Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový ruský letoun se poprvé představil veřejnosti

Ruská společnost Irkut poprvé na veřejnosti ukázala nový ruský letoun MC-21. Stroj je vyvíjen již řadu let a do vzduchu by se mohl dostat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79a14r48o42s51l98a73v 30S18i65r56o16k29y 7540413154204

bravo Rusko R^

+2/−4
10.6.2016 17:51

M34a48r80t58i34n 63J24i87r14o27u27s97e62k 7826705225488

Opět diskuze plná trapného rusofobství až "antirusákizmu". ;-DRv

+10/−5
9.6.2016 16:36

R75i67c17h30a38r24d 94T17r65e76f97i73l 4891945589420

Jak taky jinak, jakákoliv zmínka o čemkoli ruském funguje na některé lidi jako Pavlovův experiment.:-)

+9/−3
9.6.2016 18:05

P83e18t52r 31Š77e55v49č33í54k 4465809555327

Protože to dokáže jen rusák, oprášit 30 let starý projekt Jak-42 z dob CCCP, navěsit na něj americké motory, západní avioniku i řídící systémy, přejmenovat ho a vydávat za nové letadlo...Rv

+6/−6
9.6.2016 18:49

R81o84b93e79r78t 72M97r88o95c34z84k50o67w85s26k23i 7248320689644

A v čem chce konkurovat? V čem má být jako leší? ;-D pochybuji že se v čemkoliv kvalitou alespoň vyrovná Airbusu nebo Boeingu... jedině může být podstatně levnější, otázka je zda je a zda ten rozdíl je až tak zásadní... navíc bych pochyboval o bezpečnosti, důvěru zvedají jen motory motory Pratt & Whitney PW1400G, ale nedej bože aby si někdo koupil ty ruské... ;-D

+9/−5
9.6.2016 15:34

P77e73t27r 89N69o29v27ý 9821753908

Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů, mělo by mít o 20 % nižší provozní náklady, o 15 % nižší spotřebu paliva, cena by měla být nižší o cca 15-20 % (ale tam záleží na spoustě věcí).

+4/−1
9.6.2016 15:54

V43i49l84é19m 93P22ř79í19h26o84d44a 2934229283467

Už jste viděl Airbus A350 a Boeing 777X?;-)

0/−1
10.6.2016 10:44

E36d86u62a17r40d 31H58l86a67v76a17t66ý 2130206584

Pokud jste viděl už Boeing 777X, tak Vás obdivuji, protože to letadlo ještě ani nebylo postaveno.

+1/0
10.6.2016 12:28

P55e25t23r 14N89o45v65ý 9581913138

Jenomže MC-21 nemá být konkurentem A350, ale A320 či 737.

Potom například cena A350 bude asi 3x vyšší, než MC-21.

+1/0
10.6.2016 13:13

V42i14l15é82m 29P83ř61í98h53o42d41a 2634749443687

Reaguji na "Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů,..." a pak se tu někdo dole rozplývá, že "...zvládají Rusové touto technologii výrobu větších dílu než Boeing...", přičemž pro 777X už dávno stojí obrovská pec pro výrobu velkých částí letadel z uhlíkových kompozitů, ve které by mohli upéci pomalu celý to ruský éro, nemluvě o A350, které je také z velké části z kompozitu.

+1/−1
10.6.2016 14:53

P83e61t26r 42N85o54v76ý 9981663398

No a já jsem reagoval na příspěvek pana Mroczkowského, který se ptal na to, v čem chce konkurovat. A logické je, že jsem uvedl srovnání s letadly, kterým má být konkurencí. Těžko lze srovnávat letadla, která jsou jiné třídy a jejich pořizovací cena je 2-3-4x vyšší.

Pokud se nepletu, tak 777X bude do výroby zavedena v roce 2020. Pokud je ta pec, o níž píšete, funkční již dnes, tak co vlastně bude ty 3-4 roky dělat ?

