91l42a 4622173673250

Pilot je machr, měli bu mu přidat na platě!

0/0
3.6.2016 9:20

M80i47c66h19a81l 42C51h34a35l82u77p33a 6988720429333

Tak jednoduché to nebude, ale zase to asi nebude nic výjimečného, na co by nebyli cvičení a musí to umět zvládnout. V tomhle se dá udělat chyba jenom jednou :-).

0/0
5.6.2016 15:32

K76a25r54e80l 15N92o89v74o75t14n80y 2941265759320

Diky za pekny rozbor a vysvetleni! R^

+2/0
3.6.2016 0:39

T28o96m48á77š 87H23o51l72e53n27d76a 4443585576321

Co je to za krupobytí když tam lítaj ptáci ??? :-):-):-)

+3/−1
2.6.2016 22:28

S46t32a93n68d64a 47C62h85v19o86s56t 1902438

Ocelovi ptaci? :-)

0/−1
2.6.2016 22:49

T77o60m55á17š 59H59o58l36e60n93d53a 4193345516101

Podle mě před kamerou asi 2x prolítne pták... Ten by v krupobytí nelítal. 8-o

0/0
2.6.2016 23:31

J63a38n 58C40h27o52b66o58t 5103568209847

No v krupobití by možná opravdu nelétal.

0/0
4.6.2016 20:44

J65o21s38e89f 40R32i17c94h91t70e68r 9846975977953

bylo nebylo jednou jedno "krupobytí" :D

+11/0
3.6.2016 0:00

L85u37k50á58š 39N94e61j31e80d38l25ý 4725903203124

Zrovna se chystá na to nejlepší a objeví se přes letadlo pruh s reklamou !!;-D

+26/0
2.6.2016 20:16

L54u59k48á73š 92K25o31h14o22u86t 7268564172919

nebo info o tom že používám adbl0ck a že to není fér

podle mě zase není fér že je adbl0ck stále zakázané slovo

"

Váš příspěvek nebyl uložen.

Redakce iDNES.cz si nepřeje, aby se váš příspěvek objevil v diskusi, protože je v rozporu s pravidly pro diskutování na tomto serveru. Děkujeme za pochopení. Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 78997966. Přečtěte si Pravidla pro diskutování a tento článek."

nevím nevím ale at čtu pravidla jak čtu o zakázaném slově adbl0ck tam nic nevidím

+16/0
2.6.2016 21:29

J68a73n 42V29o55j80t30í59š96e79k 6892131885576

Jestli něco není fér, tak je to to příšerný množství reklam, co sem v poslední době dokázali nasrat. Schválně si ten ad.. na chvíli vypněte.

+14/0
2.6.2016 22:31
Foto

H61a24n58a 26A84n89t25o18n45o34v15á 6807649334374

Příšerně mě štve ta reklama co se najednou rozbalí mezi odstavci. A ještě se zvukem. Naštěstí ji vídám jen v práci, kde nemohu do prohlížeče nainstalovat rozlišení.

Já vím, že každá stránka chce vydělat. Když mě o to vypnutí rozlišení stránka požádá a reklamy jsou v rozumné míře, tak s tím problém nemám. Idnes ale podle mě už únosnou hranici překročil. To je reklama jako podkres pod každou stránkou, video reklama nahoře na stránce, reklama mezi fotkami v galerii, 1-2 reklamy před videem, během videa ještě vyskočí lišta a k tomu výše zmíněné reklamy přímo v textu. To už je nad míru.

+14/0
2.6.2016 22:45
Foto

H71a23n48a 54A39n22t64o82n53o45v39á 6817949614674

místo rozlišen patří rozšíření. pardon

0/0
2.6.2016 22:46

V83l89a36d73i51m97í37r 10H70o27l75ý 8594371186247

Po něčem, jako je adbl0ck jsem se začal shánět právě kvůli vlezlým reklamám na iDnes.

Nikde jinde jsem tak tak zahlcené stránky reklamami neviděl.

Mám jej již pár let nainstalován a jak tak čtu, je to na iDnes ještě větší reklamní hrůza. Také se mi dnes objevovalo upozornění, abych blokování reklam vypnul. Asi nastává čas opustit iDnes úplně.

Škoda, hlavně technet a rubriku kraje čtu rád.

Sport už ne, po posledních změnách stránky.

+14/0
3.6.2016 1:30

J74a25r95o32m35í66r 51K58r58á45l 4960419154799

A pokud ubydou čtenáři, bude i méně peněz za reklamu.

+1/0
3.6.2016 7:45

M55i17c30h55a77l 49C24h53a89l81u39p44a 6228760369623

Ten "zakázaný" doplňek používám už léta, bez toho se nedá chodit na internet. Ve škole jsem se vždycky vyděsil a v první chvíli jsem myslel, že jsem se dostal na jiný web, než kam jsem chtěl jít :-)

0/0
5.6.2016 15:35

J61a36n 74V38o69j23t84í72š36e11k 6412401765376

Přesně tu reklamu v textu jsem měl na mysli. Vždyť to není normální, člověk čte a najednou mu text ujede a je tam reklama. Hnus.

