Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový ruský letoun se poprvé představil veřejnosti

Ruská společnost Irkut poprvé na veřejnosti ukázala nový ruský letoun MC-21. Stroj je vyvíjen již řadu let a do vzduchu by se mohl dostat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a72r46o61s38l24a83v 32S59i36r68o82k72y 7290913184534

bravo Rusko R^

+2/−4
10.6.2016 17:51

M39a97r49t37i63n 40J39i54r97o10u12s57e95k 7816765715588

Opět diskuze plná trapného rusofobství až "antirusákizmu". ;-DRv

+10/−5
9.6.2016 16:36

R48i64c40h40a97r69d 66T60r27e49f57i19l 4881565199550

Jak taky jinak, jakákoliv zmínka o čemkoli ruském funguje na některé lidi jako Pavlovův experiment.:-)

+9/−3
9.6.2016 18:05

P62e89t50r 96Š84e13v41č17í16k 4405249805737

Protože to dokáže jen rusák, oprášit 30 let starý projekt Jak-42 z dob CCCP, navěsit na něj americké motory, západní avioniku i řídící systémy, přejmenovat ho a vydávat za nové letadlo...Rv

+6/−6
9.6.2016 18:49

R63o53b91e20r24t 79M36r77o23c41z38k81o75w45s90k80i 7448180529914

A v čem chce konkurovat? V čem má být jako leší? ;-D pochybuji že se v čemkoliv kvalitou alespoň vyrovná Airbusu nebo Boeingu... jedině může být podstatně levnější, otázka je zda je a zda ten rozdíl je až tak zásadní... navíc bych pochyboval o bezpečnosti, důvěru zvedají jen motory motory Pratt & Whitney PW1400G, ale nedej bože aby si někdo koupil ty ruské... ;-D

+9/−5
9.6.2016 15:34

P43e90t35r 74N72o45v33ý 9331333668

Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů, mělo by mít o 20 % nižší provozní náklady, o 15 % nižší spotřebu paliva, cena by měla být nižší o cca 15-20 % (ale tam záleží na spoustě věcí).

+4/−1
9.6.2016 15:54

V55i84l86é63m 94P65ř98í73h75o81d77a 2494589223247

Už jste viděl Airbus A350 a Boeing 777X?;-)

0/−1
10.6.2016 10:44

E18d66u50a35r71d 31H70l88a71v29a62t65ý 2450516444

Pokud jste viděl už Boeing 777X, tak Vás obdivuji, protože to letadlo ještě ani nebylo postaveno.

+1/0
10.6.2016 12:28

P13e53t88r 73N81o96v87ý 9801953258

Jenomže MC-21 nemá být konkurentem A350, ale A320 či 737.

Potom například cena A350 bude asi 3x vyšší, než MC-21.

+1/0
10.6.2016 13:13

V45i44l76é20m 33P93ř41í23h59o64d77a 2814969613457

Reaguji na "Prakticky ve všem - letadlo je postaveno ze 40-45% kompozitních materiálů,..." a pak se tu někdo dole rozplývá, že "...zvládají Rusové touto technologii výrobu větších dílu než Boeing...", přičemž pro 777X už dávno stojí obrovská pec pro výrobu velkých částí letadel z uhlíkových kompozitů, ve které by mohli upéci pomalu celý to ruský éro, nemluvě o A350, které je také z velké části z kompozitu.

+1/−1
10.6.2016 14:53

P84e95t25r 44N41o98v62ý 9321413778

No a já jsem reagoval na příspěvek pana Mroczkowského, který se ptal na to, v čem chce konkurovat. A logické je, že jsem uvedl srovnání s letadly, kterým má být konkurencí. Těžko lze srovnávat letadla, která jsou jiné třídy a jejich pořizovací cena je 2-3-4x vyšší.

Pokud se nepletu, tak 777X bude do výroby zavedena v roce 2020. Pokud je ta pec, o níž píšete, funkční již dnes, tak co vlastně bude ty 3-4 roky dělat ?