0/0
10.6.2016 15:21

V29i80l17é37m 10P70ř38í70h14o97d27a 2524149473927

Třeba ohřívat hamburgry? Co takhle ladit výrobu, výroba prototypů apod.? Nebo si myslíte, že když budou 777X v provozu v r. 2020, tak že by to stačilo pro sériovou výrobu postavit týden před koncem 2019?

0/0
10.6.2016 15:43

P55e67t58r 76N27o90v49ý 9771443168

Vy jste napsal, že obrovská pec dávno stojí. A kdybyste si důsledně přečetl můj příspěvek, tak jsem psal pokud je funkční již dnes. Vy ale máte nejspíš potřebu napsat rádoby vtipný příspěvek.

0/0
10.6.2016 18:32

P83e48t25r 15Š57e64v15č48í53k 4105129545707

Ona je i veškerá avionika a řídící systémy se Západu...

+3/−1
9.6.2016 16:00

V53l71a12d92i70m46í51r 41B57u78k48v40a86l28d 8323493476

Čemu se divíte. Dnes v této oblasti již neexistuje ryze národní výrobek.

0/0
12.6.2016 15:13

E78d13u71a31r26d 31H23l65a55v42a21t14ý 2590466904

Ono je celkem běžné, že se pro letadla (resp. pro jeden typ od jednoho výrobce) nabízí několik typů motorů od různých výrobců (tradičně Pratt & Whitney, jak jste zmínil, nebo Rolls-Royce) - záleží na tom, jak má zákazník nastavenu infrastrukturu. Z hlediska údržby, logistiky atd. je jednodušší používat motory od jednoho výrobce pro více typů (stejně tak jako používat více modelů letadel od jednoho výrobce, kde je např. snadnější přejít z jednoho modelu na druhý, co se týče pilotáže). A dovedu si představit, že pro nějakého zákazníka je výhodnější si pořídit motor ruský. Takže i toto je součást konkurenceschopnosti letadla.

+4/0
9.6.2016 16:16

M11a96r15t14i24n 97J77i40r92o74u36s69e75k 7736705465828

Jinými slovy přeložen tvůj příspěvek: nevíš vlastně nic, ale je to ruské, tak pochybuješ. ;-D

+5/−1
9.6.2016 16:34

M97a15r30t98i81n 48C36h49a88b36a25d14a 7391362964412

nic moc...

+1/−1
9.6.2016 15:19

R57i39c88h22a27r35d 49T11r71e78f56i88l 4611465909830

Jak nic moc, Argumenty by nebyly? Rv

0/0
9.6.2016 18:08

J94a38n 15V54á26c90l28a57v77í63k 3342706621359

Rusko je velke, takze velky trh pro leteckou dopravu. Podobny stroj najde uplatneni minimalne tam a jestli něco prodaji ven, tak dobře pro ne.

Osobne jsem fanda spis zapadnich stroju, do kterých dodavaji dily i české firmy :-)

+4/0
9.6.2016 13:59

P62e47t39r 37L27u43k80e34š 6643721

Pro nový aeroplán není žádný národní trh dost velký. Na tom nemůže žádný výrobce stavět. A světový trh? V téhle kategorii je tlačenice a tvrdý konkurenční boj. Pokud se nový stroj neuplatní v globálním měřítku, nemá nejmenší šanci.

0/−1
12.6.2016 13:03

V65i29k36t12o91r 46Š87p52i45č40k19a 6108312514

Rusko funguje stále ve stejném režimu . Vzpomeňme si na centrální plánování za komunismu . Nejde jim apriori o komerčně úspěšný produkt , avšak dokázat , že pokud přestane celý svět existovat , stále budou schopni zajistit jen díky své produkci letadlo na úrovni 737 nebo 320 .

To co nedává smysl pro malé podnikatele v ČR , prostě u velemoci jakou se znovu snaží být Rusko funguje . Technologická soběstačnost a vlastní vývoj je tím , s čím musí velemoci počítat nehledě na technologickou špionáž a kopírování konkurence ...