+3/0
3.6.2016 15:26

E54v65a 31S29t25o19č55e13s59o67v98á 1300355244923

Přesně tak, úplně respektuju, že reklamu potřebují, když jsou jinak zadarmo. Ale když to překročí únosnou mez...nemůžou se divit. Typická situace - načte se mi hlavní stránka. Kliknu na článek, ale v tu chvíli se "donačte" i obří reklama na vrchu stránky a všechno se posune dolů. Tím pádem neklikám na článek, ale na nějaký stupidní "narostou vám vlasy za týden". A idnes má nejen shlédnutí, ale i proklik (většinou lépe zaplaceno). Možná to tak mají naschvál, nevím. Ale je to za hranou. Naštěstí mi to dělá jen v práci, kde nemůžu nainstalovat rozšíření do prohlížeče.

0/0
5.6.2016 15:21

L90u53k74á31š 94M82a69r65e76d20a 6411314577298

To je ten zacarovany kruh, cim vice reklamy, tim vice prijmu, ale tim vice lidi bude reklamu blokovat, tim mensi prijmy to budou, mno a aby zvedli prijmy tak musi pridat reklamu.

0/0
3.6.2016 9:41

J18a82n 75J61a36d72r22n92ý 4610264175576

Ani to nezkusím, věřím, že bych v takovém množství reklam to ani zpětně nespustil ;-D

0/0
11.6.2016 18:05

M76a17r39t48i87n 70P78r45o56s66t19ý 9810543830109

Ten pohled z kokpitu musel byt zajimavy.. draha nekde vpravo na boku a oni koukaji spis do nebe, nez na pole pod sebou, protoze spicka letadla je jeste zvedla o neco vys, aby to po vetru trochu klouzalo...

Nevim, ale v simulatoru to je asi mnohem snazsi, nez v realu, kdy vite, ze chyba vas skutecne zabije... kdezto v simulatoru to jen "Jsi mrtvy, zkus to znovu" :-)

Vsechna cest pilotum, ze tohle dokazou. Zelezne nervy.

0/−1
2.6.2016 15:49

J54a19k82u87b 96Š83a82f58a25n54d72a 7865297771601

Špička je stále stejně. Na to vítr nemá vliv. Pokud přistávají ve větší rychlosti, spíše ji mají skloněnou.

+2/0
2.6.2016 15:53

M22a14r86t35i92n 58P46r70o53s60t77ý 9830293510739

spicka sice je stale ve stejnem miste, ale jak se letadlo nataci, piloti primo pred sebou vidi spis pole vedle runwaye, nez jeji beton, ten maji (v tomhle pripade) spis na pravem boku...

0/0
2.6.2016 19:49

J93i17ř52í 71V66e82l77e38k 9204733927575

To vyosení na videu se zdá větší než skutečně je. Způsobuje to dlouhé ohnisko objektivu kamery.

0/0
10.6.2016 15:14

M23i93c25h82a58l 66C94h53a14l93u29p89a 6518170489393

Co jsem někde četl, tak simulátory jsou dost realistické a pilot po výcviku na simulátoru (což nějakou dobu trvá, třeba rok?) jde rovnou řídit letadlo. Asi začínají lítat s piloty s dostatečnou praxí, ale teoreticky se může něco stát i tomu zkušenějšímu a nováček musí být schopen doletět sám...

0/0
5.6.2016 15:39

M37i28r10o62s17l51a59v 64V43i56n21c77o44u75r 3763602985100

;-€ ;-O ta reklama je tam SUPER. NIKDO naně nekouká, ale hlavně že Vám to překryje ten hlavní záběr. To má Bureš málo nakradeno!!

+11/−5
2.6.2016 15:04

L32u75k38á76š 28O26m34á96č68k10a 5871614301586

A proč iDnes vůbec navštěvuješ? Představ si, že jsou i jiné alternativy. Např. placené iHned nebo špičkově selektované odběry na Twitteru.

0/0
6.6.2016 13:43

J44o48s11e90f 73O39m50á71č44k59a 5487121542265

Ten titulek je příšerný. Nešlo to trochu uhladit, napsat třeba "Drsné přistání při krupobití v Praze? Pro piloty nic výjimečného, podívejte se" - když už teda musí být titulek tak dlouhý..

0/−3
2.6.2016 14:37

M19i37l26a67n 90V50o84t72a10v59a 5104826381192

A co ten podvozek a gumy, ty vydrzi to, ze letadlo nedosedne ve smeru? Vzdyt se ta pneu musi roztrhnout a nebo to odnese podovzek.

