- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Amerika je u konce z dechem finančně i technologicky a s vymíráním bílého obyvatelstva nebude mít Rusko do budoucna proti komu zbrojit. Zkrátka Putin uzbrojil USA.
Nejste originální, na to že USA melou s posledního a Rusko je brzy předhoní upozornoval již Nikita Chrusčov.
Když si v OSN zul botu a mlátil s ní do stolu, tak to vyvolávalo respekt. Tvrdím, že Putin by to neudělal, bál by se, že si odře lak se svých na míru šitých Gucci bot.
"Díky modernizacím můžeme zaznamenat změny tvaru nasávacích otvorů motorů z obdélníkových (verze A a B) na půlkruhové (od veze C)."
Pane redaktore, když o něčem píšete, tak si nejdříve zjistěte fakta a necucejte si informace z palce. Ono je to totiž přesně obráceně - nejdříve byly vstupy vzduchu půlkruhové a poté, u Super Hornetu obdelníkové (tedy ony jsou to kosodelníky, ale co už...). No a Super Hornet je od verze E/F = verze A/B a C/D mají ony nasávací otvory stejné = "polokruhové".
No super Hornet, je vlastně úplně nové letadlo, je i větši. Trik byl v tom, že nové letadlo by kongres tenkrát neschválil. Bylo to v době odzbrojování a rušení zakázek a tak se to muselo prodat jako vylepšení starého typu. Ty druhá písmena znamenají, že se jedná o dvousedadlovou versi.
Tyhle super letadla ala F 22 a F 35 jsou na figu. Technologicke vymozenosti jako stealth jsou spise diskutabilni a cena je astronomicka (nehlede na udrzbu). Problemu F35 je vice, psalo se i o ne zcela presvedcive rychlosti a stoupavosti. Ten modernizovany superHornet je citelne vice muziky za jeste citelneji mene penez...
Ta F35 to má být jako nějaká kopie Ruského SU? Nápadně se tomu podobá.
Jenom malá oprava pane redaktore - USMC jsou US Marine Corps a ne Cops ..... nejsou to policajti
Já si vypomínám, že Hymnu Marines jsme zpívali jíž jako malí kluci, samozřejmě v české versi, Nebylo to bez risika, když by na to by přišli, za to byl pokažený kádrový posudek
Kdo jste famdové do letedel, tak misto toho zbytečného hádání s Putinovou pátou kolonou, si zajete do Tustinu. To se ani nedá za den projít a je tam pro leteckého fandu tolik zajímavostí, že já tam pobyl pár dní. Máte tam i prototypy, kterí se nikdy nedostali do výroby a různé zajímavě nápady konstrukterů. Ovčem pokud nesnášíte horko, tak tam jette v zimě..
Máte snad na mysli Tustin jakožto čtvrť LA, nebo Tucson, kde se opravdu nachází Davis-Monthan Air Force Base?
Ta uloziste letadel v pousti nejsou rozhodne "hrbitov". Pro hodne tech letadel neni zatim pouziti a cekaji na modernizaci. Spousta civilnich letadel je na prodej.
Napriklad treba slavny "Gimli Glider" Boeing 767.
Ty stroje se nedají uvést do provozu. Stálo by to plno peněz.
Hlavně, že tu včera byl článek o Norsku a F-35. Několikrát mne smazali za to, že jsem napsal, že projekt má problémy.
Protože to není pravda. To zdržení je z dřívějších dob. Změna, která se udála je zhoršení bezpečnostní situace, takže pro námořnictvo není akceptovatelné snižovat letové hodiny, čímž by se to řešilo, kdyby Putin neblbnul.
... nedávno jsem v podobné diskusi četl, jací jsou rusácí matláci, a kdy že vlastně svůj superletoun zařadí do výzbroje?! Budou-li toho kdy vůbec někdy schopni, atd. Je vidět, že ani usáci na tom nejsou o mnoho lépe ...
Sériová výroba F-35 už začala. Ja sú na tom Rusi?
Ach, skoro patnáctiletý vývoj F-35 je na dobré cestě. Onehdy (27. dubna 2016) napsal odborný tisk o poslední verzi software Gen.3i:
"... the latest Block 3i iteration that has been tested over 44 flights and 96 flight hours appears to have tripled in reliability – one failure every 15h, approximately."
Překlad: U poslední verze [software] Block 3i, která byla testována během 44 letů a 96 letových hodin, se zjevně trojnásobně zlepšila spolehlivost - jedna porucha průměrně každých 15 hodin.
Už se nedivím, že Amíci raději upravují ty F-18 Hornety.
Ono to chce trochu znát kontext. Nedávno jsem zrovna četl zkušenosti pilota tuším F15 - stroj prý vždy nahazují cca nadvakrát, poprve odmítne nastartovat. A podobnou "spolehlivostí" trpí víceméně všechna bojová letadla. Jde o nesmírně složité systémy.
Jde o to, čeho se týkají chyby - u F35 se chyby týkají většinou kooperace senzorů (kterých má výrazně více než předchozí typy a pracují daleko více kooperativně, takže související software je řádově složitější). A tyto chyby se řeší tak, že pilot udělá restart daného bloku zařízení - tedy v podstatě banalita (ovšem v letectví není banalita nic, takže to je počítáno do poruch).
Oproti chybám jiných typů letadel v podobné fázi vývoje (kdy nebylo výjimkou, že s sebou např. prototyp seknul o zem) jde v současné fázi o spíše méně problémový stroj.
Problém dělá hlavně komplexita softwarového vybavení, která je řádově větší než u předchozích typů - ale také díky tomu nabízí pilotovi výrazně větší komfort při pilotáži (viz např. rozhovor s polským pilotem F35).