0/0
10.6.2016 15:21

V33i59l84é39m 27P29ř85í53h20o35d86a 2934779473357

Třeba ohřívat hamburgry? Co takhle ladit výrobu, výroba prototypů apod.? Nebo si myslíte, že když budou 777X v provozu v r. 2020, tak že by to stačilo pro sériovou výrobu postavit týden před koncem 2019?

0/0
10.6.2016 15:43

P31e52t85r 85N66o30v56ý 9361373968

Vy jste napsal, že obrovská pec dávno stojí. A kdybyste si důsledně přečetl můj příspěvek, tak jsem psal pokud je funkční již dnes. Vy ale máte nejspíš potřebu napsat rádoby vtipný příspěvek.

0/0
10.6.2016 18:32

P10e72t46r 63Š25e81v21č44í41k 4985439555827

Ona je i veškerá avionika a řídící systémy se Západu...

+3/−1
9.6.2016 16:00

V41l44a91d37i86m36í58r 89B27u76k18v20a56l76d 8453733566

Čemu se divíte. Dnes v této oblasti již neexistuje ryze národní výrobek.

0/0
12.6.2016 15:13

E76d33u57a41r27d 56H48l89a94v52a74t58ý 2460486914

Ono je celkem běžné, že se pro letadla (resp. pro jeden typ od jednoho výrobce) nabízí několik typů motorů od různých výrobců (tradičně Pratt & Whitney, jak jste zmínil, nebo Rolls-Royce) - záleží na tom, jak má zákazník nastavenu infrastrukturu. Z hlediska údržby, logistiky atd. je jednodušší používat motory od jednoho výrobce pro více typů (stejně tak jako používat více modelů letadel od jednoho výrobce, kde je např. snadnější přejít z jednoho modelu na druhý, co se týče pilotáže). A dovedu si představit, že pro nějakého zákazníka je výhodnější si pořídit motor ruský. Takže i toto je součást konkurenceschopnosti letadla.

+4/0
9.6.2016 16:16

M74a69r53t51i73n 92J68i98r78o17u81s94e38k 7526685155748

Jinými slovy přeložen tvůj příspěvek: nevíš vlastně nic, ale je to ruské, tak pochybuješ. ;-D

+5/−1
9.6.2016 16:34

M69a83r31t19i97n 50C24h86a52b47a91d82a 7821412804382

nic moc...

+1/−1
9.6.2016 15:19

R25i45c85h32a93r10d 63T18r33e77f34i44l 4611205479360

Jak nic moc, Argumenty by nebyly? Rv

0/0
9.6.2016 18:08

J46a10n 87V61á26c82l75a28v39í63k 3312546761259

Rusko je velke, takze velky trh pro leteckou dopravu. Podobny stroj najde uplatneni minimalne tam a jestli něco prodaji ven, tak dobře pro ne.

Osobne jsem fanda spis zapadnich stroju, do kterých dodavaji dily i české firmy :-)

+4/0
9.6.2016 13:59

P95e74t11r 65L22u16k81e81š 6803691

Pro nový aeroplán není žádný národní trh dost velký. Na tom nemůže žádný výrobce stavět. A světový trh? V téhle kategorii je tlačenice a tvrdý konkurenční boj. Pokud se nový stroj neuplatní v globálním měřítku, nemá nejmenší šanci.

0/−1
12.6.2016 13:03

V29i23k84t30o25r 78Š35p41i98č65k45a 6828522284

Rusko funguje stále ve stejném režimu . Vzpomeňme si na centrální plánování za komunismu . Nejde jim apriori o komerčně úspěšný produkt , avšak dokázat , že pokud přestane celý svět existovat , stále budou schopni zajistit jen díky své produkci letadlo na úrovni 737 nebo 320 .

To co nedává smysl pro malé podnikatele v ČR , prostě u velemoci jakou se znovu snaží být Rusko funguje . Technologická soběstačnost a vlastní vývoj je tím , s čím musí velemoci počítat nehledě na technologickou špionáž a kopírování konkurence ...