0/0
2.6.2016 13:32

P81e58t75r 81K36o61m43í95n74e85k 3869687582609

Je to zcela běžný manévr, jmenuje se crabbing. Letadlo nalétává čumákem proti větru, srovná se až těsně před dosednutím. Gumy nejsou nijak moc namáhány, jak by se mohlo z videa zdát. Lépe to uvidíte třeba zde: https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

+3/0
2.6.2016 13:40

M40i77l37a26n 70V17o87t41a83v29a 5704796731702

jenže v tom článku píšou... " Ihned po dosednutí na hlavní podvozek pak pilot prudce vyšlápne pravý pedál nožního řízení doprava a tím srovná stroj na střed dráhy"....

0/0
2.6.2016 15:05

J47a50k90u90b 11Š40a89f84a82n66d74a 7925827221621

Lepší pilot to srovná těsně před dosednutím, horší až po.

+8/0
2.6.2016 15:54

M40a80r31e90k 33S41t32r31n82a21d 4314317504743

nemyslom si ze je to v kvalite pilota... Videl jsem A380 a B777 od emirates srovnat letala po dosednuti... asi proto, ze pri srovnani pred dosednutim se letadlo nakloni a asi by doslo k pretizeni jedne strany podvozku... ale to si nejsem jistej...

0/0
2.6.2016 18:09

J20a56k86u71b 57Š33a94f95a67n28d69a 7545947701501

Já si myslím, že to kvalita pilota ovlivňuje. Musí to srovnat ve správný okamžik. Pokud to srovná dříve, letadlo se právě nakloní a neudrží se uprostřed dráhy. Proto to asi mnozí nechávají až po dosednutí...

+1/0
3.6.2016 6:16

J77i33n74d77ř53i48c48h 87T49ů39m25a 1294172787788

Tento způsob přistání může používat pouze letoun s podvozkem na to konstruovaným. Např. s turbovrtulovým ATR takto přistát nemůžete. Těsně před dosednutím ho musíte srovnat.

+1/0
2.6.2016 14:26

M19a49r20e36k 55S28t16r21n63a38d 4454847634723

ano tahle pristavaji piloti Porteru i FlyBee s Q400.

0/0
2.6.2016 18:10

J63i85ř37í 59V41e42l96e55k 9714313177715

Jsou letadla, která nic nerovnají a přistanou v pohodě bokem. Jsou na to konstruovaná. Např. B-52

0/0
10.6.2016 15:24

J68a46n41a 42R13u86s26o87v18a 3309449676250

Crosswind jsem zažila před pár lety v Amsterodamu a byla jsem do posledního momentu přesvědčená, že se zabijeme ;-D. To, když bočním okýnkem přímo vidíte na přistávací dráhu, to byly vteřiny čiré hrůzy.

+18/−1
2.6.2016 13:25

J32o71s22e20f 48P18o63l84í24v85k53a 1862687746459

No, asi bych byl na tom stejně - slyším o tom poprvé :-)

0/0
2.6.2016 17:17

M80i63c76h88a29l 82N59o68v78á30k 1344577672744

Pro více videí zadejte do vyhledávače (či třeba YouTube) "crosswind" nebo "crosswind landing".

+2/0
2.6.2016 12:46

M63a42r51e68k 44B19e70n84d44a 4320230529

Není třeba kromě potlačení i mírně do strany proti větru aby nedošlo k naklonění letadla?

0/0
2.6.2016 12:40

J86a53k59u87b 55Š44a21f79a17n54d52a 7555487411711

Ne, to si pletete se skluzem. De fakto i popis zde je špatně protože pilot levý pedál nevyšlapuje. To by zatáčel stále více. On vůči vzduchu vlastně letí úplně rovně. Jen ta zem pod ním ujíždí do strany.

+4/−1
2.6.2016 13:27

J12i43n88d23ř59i95c19h 59T53ů11m28a 1334652737958

To si pletete vy. "Skluz" jsou zkřížená kormidla. Náklon proti větru se běžně používá u menších letadel.

0/−1
2.6.2016 14:23

J28a54k75u75b 95Š16a18f89a74n89d46a 7865677191881

Nepletu. Vím, co je to skluz. Při něm musí být směrovka vychýlena. Při tomto manévru ne.

+1/0
2.6.2016 15:51

J95i30n13d47ř67i51c54h 18T62ů56m76a 1934162857368

Rozuměl jsem otázce tak, zda se nepoužije kromě směrového vybočení i náklon proti větru. Což je běžná technika používaná u menších letadel. Skluz nemá s vylučováním snosu větru nic společného.

+1/0
2.6.2016 16:13

J20a55k15u20b 36Š97a79f71a44n65d93a 7525247331231

Já to chápal tak, zda pilot má vychýlenou směrovku po celou dobu trvání manévru. Ne, nemá.

+2/0
2.6.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.