+4/0
9.6.2016 12:19

J25a66n 20S41e43m62i11k 4784477452269

mate pravdu, tady vidim hlavni motiv.

Ono to hraje roli i pro udrzovani odborniku v prumyslu na kterem zavisi jejich vojenska letadla

+4/0
9.6.2016 14:51

I18g59n33á28c 56M13r69k73v42i87č95k64a 2268642409755

tak tak... ti samí lidé se něco naučí tady i tam, a když nebudou zrovna projektovat pro armádu, tak budou dělat civilní věci...

+1/0
9.6.2016 18:02

D81a35v32i26d 61R26y86c21h60e32t48s89k11ý 9716861810890

Zbrusu nové ruské letadlo s motory Pratt&Whitney. Bacha na kliku není emerická..

+2/−1
9.6.2016 11:47

V85i82k86t63o33r 87Š37p48i36č87k63a 6298112934

;-) Vezmu to co je na trhu s tím , že drak si v případě potřeby osadím tím co bude v době budoucí nabízet domácí trh .....Dává to smysl

+2/0
9.6.2016 12:21
Foto

P76a13v86e28l 52P25o29k63o91r72n22ý 2666334630792

Tak to dělají i severokorejci, koupí vnitřek a na to udělají korejský obal.

0/0
9.6.2016 13:16

M71a69r11t24i73n 39J80i53r21o57u46s93e77k 7356375335918

Jako škodovka s koncernovým motorem. Nebo snad má Škodovka vývojárnu vlastních motorů? :-)

0/−1
10.6.2016 8:56

D58a38v71i86d 24R52y43c66h70e31t90s23k51ý 9656631730680

Má. Z "česany" pochází třeba motor 1.2 TSI, možná nejdůležitější benzínový v koncernu...

0/0
10.6.2016 14:09

P63e27t61r 15N37ě64m94e58c 4740703160307

A co Suchoj Superjet, prodává se?

+1/0
9.6.2016 11:18

V51o38j63t49a 29Š17e94f90l91e57r 7275672563136

Prodává, dosud vyrobeno 105 ks, na dalších 170 jsou podepsány objednávky a o dalších 100 ks se jedná . Výroba jede na plné obraty, tzn. paralelně se montuje 6ks což je maximum výrobního závodu aktuálně v hale stojí letadla s čísly 95112 až .95117 na strojích 95118-95125 běží příprava před finální montáží, tzn. kompletují se díly a jejich finální montáž začne hned jak bude místo. Zájem je tak velký že se jede na tři směny.

Ake to tom se v ČR a EU moc nedočtěte, oni ti rusové mají totiž krachvat.

Apropo vkáda ČR zakázala vyvoz malývh motorků pro letadla produkovaných v ČR do ruska a vedlo to k jedinému rusové si postavili vlastní závod a nýní své o něco levnější motory než ty české vyváží do světa tzv. česká firma má dost smůlu a arická Pratt & Whitney vesel dodává obří turbíny ;-D

+7/−1
9.6.2016 11:29

J18a88n 40V69á90c81l30a18v71í19k 3702866311739

A oni ti Rusove cekali, az jim Cesi prestanou dodavat, aby mohli uvest sve lepsi, levnejsi a valcovat s nimi svet? Zkuste se občas zamyslet...

+4/−2
9.6.2016 14:00

P75e38t48r 80S36i45m29o92n36i72d31e57s 7681811757158

Každopádně o Suchojích toho ví víc než vy.

+1/−1
9.6.2016 14:49

J10a93n 57V34á55c15l28a15v78í34k 3982426651539

A mozna vi vic i o hre na harfu, ale nevim, jak to souvisi s tim, co jsem napsal.