+4/0
9.6.2016 12:19

J21a42n 68S67e92m39i77k 4194407172819

mate pravdu, tady vidim hlavni motiv.

Ono to hraje roli i pro udrzovani odborniku v prumyslu na kterem zavisi jejich vojenska letadla

+4/0
9.6.2016 14:51

I58g43n94á97c 40M53r64k28v27i42č13k96a 2558122599385

tak tak... ti samí lidé se něco naučí tady i tam, a když nebudou zrovna projektovat pro armádu, tak budou dělat civilní věci...

+1/0
9.6.2016 18:02

D89a54v21i79d 22R32y81c54h78e47t24s87k51ý 9916201810760

Zbrusu nové ruské letadlo s motory Pratt&Whitney. Bacha na kliku není emerická..

+2/−1
9.6.2016 11:47

V47i66k45t40o42r 68Š21p80i63č35k85a 6188452234

;-) Vezmu to co je na trhu s tím , že drak si v případě potřeby osadím tím co bude v době budoucí nabízet domácí trh .....Dává to smysl

+2/0
9.6.2016 12:21
Foto

P64a43v10e87l 63P29o37k68o36r60n50ý 2286924390752

Tak to dělají i severokorejci, koupí vnitřek a na to udělají korejský obal.

0/0
9.6.2016 13:16

M75a35r31t30i29n 18J45i23r97o56u85s10e97k 7586955955468

Jako škodovka s koncernovým motorem. Nebo snad má Škodovka vývojárnu vlastních motorů? :-)

0/−1
10.6.2016 8:56

D43a34v58i54d 50R14y56c62h49e77t39s84k88ý 9246751800150

Má. Z "česany" pochází třeba motor 1.2 TSI, možná nejdůležitější benzínový v koncernu...

0/0
10.6.2016 14:09

P86e98t63r 86N25ě15m28e30c 4120413770297

A co Suchoj Superjet, prodává se?

+1/0
9.6.2016 11:18

V39o20j39t63a 14Š84e68f79l30e35r 7315742673796

Prodává, dosud vyrobeno 105 ks, na dalších 170 jsou podepsány objednávky a o dalších 100 ks se jedná . Výroba jede na plné obraty, tzn. paralelně se montuje 6ks což je maximum výrobního závodu aktuálně v hale stojí letadla s čísly 95112 až .95117 na strojích 95118-95125 běží příprava před finální montáží, tzn. kompletují se díly a jejich finální montáž začne hned jak bude místo. Zájem je tak velký že se jede na tři směny.

Ake to tom se v ČR a EU moc nedočtěte, oni ti rusové mají totiž krachvat.

Apropo vkáda ČR zakázala vyvoz malývh motorků pro letadla produkovaných v ČR do ruska a vedlo to k jedinému rusové si postavili vlastní závod a nýní své o něco levnější motory než ty české vyváží do světa tzv. česká firma má dost smůlu a arická Pratt & Whitney vesel dodává obří turbíny ;-D

+7/−1
9.6.2016 11:29

J39a16n 38V18á41c19l28a91v70í96k 3422586271289

A oni ti Rusove cekali, az jim Cesi prestanou dodavat, aby mohli uvest sve lepsi, levnejsi a valcovat s nimi svet? Zkuste se občas zamyslet...

+4/−2
9.6.2016 14:00

P40e34t48r 72S78i43m19o67n98i30d84e39s 7171101837618

Každopádně o Suchojích toho ví víc než vy.

+1/−1
9.6.2016 14:49

J77a87n 28V45á74c22l90a92v98í67k 3102466491429

A mozna vi vic i o hre na harfu, ale nevim, jak to souvisi s tim, co jsem napsal.

+2/0
9.6.2016 23:47

P30e54t66r 49Š49e95v86č58í95k 4345699715177

Nějakých 300 objednávek za 8 let, nic moc. Boduje, jako všechno ruské hlavně cenou. Ty objednávky tvoří hlavně povinné nákupy v Rusku, které nařídil Putin v zahraničí Laos, Indonésie nebo Mexiko, trhy kam se velké společnosti moc nehrnou.

+4/−4
9.6.2016 11:33

I17v33a12n 11V27r18b18a 9280530405812

"trhy kam se velké společnosti moc nehrnou" ;-D

+1/0
9.6.2016 11:41

E53d28u42a54r72d 20H42l72a27v65a98t39ý 2710676604

Můžete mě odkázat na zdroj informace, že Putin něco takového nařídil? Docela by mě to zajímalo. Děkuji.

+1/0
9.6.2016 11:49

P86e74t29r 91T93y75č13k15a 6835692959652

Putinovi staci mrknout.

0/−1
9.6.2016 11:57

E82d38u40a24r76d 24H83l94a30v63a41t84ý 2840916964

Díky, potvrdil jste mi, že zde plácáte jen nesmysly.

0/0
9.6.2016 12:07

P53e50t17r 92T39y43č66k30a 6435972619452

Jako co čekáš? Že ti sem někdo dá sken písemného příkazu Putina?

0/−1
9.6.2016 12:13

I16v49a23n 57V83r76b54a 9590430865512

ja cakam, ze normalny clovek prestane placat hluposti, pokial ich nevie nicim podlozit.

0/0
9.6.2016 12:22

P32e25t87r 71N39o32v42ý 9441173128

Pokud někdo něco tvrdí, tak je standardní doložit to relevantními argumenty, důkazy či linky.

Ale chápu, že pro vás je argument nebo důkaz neznámý pojem.

+1/0
9.6.2016 12:28

E78d59u63a75r75d 65H32l25a17v95a25t24ý 2770776554

Pane Tyčko, my se patrně (a naštěstí) neznáme, tak mi netykejte. Když už něco budete tvrdit, tak by bylo docela vhodné, abyste takovou věc měl podloženou argumenty. Jak je vidět, tak nemáte. Tudíž taková informace od Vás nemá absolutně žádnou hodnotu. Bohužel to svědčí o Vaší omezenosti a neschopnosti si cokoliv zjiistit nebo ověřit.

+5/0
9.6.2016 12:42

P17e16t57r 17T39y42č62k65a 6975832779512

:-))

0/0
9.6.2016 12:53

V70o36j96t11a 63Š53e43f37l89e58r 7815182213326

Pro vaše info, Suchoj Superjet 100 získal certifikaci 28. ledna 2011, první komerční let se uskutečnil 21. dubna 2011 , čili nejde o žádných 8 let ale letadlo se fakticky vyrábí 5 let

+1/−1
9.6.2016 11:51

P43e36t90r 36Š17e46v19č26í32k 4265849365767

V květnu 2008 měl Suchoj závazné objednávky na 73 kusů Superjetu 100

+1/−1
9.6.2016 12:34

M68a25r93t65i90n 96Š23t60r88y19m94p60l 9708448505641

Vyvoj je totez co vyroba?

0/−1
9.6.2016 18:13

M57a33r48t95i17n 97C35e74r71v76e41n42y 2543148806268

No prodava, vyrobeno neco pres 100 kusu, ale temer vse zustava v Rusku (coz se da pochopit, kdyz to ma nahrazovat historicke Tu134).

Kazdopadne na rozdil od MS21 uz leta a uz se vyrabi.

0/0
9.6.2016 11:35

P37e75t73r 21V95i92n89a20ř 6963703533267

A s tím teď budou létet "na dovolenou", aby nemuseli po zemi? ;-D

+1/−1
9.6.2016 10:52

D95a74v46i12d 68M60a73l91i45n39a 1690703880283

Je to pekné éro. Co technologie vyroby? Svarování, nytování, nebo lepení? Používají dural, nebo kompozity?

+1/0
9.6.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.