+2/0
9.6.2016 23:47

P77e41t85r 31Š24e63v19č45í40k 4205829245627

Nějakých 300 objednávek za 8 let, nic moc. Boduje, jako všechno ruské hlavně cenou. Ty objednávky tvoří hlavně povinné nákupy v Rusku, které nařídil Putin v zahraničí Laos, Indonésie nebo Mexiko, trhy kam se velké společnosti moc nehrnou.

+4/−4
9.6.2016 11:33

I66v47a42n 23V47r41b66a 9190760395962

"trhy kam se velké společnosti moc nehrnou" ;-D

+1/0
9.6.2016 11:41

E27d70u20a43r12d 12H45l85a36v82a94t89ý 2710466674

Můžete mě odkázat na zdroj informace, že Putin něco takového nařídil? Docela by mě to zajímalo. Děkuji.

+1/0
9.6.2016 11:49

P22e94t63r 62T46y50č41k52a 6605662459212

Putinovi staci mrknout.

0/−1
9.6.2016 11:57

E61d10u98a44r10d 12H88l14a53v52a75t43ý 2380736954

Díky, potvrdil jste mi, že zde plácáte jen nesmysly.

0/0
9.6.2016 12:07

P86e78t70r 57T70y75č78k29a 6705542249912

Jako co čekáš? Že ti sem někdo dá sken písemného příkazu Putina?

0/−1
9.6.2016 12:13

I55v84a27n 58V75r65b90a 9830850375472

ja cakam, ze normalny clovek prestane placat hluposti, pokial ich nevie nicim podlozit.

0/0
9.6.2016 12:22

P93e86t82r 42N24o68v29ý 9301343718

Pokud někdo něco tvrdí, tak je standardní doložit to relevantními argumenty, důkazy či linky.

Ale chápu, že pro vás je argument nebo důkaz neznámý pojem.

+1/0
9.6.2016 12:28

E53d53u72a88r19d 74H44l81a80v38a88t85ý 2200426284

Pane Tyčko, my se patrně (a naštěstí) neznáme, tak mi netykejte. Když už něco budete tvrdit, tak by bylo docela vhodné, abyste takovou věc měl podloženou argumenty. Jak je vidět, tak nemáte. Tudíž taková informace od Vás nemá absolutně žádnou hodnotu. Bohužel to svědčí o Vaší omezenosti a neschopnosti si cokoliv zjiistit nebo ověřit.

+5/0
9.6.2016 12:42

P35e93t98r 77T46y89č20k59a 6415762699872

:-))

0/0
9.6.2016 12:53

V43o64j59t51a 34Š89e29f11l41e53r 7685662893556

Pro vaše info, Suchoj Superjet 100 získal certifikaci 28. ledna 2011, první komerční let se uskutečnil 21. dubna 2011 , čili nejde o žádných 8 let ale letadlo se fakticky vyrábí 5 let

+1/−1
9.6.2016 11:51

P11e15t97r 58Š17e75v50č23í87k 4745299515867

V květnu 2008 měl Suchoj závazné objednávky na 73 kusů Superjetu 100

+1/−1
9.6.2016 12:34

M81a43r92t41i22n 48Š86t11r26y30m86p63l 9958898405851

Vyvoj je totez co vyroba?

0/−1
9.6.2016 18:13

M81a34r42t86i89n 87C14e61r81v68e92n47y 2293768846318

No prodava, vyrobeno neco pres 100 kusu, ale temer vse zustava v Rusku (coz se da pochopit, kdyz to ma nahrazovat historicke Tu134).

Kazdopadne na rozdil od MS21 uz leta a uz se vyrabi.

0/0
9.6.2016 11:35

P82e12t46r 67V48i21n56a27ř 6133543843847

A s tím teď budou létet "na dovolenou", aby nemuseli po zemi? ;-D

+1/−1
9.6.2016 10:52

D21a93v21i85d 19M37a16l49i85n63a 1950933380413

Je to pekné éro. Co technologie vyroby? Svarování, nytování, nebo lepení? Používají dural, nebo kompozity?

+1/0
9.6.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.